Hoezo eigenwijs?!?

04-08-2012 21:31 35 berichten
Mijn peuter (2,5 jaar) is zo eigenwijs als hij groot is. Net lekker in de douche geweest om vervolgens fris naar bed te kunnen, tenminste dat was mijn planning. Maar nee, zoonlief blijft lekker in het kleine badje zitten. Hij luistert niet en zwaait gewoon naar me, doeiii mama! Boos worden helpt niet, daar is hij niet van onder de indruk. Ook niet benoemen wat we nog gaan doen, tanden poetsen, verhaaltje lezen etc. Dus nu heb ik maar even een andere aanpak geprobeerd. Ik ben weggegaan. Heb uiteraard wel eerst het water uit het badje laten lopen. Ben nog een paar keer terug gaan kijken of hij nu uit het badje komt, maar meneer is onverstoorbaar: doeiiii mama!



Af en toe....peuters
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdh schreef op 04 augustus 2012 @ 22:24:

'ik ben bijna vier en mijn moeder zieken geeft mij het grootste plezier...'Die gaat op een tegeltje!
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:mjdh schreef op 04 augustus 2012 @ 22:24:

'ik ben bijna vier en mijn moeder zieken geeft mij het grootste plezier...'







Kan nu al bijna niet wachten tot hij 4 wordt....
Alle reacties Link kopieren
T is ook stukje karakter... Maak je borst maar nat
heel veel mensen zeggen nu al: nou daar krijg je nog wat mee te stellen met de die.

Sommige mensen hoeven alleen nog maar een foto van hem te zien en roepen al meteen: ohhh wat een boef!



Hij heeft wel zo'n uitstraling, al van kleins af aan, dat als mensen naar hem kijken ze automatisch beginnen te lachen.



Laatst was de peuterjuf aan het vertellen dat hij niet in de kring wilde blijven zitten. Dus zij zegt dat hij op zn stoeltje moet gaan zitten. Hij krijgt een grijns van oor tot oor op zn gezichtje en hij klimt bij de juf op schoot. Juf was een beetje overdonderd
Toch moet ik vaak mijn best doen om niet hardop te lachen. Die van ons is 3,4 jaar en een echte eigenwijze peuter. Soms kletst hij me zo in de hoek. Gisteren zei hij ineens: ik ben ZO klaar met jou! Kortom, ik hoor mezelf en mijn eigen teksten 3x zo dubbel terug. Daar werk ik nog aan. En net als ik tegen de grens aanloop van wat ik kan hebben, kruipt hij op schoot en zegt hij vol overgave hoeveel hij van me houdt.....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo klaar met jou!



Hebben wij dezelfde zoon
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn andere zoon van 4 heeft af en toe ook van die uitspraken. Ik zeg af en toe; ik word knettergek van jou!



Kwam hij 's ochtends een keer bovenop me liggen, dus ik doe mijn ogen open. Zegt hij; mama, ik ben knettergek op jou!

Mijn dag begon helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:pieka19 schreef op 04 augustus 2012 @ 22:50:

Mijn andere zoon van 4 heeft af en toe ook van die uitspraken. Ik zeg af en toe; ik word knettergek van jou!



Kwam hij 's ochtends een keer bovenop me liggen, dus ik doe mijn ogen open. Zegt hij; mama, ik ben knettergek op jou!

Mijn dag begon helemaal goed!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het wel zo dat hij eigenwijzer/brutaler is naar zijn vader toe dan naar mij.

Is dat bij jullie ook zo?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Calvijn: hier wel; Gijs roept regelmatig tegen zijn vader dat hij stom is, hem niet meer lief vindt of doodsimpel stommie! Gelukkig blijft het daarbij en is het schelden nog niet erger. Tegen mij zegt hij dat niet of nauwelijks.



Hij is dan wel stronteigenwijs, maar ook heel lief. Komt regelmatig lekker tegen ons aan liggen om te kroelen en te knuffelen, maar hij heeft wel karakter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven