Email ex van vriend

31-07-2012 11:52 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eigenlijk weet ik al wat voor soort reacties ik hierop ga krijgen, maar het is even zo'n rommeltje in mijn hoofd dat ik dit toch nodig heb (en waarschijnlijk valt dit onder de categorie wet van wuiles).

Op dit moment ben ik een tijdje bij mijn ouders, niet bij mijn vriend. Niet omdat het zo slecht gaat tussen ons. Maar ik moet heel hard aan mijn studie trekken, en vriend was heel erg druk op werk. De stress van beide kanten gaf een onrustige sfeer waarin ik niet goed kon studeren dus besloot om even naar de rust bij mijn ouders te gaan.

We hebben elke dag contact, bellen meerdere keren en sms'en ook veel. Leek eigenlijk niks aan de hand.

Ik heb de Ipad mee, en daardoor ook toegang tot zijn email adres. Dit is nooit een probleem geweest. Toen ik de gezamenlijke inbox opende zag ik dat hij erg veel junk had staan dus ik dacht, laat ik dat maar even verwijderen, hij kijkt toch weinig op dit email adres.

Wat ik daar zag had ik nooit willen zien. Kort gezegd was er een vrouw voor mij die hem nog steeds leuk vindt. Omdat ik onzeker van haar word heb ik vriend meerdere malen gevraagd geen contact meer met haar te onderhouden. Hij heeft dit elke keer beloofd met de hand op zijn hart, dat ik de enige ben voor hem, dat hij niet voor niets bij mij is.

In deze e-mail van haar (die blijkbaar in junk is terecht gekomen) stond dat dat ze blij was dat zij en hij (vriend) weer praten met elkaar. Dat ze bang was haar beste vriend kwijt geraakt te zijn etc. Dat hij haar gisteren avond (de avond voor de e-mail, een avond dat ik laat thuis was) dingen had gevraagd, dat ze daarop nogal kortaf had gereageerd, maar dat ze zeker als ‘de slet’ (zo noemt ze mij) er niet was geweest er altijd voor hem geweest zou zijn(wat dus wel aangeeft wat hij haar heeft gevraagd). Dat haar liefde voor hem nog steeds niet minder is dat zij alles zou doen om hem weer te krijgen, omdat ze weet dat zij bij elkaar horen. Maar dat ze voor nu er vrede mee heeft dat ze weer vriendschappelijk contact hebben, en dat ze denkt dat uit dat contact uiteindelijk wel liefde zal komen, omdat ze weet dat hij meer van haar houdt dan van mij. Dat het voor hem nu leuk is om een mooi jong ding te hebben, maar dat hij uiteindelijk diep in zijn hard weet dat hij een vrouw van zijn leeftijd nodig heeft met levenservaring. Uiteindelijk na haar relaas over haar liefde voor hem haalde ze nog een nummer aan van Jason Mraz, Never Give up. En dat dat is hoe zij erin staat en dat ze zeker weet dat hij alleen tijd nodig heeft om te beseffen wat de juiste keuze is voor hem.

Ik weet niet, alleen door wat vriend over haar zegt, hoe mijn vriend erin staat, maar waar het op neerkomt is dat hij wel gelogen heeft. In het minste geval over het geen contact hebben met haar, in het ergste geval heeft hij dus daadwerkelijk lopen peilen hoe de situatie bij haar er bij haar voor staat.

Deze e-mail is van 2 weken geleden, en dat zijn juist de weken dat mijn vriend dus zo druk was op werk en dat dit spanningen met zich mee bracht. Nu zit ik dus bij mijn ouders en de afgelopen dagen kon hij echt niet ophouden met me bellen hoe veel hij me mist, dat hij hoopt dat mijn studie snel af is zodat ik weer thuis kan komen, dat hij me wil vasthouden en ga zo maar door.

Uiteraard heb ik hem geconfronteerd. Ik heb hem gevraagd waar hij die en die datum was en of hij met haar was geweest. Dat hij beloofd had geen contact met haar te hebben en zich dus niet aan de belofte gehouden heeft. Hij werd boos op me! Omdat ik in zijn e-mails had zitten neuzen, ik hem controleerde en dat het wat hem betreft als het zo moet we er maar beter me konden stoppen. Dat hij zielsveel van me houdt, maar dat als ik hem nooit kan vertrouwen onze relatie ook geen toekomst heeft.

Ik heb er nog een paar sms’jes achteraan gestuurd, maar hij antwoord alleen met ‘druk op werk, laat me met rust’.

Nu zit ik hier dus bij mijn ouders. Ik ben zooooo verdrietig. Ik ben bang dat hij direct naar haar rent, dat zij hem met open armen ontvangt. Ik wil haar bellen (heb haar nummer) om te zeggen dat ze met haar poten van mijn vriend moet afblijven, maar weet ook dat ze zou kunnen proberen wat ze wilde maar als vriend geen sjoege gaf er niks zou gebeuren. Ik wilde dat ik niks tegen vriend gezegd had, alsof er niets gebeurd was. Zodat ik het ergens ver weg kon stoppen en we gewoon weer samen door zouden kunnen gaan. Ik weet ook dat dit niet werkt. Ik weet dat ik sterk moet zijn en tegen vriend moet zeggen dat hij het maar uitzoekt. Maar ik wil hem niet kwijt. Misschien zie ik het verkeerd. Maar als het allemaal niet zo erg was had vriend toch niet boos hoeven worden en had hij het uit kunnen leggen?

Ik MOET me concentreren op mijn studie maar zit alleen maar wezenloos voor me uit te staren. En weet niet eens wat erger is. Het idee dat ik hem misschien kwijt ben, of het idee dat hij iets met die andere vrouw doet nu ik weg ben. Het liefste zou ik op de trein willen stappen en hem opwachten als hij thuis van werk komt. Maar dat is misschien ook niet zo verstandig. Wat moet ik doen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik snap ook niet dat we zo met elkaar omgaan, summerdance.

Ik zat niet te snuffelen, leeg wel vaker zijn hotmail, met zijn medeweten, was nooit een probleem.

Ik weet ook niet meer of het liefdevol is allemaal. Als het goed is is het heel goed, als het slecht is heel slecht. Ik hoopte en wilde dat dit keer het beter zou gaan want het ligt ook heel erg aan mij en hoe ik met dingen om ga. Maar nog hoef ik dit niet te accepteren.
Ik vind dat je je helemaal niet onterecht druk maakt.

Ik ken je andere topics ook en iedere keer valt me jouw onzekerheid op. Maar volgens mij ben je ook heel lief en geduldig. Hier op het forum in ieder geval wel, en je hebt hier al echt veel over je heen gekregen, maar je bent nooit boos op iemand geworden. Als je in IRL ook zo bent, dan mag je vriend blij met je zijn.

Uit al je topics heb ook ik de indruk gekregen dat jullie relatie niet gelijkwaardig is. Hij had toch ook zonder overleg met jou besloten waarheen jullie zouden emigreren? Gaat niet meer door nu, lees ik, maar toch.

Ik denk ook niet dat jij per definitie onzeker bent in relaties, maar in deze ben je dat wel. Volgens mij ben je zó bang om hem te verliezen, dat je hem continu aan het pleasen bent. In dit topic schrijf je ook dat je bang bent dat hij jou niet meer zo leuk vindt, omdat je sinds kort stress hebt. Huh? Dat klinkt echt niet ok, hij zou van je moeten houden zoals je bent en je niet verlaten nadat je een paar weken wat minder goed in je vel zit. Dat die angst er bij jou wel inzit, vind ik een veeg teken.

Nu ook weer. Hij heeft gezegd geen contact meer met haar te hebben en dus gelogen, maar weet het zo te draaien dat jij de boeman bent en wordt boos op je, want je vertrouwt hem niet. Onzin, jij ging op je intuïtie af en die bleek te kloppen.
Het is tegen privacy niet om hier emails te plaatsen en het dan weer te verwijderen? Misschien interpreteer ik alles gewoon verkeerd....
Ik geef een voorbeeld: je hebt de mail in de spambox gezien. Je flipte. Je belde hem op om dat superemotioneel bij hem neer te kwakken.

Het tegenovergestelde: je ziet de mail in de spambox. Je leest 'm niet. Je spreekt je vriend en zegt: ik zag een mail van (mevrouw) in je mailbox, zat in de spam, ik stuur 'm even naar je door. Gelezen? Neehoor, hij was voor jou bestemd.
Wat eten we vanavond?
Ik begrijp de reactie van je vriend eerlijk gezegd wel een beetje.

Je komt nogal controlerend over. Ze heeft die mail twee weken geleden gestuurd, hij heeft het nooit gezien en zij heeft daarna ook niks meer gestuurd.

Jij vertrouwd haar niet. T is ook gewoon een rotwijf, maar waarschijnlijk is zij degene die jaloers is! Jij bent én jonger en jij hebt haar ex als vriend! Daarom doet ze zo lelijk!

En jij laat je gek maken en dat is verre van aantrekkelijk.

Als je nou echt het gevoel hebt dat hij vreemdgaat maar dat is volgens mij niet aan de orde?
quote:makreel schreef op 31 juli 2012 @ 14:00:

Ik geef een voorbeeld: je hebt de mail in de spambox gezien. Je flipte. Je belde hem op om dat superemotioneel bij hem neer te kwakken.

Het tegenovergestelde: je ziet de mail in de spambox. Je leest 'm niet. Je spreekt je vriend en zegt: ik zag een mail van (mevrouw) in je mailbox, zat in de spam, ik stuur 'm even naar je door. Gelezen? Neehoor, hij was voor jou bestemd.Dat zou inderdaad de beste manier zijn. Ik had er niet eens aan gedacht! Volgende keer tot 10 tellen en hier aan denken. (al hoop ik niet op een volgende keer)
quote:_lupine_ schreef op 31 juli 2012 @ 13:58:

[....]

jij ging op je intuïtie af en die bleek te kloppen.

Eens met lupine.

Ik denk ook dat jij intuitief best heel veel (goed) aanvoelt Bladora, maar dat je er vervolgens mee 'op de loop' gaat. Zie jou heel veel beredeneren en je in bochten wringen hoe je zaken moet interpreteren.

En elke keer dringt zich weer zo'n vraagstuk op en open je er een topic over. Steeds weer zit er 'iets' niet goed tussen vriend en jou...

Misschien moet je maar eens niet beredeneren of interpreteren, maar gewoon eens rustig je gevoel onderzoeken. En eerlijk zijn daarin....
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 13:56:

Ik snap ook niet dat we zo met elkaar omgaan, summerdance.

Ik zat niet te snuffelen, leeg wel vaker zijn hotmail, met zijn medeweten, was nooit een probleem.

.

Waarom????

Ik heb ook een hotmail account waar ik geen moer mee doe en die alleen maar volloopt met spam. Maar niemand helpt me ermee door hem 'leeg te maken'. Ik ben een grote meid, ik weet hoe mijn Ipad werkt dus ik leeg de boel ook zelf. Daar heb ik niemand voor nodig. Daarbij is het onzinnig want niemand HOEFT in die inbox te gaan kijken. Ik kan dat echt gewoon heel erg goed zelf. Soms komt er wel eens wat in mijn spamfolder wat er niet in hoort. Ik wil dat heel erg graag heel erg zelf controleren. Maar gelukkig weet mijn man dat ik weet hoe de buttons in Hotmail werken.

Stop daarmee. Het enige dat je uitstraalt is dat je 'controleert'. Want dat doe je.
En dat hij zo boos reageert is helemaal niet leuk

maar misschien wordt hij ook wel gewoon heel erg moe van dit onderwerp.

En vindt hij het niet leuk om beschuldigd te worden van dingen die hij niet heeft gedaan?

Ze zien elkaar ook nog op het werk dus het hoeft helemaal niet zo te zijn dat stiekem met elkaar afspreken toch? Of ben ik hier nu naïef?

Snap overigens wel dat je haar bloed irritant vindt. Maar de beste manier om daar mee om te gaan is je er lekker helemaal niks van aan te trekken! Dikke vinger naar haar!
quote:_lupine_ schreef op 31 juli 2012 @ 13:58:

Ik ken je andere topics ook en iedere keer valt me jouw onzekerheid op. Maar volgens mij ben je ook heel lief en geduldig. Hier op het forum in ieder geval wel, en je hebt hier al echt veel over je heen gekregen, maar je bent nooit boos op iemand geworden. Als je in IRL ook zo bent, dan mag je vriend blij met je zijn.

.Ik vind het heel lief dat je dit zegt. Ik weet dat ik meestal overkom als een grote zeikerd op dit forum. En dat ik veel over me heen krijg, en daar niet boos over word...tja, ander zou ik het hier niet neer moeten zetten toch!
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 14:00:

Het is tegen privacy niet om hier emails te plaatsen en het dan weer te verwijderen? Misschien interpreteer ik alles gewoon verkeerd....Het woord slet is inderdaad multi-interpretabel...
Bladora, laat Toos. Ga voor je vriend, en probeer wat aan je onzekerheid te doen. Iemand die zo respectloos is over een ander is het niet waard om je druk om te maken.
quote:bliksemse_bende schreef op 31 juli 2012 @ 14:07:

[...]

Eens met lupine.

Ik denk ook dat jij intuitief best heel veel (goed) aanvoelt Bladora, maar dat je er vervolgens mee 'op de loop' gaat. Zie jou heel veel beredeneren en je in bochten wringen hoe je zaken moet interpreteren.

En elke keer dringt zich weer zo'n vraagstuk op en open je er een topic over. Steeds weer zit er 'iets' niet goed tussen vriend en jou...

Misschien moet je maar eens niet beredeneren of interpreteren, maar gewoon eens rustig je gevoel onderzoeken. En eerlijk zijn daarin....

Ik weet het, dat ik dat doe. Daarom plemp ik elk issue maar hier neer om een beter, meer rationeel, beeld te krijgen.

Ik heb nog nooit een goede relatie gehad, heel veel gekwetst veel foute man keuzes en mijn ouders hebben juist de meest perfecte relatie. Ik heb zo'n slecht referentiekader dat ik gewoon niet meer weet wat normaal of abnormaal is. Al mijn vriendinnen zijn lang leve het single bestaan en kunnen me ook niet zulk goed advies geven. Voorgaande jaren liep ik bij een therapeut en dan kon zij mijn vragen beantwoorden. Maar het ging zoveel beter met me, ook of juist door deze relatie dat ik ermee gestopt ben. Nu val ik weer in mijn oude patroon merk ik.
Jullie relatie komt op mij zo ongelijkwaardig over. Jullie bespreken niet hoeveel geld normaal boodschappen geld is, en krijgen daar dan issues over. Jullie praten niet over wat jullie plannen voor de toekomst zijn (maar vriend beslist zonder overleg dat hij een sabattical gaat nemen, en nu kennelijk toch weer niet?), en krijgen daar dan issues over. Als jullie onder stress staan kan je niet bij elkaar terecht, rust vinden, thuis komen, maar moet je juist bij elkaar vandaan.

Over contacten met exen wordt gelogen en gecontroleerd.

Het klinkt allemaal helemaal niet fijn!

Wat vind jij zo leuk aan deze man? Is het alleen de status die hij jou geeft, met zijn baan en geld en ervaring en leeftijd en contacten? Zo komt het door je topics over, dat dat leuk aan hem is en wat is er verder leuk aan hem?
Zeg maar Spijker.
En eens met Oriane: je bent gewoon aan het controleren hoe je het ook noemt.

Ik zou het prima vinden als mn vriend mn laptop zou gebruiken waarop hij gewoon mijn mail zou kunnen bekijken. Zou het prima vinden als hij in die mail een toegangscode zou opzoeken die hij kennelijk nodig heeft en waarvoor ik toestemming had gegeven. Maar ik zou pissig worden als hij mij spambox zou gaan 'opschonen'. Wat is dat voor 'n gesnuffel? Dat kan ik prima zelf, en na 30 dagen delete alles zich vanzelf. Niet snuffelen en rondneuzen in mijn dingen!
Zeg maar Spijker.
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 13:41:

Maar vinden jullie dat ik me onterecht zo druk maak? Ik snap gewoon niet dat hij zo boos op me wordt door zo iets. En dan zegt dat we er beter mee kunnen kappen en dat ik beter bij mijn ouders zou kunnen blijven. Dat het toch niet gaat werken als ik hem niet vertrouw.

Gisteren zei hij en stuurde die me dat hij me zo verschrikkelijk mist, dat hij bij me wil zijn, mijn aanwezigheid mist. We hebben gisteren zelfs een vakantie geboekt voor in Oktober. Hoe kan hij dan nu ineens zo kortaf en boos doen. Ik heb toch niet zo iets ergs gedaan? Hij heeft toch contact met haar gehad?

Serieus, ik krijg ook genoeg van mezelf dat ik zo'n onzekere idioot word in relaties. Bah.

Ik zou pisnijdig worden als mijn vriend zogenaamd per ongeluk in mijn mailbox gaat lezen. Niet omdat ik wat te verbergen heb, maar omdat ik geloof in vertrouwen. Als dat er niet is, kun je beter stoppen.

Bovendien zou ik me ook niet laten vertellen dat ik geen contact mag hebben met wie dan ook door wie dan ook.
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 14:20:Nu val ik weer in mijn oude patroon merk ik.Misschien omdat je intuitie je iets te vertellen heeft?
quote:spijk-er, 2 minuten geleden

En eens met Oriane: je bent gewoon aan het controleren hoe je het ook noemt.

Klopt wel. Maar daar doe je niks meer aan nu, is al gebeurd.

Nu is het zaak voor bladora om het goed te maken, voor haarzelf.

En vriend heeft gelijk. De relatie heeft geen zin als jij hem niet kan vertrouwen. Dat je haar niet vertrouwt heeft vriend niets mee te maken.
En nee, jullie relatie komt op mij ook niet als liefdevol en warm over.

Ik vind het allemaal nogal ...ehm, geforceerd.
Ik heb hier al eerder gelezen dat elkaars email bekijken echt not-done is! En ik snap ook wel dat voor veel mensen zo is. Maar bij ons ging het gesprek zo: Hey ‘vriend’ kijk zit je nog wel eens op hotmail nu ik de ipad mee heb? Je inbox en alles is helemaal vol. Vriend: Oh hotmail? Nee ik kijk daar niet zo vaak op. Ik: Ik ben toch bezig met mijn gmail, zal ik ook even kijken of er nog wat belangrijks voor jou tussen zit? Je spam is ook vol. Komt daar ook nog wel eens gewone mail in per ongeluk? Dan kijk ik daar ook even naar. Vriend: Oh ja thanks, is goed lief, ik spreek je later.
Ik denk dat iedereen daar anders in is, email, sms etc. Dat de een er niet in kijkt, betekend niet dat het in een andere relatie niet kan.

Maar dat doet er ook niet toe toch?

Jij voelt je rot over hetgeen zij schrijft en over dat zij elkaar gesproken schijnen te hebben.

En je voelt je onzeker.
Het gaat er in wezen helemaal niet om of vriend het wel of niet goedvindt dat jij zijn Hotmail checkt.

Het gaat om de reden dàt jij dat doet: je controleert hem!
quote:EvyBlissy schreef op 31 juli 2012 @ 13:28:

[...]

De man heeft een baan. Hij heeft het druk op zijn werk. Hij heeft geen zin om op zijn werk met een briesend boze, verdrietige Bladora te bellen. Omdat hij zijn relatieproblemen niet via de telefoon op probeert te lossen. En terecht.Ja dit idd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bladora

In aanvulling op Bliksemse Bende: ...net zoals het niet er om gaat dat jij met zijn toestemming haar uit zijn contacten gooit, maar dat dat voorstel van jou moet komen omdat jij onzeker van haar wordt.
Uiteraard lezen jullie hier alleen de issues tussen mij en vriend. Natuurlijk ben ik er mee eens dat dit niet goed klinkt, niet liefdevol en dat het meer issues zijn dan er zouden moeten zijn.

Maar waarom we bij elkaar zijn heeft niks te maken met de status of wat dan ook wat hij mij verleend (volgens mij schreef spijker dat hierboven) We zijn in eerste instantie voor elkaar gevallen omdat we heel veel dezelfde interesses hebben, kunnen over alles praten, zitten in dezelfde branche. We kunnen gaan lunchen ergens en vervolgens pas om 1 uur 's nachts thuis komen omdat we de tijd vergeten zijn omdat we zoveel te bepraten hebben. Ik voel me veilig bij hem, hij is/was (?) een veel gelukkigere positieve man geworden sinds wij samen zijn. We maken elkaar aan het lachen, hebben de samen dezelfde ontzettend stomme humor. We verstaan alleen elkaar (een raar engels nederlands taaltje dat we ontwikkeld hebben sinds we samen wonen) hij houdt mijn hand vast wanneer we slapen, hij prijst me de hemel in tegen iedereen die het maar wil horen dat ik een geweldige kokkin ben. Hij is leuk tegenover mijn vriendinnen, zijn familie heeft mij in hun armen gesloten (heeft trouwens niet echt wat met ons te maken), hij haalt een kruik als ik ongesteld ben, tilt me van de bank als ik in slaap gevallen ben. Ik regel de dingen die hij vergeet, hij regelt de dingen die ik vergeet. Elke dag komt hij met een big smile op zijn gezicht thuis (voor de stressvolle periode) en houdt hij me eerst even stevig vast voordat we verder gaan. Hij belt me om te vertellen dat hij op de bus wacht, in de rij staat bij de kassa of gewoon mijn stem wil horen. Ik kan nog wel even door gaan. Er is ook heel veel liefde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven