Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Wat jij beschrijft had ik vier jaar geleden ook, en dat bleek een blindedarmontsteking te zijn. Sterkte meis!

Ik bel je wel even....
Pixel, kon je vandaag bij de dokter terecht? Wat naar dat je je zo ellendig voelt. Ik heb dit ook nooit gehad, maar nou heb ik überhaupt maar heel weinig bijwerkingen. Ik duim dus voor je dat het slechts een zomergriepje is.
Morgen kan ik de dokter bellen. Het is draaglijk als ik weinig eet. Momenteel wel wat beter maar vanavond ergens eten. Ik wacht vanavond en vannacht nog even af.

Lieve Setter, bedankt voor je telefoontje. Echt heel fijn!
Beterschap pixel Wat naar zo zeg
Tuurlijk Pixel, altijd hoor

Sterkte morgen (en vannacht)! Laat je nog even weten hoe het ging of heb je daar geen tijd meer voor?

Sri, wat heerlijk voor je dat je ouders nog zo fit zijn, en wat leuk dat je moeder nog autorijdt Mijn vader doet dat ook nog, maar hij is me toch een potje onbesuisd af en toe, pffff.....

Hij gooit zijn auto gewoon met 40 km/uur een haakse bocht in, want tja 'die instructeur van tien jaar geleden zei dat ik nog heel pittig reed voor iemand van mijn leeftijd'

Waarom heeft die man destijds niet gewoon zijn mond gehouden, vraag ik me af
Best een goeie auto eigenlijk. Ongetwijfeld eentje die met vlag en wimpel de elandproef heeft doorstaan....
quote:setter schreef op 24 juli 2012 @ 21:51:

Best een goeie auto eigenlijk. Ongetwijfel eentje die met vlag en wimpel de elandproef heeft doorstaan....
Gek is dat hè, op het moment dat je het echt even niet meer ziet zitten en dat meldt, gaat het ineens weer beter. Dat wil zeggen, niks naast het gewone geborrel en gedoe. Dus we zien het wel weer. Nu maar eens slapen... Bedankt voor het informeren allemaal.

Sri en Setter, fijn dat het nog zo goed gaat met jullie ouders. Geniet ervan! Het zijn mensen van de dag. We hebben er gelukkig ook nog wat, maar vorig jaar is de moeder van manlief overleden. Heftig is dat.

Zonnestraal, hoe is het met je dochter? Hopelijk is ze weer opgeknapt.

Ted, Ris en Lief, Choco, ook alles goed? Hopelijk wel.
anoniem_6476e96a29331 wijzigde dit bericht op 25-07-2012 00:56
Reden: Pixel was wat vergeten
% gewijzigd
Fijn dat het wat beter met je gaat Pixel. Heb je de dokter nog wel gebeld of geloofde je het wel eventjes?
Hoi mn dochter knapt weer langzaam op, gisteravond/nacht vh eerst geen koorts!

ik heb weer extreme kramp/pijn in mn been, ik wordt er echt helemaal neit goed van, weet niet meer hoe ik moet zitten, staan, .liggen, hangen, iemand nog tips? of ook vergelijkbaar last van gehad?

Mn man zn gips is er af, hij mag er alles weer mee met die voet wel nog rustig aan mee doen.

Ik heb gelijk mn bloed laten prikken op de anti-stoffen, ben heel benieuwd of er iets uitkomt, ik hou jullie op de hoogte.

Fijn dat het beter gaat Pixel!
Fijn dat je dochter wat opknapt Zonnestraal. Ik weet uit ervaring dat het hebben van koorts met dit weer géén pretje is

Die arme ziel... hopelijk voelt ze zich nu gauw weer wat beter

Gek is dat, ik heb ook sinds deze week enorme kramp in mijn linkerbeen. Eerst maandagmiddag een krampaanval in mijn rechterbeen, net toen ik terugkwam van een wandeling met de honden, en de volgende dag een krampaanval in mijn linkerbeen. Zo eentje die maar niet op wilde houden, welke houding ik ook aannam met mijn been. Ik kon er 's avonds gewoon niet van wandelen met de honden. Ja, even snel een plasjepoepjerondje aan de overkant, maar veel verder kwam ik niet. Pas vandaag ben ik weer pijnvrij.

Ik voel dus met je mee, een beetje dan. Sterkte meissie
dank je wel Setter. Ik heb die kramp/verkramping ook de rest vd avond, pas de vlgd ochtend bij het opstaan is het weg. Ik kan ook niet op dat been slapen, heb jij dat ook?? ik krijg er wat van....... veel sporten, weinig sporten, helemaal niet sporten; t maakt niets uit. Jij ook sterkte!
Hoi lieverds! Ik zit vakantie te vieren, mijn opdracht is klaar! Ben ik even blij. En zo mooi vlak voor de olympische spelen. Ik ga genieten, misschien vanavond niet, maar de komende dagen vast. En jullie?

Ha, ik hoor de motor van echtgenoot. Die is mooi voor de bui binnen, het dreigt hier een beetje, maar het is nog heel warm. EN bij jullie?
Hier is het nu broeierig en is het net begonnen met regenen. Vies weer

Net gesport dus best moe. Tijd voor eten

Fijn weekend allemaal!
Hee Sjoko!! Waar verblijf jij? Noord, oost, zuid, west?

Hier blijft het bij dreigen. Rare plekken in de lucht, lichte en donkere. Ik hoop dat mijn appeltjes het overleven, vorig jaar zijn er een hele hoop gesneuveld in een heftige hagelbui .

Pixel, gaat het weer wat beter met je?
quote:zonnestraal012 schreef op 26 juli 2012 @ 22:41:

dank je wel Setter. Ik heb die kramp/verkramping ook de rest vd avond, pas de vlgd ochtend bij het opstaan is het weg. Ik kan ook niet op dat been slapen, heb jij dat ook?? ik krijg er wat van....... veel sporten, weinig sporten, helemaal niet sporten; t maakt niets uit. Jij ook sterkte!Ik werd de laatste nachten steeds na een uur wakker als ik op die kant lag. De pijn leek wel uit mijn heup te komen haast...
Srizus, gefeliciteerd met het einde van je rotopdracht

En nu inderdaad maar even genieten van de rust, het zal je goeddoen

Het is hier zo ontzettend vies goor pokkeheet en broeierig klam dat ik mijn velletje wel zou willen afstropen

En regen komt er bij ons niet, alleen in het zuidoosten. Arme arme ik....

Dank, lieve zus! Ik geniet er buitensporig van.

Nou, ik zit een respectabel stuk noordelijker dan het zuidoosten, as you know, dus ik zou de moed niet opgeven! Het davert hier van de regen op het ogenblik. Verticaal naar beneden en op zo'n manier dat je denkt: dit is voorlopig niet over.

Ik bezweer het jouw kant op, Settetje!
Hier het westen, vlak bij amsterdam. Regen is alweer gestopt maar het is wel afgekoelt. Erg fijn dus
Even snel de groetjes uit Frankrijk! Morgen komen we alweer thuis, dan ga ik goed bijlezen en reageren. Als de was enzo draait

Het was hier heerlijk! De kinderen hebben enorm genoten van de buurkindjes, het zwembad, disney, knutselen met het animatieteam. Echt fijn!

Dikke kussen!!!!!
Lees iets over kramp. heb ik ook! Al twee weken, kan mijn sokken amper aandoen, laat staan mijn veters strikken! Wel rennen, niet rennen, het maakt niet uit. Met 2 kussens rond en onder mijn been, kan ik redelijk liggen, maar vannacht was waardeloos.... Bizar!!! Gezamenlijke db kwaal?
Bah wat naar van die kramp. Ik zit hier aan een biertje op een Frans terras Buik doet normaal godzijdank. Ik stuur een beetje zon jullie kant op!
Ja dat is bij mij ook zo, sporten of niet het helpt niks. De vlgd ochtend is het over maar zodra ik gesport heb of veel belast dan komt het weer opzetten. Vlgs mn huisarts komt het door een te laag vit. B12 gehalte, ik weet het niet. Ik heb nu een 5-weekse injectie kuur van 2x per week. Ik kreeg het voordat ik wist dat ik type 2 heb, ik kreeg het toen ik ging sporten.
Daar ben ik weer met vragen........ ik doe aan WW en wil graag nog wat afvallen, bij de WW mag je fruit en groente tusendoor eten. Nu mag ik vd dieetiste niet meer 'eetmomenten'' dan 6 per dag hebben. Het is nu een heel gedoe om het zo te krijgen dat ik genoeg eet om aan mn punten te komen.... Hoe vaak eten jullie per dag?? ik bedoel dan ook om af en toe een ijsje of een stuk fruit tussendoor te eten.

Ik heb geen glucosemeter en heb geen idee hoe hoog mn suiker nu is. Eind september heb ik de 1e afspraak weer en dan hoor ik pas meer. Je schijnt het niet vergoed te krijgen, dat apparaat en die strips, als je niet van insuline afhankelijk bent? dat is wat mij verteld wordt. Wat is jullie ervaring hiermee, hoelang kontroleer je zelf al je suiker en zijn er ook mensen hier die net als ik geen suiker meten bij zichzelf?
oh ja heb nog geen uitslag van mn anti stoffen...... morgenvroeg moet ik vit.b12 halen en dan vraag ik het na, ik wil het ook weten als het nietzo is, dat schijnen ze niet te snappen daar......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven