Nog een compact camera vraag

02-08-2012 08:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een camera vraag. Zag dat hier mensen toch best wat verstand hiervan hebben. Ik zoek een nieuwe camera, en een goede. Nu twijfel ik tussen de

Canon sx260 hs of de Panasonic Lumix Tz30.

Ik heb geen aparte videocamera, komt er ook niet, dus de filmpjes moeten ook redelijk goed zijn zeg maar.

Heb ook nagedacht over spiegelreflex. Maar toch te groot en ga ik vast minder gebruiken omdat je die niet zo makkelijk in de tas doet zeg maar..

Wie heeft er een tip?
Ik ben erg blij met mijn Nikon Coolpix.. Veel verschillende standen die je in kan stellen en filmt in HD... Leuk prijsje, leuk ontwerp en keuze uit een tal van kleurtjes )
Vorig jaar zomer stond er in de NRC een artikel over compact camera's met merknaam en al (beetje vreemd want het leek de consumentenbond wel, maar goed)... De Panasonic DMC-FS 16 werd als beste beschouwd vanwege de mooie foto's... die heb ik toen gekocht.. op Schiphol alwaar ze het vliegensvlug installeerde want ze weten daar dat je een vliegtuig moet halen.. top. Geen filmpjes gemaakt dus ik kan er niet over oordelen maar de foto's zijn mooi idd..
P.S. ... Panasonic Lumix DMC-FS16.. :-)
Absoluut de Canon, ik heb hem ook. Hij wordt beter getest dan de Panasonic, zeker op punten waar het écht om gaat, de beeldkwaliteit. De 260HS is echt een geweldige all round compact travel zoom, je zult er geen spijt van krijgen dat weet ik zeker. Zie ook dpreview.com, dat is één van de beste websites mbt camera's en fotografie. Veel plezier met je aankoop!
Ik ga vandaag de Lumix DMC TZ18 kopen (aanbieding voor 149EUR). We hebben nu de TZ3 en daar zijn we super tevreden over. Ik mag vaak ook voor anderen foto's nemen met hun camera, maar de Lumix is het fijnst en scherpst. Hij stelt snel en goed scherp. Succes met kiezen!
Ik heb diverse Panasonic Lumixen gehad maar ik ben er -ondanks de goede recensies- toch niet helemaal tevreden over. Over de fotokwaliteit dan, het gebruiksgemak is top. Heb laatst het nieuwste model gekocht (TZ30) - en weer teruggebracht.

Ik ga nu weer een Canon proberen.

Maar het blijft een beetje tobben, de camerafabrikanten proppen gewoon teveel pixels op een te kleine sensor.

De Nikon Coolpix zou trouwens (nog) minder zijn dan de Panasonic en de Canon, daar kijk ik niet eens naar.
.
Hier de lumix sinds kort. Ben naar een fotozaak gegaan en die gaven aan dat dit momenteel de beste compact camera was. Dat zei me genoeg, en ben er ook heel tevreden over. Filmpjes maken doe ik er niet mee. Heb een videocamera, maar meestal maak ik filmpjes met mijn iphone
Panasonic! Ik heb twee jaar geleden de Panasonic Lumix DMC-TZ10 gekocht en het is een heel fijne camera. Ik gebruik 'm nu minder omdat ik nu een digitale spiegelreflex heb (van Nikon), maar als ik nu een compactcamera zou moeten kiezen zou ik waarschijnlijk ook voor de Panasonic TZ30 gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bedankt voor jullie reacties. Had al wat testen gelezen maar dan gaan ze over oudere camera's. En bij de nieuwere zegt de 1 panasonic, de andere canon. Waarom is de Panasonic dan duurder?

@Hkgirl  Bedankt voor de tip van die site. Ga ik even kijken.

@Impala waarom ben je dan niet tevreden over de Panasonic tz30 en breng je hem terug?

Ik heb altijd de tz10 gehad tot volle tevredenheid. Maarja nu dus nieuwe keuze maken.

Ik had inderdaad ook gelezen dat de Nikkon nog weer minder was dan Panasonic en Canon.
Is een systeemcamera niks voor jou als je een spiegelreflex te groot vindt?
Net bij fotozaak geweest. Daar was ook de Samsung WB850. Hmm lastig.

Of gaan voor een groter toestel. Nikon p510? Heeft iemand daar ervaring mee? Meer zoom misschien handiger met filmen maar niet voor in de broekzak om mee te nemen...

Lastig hoor!
@susan bedoel je met systeem dus zoiets als de Nikon P510?. Begon ik dus al over te twijfelen..;-)
quote:Baileyyy schreef op 02 augustus 2012 @ 11:22:

Bedankt voor jullie reacties. Had al wat testen gelezen maar dan gaan ze over oudere camera's. En bij de nieuwere zegt de 1 panasonic, de andere canon. Waarom is de Panasonic dan duurder?

@Hkgirl  Bedankt voor de tip van die site. Ga ik even kijken.

@Impala waarom ben je dan niet tevreden over de Panasonic tz30 en breng je hem terug?

Ik heb altijd de tz10 gehad tot volle tevredenheid. Maarja nu dus nieuwe keuze maken.

Ik had inderdaad ook gelezen dat de Nikkon nog weer minder was dan Panasonic en Canon.

Het was ter vervanging van mijn Panasonic Lumix DMC-FX35.

De tz30 heeft veel meer zoom en ik hoopte dat de beeldkwaliteit overall ook beter zou zijn. Maar dat was niet zo. Hij was wel een stuk groter en zwaarder en voelde goedkoper aan.

Ik vind de fotos van Panasonic niet erg ´crispy´ en bij veel licht (zonvakantie) zijn ze ook al snel overbelicht.

Overigens kijk ik alleen naar cameras die ook groothoek hebben.

De scherpte van de ingezoomde fotos van de TZ30 viel me trouwens niet tegen. De zoom en de stabilisator doen het goed, maar ik wil niet met zo´n relatief grote camera rondlopen als dat zich niet uitbetaalt in beeldkwaliteit.

Een spiegelreflex is me sowieso te groot en ik wil ook geen systeemcamera omdat ik geen lenzen wil wisselen (moet je dat weer meesjouwen).
.
Ik bedoel zoiets als de Sony Nex, de Olympus Pen, de Nikon 1. Dan heb je wel losse lenzen, dus als je dat onhandig vindt is het niks, maar ze zijn wel een slag kleiner dan een digitale spiegelreflex.
quote:Baileyyy schreef op 02 augustus 2012 @ 08:42:

Heb ook nagedacht over spiegelreflex. Maar toch te groot en ga ik vast minder gebruiken omdat je die niet zo makkelijk in de tas doet zeg maar..

Wie heeft er een tip?

Ben ook naar een andere camera aan t kijken, en spiegelreflex dingen vielen meteen af: te groot, te duur, en veel te weinig optische zoom. En dan dat gezeik met lenzen die er af kunnen etc etc, laat maar

Idem voor systeemcamera's.

Wordt dus weer een compact, maar dan met 25 a 35 keer optische zoom, en minimaal 14 megapixel.
quote:Ivetje schreef op 02 augustus 2012 @ 10:48:

Hier de lumix sinds kort. Ben naar een fotozaak gegaan en die gaven aan dat dit momenteel de beste compact camera was. Dat zei me genoeg, en ben er ook heel tevreden over. Filmpjes maken doe ik er niet mee. Heb een videocamera, maar meestal maak ik filmpjes met mijn iphone

Of zou er de hoogste winstmarge op zitten? Of zouden ze een bonus krijgen als ze er een X aantal per maand van kunnen verkopen?

(Heb nu mijn 2de lumix, maar wil eens wat anders proberen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven