Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Zonnestraal; ik eet zo'n 6x per dag. Alle hoofdmaaltijden en 3x een tussendoortje. Omdat ik ook aan het afvallen ben zijn de tussendoortjes gezonder dan voorheen . Dus fruit en/of yoghurt, af en toe een stukje peperkoek (dat vind ik niet zo lekker, dus ik eet dat niet vaak). Je kunt ook komkommer, tomaat, augurk, paprika eten. Doe ik ook wel eens, als ik zin heb om te snaaien maar geen grote hoeveelheid koolhydraten wil binnen krijgen.

Als je type 2 hebt, krijg je inderdaad je meter niet vergoed.

Ik ben benieuwd naar je bloeduitslagen spannend ook wel....

Ik las hier iets over andere auto-immuunziekten. Ik heb sinds een paar weken, een rare vlek op mijn lijf; onder mijn beha-bandje. Ik heb zoiets al eerder gehad, maar toen was het wat roder. Het ging toen om een schimmelinfectie (ws veroorzaakt door te veel douchen met schuim). Nu zit de plek wat hoger en is 'ie minder rood. Maar.... op vakantie kreeg ik ook zulke plekken op mijn nek en er schoot direct vitiligo door mijn kop. Hoe ziet dat bij jullie eruit (zonn? Lief?) en hoe kwamen jullie erachter, gewoon naar de dokter? Ik moet morgen seau-ie-seau even bellen naar de ha, voor die gekke kramp en dus voor die plekken. Nou lees ik wel dat het met "scherpe" randen is, dat is bij mij weer niet.... ik wil niet!!!!

Nou, onze vakantie zit er weer op, heb foto's op fb gezet. Het was zo leuk! We hebben de tweede week leuke "buren" gekregen (onze veranda's keken naar elkaar, dus wij ook). Het eerste wat de man deed was zijn Feyen**** vlag ophangen, dus wij hadden zoiets van "oh, oh... wat is dat voor typ????" Komt ie gewoon uit Brabant! haha. Ze hadden 3 kindjes, waaronder een baby, en dat klikte erg goed met onze kindjes. Over en weer werd er binnengelopen, gespeeld, gezwommen, geknutseld en gedanst. Echt zo ontzettend leuk! Dat was precies waarom we naar een camping wilden ipv een huisje en het was dus een schot in de roos. Volgend jaar gaan we weer, zelfde camping, zelfde buren!

Mijn suikers hebben zich aardig gehouden trouwens, altijd weer spannend. Maar mijn 2 dozen naalden, 150 reservestrips, een doos extra insuline, reservepomp (!!!) en extra meter waren helemaal niet nodig. Ook fijn!
hoi Ris vitilogo zijn witte vlekken op je huid, waar het pigment uit is zeg maar. Je lichaam stoot je pigment af, dat is auto immuun maar dat weet je ws wel. Ik kreeg het nadat ik als baby dauwworm had= baby eczeem. Ik ben daarna niet van mn eczeem afgekomen, hb mn hele leven al chronisch eczeem, de ene keer erger dan de andere keer.
hey ik lees facebook? met dezelfde naam als hierboven???
ik eet ook gezonde tussendoortjes maar fruit en groente mag je bij ww onbeperkt eten. Van mn dieetiste dus niet ivm het pieken van mn suikerpeil. Nu moet ik echt zorgen dat ik genoeg eet, ik sta nu al 1,5 week stil. Ben tot nu toe 15 kg afgevallen!
sorry nog n berichtje.... bloeduitslagen heb ik vanochtend bij de injectie halen naar gevraagd, zijn nog niet binnen, hadden dr al moeten zijn en nu krijg ik gelijk de zenuwen hierdoor, heel gek.
In fruit zitten tegenover groenten, meer koolhydraten. Er zijn ook fruitsoorten (aardbeien bijvoorbeeld) die bijna geen koolhydraten bevatten. En ik heb me laten vertellen dat wanneer je zuivel eet bij je fruit, dat de suikers "neutraliseert".

Er is op internet wel een koolhydratenlijst te vinden, die zou je op kunnen zoeken, dan kan je vergelijken en kiezen wat je wilt eten.

FB; niet deze naam maar die zit er wel in hebben we jouw mail adres al? Anders kan ik je mijn fb-naam wel sturen. Lief, Sri, Pix en Ted zijn ook fb vriendjes. Set en jij?????

Probeer je niet gek te laten maken door het lange wachten op de uitslagen; het is ook vakantie, mss werken ze in het lab op halve kracht ofzo.

Ga ff de halve finale judo kijken (ja, ik ben gek).
Hoi Ris hoe stuur ik je hier mn mailadres??? zodat niet de hele wereld dat kan lezen....

Wordt ik net gebeld door de ass.vd ha..... de uitslag is er nog niet , moet langer staan voordat ie uitlezen kan worden?? heb ik nog niet eerder van gehoord...... en hetgaat wel 8-10 dagen duren, dus m.a.w. einde vd week.......

fruit zijn fruitsuikers..... dr is me niet zo bar veel uitgelegd door de dieetiste...... ja ze heeft doorgenomen wat ik eet maar verder niets verteld. die lijst die ken ik al thnxs!

ik wil jullie wel als facebookvriendjes....
Ris, ik heb geen vitiligo. Geen idee dus.

Zon, begrijp ik nu dat je het lastig vindt om het bij 6x eten per dag te houden? Ik eet zelf in het algemeen 5x per dag, de tussendoor na het avondeten schiet er vaak bij in. Maar mijn appeltjes om 9:30-10:00 en 14:30 kan ik echt niet missen, niet alleen vanwege de khd maar ook omdat ik anders gewoon supertrek heb. Het komt overigens wel geregeld voor dat ik om 16:00-16:30 ook nog wat eet, bedenk ik me nu. Vanwege trek, en bls kan het goed hebben.
Sorry lief, dat dacht ik.

Zon, teddeke kan je volgens mij een algemeen adres geven waar jij dan naar kunt mailen.

Moet nu weg, zus aan de deur
Zonnestraal, stop de paniek! Je bent echt bezig jezelf helemaal op te draaien, dat heeft absoluut geen zin. Ademin, ademuit. Geef het tijd. Het komt niet op een dag aan.

Meiden, allemaal een . Ik ben bezig een beenham in mijn oven gaar te krijgen, maar dat valt vies tegen. Ontzettende k*toven! Zodra ik een andere heb, gaat hij eruit. Heb ik ook tegen echtgenoot gezegd: oven eruit of ik eruit! Hij koos natuurlijk voor de oven, maar ik blijf toch lekker, dat snap je wel .

Dacht dat ik eindelijk vakantie had, maar ik kreeg vanmiddag alweer een nieuwe opdracht. K*t... Hoera!...
Sorry Ris, geen facebook hier. Ik had ooit Hyves, twee keer zelfs, maar na een paar debiele acties van mijn schoonloeder heb ik de hele bups opgeheven. Ik ben niet zo van de social media
Gefeliciteerd met je k**opdracht Srizus

Inderdaad wel jammer van je vakantie, maar ja, geld hè

Hoe dubbel kan het zijn soms..... sterkte meis!

Ik heb jullie best veel te vertellen maar ik heb helemaal geen tijd. Vanmorgen gewerkt tot 14.00 uur, gauw naar huis om de honden uit te laten, om daarna 4 uur in de auto te zitten om een vouwwagen op te halen ergens in de polder. Ben ik net thuis, belt mijn man twee keer vlak na elkaar terwijl ik probeer een broodje te eten, heb ik mijn broodje net op staat de buurman voor de deur met een doos Merci omdat we een week op hun kat gepast hebben, en nu zit ik te wachten op een koper voor iets wat we op Marktplaats hebben staan. Wie weet krijg ik vanavond nog een voetje op tafel... pffff..... wat een hectisch dagje zeg. Bah.
Teddeke kan jij mij een algemeen adres geven waar ik heen kan mailen om mijn mailadres heen te sturen? alvast bedankt.
Getsiederrie..... Ben al twee uur terug van t sporten en ik voel me misselijk!!!! Veel te hoge suiker (tijdens t sporten zat ik op 12, thuis op 10 en nu op 19!) ik sport zonder pomp, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt... Het zakt ook niet. Ik wil gaan slapen, maar wil me eerst weer normaal voelen.....
quote:setter schreef op 30 juli 2012 @ 20:10:

Gefeliciteerd met je k**opdracht Srizus

Inderdaad wel jammer van je vakantie, maar ja, geld hè

Hoe dubbel kan het zijn soms..... sterkte meis!

Ik heb jullie best veel te vertellen maar ik heb helemaal geen tijd. Vanmorgen gewerkt tot 14.00 uur, gauw naar huis om de honden uit te laten, om daarna 4 uur in de auto te zitten om een vouwwagen op te halen ergens in de polder. Ben ik net thuis, belt mijn man twee keer vlak na elkaar terwijl ik probeer een broodje te eten, heb ik mijn broodje net op staat de buurman voor de deur met een doos Merci omdat we een week op hun kat gepast hebben, en nu zit ik te wachten op een koper voor iets wat we op Marktplaats hebben staan. Wie weet krijg ik vanavond nog een voetje op tafel... pffff..... wat een hectisch dagje zeg. Bah.

Settertje toch... ademin, ademuit . Wat lief van die buurman, die doos Merci!

Zeg, zelfs waar jij woont, de dichtsbijzijnde polder na 4 uur in de auto zal toch ergens in België of Duitsland liggen, niet? In elk geval wens ik je een fraaie vouwwagen toe en een bijpassend heerlijke vakantie.

Succes met je verkoop! Ik duim voor je. En doe kalm aan hè?
Ach Ris toch, wat ellendig! En ik kan helemaal niks voor je doen. Ik loop al de hele avond tegen mensen te roepen: ademin ademuit, maar dat heb je natuurlijk zelf ook allang bedacht. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Succes, lieverd!
Zo, ik ben weer opgeknapt. Ben toch maar gaan slapen, nog net niet met spuugemmer.... Vanmorgen uiteraard vette hypo en tandartsbezoek in het vooruitzicht. Maar nu gaat het weer
Zonn, een meter kopen is niet zo duur. Ik heb er nog wel een voor je liggen, een Bayer Contour. Bij Boeren hebben ze intropakketten voor weinig… Maar die strips hè, die zijn fokking duur en ja, die betaal ik zelf. Omdat ik meten belangrijk vind. (Type onbekend en geen insuline).

Ik moest 6 weken wachten op de uitslag van de c-peptide dus dat kan kloppen met jouw verhaal.

Mijn waarden zijn overigens belachelijk laag. Vanmorgen stond ik op met 4.5. Gisteren na sporten voelde ik me niet zo, hypo. Is het allemaal nog gedaald bij jou Ris?

Ze hebben hier zo veel toetjes en zo veel verschrikkelijk lekkere broodjes… heb ik best moeite mee.

Sri, succes met je opdracht! Binnenkort ff een borrel op een terrasje?

Setter, je kan fb heel goed afschermen hoor mocht je ooit besluiten dat je het wel wilt.

Liefs uit het buitenland!
Zo, even spijbelen hoor. Pff, wat is dat taai!

Ik ben afgrijselijk jaloers op je, Pixel. Lekker ergens rondhangen in Frankrijk, goed weer (hoop ik althans voor je), heerlijke broodjes, toe maar. Wij houden de economie hier wel draaiende, iemand moet het toch doen .

Nee, ik pest je maar hoor, als er iemand vakantie heeft verdiend, ben jij het wel, met je gezwoeg en narigheden de laatste tijd.

Dat terrasje lijkt me een geweldig plan, zodra je terug bent, spreken we wat af. Heerlijk, ik heb er nu al zin in.

Ik heb wel facebook, maar ik vergeet altijd om er iets mee te doen. Krijg wel meldingen, daar scan ik dan even overheen en that's it.

Nou lieverds, ik ga gauw weer verder, want er is een uur geleden alweer een opdracht binnengekomen. Die moet parallel met deze, dus het wordt weer een pietsie hectisch. En dat moet natuurlijk allemaal tussen de olympische spelen door.
Pix; heerlijk he Frankrijk! Ik vond het zo moeilijk om alle croissants, pain-au-chocolat, eclairs en de stokbroodjes te laten liggen/staan. Een paar keer ben ik overstag gegaan, maar verder heb ik me goed kunnen houden aan mijn yoghurt met muesli of crackers (.....).

Ella en Gijs zijn van alles aan het spelen, genieten! Ze hebben als echte dieven het huis leeggeroofd en de buit ligt nu op de bank. Dat moet natuurlijk straks nog wel opgeruimd worden. Nu stopt Ella allerlei spullen in haar rugzak zodat ze naar de kermis kan. Gijs loopt met een hoofddoek en een rare stem de kamer rond, hij wil naar de kermis, maar boef Ella is nog niet klaar met roven.

Sri; lekker werken! Hopelijk lukt het om het goed te doen zonder al te veel morren, gewoon af en toe hier komen of op fb kijken naar de vakantiefoto's van een ander Of idd OS kijken. Hier staat de tv al vanaf 12 uur aan....

Zo maar eens gaan koken; nasi goreng op zijn gezond, lekker met een gebakken eitje! (het mag, het mag!)
Dank je Ris, wat een goed idee, nasi. Ik heb allerlei restjes en ik word zo langzamerhand gewoon flauw van al die sla van de laatste tijd, ik voel me net een konijn. Bovendien heeft echtgenoot vrijdag een berg spaanse pepers van de markt meegenomen, die kunnen er mooi door.

Eitje erover, wadduzegt! Jammie.

Teddeke, is alles goed met je, meisje? En Choco, hoe gaat het met jou? We missen jullie!
Ik lees lekker mee hoor. Heb een beetje een dipje of een virusje of het is het weer, zoiets Moe, hoofdpijn, buikpijn, maagpijn, beetje bah. Dus niet zoveel puf om te reageren. Komt wel weer

Pix geniet van je vakantie he! Klinkt lekker! En verder ben ik alles alweer kwijt haha

Eet smakelijk alvast dames!
Frankrijk is helemaal 'hot' dit jaar, lees ik. Wij gaan over 4,5 week ook naar Frankrijk, helemaal naar het zuiden. Misschien zelfs nog door naar Spanje, maar dat zien we daar ter plekke wel

Ik neem mijn shakes ook mee hoor, ik ga daar gewoon door met mijn ritme wat ik hier heb. Niet zo streng als hier, maar ik wil toch minstens één keer per dag een shake nemen. Ik merk toch dat het goed is, en blijft (!), voor mijn suikers.

Trouwens Sri, die 4 uur in de auto was 2 uur enkele reis Nou ja, iets minder dan 2 uur, ik heb een half uur bij de verkopers doorgebracht. De vouwwagen moest natuurlijk nog wel even opgezet worden. Oh, en die doos Merci was omdat ik lief was geweest voor hun kat, dus die had ik verdiend

Hoe is het afgelopen met je beenham? Istie nog gaar geworden?

Ris, fijn dat je weer wat opgeknapt bent, en wat leuk om over je kinderen te lezen. Geweldig dat ze zich zo vermaken zeg Hebben ze de kermis nog gehaald vanmiddag? En die tandarts, had die nog enge dingen te doen?

Heeeee Pixel, hoe is het in La douce France? Begin je al lekker bruin te bakken?

Beterschap Choco!
Was ik afgelopen vrijdag bij de pedicure, vraagt ze me wat voor diabetes ik heb, welk type. Ik zeg 'type 2, en ik heb een insulinepomp', waarop zij antwoordt 'oooh, dan is het dus type 1, dan noteer ik dat op je kaart'.

Zuchhhhht.......

*vouwt de handjes tot kommetjes op de knietjes, telt tot 10 en zegt ooooooooooohhhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmm*

*ademt in* *ademt uit* *ademt in* *ademt uit*

Het is me gelukt om kalm te blijven en haar geduldig uit te leggen hoe het zit met type 1, type 2 en dat er nog meer types zijn waar ik haar niet mee lastig ga vallen. Waar mijn werk al niet goed voor is.....
Set; wat moet ik toch weer om je lachen! Met je pedicure avontuur...

Hoe was het met de vouwwagen? Hoe zit zo'n ding eigenlijk inelkaar? Ik zie ze altijd als karretje rijden, maar heb er nog nooit ingekeken.

Afgelopen vrijdag op de camping waren er waterspelletjes op he tentenveld. Ik zat daar met de kids, er was een Brits stel bezig met een tent. Ik dacht dat ze vertrokken omdat ze die tent aan het inpakken en opvouwen waren, maar ze waren net aangekomen. Zes pogingen later en wat heen en weer gestrooide ergernissen, stond het kreng. En die kinderen stonden erbij en keken ernaar. Ze konden niet eens meedoen met de spelletjes.

Is wel een v.d. redenen dat ik niet in een tent ga (en het ontbreken van een goed bed, sanitair, een keuken, elektriciteit haha)

Sri; was de nasi lekker? Hier wel, het kwam gewoon uit mijn weekmenu van de dietist. Enige verschil met wat ik normaal eet bij/met nasi; geen sate en kroepoek maar een gebakken eitje. Minder kcal en dus gezonder, maar net zo makkelijk als anders.

Morgen ga ik stamppot met gemengde groenten eten (prei, andijvie, paprika), beetje cashewnoten en klein beetje brie (recept zegt tofu, Ris zegt: bah!).

Ik eet me ook suf aan de rauwkost. Ik heb nog nooit zoveel groenvoer gegeten als de afgelopen 7 weken. Elke dag minstens 2 keer en soms ook nog tussendoor.

Choco; dipjes mogen! zal nog wel zo blijven af en toe. XXXX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven