lunchtips gezocht

06-08-2012 18:22 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames (en een paar heren),

Misschien hebben jullie idee"n waar ik zelf nog niet opgekomen ben.

Ik heb tijdens de lunch altijd brood met kaas. En behalve dat altijd kaas niet gezond is, wil ik ook wel eens iets anders.

Maar het probleem is: ik lust niet zoveel soorten vlees (als broodbeleg) eigenlijk alleen salami, maar dat wordt zo vettig als het 's morgens om 7 uur gesmeerd is en je het pas om 12 uur opeet.

Hetzelfde heb ik met jam, pindakaas, chocoladepasta en smeerkaas, na een paar uur wordt dat zo "klef". En dan lust ik het niet meer.

Hoe doen jullie dit of vinden jullie dat het brood helemaal niet "klef" is met jam e.d. erop?
Of anders een koelbox onder je bureau neerzetten
Zeg maar Spijker.
@Nella, het klinkt inderdaad ook alsof ik niet 100% ben als ik he zo lees. Heeft mijn vriend misschien toch gelijk wat betreft mijn koelkastgewoonten. Sandwichspread heb ik nog nooit gehad, zal er eens naar gaan kijken vanavond, moettoch nog naar de supermarkt.

@Spij-ker, dat is het rare: er staat bijna niets in de koelkast. Alleen melk, koffiemelk en nog wat kleine dingetjes. Misscien doen ze ook niet moeilijk. Maar 2 weken geleden toen het zo warm was had ik een 1,5 liter fles sinas meegenomen en in de koelkast gezet. Toen kwam er een collega aan die vroeg of die fles van mij was. Dus ik zeg "ja, wil je ook wat sinas, dat vind ik prima". Collega vervolgens: "nee hoor, hoeft niet ik wou gewoon weten van wie die fles was"....
Hasse88: ook een goed idee, vooral met dit weer. Al ben ik vaak te lui hiervoor :-)
quote:dutchie2012 schreef op 06 augustus 2012 @ 18:40:

Maar goed. Het gaat niet om mijn koelkastgewoonten (al klinkt het best erg als ik het zo opschrijf)..

Tja, een deel van het probleem is al op te lossen als jij je eigenaardigheden durft aan te passen

Ik neem een klein bakje alfalfa (gaat in de koelkast) en een tomaat (buiten de koelkast) mee en soms een gekookt ei, en combineer dat met mijn beleg (wat ik 's ochtends op mijn brood doe en -oh horror voor jou- daarna gewoon buiten de koelkast bewaar).

Maar bij de Appie en nog veel meer andere supermarkten heb je diverse vleeswaren in portieverpakkingen. Ook salami. Zo'n klein pakje mag je toch wel in de koelkast bewaren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou ja, met de opmerking is niks mis toch? Volgens mij hoor jij allemaal dingen die niet gezegd worden in die opmerking.
spij-ker : haha, zie je het voor je!?!
quote:dutchie2012 schreef op 06 augustus 2012 @ 18:45:

Maar 2 weken geleden toen het zo warm was had ik een 1,5 liter fles sinas meegenomen en in de koelkast gezet. Toen kwam er een collega aan die vroeg of die fles van mij was. Dus ik zeg "ja, wil je ook wat sinas, dat vind ik prima". Collega vervolgens: "nee hoor, hoeft niet ik wou gewoon weten van wie die fles was"....En daar maak jij uit op dat ze liever niet hebben dat je fles sinas in de koelkast staat??
quote:dutchie2012 schreef op 06 augustus 2012 @ 18:46:

Hasse88: ook een goed idee, vooral met dit weer. Al ben ik vaak te lui hiervoor :-)Tja, dan krijg je lunchtips en dan kan/mag/wil je het allemaal niet..
Er bestaan ook kleine koeltasjes. Of neem gewoon zo´n diepvriestas van de plaatselijke supermarkt. Mik je daar van die kleine porties in om mee te nemen.

Voor mijn dochter besmeer ik altijd een broodje met boter, en dan komt er een klein bakje in de trommel met hagelslag, muisjes, vlokken of ander spul. Als ze aan de pauze toe is, maakt ze het broodje open, mikt de inhoud van het bakje ertussen en voila, niet-plakkende hagelslag.

Als je een koeltas ofzo meeneemt kun je zo´n beetje alles meenemen wat je maar wilt, het blijft best lang koud, ook zonder koelelement. En bij de ikea krijg je tegenwoordig een soort koelelement maar dan de drinkbusversie. Of misschien is het een drinkbus in de vorm van een koelelement . Die kun je vullen met bijv. ranja en dan leg je hem in de diepvries. Haal hem ´s ochtends eruit. In de loop van de dag ontdooit er steeds een beetje dus je hebt de hele dag door koud drinken. Leg je hem dan ook nog in een koeltas, dan blijft de rest van je lunch ook koud.

Nouja, zolang je het niet onder de verwarming legt he .
Serieus; tomaten buiten de koelkast? En ik lust geen ei Maar de portieverpakkingen vlees en gewoon pot meenemen, dat ga ik gewoon doen. Ik ga even douchen en boodschappen doen en daarna kom ik nog even terug hier. Bedankt voor het meedenken!
@Himalaya, zo bedoel ik het niet hoor, dat ik het niet wil/kan etc.
Ja, serieus. Tomaten horen net als bananen niet in de koelkast!

Wat lust je eigenlijk wel? Ik zie iemand voor me die alleen witte boterhammen kaas en chocopasta eet. Brrrr.....
Of gazpacho, in een thermoskan (wel een beetje easy on the knoflook, anders stink je uit je bakkes ). Of andere soepen die ook koud kunnen. Of misschien is er op je werk zelfs wel een magnetron?

Ik denk niet dat het niet mag hoor, de koelkast gebruiken. Hooguit doet niemand het en valt het op. Anders informeer je toch eens bij een collega (of bij de office manager als het een wat groter bedrijf is) of het ok is als je je lunch 's ochtends in de koelkast zet?

Op mijn werk moesten ze er ook best aan wennen, dat er van mij altijd interessante bakjes met gerechten in de koelkast staan. Eerst kreeg ik verbaasde blikken. Daarna kwam men vaak nieuwsgierig informeren wat ik nou weer at. Nu is het normaal geworden en er staan nu zelfs gezellig andere bakjes naast de mijne in de koelkast omdat meer collega's geen zin hebben in kleffe broodjes kaas
Zeg maar Spijker.
Tomaten nooit in de koelkast bewaren! Dan wordt het suiker omgezet in zetmeel en gaan ze melig smaken. Ook bananen nooit koel bewaren, die worden dan sneller overrijp en dat is ook niet lekker.
Zeg maar Spijker.
Hoe bewaar ik tomaten, op kamertemperatuur of in de koelkast?

- Tomaten altijd op kamertemperatuur bewaren. In de koelkast verliezen ze smaak en voedingswaarde.

Bananen bewaren

- Bananen horen thuis op de fruitschaal en niet in de koelkast. In de koelkast worden ze enorm snel bruin en verliezen ze hun smaak. Wie zijn banen lang wil bewaren kan ze het beste eerst in een krant wikkelen. Dan worden ze namelijk minder snel rijp. Leg ze vervolgens op de fruitschaal. Geen fraai gezicht, maar die kan ook uit het zicht staan.
Waarom zou iemand bananen lang willen bewaren? Je kan die dingen zo ongeveer per stuk kopen, en ze blijven best een week goed.
Zeg maar Spijker.
quote:spijk-er schreef op 06 augustus 2012 @ 18:58:

Waarom zou iemand bananen lang willen bewaren? Je kan die dingen zo ongeveer per stuk kopen, en ze blijven best een week goed.Geen idee, ik koop er ook altijd maar 1 of 2. Maar het was meer voor TO, dat wij niet allemaal gek zijn met het buiten-de-koelkast-bewaren-van-bananen
Ik sleur altijd vanalles mee naar mijn werk.

Meestal eten mijn collegas er ook van. Inmiddels hebben we een potje waarvan we (wanneer het op is) boter, hagelslag, pasta, pindakaas, beschuit en crackers kopen. Erg handig, er staat bij ons altijd iets te eten.

Ik neem met dit warme weer ook regelmatig ijsjes en ranja mee.
Vries je boterhammen in en verpak ze in aluminiumfolie. Tegen lunchtijd zijn ze dan ontdooid, en nog fris.

Andere optie: smeer je brood op je werk.

Nog een andere optie: koop je lunch op het werk.

Nog een andere optie: koop je lunch in de supermarkt dichtbij je werk.

Nog een andere optie heb ik even niet.
quote:keetje_stippel schreef op 06 augustus 2012 @ 19:02:

Nog een andere optie heb ik even niet.Lunch niet? Of thuis?
quote:himalaya schreef op 06 augustus 2012 @ 19:03:

[...]

Lunch niet? Of thuis? Ah, natuurlijk: thuis lunchen. Of bedoel je dat niet?
Cruesli met yoghurt

Fruitsalade

Koude pannenkoeken

Crackers met smeerkaas en komkommer
quote:dubbelvla schreef op 06 augustus 2012 @ 19:00:

Ik sleur altijd vanalles mee naar mijn werk.

Meestal eten mijn collegas er ook van. Inmiddels hebben we een potje waarvan we (wanneer het op is) boter, hagelslag, pasta, pindakaas, beschuit en crackers kopen. Erg handig, er staat bij ons altijd iets te eten.

Ik neem met dit warme weer ook regelmatig ijsjes en ranja mee.

Haha, herkenbaar. Kamergenoot-collega en ik hebben inmiddels een hele collectie speciale olijfolieen en azijn in de vensterbank, zeezout en verse peper in zo'n molentje.... Tegen de twaalven komen de bakjes met maaltijdsalades, gegrilde asperges en groente-omeletten tevoorschijn. Gazpacho heb ik laatst ook al eens gedaan. Lekker hoor.

Maar goed, we hebben de mazzel dat we een supermarkt op de hoek hebben.
Een pak spritskoeken?
Alle groenten en fruit die in de supermarkt níet in het koelvak worden bewaard, kun je het beste buiten de koelkast bewaren. Tenzij het boven de 30 graden in je keuken word (is bij mij nog wel eens het geval, keuken op het zuiden) kan dat prima hoor.

Als het héél heet is, leg ik de boel in de kelder (maar dan moet je die luxe wel hebben, natuurlijk)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven