Entertainment alle pijlers

Zeventien

02-08-2012 17:38 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
China heeft al 17 (!) gouden medailles.
Er zijn dan ook heel veel Chinezen .
Ja, dus??
Gefeliciteerd, als je de keuze hebt uit de kwart van de wereldbevolking kan je veel goede atleten meenemen naar de spelen.
Ik begin inderdaad een beetje Chineesmoe te worden. Leuk voor ze hoor, maar niet voor de rest.
quote:kensington schreef op 02 augustus 2012 @ 17:38:

China heeft al 17 (!) gouden medailles. Waarvan akte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:kensington schreef op 02 augustus 2012 @ 17:38:

China heeft al 17 (!) gouden medailles.

Wat wil je daarmee zeggen?!? Dat je dat knap vindt? Of vergelijken met de medailles van Nederland? In China wonen 1,3 miljard mensen, dus dan doet Nederland het erg goed met ongeveer een honderdste van de bevolking.

Maarre wees even wat duidelijker wat je wilt met dit topic.
Vooral bewondering!
En nu?
Actie voeren?
quote:kensington schreef op 02 augustus 2012 @ 17:44:

Vooral bewondering!

Waarvan akte.

Verder nog iets?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Was te verwachten. Chinezen hebben ook een grotere discipline, trainen harder en van jongs af aan en hebben een groot gevoel voor nationale trots. Geen een chinees wint een medaille voor zichzelf zoals nederlanders dat wel doen. Ze winnen hem voor China.
Ze hebben overigens ook 9 keer zilver en 4 keer brons. Totaal: 30 medailles.
Heb je wel eens gezien hoe ze die kinderen trainen? Ik vind t niks gek.

En zielig
Internagelaktisch
Eens met alle anderen. China heeft een groot deel van de wereldbevolking dus meer atleten en veel meer keus uit goede atleten. Bovendien zijn ze vaderlandslievend, meer gedisciplineerd.

En ik vraag me af wat ik verder met je topic moet.
quote:Oriane schreef op 02 augustus 2012 @ 17:46:

Was te verwachten. Chinezen hebben ook een grotere discipline, trainen harder en van jongs af aan en hebben een groot gevoel voor nationale trots. Geen een chinees wint een medaille voor zichzelf zoals nederlanders dat wel doen. Ze winnen hem voor China.Dit.. Hele andere mentaliteit..
quote:Oriane schreef op 02 augustus 2012 @ 17:46:

Was te verwachten. Chinezen hebben ook een grotere discipline, trainen harder en van jongs af aan en hebben een groot gevoel voor nationale trots. Geen een chinees wint een medaille voor zichzelf zoals nederlanders dat wel doen. Ze winnen hem voor China.

Nou, per saldo hebben ze toch echt niet zoveel medailles als Nederland... (er zijn gewoon veeeeeel meer Chinezen)

Wat mij dan weer doet denken: in India wonen ook heel heel veel mensen, toch hebben zij echt relatief weinig medailles. Tot nu toe maar 1 keer brons. Hoe kan dat?
Groot land, veel deelnemers.
verba volant, scripta manent.
quote:Maaique schreef op 02 augustus 2012 @ 17:52:

Heb je wel eens gezien hoe ze die kinderen trainen? Ik vind t niks gek.

En zieligEen strafkamp is er niks bij idd. Wel 'ns zo'n docu gezien over hoe ze de turnkindertjes drillen. Sport zou in de eerste plaats hobby moeten zijn, maar bij hen is het dwang. De wil om voor hun familie hogerop te kunnen komen is groter dan de middelvinger opsteken en zeggen steek die rekstok maar in je reet.
Groot land, veel atleten, veel keus... allemaal waar.

Maar je moet ze ook nog even winnen, die medailles. Jullie doen net alsof dat een vanzelfsprekendheid is. Toch knap van die Chinezen!
Echt je elninjoo.. Ik heb ook zo'n docu gezien en op YouTube is ook genoeg te vinden

Heel zielig
Internagelaktisch
Je= he
Internagelaktisch
Tja, ze worden als kleuters uit de schoolbanken geplukt en naar de sportfabrieken gestuurd. Ouders hebben ze dan niet meer alleen nog coaches. Van die duizenden kandidaten haalt slechts een klein deel olympisch niveau. De rest wordt zonder pardon eruit geknikkerd zonder ooit voorbereid te zijn op een wereld buiten de sportmuren. Tja, je hebt niet veel keus het is letterlijk eten of gegeten worden.
quote:kensington schreef op 02 augustus 2012 @ 18:01:

Groot land, veel atleten, veel keus... allemaal waar.

Maar je moet ze ook nog even winnen, die medailles. Jullie doen net alsof dat een vanzelfsprekendheid is. Toch knap van die Chinezen!

Jeetje, wat begrijp jij nou niet aan het feit dat China te kiezen heeft uit MILJOENEN atleten en dus meer keuze heeft dan andere landen.

Simpel rekensommetje hoor.

Ik vind het heel bijzonder, dat jij het zo bijzonder vindt dat China bovenaan staat
Is wel wat anders dan die slappe, over het paard getilde voetballertjes van ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven