Ik kan niet meer ...

06-08-2012 19:05 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve meiden/mannen

Ik heb jullie raad even nodig, want ik weet het zelf niet meer ...

De laatste tien jaar heb ik continu in stress geleefd: enorm stresserende relatie, werksituatie was ellendig, hoge druk van mijn familie, ...). Ik ben nu op een punt gekomen dat mijn hersenen zich geblokkeerd hebben (kan het niet anders verwoorden). Ik kan amper nog nadenken (ookal heb ik goed geslapen), het lijkt wel alsof de stress mijn denkvermogen beschadigd hebben.

Ik ben hoogsensitief (weet ik nog maar pas via mijn psycholoog) en dat is waarschijnlijk ook de oorzaak geweest.

Mijn psycholoog en huisarts zijn op de hoogte van mijn 'toestand', maar lijken het niet echt te begrijpen. Ik heb dit jaar drie inzinkingen gehad, gepaard met hyperventilatie, heb uren verkrampt op de grond gelegen, soms buiten bewustzijn. Ben hierna naar het ziekenhuis gereden (was al uren later toen ik terug ietwat bij positieven was) maar daar schreven ze me enkel betablokkers voor, een spierontspanner. Ik durfde deze niet in te nemen...

Ik weet niet meer wat ik moet doen... Mijn hoofd is een lege doos, ik leef in een roes, kan amper denken en als ik praat, is het meestal totale warboel.

Herkent iemand dit? Heeft iemand raad...

Alles is welkom...
Yep helaas wel... Rust rust en nog eens rust nemen..Vaste tijd opstaan, naar bed.. En goede psycholoog zoeken. Werk je nog?
Zou mijn verhaal kunnen zijn.. Gaat nu goede kant op maar heeft me 3 jaar gekost..
Nee, momenteel ben ik volledig werkloos, ben echt niet in staat om te werken... Dus veel slapen?
Schrijven gaat je anders wel goed af. Je zou denken dat dat dan ook niet meer (goed) gaat...
Heb je medicatie genomen? Ik heb nog niks ingenomen.
Hoe oud ben je en wat is je situatie verder?
Wat doet/ zegt jouw huisarts & psycholoog dan? Wat heb je tot nu toe zelf gedaan om de stessfactoren weg te nemen?
Nee af en toe oxezapam maar verder niks wilde t zelf doen
Och jeetje meid, wat erg zeg :( Heb helaas geen goede raad voor je, maar pak je rust! Sterkte/beterschap ermee!
Schrijven gaat me nog redelijk goed af, al merk ik dat ik wel heel anders schrijf dan vroeger (heb journalistiek gedaan en had een vlotte pen).
Hooggevoeligheid doet heel veel allemaal heel herkenbaar. Niemand snapt zoiets.. Bewustwording is al goede stap
Hoe oud ben je? Al psych. Gevraagd? Je hebt echt hulp nodig
Ik ben begin de 30, ik heb geen relatie. Ik kan ook geen relaties aangaan met anderen. Mannen lijken wel geïnteresseerd te zijn maar ondervinden al vlug dat er 'iets niet klopt'. Mijn huisarts zegt dat dit maar tijdelijk is en mijn psycholoog probeert aan mijn zelfvertrouwen te werken. Of dit werkt denk ik niet, hiervoor ben ik al 'veel te ver kapot' in mijn hoofd (zo voelt het echt). Heb ook geen zin om te huilen of zo, het is gewoon echt stil in mijn hoofd. Ik moet me zelfs heel hard inspannen om jullie reacties te lezen.
Het eerste wat ik me afvraag is waarom je de medicijnen die aan je voorgeschreven worden niet neemt. Zo werk je je herstel toch alleen maar tegen?
Ik ben deze ochtend nog bij de huisarts langsgeweest maar die vindt dat ik er nog ok uitzie en best helder praat, maar ik weet dat ik niet meer de oude gezonde persoon ben.
Nellaaa, ik was een paar uurtjes op de spoed en heb een arts toegewezen gekregen die me maar hooguit 5 min gezien heeft. Achteraf zei de huisarts dat die medicatie heel suf maakt, en ik ben al zo suf in mijn hoofd. Durf het echt niet te nemen.
Wat zou je zelf graag willen? Ben je pas gestopt met werken? Achteraf had ik beter aan de gang kunnen blijven al is het maar iets, maar dat kon ik toen ook niet.nu werk ik weer fulltime maar blijft altijd bij je . Moet er goed rekening mee houden
Herken veel in wat je zegt ik zag er ook altijd gewoon uit maar vanbinnen was ik zooo op
Lilyrose2012 hoe voel jij je nu? Hoe ben je uiteindelijk uit dat slechte gevoel geraakt?
Ben thuis studie gaan volgen

Veel hulp oa psych, coach, loopbaanadvies

Heeeel veel lezen en inzicht zoeken

Heel veel rust, wandelen, vaste tijd opstaan

Heel erg aan mezelf denken, moe? Geen zin? Dan doe ik t niet

Nieuwe baan gezocht

Heel rustig aan met alles
Voel me nu eindelijk wat beter, maar het blijft oppassen en rekening houden met.

Heeft jaren geduurd en mam wat een moeilijk zwaar proces heb wat afgehuild
Gewoon rustig blijven positief denkwn en blijven adem halen..Erover praten..Fijne dingen zoeken van kleine dingen genieten
Vind bv de natuur bos parl strand heerlijk om te wandelen
Dat klinkt allemaal erg goed Lilyrose2012! Ik heb vandaag enkele boeken uit de bibliotheek gehaald over emoties (kan ook heel erg moeilijk mijn emoties in bedwang houden) en hoop dat ik wat inzicht kan verwerven. Momenteel doen natuurwandelingen me nog niets (vroeger was ik er verzot op), maar misschien moet ik het terug beetje bij beetje proberen.

Wat voor werk doe je momenteel? Werken was erg moeilijk voor mij, men vond mij vaak 'vreemd, asociaal' maar dat kwam omdat ik meer in mijn eigen hoofd in de knoei zat. Heb overigens heel veel vrienden verloren afgelopen jaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven