Geld & Recht alle pijlers

Huis erven

07-08-2012 17:24 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Ik ga binnenkort een huis erven, namelijk dat van mijn opa die al een tijdje ziek is.

Gezien hij weet dat zijn tijd niet meer lang is en hij perse wilt dat ik het huis erf(en niet zijn dochter) en dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken om het huis.(financieel gezien) heb ik beloofd wat dinggetjes uit te zoeken.

Ik heb de Rekenhulp erfbelasting gevonden en vraag me af, wat nu de werkelijke erfenis is? is dat:

1.de waarde zoals in het laatste taxatierapport?(230 duizend euro)

2.De aankoop waarde van het huis?(20 duizend gulden)

3.De waarde van de hypotheek( 10 duizend van de oude hypotheek + een nieuwe hypotheek samen omgerekend 235 duizend euro)

4.hypotheek+overwaarde

Wie kan me hier bij helpen? welk bedrag word als erfenis gezien en moet ik belasting over betalen?
Ah, ik lees niet goed. Excuus.
Claimen ze? En jij verkiest ervoor dat niet te geloven want dat komt financieel lekker uit. Dat opa niet aan jou heeft gezeten zegt niet dat hij nooit aan je zusje heeft gezeten. Claim ik. Proleten noemen ze dit ook wel.

Gatver. Ik krijg echt kotsneigingen van dit topic en stop er dus mee.

Ik had pal naast ze gestaan en opa laten stikken in zijn poen. In zijn eentje.
Volgens mij ben jij de enige die wat claimt.
Ga in therapie!
Ik had als moeder zijnde die zak met geld aangenomen en aan andere dochter gegeven
quote:Oriane schreef op 07 augustus 2012 @ 18:13:

Claimen ze? En jij verkiest ervoor dat niet te geloven eant dat komt financieel lekker uit. Claim ik. Proleten noemen ze dit ook wel.

Gatver. Ik krijg echt kotsneigingen van dit topic en stop er dus mee.Lees eens mijn uitleg, ik heb 4 redenen genoemd, waarom niemand haar geloofd, waarom politie en justitie haar niet geloven en vooral waarom opa nooit veroordeeld is.
quote:legerwoman schreef op 07 augustus 2012 @ 18:14:

[...]

Lees eens mijn uitleg, ik heb 4 redenen genoemd, waarom niemand haar geloofd, waarom politie en justitie haar niet geloven en vooral waarom opa nooit veroordeeld is.

Dat wil nog steeds niet zeggen dat het niet zo is! Moeder failliet staat er los van want heeft niks met incest te maken en is geen 'winstsituatie' dat niemand in de omgeving het gelooft? Dat is bij elke incestpleger zo.... Zegt echt geen moer.

Geloof maar niet wat ze zegt hoor want ze is failliet, ik heb niks gedaan. Wat een kul.
Wil je er in wonen of in huizencrisis tijd gaan verkopen?
quote:ElleMichelle schreef op 07 augustus 2012 @ 18:13:

Ik had als moeder zijnde die zak met geld aangenomen en aan andere dochter gegevenDat heeft ze al, opa heeft een financiële afwikkeling gedaan, haar een flinke zak geld gegeven, en wederzijds uitgesproken om nooit meer in elkaars leven te komen.
quote:redband schreef op 07 augustus 2012 @ 18:16:

Wil je er in wonen of in huizencrisis tijd gaan verkopen?wonen, het is een prachtig huis.
Redband, ik kan me voorstellen dat zij wel moeite hebben langs te komen in een huis waar de verkrachter van TO's zus tot voor kort heeft geleefd.

En wie weet, misschien ook wel met het feit dat TO de erfenis wel aanvaardt. Goede kans dat uitkomt dat zij al die tijd stiekem contact heeft gehouden met haar opa.
Ga in therapie!
http://www.ellenslentze.n ... or-het-huis-van-uw-ouders
Misschien een idee om een mantelzorg compliment aan te vragen bij de SVB? link
Maar ja, misschien is dit gewoon bezigheidstherapie van een verveelde scholier.
Ga in therapie!
quote:legerwoman schreef op 07 augustus 2012 @ 18:16:

[...]

wonen, het is een prachtig huis.

Dan heb je 2 huizen.

En je buren hebben rust ( even terug geloept)
quote:legerwoman schreef op 07 augustus 2012 @ 18:16:

[...]

Dat heeft ze al, opa heeft een financiële afwikkeling gedaan, haar een flinke zak geld gegeven, en wederzijds uitgesproken om nooit meer in elkaars leven te komen.Afkopen noemen ze dat.... Waarom zou dat nou zo zijn.
Een mantelzorgcompliment?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 07 augustus 2012 @ 18:16:

Redband, ik kan me voorstellen dat zij wel moeite hebben langs te komen in een huis waar de verkrachter van TO's zus tot voor kort heeft geleefd.

En wie weet, misschien ook wel met het feit dat TO de erfenis wel aanvaardt. Goede kans dat uitkomt dat zij al die tijd stiekem contact heeft gehouden met haar opa.Dat weten ze allang, en dat is ook de reden dat mijn moeder en ik elkaar alleen op de hoognodige feestdagen spreken en dat meestal niks meer is dan een formele hoe gaat het? en eigenlijk interesseert het me niks.

Mijn zusje maak ik me wel zorgen om, maar nu is de situatie al dat ik altijd naar haar ga, of dat we bij een restaurant afspreken, gezien zij in amsterdam woont en dat voor mij handiger is, en zij mijn huis koopt, dus dan kom ik gewoon steeds naar haar.
Oriane, zeg dat wel *zucht*

Wil je nog contact houden met je moeder en zus?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 07 augustus 2012 @ 18:19:

Een mantelzorgcompliment? Breek mij de bek niet open..
O, ik heb al antwoord. Ik zou zeggen, ga voor de hele buit!
Ga in therapie!
Ze heeft haar huis aan zusje verkocht dus dan heeft ze maar 1 huis
Het interesseert je niks omdat dat je financieel niet lekker uit komt. Ik had voor de volle 100 procent achter ma en zus gestaan. En snap mensen die dat niet doen nooit zo. Nu snap ik waarom...

Bloedgeld.
Golddigger..
Is het huis van opa wel je smaak of moet het verbouwd worden?

Moet je ook rekening mee houden...
He jongens, wat een veroordelingen allemaal. Wij weten hier toch niet het mijne van? En als dat misbruik allemaal waar is, dan nog, wie zijn wij dan om te oordelen hoe de betrokken partijen daarmee omgaan? Ik vind deze veroordelingen wel heel straf hoor, zeker gezien de complexiteit van de situatie.

*nooit gedacht dat ik nog eens lid zou worden van het HRS*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven