Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
quote:DolceStrega schreef op 01 augustus 2012 @ 20:09:

Hee Fem
quote:iddan schreef op 01 augustus 2012 @ 15:17:

Over het oordelen en veroordelen; niemand is oordeelloos, we oordelen & beoordelen allemaal! We hebben allemaal onze eigen bril die we dragen waardoorheen we de wereld inkijken, ik vind het weten van de verschillen tussen feiten en meningen altijd mooi om deze te benadrukken, en maakt het helderder om naar een discussie te kijken.

Feiten en meningen.

Feiten zijn gebeurtenissen in heden of verleden. Feiten uit het verleden staan vast. Ze kunnen niet meer veranderd, dus ook niet ontkend of bestreden worden.

Wel kunnen nieuwe feiten gecreëerd worden en bestaande feiten beïnvloed.

Meningen ontstaan door naar de feiten te kijken en deze te interpreteren, op basis van eigen normen, waarden en belangen. Vaak is daarbij sprake van argumenten voor en tegen die worden beoordeeld en uitgewisseld.

Als je op deze post commentaar geeft, doe je dat waarschijnlijk om een (andere) mening te geven en gebruikt je daarbij argumenten.

Dan bestaan er ook nog belangen, en ik zal jullie hiermee niet vermoeien....;-)Goeie reactie! Wat mij betreft vermoei je me met het belangen. Of met behangen. Allemaal prima.
[quote]hyperion schreef op 01 augustus 2012 @ 20:00:

[...]

Nee hoor. Hier nog eentje. Join the club dus. Tuurlijk..ieder zijn/haar mening, maar om Claudia te be- of veroordelen vind ik een no go.[/quote]

er is een groot verschil tussen (be)oordelen en veroordelen!!

iemand (be)oordelen is het zelfde als je mening geven, om een mening te creeren zul je toch echt voor jezelf eerst een (be)oordeling moeten maken van een sub/object, wat zich dan uit in een mening!

veroordelen is op 1 of andere manier iemand beschuldigen van iets of uiten dat diegene voor iets gestraft moet worden! dat ben ik nog niet tegen gekomen dat veroordelen!!
[quote]bi-licious schreef op 01 augustus 2012 @ 20:14:

[quote]hyperion schreef op 01 augustus 2012 @ 20:00:

bovendien: vind ik een no go. is ook een oordeel!!
Er bestaat hier een uitvoerige en lang uitgesponnen thread over het thema 'minnaar', waaraan ik mijn bijdrage, mijn ervaring, mijn verhaal heb willen toevoegen. Een verhaal dat, ik heb het uit eigen beweging en als eerste gemeld, uit moreel perspectief niet de schoonheidsprijs verdient. Dat staat buiten kijf. En nogmaals: ik vraag niets, zoek geen advies of goede raad, hulp of iets anders. Ik heb alleen mijn verhaal gedaan - niets meer en niets minder dan dat.

Er wordt mij verweten dat ik wegloop, en me stil houd. Het tegendeel is waar. Ik heb een aantal vragen beantwoord, en ook aanvullende mening gegeven. Ik ga hier nu niet allerlei feiten herhalen of opnieuw benadukken - iedereen die feiten wil weten of lezen wat er eerder gezegd, gevraagd, geantwoord is, kan namelijk 5-6 pagina's terugbladeren, en al die feiten tot zich nemen.

Waar het blijkbaar om gaat is de kernvraag die een aantal forumleden in detail wil adresseren en uitmelken: hoe kun je van je zus houden en met haar man naar bed gaan? En hoe kun je dat voor jezelf verantwoorden, en ermee in het reine komen?

Ik heb daarop niet het alles verklarende antwoord. Als je dat wilt horen, dan ga je het van mij niet krijgen, want ik heb het gewoon niet. En ik heb daarover zelf al eerder gezegd dat dat het meest moelijke aspect van de hele situatie is, namelijk dat je emotie gaat analyseren en verklaren met behulp van ratio. En die twee zijn in mijn visie onverenigbaar, en zo'n poging is altijd tot mislukken gedoemd. Hart en hoofd. Links en rechts.

Vanuit moreel perspectief: is het fout? Ja. Kan het, mag het? Nee.

Vanuit emotioeel perspectief: is het genot, lust en is het heerlijk? Ja.

Dit zijn de twee zijden (uitersten) van het spectrum, en daartussen manouvreer ik, ook met mijn zus. Ja natuurlijk ben ik oneerlijk tegen haar, en bedrieg ik haar ook. Is het dan egoïsme? Misschien, maar ik weet het niet zeker.

Het is in ieder geval geen wild, snel, onbezonnen avontuur, en de risco's zijn groot. Ik ken X 15 jaar en het heeft 12 jaar geduurd voordat we elkaar voor het eerst beminden. Was het een vooropgezet doel? Nee, want dan hadden we het ook eerder kunnen doen onder het motto ok let's do it and let's get it over with. Zo is het niet, het is voor mij toch heel uitdrukkelijk een grote en krachtige vonk van passie en hartstocht die oversloeg, drie jaar geleden.

Voel ik me schuldig? Ja, in more than one way. Hoe ga ik daar dan mee om? Ik weet het niet precies, maar probeer er (altijd) het beste van te maken.

Dit is wat je van me kunt krijgen. Meer is er niet. Ik heb niet alle antwoorden. En wat ik daarover dan terugvraag op mijn beurt: accepteer dat dan van iemand, met gratie, en blijf niet prikken en peuren op zoek naar iets dat er (nu) toch niet uitkomt.

Claudia
C
hoi C,

wij staan in dit onderwerp niet echt op 1 lijn zo als je hebt gemerkt! denk vooral omdat het mijn verstand te boven gaat en vandaar ook mijn vragen erin, uit een wanhopige poging er iets van te begrijpen! je zegt de antwoorden niet te hebben, weet doorvragen heeft dan ook geen zin. Hoop iig dat je ze ooit wel hebt al is het voor jezelf en dat je zus en je man er nooit mogen achterkomen voor hun behoud! hoe dan ook veel sterkte!! met de situatie!
Ook, voor het eerst, vrij lang niet van nr 2 gehoord. Maakt me een beetje onrustig.
Claudia, dit is voor het eerst dat je op deze vraag ingaat. Je hebt het antwoord niet, dat snap ik. Maar je laat in deze post (ja, in mijn optiek voor het eerst) zien dat je er wel degelijk over nadenkt en ermee bezig bent.

Je schrijft dat je niet op zoek bent naar spiegels, meningen, (ver)oordelingen of wat ook. Evenmin wil je applaus. Alleen je verhaal doen is een kulargument, jij bent slim, jij weet dit ook. Als je een dergelijk verhaal doet krijg je reacties, daar was je ook op uit, wellicht wilde je een pietsje shockeren zelfs? Corrigeer me vooral als ik fout zit. Niemand doet hier haar verhaal zonder reden, als je helemaal geen reacties wilde had je het uit je hoofd gelaten hier te posten.

Femmetje, dank je wel voor je post, doet me veel dit van jou te lezen (hoe is het met je????)

Ik laat het onderwerp nu rusten, ik denk dat alles is gezegd.

Anna, dat is rot. Heb je hem laten weten dat je je onrustig voelt?
heey dames,

als eerste wil ik zeggen dat ik gelogen heb over het feit dat ik voor een tijd terug contact op genomen heb met m'n minnaars vrouw en daar een rel heb geschopt.... het was een hele sterke drang om te doen maar heb het niet gedaan. Door het hier te schrijven en de reacties die ik kreeg kon ik het voorkomen maar toch... heb een lulverhaal opgehangen hierover.
@ Rooss Raar hé om het van mij te lezen? ik schrok me weer eens rot van mijn eigen post hahah.. je weet (mss) dat ik niet altijd zeker ben van hoe ik hier schrijf (feminees lol). maar komt uit mijn hart! .. gek hé ? heb ik ook .. lol..

T gaat Rooss.. nog wat hobbels te nemen.. .. !! maar wie niet?
Nee Roosss, ik heb het hem niet laten weten. Ben er nog niet over uit of ik dat wil en/of durf.
Nee niet raar, wel heel erg lief. En toch fijn om te lezen dat je zo naar mij(n postings) kijkt.

Hobbels.. dalen, als er maar pieken tussen zitten, Fem. Als je positief kunt blijven kijken heb je al een deel in je zak. Makkelijk lullen hè, vanaf de roosbank!

Crashy, ik neem aan dat je het niet heel erg vindt dat ik op jou niet reageer. Dat laat ik aan de andere wijze dames over hier.
Anna, om bevestiging vragen mág hoor. Op je vingers blijven zitten lijkt een dappere daad maar uiteindelijk win je er geen moer mee. Natuurlijk bestaat er een kans dat hij in onbegrip of geirriteerd reageert. Nou, dan weet je meteen wat je aan hem hebt!
ja heb een mooi verhaal verzonnen heeft weer wat dialogen opgeleverd en iig voorkomen dat ik gedaan heb wat ik gezegd dat ik gedaan had. weet wel dat ik nooit meer een relatie met een getrouwde vent aan zou gaan. fucked op.. voor mij iig.
Lul jij maar lekker vanaf je Roossbank!

Lekker dan Crashy, nooit gereageerd, maar hoe denk je dat posters hier zich voelen nu?

Verwacht je nu eerlijk nog reactie? (ik ken jou verhaal natuurlijk ook , ik lees hahah)
Rooss, bedankt. Ik ben normaal minder passief, dit is allemaal nog best nieuw voor me. Nog tips voor me, hoe ik het duidelijkste om die bevestiging kan vragen?
Fem, genaaid dus. Ook lekker.

Nah, ik heb natuurlijk mijn twijfels gehad bij het fantastische verhaal van onze crash. Maar ze heeft wel weer voor een enorm saamhorig gevoel gezorgd hier

Anna, ik ben niet altijd even fijngevoelig dus soms stuur ik gewoon een mailtje met: joehoe aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaandacht!

(en geloof me, dat wordt gesnapt! )

Maar als je een iets minder rigoreuze aanpak zoekt kan je gewoon eerlijk schrijven dat je al een poosje niks van hem gehoord hebt en dat je je daar een beetje zorgen om maakt, een beetje onzeker wordt, wat bevestiging nodig hebt. Een beetje man snapt dat wel hoor.
Crashy,

Het hele verhaal was al te belachelijk voor woorden, maar dat je nu aankomt met "Het was een leugen".. Je hebt (althans voor mij ) voorgoed afgedaan..

Ik kan uit je posts niet meer opmaken of je de waarheid spreekt of niet, en ga dus ook mijn energie er niet aan verspillen.
Heeee Sense!! Ook hier?

Dat dus.

Nou Crash, kun je hier iets mee?
tja begrijpelijk, had ook ergens wel wat begrip verwacht maar goed tis een harde wereld en m'n eigen aandeel. laatste vooral. succes you all.
Begrip? Sorry hoor, maar ik kan er met mijn hersenpan al niet eens bij dat je zoiets verzint.

En dat je het daarna op een forum plaatst om een discussie uit te lokken....

En het nog even lekker volhoudt ook..

Begrip.. yeah right..

Velen van ons liegen hier, naar hun nr1, naar zichzelf ook wellicht. Maar ook dit is weer zo'n 'brug te ver' En als je dat niet inziet, is het beter je hier ver van te houden. Wellicht eens een afspraak met een therapeut? Want je hebt rare kronkels..
Tjongejonge saai is het hier nooit :-D

Crashy moedig dat je opbiecht dat het een leugen was, maar wij hebben destijds collectief de moeite genomen om op je te reageren, en ik vraag me af of we dat ooit weer zullen doen...

Hoe is t met de dates? Ik zou er 1 hebben deze week, maar die ging helaas niet door... Laatste date was anderhalve maand geleden
@Crashy moedig maar dom.

@Claudia, dat heen en weer gewissel wat doet het met je ?

Lijkt mij zo lastig om te manouvreren tussen verlusting en verstand.

@anna, gewoon een quasi nonchalante whatsapp of sms?

@vain, zo das dan alweer een tijd geleden..

@all, kunnen het woord verlust niet promoten ofzo? Dat deze wordt erkend voor en door het nederlandse taal unie?
quote:hyperion schreef op 01 augustus 2012 @ 20:10:

[...]

Face it...he isn't that into you. In feite weet je het allemaal al wel en dat schrijf je zelf ook. Daarna kom je met je opmerking dat er "geen weg terug is". Waarom? Zoals ik het lees, ben je niet meer in houders hand. Hij bepaalt en beslist en jij hebt je daar maar (weer) naar te voegen. Ongelijk(waardig)heid dus.

Hij is een dom

En ik vermoed dat je mijn postings niet hebt teruggelezen. Dat hij terughoudend is, komt mede door het feit dat hij moeite heeft met wat we doen, omdat hij Nr 1 ook kent. Hij hinkt iedere keer op twee benen. Enerzijds wil ie dit graag omdat we het allebei erg lekker vinden, anderzijds knaagt zijn geweten.

En daarnaast is hij single en nu met iemand aan het daten.

We weten allebei dat als het iets wordt met die date, het tussen ons over zal zijn. Hij omdat hij monogaam wil zijn en ik omdat ik hem niet wil delen.
Dat hij dom is i.c.m. jouw verdere uitleg, verklaart veel. Bedankt voor je uitleg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven