Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
EV; ben erg benieuwd naar je auto-hartje-met-'action-hartje-van-glas-erin'; foto...? En je ingewikkelde motherhood-project wil ik eigenlijk ook wel zien!

Gaaf! Zo'n grote strijkkralen-schaal! Maar als fruitschaal is hij denk ik niet sterk genoeg, wel..? Die van je zoon is ook mooi! Is dit zijn eerste..? Knap hoor!

En die 2 haaienpotjes zijn SUPER! Bedenk je dat nu zelf..? Of heb je het idee dan ergens gezien ofzo..? Hoe dan ook; goed gelukt!

Ja; speelzand gebruiken uit een zandbak kan mss ook wel; maar dan zou ik het wel eerst goed zeven en alle brokjes eruit halen...! (Is speelzand en witzand niet eigenlijk hetzelfde..? )
Goede morgen iedereen, alles goed? Leuke dingen weer zeg
Die haaienpotjes vind ik helemaal geweldig!

Stoer zeg.

Ja, hoe komt het dat het ene hartje niet lukt en het andere wel? Ik denk dat ik nog even moest wennen aan de afmeting van het glashartje. Toen ik de buitenkant van het hartje had gemaakt, paste het er niet meer in. Als je het koperfolie erom heen hebt gedaan en je gaat solderen, wordt het namelijk ietsje dikker allemaal. En als je dan nét iets te krap hebt gesneden, tja..

Schaal van je zoon, Minas, vind ik trouwens heel mooi, eigenlijk nog mooier dan de jouwe

Ik denk dat ik ook van die kralen ga meenemen als ik weer eens bij Ikea kom (gebeurt niet zo vaak), ik wil het ook weleens proberen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik vind de strijkkralen door elkaar heen gehusseld juist een leuker effect hebben dan in een patroon gelegd. Eén effen kleur is ook mooi. Ik heb 2 kleine schaaltjes in egaal wit en egaal zwart gemaakt; dat had ook wel iets; dat wit doet en beetje aan kant denken en dat zwarte heeft iets drop-achtigs.

(*deze emoticon slaat nergens op; maar ik vind 'm zo lief!*)
Thanx ladies . Altijd leuk om complimentjes te krijgen, ook namens mijn zoon.

Die haaienpotjes zijn deels zelfverzonnen. Een dier op een deksel heb ik niet zelf bedacht. Wat ik wel zelf heb bedacht is er 1-tje door midden snijden en de 2 helften boven en onder het deksel plakken. Zo heb ik ook een potje met een ijsje gemaakt.

De schaal die ik heb gemaakt is super makkelijk. Die van mijn zoon kost wat meer tijd. Ik vond het uitrollen van de fimo lastig en voor dat kleine schaaltje heb je wel een half pakje nodig. Mijn zoon heeft de rest zelf gedaan, dus geduldig alle kraaljes 1 voor 1 een plekje gegeven. Hij is er zelf ook trots op. het was zijn eerste met patroontje. Hij heeft al een aantal gehusselde schalen gemaakt. Heeft ie mij niet meer voor nodig (behalve voor de oven dan). Die grote gehusselde schaal is best sterk trouwens, deze kralen zijn goed met elkaar versmolten.

Ben begonnen met het opruimen van mijn hobby-kamer. Heb gewoon te weinig ruimte voor al mijn troep!

speelzand en witzand zal wel (bijna) hetzelfde zijn, maar buurman stratenmaker is op vakantie en er wordt in de buurt niet gebouwd. Kids genoeg hier, dus vast ook zandbakken, alhoewel? denk dat dat ook tegen valt. Hmmm, en om t nu uit de speeltuin te halen,...is niet zo schoon. Ok, dan wordt het toch schelpenzand. Ben nu in de ban van schaaltjes. Wil ook nog met behangplaksel en wol een schaaltje maken. Misschien nog 1-tje van papier-maché, nu we toch met behangplaksel bezig zijn. Iemand nog ideeën?
Not my circus. Not my monkeys.
O en dreamer: goed bezig!

Alles goed hoor Flutzel, met jou?
Leuk Minas; die schaaltjes met wol! Merk dat we een beetje in dezelfde hoek onze interesse hebben liggen. Dat is handig; kunnen we elkaar verder helpen door de conclusies-van-ons-semi-professionele-knutsel-test-resultaat uit te wisselen.

Heb jij toevallig ook ervaring mt giethars..? (ingieten van insecten, bloemen, het maken van kleine plastic voorwerpen etc)

Daar ben ik nl ook wel in geïnteresseerd; heb ook al een flesje staan, maar nog niet begonnen met experimenteren hiermee.
Kun je strijkkralen alleen bij de Ikea kopen? Lijkt me zo leuk om eens te maken.
Steph, strijkkralen zijn te koop in hobby en speelgoedwinkels (of marskramer, blokker). Meestal van haba. Heb al gemerkt dat dit merk bij de hobbywinkel duurder is dan bij de speelgoedwinkel.

Alleen haba is veel duurder dan IKEA, maar wel meer kleuren, ook los te koop.

IBI, ik heb maar een klein beetje ervaring met hars. Gebruik(te) ik wel eens bij mijn zilverklei-sieraden als deze:

Dit is uit een minitube UV-hars, maar heb ook 2-componentenhars (ook maar een kleine hoeveelheid)

Heb regelmatig met de gedachte gespeeld zo'n blik giethars te kopen. Me nog in kunnen houden, maar als jij strak nu allemaal foto's plaats van leuke projecten...ben ik vast ook niet meer te houden!
Hahaha! Ik moet nog moed verzamelen hoor! Had begrepen dat het nogal nauw komt met de verhoudingen omdat het een chemisch/technisch proces is. En aangezien ik meer ben van het 'aanrommelen'/experimenteren' en niet zo van de wiskundige verhoudingen en scheikundige formules... Met zandschaaltjes en papier machee enzo gaat het ook wel om verhoudingen, maar dan kun je gewoon een beetje op gevoel wat toevoegen.

Ik heb dus idd zo'n blik 2 componenten giethars hier staan, met zo'n miniflesje er aan vast getaped. (Heb ik al maanden in huis, maar ben nog steeds aan het uitstellen.)

Je moet dan precies 35 druppeltjes van het ene flesje bij precies 100 ml van dat andere spulletje doen,en dan precies bij zoveel graden, en het dan precies zo lang laten drogen in een absoluut- stofvrije-bak, en dan na precies zoveel tijd afdekken met een plastic folietje dat dan weer NIET van (ingewikkelde naam) plastic mag zijn, en als je dat allemaal niet doet dan blijft de hars te zacht, of slaat groen uit, je mag het ook ABSOLUUT niet inademen, opeten of opdrinken, op je huid, in je ogen, oren of andere gaten smeren, je mag niet roeren, ademen, knipperen, te lang kijken naar het eindresultaat en dat soort dreigementen (oke, ik overdrijf mss een klein beetje)... (*Toen heb ik het maar weer heeeeel voorzichtig weggelegd*)

Minitube UV-hars...? Bedoel je dat je ook gewoon kant en klare transparante hars in een tube hebt...?

Haha Ibi, die uitleg van je, over giethars. Ik dacht eerst: mooi, dat wil ik misschien ook weleens proberen, maar nu vergaat de moed mij.

Hier heftig aan het huishouden geweest, denk aan: ramen wassen (binnenkant wel, buitenkant heeft EM gedaan); de gordijntjes wassen, andere was ook, en nog meer. En dan komt hij thuis met een flinke rekening van de garage: kleine beurt en airco-reparatie voor auto nr. 1. Aaaarggggh. Waarom gingen we ook weer niet op vakantie? Het geld is op. Of zoiets. Leuk hoor, autohobbies. Haha.
Hahaha! EV! Hij kan nu toch best de auto WEG doen.......???? Hij had toch zo'n prachtige nieuwe 2de handse fiets met fietscomputertje, helemaal fris in de was gezet...?

En als hij dan heeeeeeel lief voor je is, kan hij mss ...jouw autootje een keertje lenen...?

(*Of zeg ik nou iets HEEL stoms..? *)
Beetje ver fietsen naar zijn werk.. hoewel, het zou wel goed zijn voor zijn lijn
Trouwens, wel erg zonde om die auto weg te doen, na al het geld wat we erin gestoken hebben (gave brede banden en dat soort dingen). Bovendien wil ik ook nog weleens met open dak rijden!!
Zo, en nu met foto's aan de slag. Heel misschien ga ik er vandaag nog wat van plaatsen hier, anders een andere keer. Ik ga namelijk ook nog bloggen. Poeh poeh, wat druk toch weer, haha.
Nou, je hebt anders hard genoeg gewerkt vanmiddag zo te lezen dus je hebt je rondje forum en blog wel verdiend! Lekker toch..?

Enne...Mmmm; met dit weer is een auto-met-open-dakje toch ook wel lekker voor 'erbij'...Hou die dan toch maar...!

Of schaf 'n motor aan...! (*zat al te wachten op een gelegenheid om deze te kunnen plaatsen!*)
quote:minas-tirith schreef op 03 augustus 2012 @ 14:14:

O en dreamer: goed bezig!

Alles goed hoor Flutzel, met jou?

Hier alles goed hoor, paar drukke dagen achter de rug met een hoop geregel, en vandaag eindelijk een dag dat ik wat kan prutsen

Edit: je avatar ook een make over gegeven trouwens, of zit ik erlangs ?
Wat ga je 'prutsen' dan Flutzel...?
@ ikbenik: nou ik had liquorice haar tips in acht genomen en was eens gaan rondkijken naar breinaalden en wol. Heb nog nooit gebreid en heb al gemerkt dat ik te strak brei enz, dus prutsen

Heb al tig keer uitgetrokken omwille van te strak breien en dan gaat de wol verkeerd (op een of andere manier ben ik een held in van 1 draad de vijf kleinere draadjes die het dus tot een draad maken, bloot te leggen ), en dan laat ik steken vallen, enz.

Maar ik kom er wel. Ik mocht mijn moeder haar tuin al wel wildbreien zei ze, dus heb nog een bezigheid als ik het onder de knie heb

Op fimo vlak heb ik een beetje een 'fimo-block' lijkt het wel, dus daarom momenteel breien leren.
Zo... ijverig geweest en net een blog gemaakt, zodat ik nu eindelijk een foto van de witte vlinders kan posten:

(En eentje is er al naar iemand toe gevlogen; om bij de foto van een overleden dierbare te staan. Mooi om dat voor iemand te mogen maken.)
Waw elmervrouw, die zijn mooi geworden , je hebt mail trouwens maar dan via mp
Ikbenik, gewoon zo subliem uitgelegd dan ik het me al helemaal visualiseerde (durfde zelf al niet te ademen). Crimineel goed.

Minas, dank je.

EV, wat een mooie vlinders. Zijn idd ideaal voor op graven. Maar staat er ook eentje hier mooi in de tuin.

Vandaag een mutsje afgemaakt, vind meissie het niet mooi. Verkeerde kleur rood

Ach een van de beertjes hier vind het wel mooi, andere beer krijgt er ook eentje die ik nu maak.

Wilde ik met punniken gaan breien haal ik nog niet eens ronde (was al bij 2m). Maar verder gaan punniken of nadenken wat ik met die 2m zal gaan doen.
Ja flutzel, jou link gebruikt om mijn avatar te transformeren

(en ik ga straks op dit topic die link zoeken voor die geinige emoticons)

IBI, die UV uit een tube, hardt in UV-licht. Ik heb een oude gezichtsbruiner van de buren gekregen die ik gebruik. Het is meer iets voor kleine werkstukken. Je werkt laagje voor laagje (en kan daar leuke dingen mee doen). Nadeel is dus dat je UV-licht nodig hebt (buiten in de zon kan ook, maar dat duurt heeeel lang) en als je laagje voor laagje werkt, moet je telkens wachten tot het eerste laagje is uitgehard. Dit kost tijd (geduld), maar die andere hars heeft 24 uur nodig om uit te harden. Ik weet niet meer hoe lang het duurt om een laagje UV-hars uit te harden ik dacht 10 minuten, maar het kunnen er ook 30 zijn.

Ik kijk uit naar je foto's EV. Ja auto's is een dure hobby. Die van mij heeft gelukkieg niet zo veel met auto's. Zijn geld gaat op aan CD's, DVD's en concerten. O en aan kleding, hij is heel erg wat kleding en schoenen betreft.

Knap dat je het aan durft om te gaan breien Flutzel. Ik durf niet meer, breitrauma van vroeger, ging altijd mis en ik moest het wel eens voor school doen.
Breien is hier, schoolgewijs, ook een minder leuke herinnering. Ik kom uit een tijd waarin de meisjes handwerken moesten leren en de jongens leuk konden gaan knutselen op een interessante zolder (ja, op school!).

Ik moest poppenkleertjes breien voor een kale pop in kleuren die ik niet leuk vond, en stomme vierkantjes haken die dan op een kussen vastgezet moesten worden.

Overigens de grondbeginselen dus wel ooit geleerd, en later ook wel wat gebreid enzo, maar nu al jaren niet meer..
quote:steph schreef op 03 augustus 2012 @ 19:35:EV, wat een mooie vlinders. Zijn idd ideaal voor op graven. Maar staat er ook eentje hier mooi in de tuin.Degene voor wie die vlinder was, heeft 'm bij foto's in een open vak in een kast gezet.

Ze had overigens zelf, op een betonachtig hart, gemozaïekt, iets waar je ook nog een theelichtje in kon zetten. Dat was wel voor op het graf.

Ik heb haar voorgesteld om samen met mij op de hobbymarkt te gaan zitten, maar ze is nog niet toe aan dingen willen verkopen. Heeft wel al mooie dingen gemaakt, ook al is ze pas kort bezig. Dus wie weet in de toekomst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven