Geld & Recht alle pijlers

Huis erven

07-08-2012 17:24 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Ik ga binnenkort een huis erven, namelijk dat van mijn opa die al een tijdje ziek is.

Gezien hij weet dat zijn tijd niet meer lang is en hij perse wilt dat ik het huis erf(en niet zijn dochter) en dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken om het huis.(financieel gezien) heb ik beloofd wat dinggetjes uit te zoeken.

Ik heb de Rekenhulp erfbelasting gevonden en vraag me af, wat nu de werkelijke erfenis is? is dat:

1.de waarde zoals in het laatste taxatierapport?(230 duizend euro)

2.De aankoop waarde van het huis?(20 duizend gulden)

3.De waarde van de hypotheek( 10 duizend van de oude hypotheek + een nieuwe hypotheek samen omgerekend 235 duizend euro)

4.hypotheek+overwaarde

Wie kan me hier bij helpen? welk bedrag word als erfenis gezien en moet ik belasting over betalen?
quote:Oriane schreef op 07 augustus 2012 @ 18:23:

Het interesseert je niks omdat dat je financieel niet lekker uit komt. Ik had voor de volle 100 procent achter ma en zus gestaan. En snap mensen die dat niet doen nooit zo. Nu snap ik waarom...

Bloedgeld.

Mijn zusje twijfelt al jaren en weet totaal niet wat ze moet geloven, en heeft hier voor ook hulp.

En daarnaast is werkelijk niemand die mijn moeder gelooft, geen familie, politie niet, justitie niet, niemand en daar zijn ook redenen voor.
Een vriendin van mij is verkracht op haar 14e.

Maar niemand geloofde haar want ze had wel eens geblowed (hele dikke misdaad op st.lucia).....

Dat maakt niet dat het niet is gebeurt.
quote:legerwoman schreef op 07 augustus 2012 @ 18:25:

[...]

Mijn zusje twijfelt al jaren en weet totaal niet wat ze moet geloven, en heeft hier voor ook hulp.

En daarnaast is werkelijk niemand die mijn moeder gelooft, geen familie, politie niet, justitie niet, niemand en daar zijn ook redenen voor.Ziek. Heel ziek.
Ik stop hier mee, kan moeilijk tegen dit soort mensen. Sorry allen maar mijn maag draait hiervan letterlijk om.

Mijn keuze is om het je dan lekker zelf uit te laten zoeken op google en een keer niet voor 'the easy comfort way' te gaan in je leven.

Toedels.
quote:dubiootje schreef op 07 augustus 2012 @ 18:19:

Een mantelzorgcompliment? Kan binnen 10 min. geregeld zijn volgens schoonpa
quote:Gezien hij weet dat zijn tijd niet meer lang is en hij perse wilt dat ik het huis erf(en niet zijn dochter) en dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken om het huis.(financieel gezien) heb ik beloofd wat dinggetjes uit te zoeken.Hoe zit het hiermee? Opa wil het huis niet aan zijn dochter nalaten maar wel aan jou?
Ga in therapie!
quote:legerwoman schreef op 07 augustus 2012 @ 18:25:

[...]

En daarnaast is werkelijk niemand die mijn moeder gelooft, geen familie, politie niet, justitie niet, niemand en daar zijn ook redenen voor. Dus zus weet niet of het gebeurd is? Maar heeft alleen van moeder te horen gekregen? Dit zaakje stinkt...
quote:gember999 schreef op 07 augustus 2012 @ 18:27:

[...]

Dus zus weet niet of het gebeurd is? Maar heeft alleen van moeder te horen gekregen? Dit zaakje stinkt...Zus was twee....natuurlijk weet die niks.
quote:Oriane schreef op 07 augustus 2012 @ 18:25:

Een vriendin van mij is verkracht op haar 14e.

Maar niemand geloofde haar want ze had wel eens geblowed (hele dikke misdaad op st.lucia).....

Dat maakt niet dat het niet is gebeurt. Oh wat erg zeg.....
Zus was 2 jaar....
quote:Oriane schreef op 07 augustus 2012 @ 18:27:

[...]

Zus was twee....natuurlijk weet die niks.oh sorry, daar had ik overheen gelezen.....gadver
Heb je wel goed contact met je zus nog?

Ze heeft je huis gekocht dus lijkt me dat jullie nog wel met elkaar overweg kunnen ondanks moeder...
quote:dubiootje schreef op 07 augustus 2012 @ 18:27:

[...]

Hoe zit het hiermee? Opa wil het huis niet aan zijn dochter nalaten maar wel aan jou?Ik ben de enige kleindochter die altijd contact heeft gehouden, en die er voor hem is, voor de rest heeft hij geen familie die dit huis kunnen erven(voornamelijk mensen van zijn leeftijd).
OK, ik denk dat ik het wat verkeerd begrepen had. Ik dacht aan een situatie waarin moeder claimt dat dochter misbruikt is en dochter zegt van niet. Maar dat had ik duidelijk verkeerd begrepen.
Maar goed on topic over je vraag,wat is de WOZ waarde van dat huis?

En daar bereken je de successierechten naar
quote:gember999 schreef op 07 augustus 2012 @ 18:28:

[...]

Oh wat erg zeg.....

Tja, blowen he. En dus crimineel, en dus onbetrouwbaar, en dus gelooft niemand je. Helemaal in die tijd. Net als in dit geval.

34!!!! Jaar terug was dit een taboe en kwam iedereen er mee weg omdat slachtoffers nooit geloofd werden. Immers, het was zo'n aardige man altijd. Die doet dat niet. De opa van TO dus ook niet.
quote:ElleMichelle schreef op 07 augustus 2012 @ 18:30:

Heb je wel goed contact met je zus nog?

Ze heeft je huis gekocht dus lijkt me dat jullie nog wel met elkaar overweg kunnen ondanks moeder...Zolang we het onderwerp vermijden, gaat het goed, we zien elkaar niet elke week en we bellen niet dagelijks maar we proberen eens in de 6 weken toch even langs te komen.
34!!!! Jaar terug was dit een taboe en kwam iedereen er mee weg omdat slachtoffers nooit geloofd werden. Immers, het was zo'n aardige man altijd. Die doet dat niet. De opa van TO dus ook niet.

--------------------------------------

Maar er worden ook genoeg valse aangiftes van sexueel misbruik gedaan hebben we door de jaren heen gezien/gehoord
quote:ElleMichelle schreef op 07 augustus 2012 @ 18:35:

--------------------------------------

Maar er worden ook genoeg valse aangiftes van sexueel misbruik gedaan hebben we door de jaren heen gezien/gehoord

In dit geval is er nooit aangifte gedaan mdat ze niet serieus werd genomen. Ma zelf had hier niks mee kunnen winnen. Je kind weghouden bij je exman zou nog een reden kunnen zijn. Sommige moeders doen dat. Maar dit is geen exman. Of een exvriendje die je gedumpt heeft.... Of een man die jij wil maar hij jou niet.

Moeder wil zo niks meer met die man te maken hebben dat ze afstand doet van dat waar ze recht op heeft. Zelfs na 34 jaar. Dat geeft mij een prima reden om haar te geloven. Immers, je ziet hoe mensen veranderen n gieren als het om geld gaat.... Niet moeder. Die wil dat hele kuthuis niet hebben en er ook nooit meer komen. En dat ... Zegt best iets.
Alles blijft wel in de familie op deze manier.

Ik zou toch iets van mijzelf willen, en niet met een familiegeschiedenis. Het huis wat je zus heeft overgenomen zit ook al tig jaar in de familie.
quote:Oriane schreef op 07 augustus 2012 @ 18:39:

[...]

In dit geval is er nooit aangifte gedaan mdat ze niet serieus werd genomen. Ma zelf had hier niks mee kunnen winnen. Je kind weghouden bij je exman zou nog een reden kunnen zijn. Sommige moeders doen dat. Maar dit is geen exman.geld
quote:Oriane schreef op 07 augustus 2012 @ 18:39:

[...]

In dit geval is er nooit aangifte gedaan mdat ze niet serieus werd genomen. Ma zelf had hier niks mee kunnen winnen. Je kind weghouden bij je exman zou nog een reden kunnen zijn. Sommige moeders doen dat. Maar dit is geen exman.

Ik bedoelde in het algemeen.

Misschien dacht de moeder dat haar vader flink zou gaan betalen met die aantijging ivm haar faillisement.

Of het echt is gebeurd weet alleen moeder en opa...
Er was destijds geen schade vergoeding voor slachtoffers voor sexueel misdrijf.....
Juist en de To niet. Maar die gaat voor het geld.....
quote:ElleMichelle schreef op 07 augustus 2012 @ 18:43:

[...]

Ik bedoelde in het algemeen.

Misschien dacht de moeder dat haar vader flink zou gaan betalen met die aantijging ivm haar faillisement.

Of het echt is gebeurd weet alleen moeder en opa...Opa heeft een financiële afwikkeling gedaan toen ze elkaar voor het laatst hebben gesproken en dat is volgens mij haar doel geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven