lunchtips gezocht
maandag 6 augustus 2012 om 18:22
Hallo dames (en een paar heren),
Misschien hebben jullie idee"n waar ik zelf nog niet opgekomen ben.
Ik heb tijdens de lunch altijd brood met kaas. En behalve dat altijd kaas niet gezond is, wil ik ook wel eens iets anders.
Maar het probleem is: ik lust niet zoveel soorten vlees (als broodbeleg) eigenlijk alleen salami, maar dat wordt zo vettig als het 's morgens om 7 uur gesmeerd is en je het pas om 12 uur opeet.
Hetzelfde heb ik met jam, pindakaas, chocoladepasta en smeerkaas, na een paar uur wordt dat zo "klef". En dan lust ik het niet meer.
Hoe doen jullie dit of vinden jullie dat het brood helemaal niet "klef" is met jam e.d. erop?
Misschien hebben jullie idee"n waar ik zelf nog niet opgekomen ben.
Ik heb tijdens de lunch altijd brood met kaas. En behalve dat altijd kaas niet gezond is, wil ik ook wel eens iets anders.
Maar het probleem is: ik lust niet zoveel soorten vlees (als broodbeleg) eigenlijk alleen salami, maar dat wordt zo vettig als het 's morgens om 7 uur gesmeerd is en je het pas om 12 uur opeet.
Hetzelfde heb ik met jam, pindakaas, chocoladepasta en smeerkaas, na een paar uur wordt dat zo "klef". En dan lust ik het niet meer.
Hoe doen jullie dit of vinden jullie dat het brood helemaal niet "klef" is met jam e.d. erop?
maandag 6 augustus 2012 om 18:26
maandag 6 augustus 2012 om 18:29
Ow, nog 'één die het zo doet. Heb het nog nog iemand zien doen bij ons, vandaar dat ik er een beetje huiverig voor ben. En er werden laatst al opmerkingen gemaakt over de fles sinas die ik mee had genomen en in de koelkast had gestald.Nou dan zal ik morgen maar eens heel voorzichtig beginnen met één pot jam mee te nemen.
maandag 6 augustus 2012 om 18:29
quote:dutchie2012 schreef op 06 augustus 2012 @ 18:26:
@Nella, dan moet ik dus een pot jam, smeerkaas, pindakaas,chocopasta en hagelslag meenemen naar werk en daarmee de helft van onze kleine koelkast bezetten :-)Blijft allemaal prima goed buiten de koelkast hoor.
@Nella, dan moet ik dus een pot jam, smeerkaas, pindakaas,chocopasta en hagelslag meenemen naar werk en daarmee de helft van onze kleine koelkast bezetten :-)Blijft allemaal prima goed buiten de koelkast hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 6 augustus 2012 om 18:33
maandag 6 augustus 2012 om 18:33
quote:dutchie2012 schreef op 06 augustus 2012 @ 18:31:
@himalaya en nella: hmm, ik ben daar nogal kieskeurig in en heb dat allemaal in de koekast (m.u.v. de hagelslag).
Dan is je chocopasta toch helemaal niet te smeren?
En pindakaas is zo vet van zichzelf, dat is prima houdbaar buiten de koelkast.
Bovendien heb je ook kleine potjes pindakaas, jam en chocopasta.
Of je koopt 1 potje, zet die in de koelkast en wisselt dat af met kaas en salami. Dat ene potje mag je toch wel in de koelkast zetten?
*vraagt zich af waarmee de koelkast dan verder vol staat*
@himalaya en nella: hmm, ik ben daar nogal kieskeurig in en heb dat allemaal in de koekast (m.u.v. de hagelslag).
Dan is je chocopasta toch helemaal niet te smeren?
En pindakaas is zo vet van zichzelf, dat is prima houdbaar buiten de koelkast.
Bovendien heb je ook kleine potjes pindakaas, jam en chocopasta.
Of je koopt 1 potje, zet die in de koelkast en wisselt dat af met kaas en salami. Dat ene potje mag je toch wel in de koelkast zetten?
*vraagt zich af waarmee de koelkast dan verder vol staat*
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 6 augustus 2012 om 18:34
maandag 6 augustus 2012 om 18:37
Ik vind het vies als jam, pindakaas en chocopasta niet in de koelkast staan. Pindakaas en chocopasta gaat nog, als het niet anders is (als ik ergens anders logeer ofzo) maar jam lust ik echt niet als het "lauw" is.
Ik weet het, vriend vindt het ook merkwaardig. Volgens hem horen ketchup, mayonaise, ranja ook niet in de koelkast (je raad het al, dat stop ik er gewoon in) Daarnaast horen de appels en bananen volgens hem ook op een fruitschaal en niet in de koelkast. Maar dat vind ik ook vies, als ze "kamertemperatuur" hebben. Nadeel is wel dat er weinig ruimte overblijft voor spullen die juist wel in de koelkast horen
Ik weet het, vriend vindt het ook merkwaardig. Volgens hem horen ketchup, mayonaise, ranja ook niet in de koelkast (je raad het al, dat stop ik er gewoon in) Daarnaast horen de appels en bananen volgens hem ook op een fruitschaal en niet in de koelkast. Maar dat vind ik ook vies, als ze "kamertemperatuur" hebben. Nadeel is wel dat er weinig ruimte overblijft voor spullen die juist wel in de koelkast horen
maandag 6 augustus 2012 om 18:39
Maar wat staat er dan in die koelkast? Waarom is er een koelkast als je hem niet mag gebruiken?
Ik hou niet zo van brood als lunch, maar neem vaak een pak/beker (fruit)yoghurt mee naar mn werk. En dan bijvoorbeeld met muesli en vers fruit. Of een salade. Of couscous. Of een curry. (allemaal erg lekker koud)
En ja, dat zet ik dan in de koelkast, doet niemand moeilijk over bij mij.
Ik hou niet zo van brood als lunch, maar neem vaak een pak/beker (fruit)yoghurt mee naar mn werk. En dan bijvoorbeeld met muesli en vers fruit. Of een salade. Of couscous. Of een curry. (allemaal erg lekker koud)
En ja, dat zet ik dan in de koelkast, doet niemand moeilijk over bij mij.
Zeg maar Spijker.
maandag 6 augustus 2012 om 18:40
maandag 6 augustus 2012 om 18:41
Maak anders eens een lekkere pastasalade of zoiets, voor de afwisseling. Gewoon in een bakje meenemen en dan in de (gewraakte) koelkast bewaren.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor