Is dit teveel gevraagd?

11-04-2008 23:49 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn verhaal kwijt. Hopelijk krijg ik daar advies over.

Ik ben met me vriend twee jaar samen. We hebben plannen om te gaan samenwonen. Het volgende zit me dwars; het weekend van me vriend is zeeer heilig. In het weekend wil hij bij zijn vrienden zijn van vrijdag tot zondagavond.

Hij gaat met zijn vrienden uit.. maar niet naar dansgelegenheden.

Elk weekend is het standaard verhaal. Ik heb hem gevraagd of wij samen ook af een toe kunnen afspreken om een bioscoopje te pakken ofzo. Maar daar komt niks van in. Ik ben van marokkaanse afkomst en me vriend is nederlands. Ik heb zijn vrienden nog nooit leren kennen en hij beweert dat de reden is omdat hun marokkanen zijn en het hoort niet. Ik en me vriend willen gaan samenwonen van de zomer. Maar we hebbben eigenlijk nog niks .. matrieel en financieel gezien. Ik heb zelf een bijbaantje .. naast me studie .. om het een en ander te kunnen veroorloven. Maar me vriend heeft geen bijbaan en studeert nog. Hij vraagt me ook vaak om hem financieel te steunen.. Ik ben soms weleens 50 euro per week kwijt. De reden dat hij dat vraagt is volgens hem om de tank te betalen zodat hij naar me toe kan komen.. ter info we wonen ongeveer 50 km van mekaar vandaan.. en door de week zien we elkaar 3 keer ofzo.

Het zit me allemaal niet lekker.. ben ik misschien te soft in deze relatie en te bang om hem kwijt te raken.. Of ligt het in dit geval aan hem.. we zijn beiden 24 jaar.
Als jij vol twijfels zit, en er zitten dingen je niet lekker...dan zou ik om te beginnen even wachten met samenwonen. Hij heeft jou nog niet eens aan zijn vrienden voorgesteld, dat is geen goed teken. Hoe zie je het trouwens voor je straks? Dat jij alles betaald en hij compleet van jou profiteert? En dat jij elk weekend alleen zit, terwijl hij van alles aan het uitspoken is waar jij niks vanaf weet?

Luister naar je gevoel Fatima, als jij je hier niet goed bij voelt dan is het nog geen tijd om deze stap te nemen
Ja je bent te soft.

Hij heeft jou niet op nummer 1 staan en jij accepteert het.

Twee jaar verkering en de weekenden met zijn vrienden zijn hem heilig.

Twee jaar verkering en je kent zijn vrienden niet eens.

Het samenwonen zou ik niet aan beginnen zolang hij de baas is in jullie relatie en de regie in handen heeft.

Waarom accepteer je het?

Waar ben jij in deze relatie?
Hmm, als je al 2 jaar bij elkaar bent, mag je toch minimaal verwachten dat je elkaars vrienden kent. (geen graadmeter, maar als voorbeeld: toen ik mijn vriend leerde kennen, heeft hij me gelijk meegenomen naar zijn vrienden toe om kennis te maken. Hij was, en is, trots op me, en andersom deed ik hetzelfde)

Als je gaat samenwonen zul je ook materiele zaken aan moeten schaffen, dit hoeft niet duur te zijn, maar kost natuurlijk altijd iets. En natuurlijk niet vergeten: huur, water, gas, electra, verzekeringen etc.

Heb je al met je vriend erover gehad hoe jullie dit SAMEN gaan betalen?

Het is geen onredelijke vraag van je vriend om af en toe eens mee te delen in de kosten van benzine als hij altijd naar jou toe komt.

maar als hij nog student is, heeft hij natuurlijk ook een ov-jaarkaart. Is het dan niet veel raadzamer om die 50km per trein of bus af te leggen? Scheelt een bak geld!

Als je het mij persoonlijk zo vraagt vind ik er iets niet zo deugen aan je verhaal over je vriend. maar heb daar te weinig informatie over om echt een oordeel over te geven.
Waar gaat hij eigenlijk heen van vrijdag t/m zondag, en waar betaald hij dat van?! Klinkt mij vreemd in de oren...
Dankje minny voor je reactie.

Het is heel moeilijk allemaal.. Me vriend heeft me beloofd dat hij straks wel gaat werken fulltime, als hij klaar is met zijn studie. Hij heeft me beloofd dat hij dan niet elk weekend op stap gaat met zijn vrienden als we eenmaal samenwonen.

Van de andere kant is hij ook een hele lieve jongen en hij heeft me wel voorgesteld aan zijn ouders en aan zijn familieleden.

Ik ben overal bijgeweest; verjaardagen, kerst etc.

Maar waar ik voornamelijk meezit; is het normaal dat ik hem financieel steun om zijn tank te betalen.. en dat hij van vrijdag tot zondagavond geen tijd voor mij heeft?
Als jij daar moeite mee hebt dan zal dat zeker bespreekbaar moeten zijn. Maar waar verdwijnt hij dan naar toe van vrijdag t/m zondag avond? Slaapt hij dan bij vrienden of zo? Ik kan me voorstellen dat je dat raar en vervelend vindt. Een weekendje weg moet kunnen, maar standaard elk weekend... En verwacht hij dan dat jij braaf thuis gaat zitten wachten tot hij thuiskomt, of zou het ook prima zijn als jij een weekend lang verdween? Zo niet....dan weet je genoeg! Want zo'n ongelijkwaardige relatie wil je echt niet, lijkt mij.
What the f*ck

Ik zou hem een schop onder z'n r**t geven

Die mag ook wel eens een etentje betalen!

Bedenk je zelf eens, hoe zou je het liefst behandeld willen worden? Jij buigt overal in mee, doet hij wel eens iets om jou tegemoet te komen?

Zo niet... dan zou ik als ik jou was voor mezelf kiezen!

En dan vraagt ie nog zakgeld ook...
Dat ie een baan gaat zoeken na zijn studie lijkt me heel normaal ja.

Dat ie van vrijdag tot zondagavond geen tijd heeft voor jou lijkt me niet normaal.

Dat ie als jullie samenwonen wel tijd voor jou vrij maakt in de weekenden geloof ik geen donder van.

Waarom kan dat nu dan niet?

Wat is er dan anders, het kan nu toch ook, je hoeft niet samen te wonen om eens een weekend door te brengen samen.
Dat je bijdraagt in de kosten lijkt me normaal, maar het lijkt nu alsof je ze in je eentje draagt. Dat is ook niet de bedoeling. Die opmerking over de ov vind ik trouwens wel een goeie...bespaart een hoop geld. Als hij dan toch kiest om met de auto te komen, waar betaald hij die van trouwens, dan is dat zijn eigen verantwoordelijkheid.
quote:minny schreef op 12 april 2008 @ 00:00:

Waar gaat hij eigenlijk heen van vrijdag t/m zondag, en waar betaald hij dat van?! Klinkt mij vreemd in de oren...

Allemaal bedankt voor jullie reactie..

Mijn vriend gaat meestal bowlen, bioscoop, of uiteten .. Dit doet hij met zijn vrienden. Als wij door de week samen afspreken dan zitten we meestal bij mij thuis.. ik doe de boodschappen en kook voor ons .. omdat hij na school of na stage naar mij toe reist..

Maar in de weekenden dan wil hij bij zijn vrienden zijn. Dit betaalt hij van zijn studiefinanciering en hij woont natuurlijk nog thuis. Ik woon op mezelf..
Waar wil hij dat samenwonen van betalen trouwens als hij nu nog niet eens een tank benzine kan betalen.
Na school of stage kan hij gratis naar jou toereizen om gratis mee te eten...

En in het weekend vraagt hij zakgeld...

Sorry... ik wil die jongen gewoon even een schop onder z'n kont geven
Fatima, niemand gaat van vrijdag t/m zondag avond bowlen lieverd, echt niet. En bovendien, als jij daar moeite mee hebt dan zal dat bespreekbaar moeten worden. Er zijn twee mensen in deze relatie, en die hebben allebei evenveel te vertellen.
Wat???

Absurd.

Waarom waarom waarom waarom waarom accepteer je dit toch????????

Ongelooflijk.
Nou idd...tis gewoon een uitvreter. En als hij straks direct onder mama's vleugel vandaan komt, dan kun je je lol nog op. Meneer heeft waarschijnlijk geen idee van rekeningen betalen, huishouden doen en echt voor zichzelf zorgen.
Mijn ex waarmee ik nog steeds vrienden ben... die kwam de eerste keer met een bos bloemen... en die betaalde ook zeker voor mij... ondanks dat hij zeker niet altijd veel geld te besteden had!

Als het echte liefde is komt het van twee kanten echt
fatima,

hoe zou jij reageren als n vriendin van jou zo'n vriend had?

Zou je dan niet zeggen:meid pas op, hij kan dat wel beloven, maar hoeveel garantie is er dat hij zijn belofte nakomt. Hij gebruikt jou als bank van lening zonder rente en als ik het goed begrijp ook zonder afbetaling.

Er zijn vast wel mannen te vinden met zijn goede eigenschappen plus nog n paar extra zoals: verantwoordelijk voor je eigen geld, en verantwoordelijk voor zijn vriendin.

Misschien kijken of je hem nog in kunt ruilen ?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Neem je eigen gevoel serieus. Als jij ermee zit dat hij de weekenden zonder jou doorbrengt, is dat een probleem in jullie relatie, toch? Of in elk geval iets om goed te bespreken. Heb je er al een echt gesprek met hem over gehad?

En, voor de 'ondersteuning': ik zou het ook heel vervelend vinden.
Misschien moet meneer maar eens een bijbaantje gaan zoeken in het weekend, ipv 48 uur achter elkaar te gaan bowlen (yeah right....bowlen 2 dagen lang).
Ik denk dat Minny gelijk heeft, hij heeft geen idee van de werkelijkheid en hoopt dat hij van mama's pappot naar die van jou kan rollen.

En van dat uitgaan, dat zal allemaal best wel, hoeft niets naars achter te zitten, vind het alleen erg egoistisch en ik zou me dan ook wel even 2 x bedenken of je hiermee wel wilt samenwonen.
Weetje wat het is; Hij gaat met vrijgezelle jongens om.. die hebben geen verplichtingen niks.

Ik heb heeel heeel vaak met me vriend hierover gepraat.. dat ik me echt alleen voel in het weekend .. ik heb natuurlijk ook me eigen vriendinnen .. maar ik zou ook eens af en toe met hem willen zijn in het weekend inplaats van alleen maar standaard door de week. Reizen met de OV daar komt niks van in.. en omdat ik op mezelf woon .. komt hij liever naar mij toe, inplaats van andersom.. anders zitten we ook maar op zijn kamer terwijl zijn moeder thuis is.. Ik heb het met hem besproken; over het feit dat hij een bijbaantje kan nemen.. maar hij zegt dat hij daar geen tijd voor heeft omdat hij het druk heeft met school en in het weekend wil hij relaxen met zijn vrienden.. Af en toe krijgt hij een extraatje van zijn ouders dan koopt hij wel spulletjes voor me..''kadootjes''

Maar binnen no time heeft weer geld nodig om de tank te betalen..

Dus jah .. Het is moeilijk allemaal..

In het weekend hebben we telefonisch contact..
ik weet het niet, vraag me af of er idd maar 2 mensen in deze relatie zitten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mocht je ermee doorgaan... in ieder geval GEEN GELD MEER GEVEN!
Oh...in het weekend wil meneer relaxen met zijn vrienden? Misschien moet je hem mijn motto maar eens laten lezen!

Prima als hij dat wil, zolang zijn relaxen jou maar geen geld kost. Overigens kan het wel hoor, dat ie 48 uur achter elkaar stapt. Deed mijn ex ook weleens, en die bracht hij stomdronken door. Erg fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven