Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 augustus 2012 @ 19:13:

[...]

Dat zeg JIJ?

Je bent zelf weet ik veel hoe vaak aangesproken op je nogal eigenaardige bijdrages.Ik denk daarom juist bianca, nu kan hij het eens over een ander zeggen
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
@ BGB reageer er nou niet op, al die boosmensjes... vinden ze nog leuk ook.

Nee, hoe ouder hoe gekker soms he...

Mijn initiële afkeer van wappen liep ik vijf jaar geleden of zo op.

Toen werd ik nogal eens uitgenodigd als single nonwap man voor wapfeestjes. Begreep nooit zo goed waarom.

Pas bij feestje 5 viel me op dat ik na een uur of twee de enige echt wakkere man was.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 augustus 2012 @ 19:15:

[...]

Alsof alle oudere mannen er zo wijs mee om gaan.

Maar goed, ik zal altijd op de rare feestjes zijn beland kennelijk.Denk dat het gewoon je wereld niet is en je dus bij voorbaat al afkeuring hebt. Ik als jaren lang geheelonthouder snap dat wel hoor, ik heb dat gevoel ook vaak gehad als er te veel in de man ging, het onbegrip, het totaal in andere wereld verkeren dan je omgeving. Feestjes waren leuk zolang er nog niet te veel gebruikt (gedronken) was.
Stout dat ik jong ben heb je gelijk in, gelukkig zijn mijn minnaars dat niet.

Maar daar heeft bianca ook een punt ouder hoeft niet perse wijzer te zijn..

Gelukkig kan ik me prima zelf redden en heb ik daar geen man voor nodig,

Al voel ik mr beter in het gezelschap van een betrouwbare minnaar.
quote:stout1975 schreef op 08 augustus 2012 @ 19:17:

@ BGB reageer er nou niet op, al die boosmensjes... vinden ze nog leuk ook.

Nee, hoe ouder hoe gekker soms he...

Mijn initiële afkeer van wappen liep ik vijf jaar geleden of zo op.

Toen werd ik nogal eens uitgenodigd als single nonwap man voor wapfeestjes. Begreep nooit zo goed waarom.

Pas bij feestje 5 viel me op dat ik na een uur of twee de enige echt wakkere man was.meen je dat? ik ging nuchter juist om 2 uur onderuit, kon ik mijn ogen niet meer open houden. Was juist zo blij dat ik ook eens door kon gaan tot de vroege uurtjes :-) Nu halen we vaak een nacht door en wordt het zeker een uurtje of 8 in de morgen als we gaan slapen. En dat is toch wel wat leuker dan zo vroeg al te moeten afhaken.
Ehmmm 5 jaar geleden he Doddie, allemaal mooie sexy vrouwen.... duffe slaapmannen en ikke..

Stoutje niet moe hoor..

Als ik er aan terugdenk was ik toen nog echt een vies scoordershaantje
quote:doddie schreef op 08 augustus 2012 @ 19:19:

[...]

Denk dat het gewoon je wereld niet is en je dus bij voorbaat al afkeuring hebt.

Nee hoor, ik ben er " schoon " ingestapt. Wel met het idee het zelf niet te gaan gebruiken. Maar niet met het idee dat de mensen die het wel zouden doen iet wijs oid waren.

Maar ik heb echt nog geen een keer gezien waar jij het altijd over hebt; dat warme, gezellige, diepgaande, etc. Ik word na een bepaalde tijd ineens aan alle kanten teder gestreeld door mensen met wie ik voorheen nog geen woord gewisseld heb, ik zie altijd saaie sex, en ik word kierewiet van het geluid van al die ballonnen

Ik als jaren lang geheelonthouder snap dat wel hoor, ik heb dat gevoel ook vaak gehad als er te veel in de man ging, het onbegrip, het totaal in andere wereld verkeren dan je omgeving. Feestjes waren leuk zolang er nog niet te veel gebruikt (gedronken) was.Broodnuchter aankomen op een feest wat al een poos aan de gang is en waar de meeste mensen de nodige drank op hebben zal vergelijkbaar zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:stout1975 schreef op 08 augustus 2012 @ 19:17:

Pas bij feestje 5 viel me op dat ik na een uur of twee de enige echt wakkere man was.

Jij denkt dat je gevraagd werd omdat jij als niet wapper wel wakker zou blijven?

Waarom ben jij toch gaan gebruiken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Met gemengde gevoelens de laatste berichtjes gelezen. Ik zie mijzelf nog zeker niet wappen. Teveel nare ervaringen vwb drugs en te bang om de controle te verliezen. Mensen die sterk in de schoenen staan en weten waar ze mee bezig zijn daar geloof ik best van dat ze het drugsgebruik onder controle kunnen hebben. Mijn ervaring is echter dat veel mensen dat verantwoordelijkheidsgevoel niet hebben. Zij verliezen hun grip op de realiteit en verleggen hun grenzen steeds verder. Dat zijn geen leuke mensen om mee om te gaan en ik kan me voorstellen dat het niet leuk is ze tegen te komen op een party.

Ik heb zelf nooit gebruikt op een paar blowtjes na. Wel proffesioneel veel met verslavingen te maken gehad maar ook in privé-sfeer. Los van het swingen trouwens en veel rondom XTC, speed en cocaïne. Ook gekke dingen meegemaakt met LSD gebruikers. Zijdelings krijg je dan ook nog eens te maken met het hele criminele milieu (ook als hulpverlener). Ik heb ook begrepen dat er vaker GHB wordt gebruikt.Vindt ik een zeer griezelige drugs maar dat komt ook omdat ik hier een vriend aan verloren heb. Zeker het afkicken van deze drugs moet zorgvuldig gebeuren!! GHB kun je trouwens zelf maken van o.a. gootsteenontstopper dusse...klinkt niet gezellig.

Ik kies er niet voor om naar feestjes te gaan waar wappen gebruikelijk is. Het ligt misschien anders wanneer je mensen beter kent en er meer op kunt vertrouwen dat ze er zorgvudlig mee omgaan. Het lijkt me echter ook niet prettig wanneer mensen om je heen helemaal wap zijn en jezelf broodnuchter ertussen ligt. Wilt toch minimaal in dezelfde sferen verkeren. Nee, het risico dat het uit de hand loopt wil ik niet en aangezien ik geen invloed heb op het gebruik van anderen kies ik er voor om duidelijk aan te geven dat ik niet wil dat er gebruikt wordt.

Moet wel zeggen dat ik mijzelf streng heb moeten toespreken vwb alcohol. Na ons tweede PC bezoek! Een roseetje teveel en ik ga lekker los. Tot nu toe leuk en aardig en ook wel lollig maar dat kan natuurlijk ook een keer verkeerd uitpakken.
It's never too late start living!
Jee leen wat een mooie post!

Ik heb vroeger in het uitgaansleven gebruikt,

Toen dacht ik met grenzen, nu weet ik beter...

Alleen xtc trouwens (niet dat dat wat goed maakt)

Na 5 jaar clean op 2 keer blowen na ben ik 2 weekenden op rij gaan wappen met een heel vertrouwde bekende.

Eerste keer was super, 2e keer viel een beetje tegen. Niet het gebruik maar de duur van de date...

Ik weet dat ik weer moet minderen anders sta ik weer op het punt van 5 jaar geleden.

Maar; dat geldt voor de drank net zo goed.

Heb geluk gehad steeds de goede mensen te treffen...
Ik snap dat je als proffesionel de keerzijde hebt gezien, de keerzijde die je vaak ook alleen hoort. Maar er is een grote groep recreatieve gebruikers.

overigens moet ik er niet te veel op ingaan in dit topic, ik wilde alleen zeggen dat je je snap omdat je alleen in aanraking komt met de keerzijde als je als hulpverlener beroepsmatig er mee in aanraking komt.

Door het swingen kwam ik juist ook die kant tegen die je niet ziet in het ziekenhuis, ik was nl net zo anti maar zag nu heel gewone mensen die een normaal leven hadden, gewoon werkte en anders waren dan het plaatje van de junk en probleem gebruiker die ik alleen maar had gezien tot dan toe.
Wappen...ik heb er een topic over geopend een paar maanden terug.

Ik vertelde toen dat ik er klaar mee was en er mee wilde stoppen.

Sinds die tijd heb ik 1x een halfje genomen en die viel tegen omdat ik er toch direct spijt van had....

Ik merk dat psychische verslaving hier meer opspeelt, lichamelijk totaal niet.

Ik heb best weleens het gevoel; ah nog 1 keertje dat gevoel...heerlijk! Maar ik ben sterk (nog steeds), en wil volhouden!
xsxaxmx wil je in het waptopic uitleggen hoe je dat bedoeld "toen dacht ik met grenzen, nu weet ik beter" ? ik wil er hier niet te veel inhoudelijk op ingaan en het inhoudelijk vooral over parenclub en swingen laten gaan.
Ik snap wat je wilt zeggen doddie, hetzelfde verbaasde mij een paar weken terug ook...
Ga ik proberen doddie, maar een goede schrijfster ben ik zeker niet...
quote:doddie schreef op 08 augustus 2012 @ 21:01:

Ik snap dat je als proffesionel de keerzijde hebt gezien, de keerzijde die je vaak ook alleen hoort. Maar er is een grote groep recreatieve gebruikers.

overigens moet ik er niet te veel op ingaan in dit topic, ik wilde alleen zeggen dat je je snap omdat je alleen in aanraking komt met de keerzijde als je als hulpverlener beroepsmatig er mee in aanraking komt.

Door het swingen kwam ik juist ook die kant tegen die je niet ziet in het ziekenhuis, ik was nl net zo anti maar zag nu heel gewone mensen die een normaal leven hadden, gewoon werkte en anders waren dan het plaatje van de junk en probleem gebruiker die ik alleen maar had gezien tot dan toe.

Zelfs bij recreatieve gebruikers is er een heel donkere kant die vaak verborgen blijft. Soms is het ook schijn de gebruiker die zg een heel normaal leven leidt, werkt etc. Ook dit heb ik op profesioneel vlak meegemaakt maar ook privé. Ik heb het zeker niet alleen over de junk en probleemgebruiker.

Maar goed, je hebt gelijk. Dit is niet het topic daarvoor! Heb het hier toch veel liever over leukere dingen..swingen en zo!
It's never too late start living!
Binnenkort hebben wij ons allereerste thuisfeestje, met vier of vijf stellen, zijn erg benieuwd! Net al die stukjes over wapfeestjes gelezen, heftig zeg. Als het goed is wordt op dit feestje niet gewapt, tenminste, het stond er duidelijk bij, dus neem aan dat het ook echt niet zo is, want het lijkt me niks.

Eigenlijk nu al zenuwachtig, dat wordt nog wat! Wel hebben wij genoeg ervaring met clubs en swingen, en een van de stellen is bekend bij ons, dus denk wel dat het goed komt. Hoe was jullie eerste ervaring met zo'n feestje, valt het mee? Degenen die het organiseren zijn er wel ervaren in gelukkig, dus daar heb ik wel vertrouwen in....
Nog één keer over wappen dan..

BGB ik denk dat ik gewoon nieuwsgierig was. Ben altijd bang geweest omdat ik wel degelijk aan nicotine verslaafd ben. Met drank heb ik een tijdje een wat bandelozer leven geleid, ik merkte echter dat mijn dagelijkse leven er onder begon te lijden. Heb toen een periode van een aantal maanden geen druppel gedronken.

Ik heb me van te voren ingelezen over verschillende drugs en verslavingsgevoeligheid. Vandaar ook mijn aversie tegen GHB, los van het verhaal van Leen over de ingrediënten, brrrrr.

Ik heb nu een aantal malen gewapt met xtc en een paar ballonnetjes. Ik merk niet echt een kater, ben twee dagen na de laatste pil wat zweterig en licht geïrriteerd.

Als ik dat vergelijk met een alcoholkater, dan doe mij die wapkater maar!

Ik was inderdaad ook bang dat ik "nuchtere" seks niet meer leuk zou vinden. Dat valt voor mij nogal mee, geniet ik ook nog zeker van.

Misschien is het anders als je een relatie hebt, ik date niet heel vaak of snel achter elkaar met dezelfde hulpverloofde. Die seks is dus van zelf al spannend en leuk vanwege de afwisseling.
Spannend sexy4u4, zeker zo'n eerste keer!

Voor mijn eerste thuisfeestje was ik ook gespannen, maar niet zoals de eerste keer naar een club, toen was ik bang voor Jambers-taferelen (was dus ook al erg lang geleden).

Het vreemdste moment vond ik na het kennismaken, gezellig babbelen en zo.. Iedereen was toen ook nog gekleed, nu kies ik er voor om zsm in lingerie (of in mijn geval boxer) te gaan zitten.

Meestal begin ik zelf met lekker zoenen en masseren van mijn dame van dat moment, dan komt de rest vanzelf goed.

Veel plezier, en laat je niet afschrikken door die wapverhalen, er zijn nog steeds heel veel swingers die niet wapppen.
Die aversie tegen de ingredienten is natuurlijk totaal op niets gebaseerd. Losse onderdelen van Coca Cola hebben ergens in het proces ook zeker dodelijk giftige karakteristieken, dat maakt niet uit, het gaat om het eindproduct.

Wat mij zorgen baart is het aantal mensen in mijn omgeving dat kampt met verslavingsproblemen met dit goedje. Ook als je ziet hoeveel mensen zich de laatste tijd melden met dergelijke problemen bij de verslavingszorg, wekt dat zorgen. Zeker omdat de gebruikersgroep zo verschrikkelijk klein is in Nederland.
Dat klopt wel blondenblauw, daarom lees ik nooit wat er in levensmiddelen zit

Ik hoor er dus ook heel slechte verhalen over. Van mensen als Doddie neem ik eigenlijk wel aan dat zij er verstandig mee om kunnen gaan.

Van mezelf weet ik dat niet zo zeker, ik sla drugs die lichamelijk verslavend zijn dus maar over.
zullen we deze discussie niet op het waptopic houden?
Toch maar even hier, omdat het een combinatie is van swingen en wappen en niet perse mijn ervaring met zelf wappen.

(we nemen zelf wel eens een pilletje maar niet vaak en niet meer dan dat)

We waren vorige week bij een stel waar mijn vriendin ('friend with benefits' en ook swing/parenclub partner) al eens een date had. Hadden besproken een pilletje of G'tje onderdeel van de avond zou zijn.

Dat stel ging echter flink los, pillen, joint en regelmatig G, ze hielden de tijd bij om te bepalen wanneer er weer G bij kon. Dan loop je na een tijdje absoluut niet meer gelijk op. Vooral de man van het andere stel werd steeds egocentrischer. We zijn op een gegeven moment weg gegaan omdat we beide het gevoel hadden dat we er niets meer te zoeken hadden. Dat was dus wel een teleurstelling. Een deel van de avond was meer dan ok maar het einde niet. We gaan daar nu wel meer op letten en specifieker vragen naar de mate van wappen.

Wat ik nog het meest schokkend vond was dat dat stel toegaf geen seks zonder G meer te kunnen hebben, dat het zonder G totaal onbevredigend was. Een beetje masturberen nog wel maar verder niet. Op die manier verslaafd dus.
Dat hoor ik ook met poppers, dat mannen zonder poppers niet meer van sex kunnen genieten.

het gebeurd inderdaad, ik zelf zou het zonder echt niet willen missen, vind het zelf eigenlijk geiler zonder (wat directer en aardser) Juist de afwisseling maakt het voor mij leuk dat verschil kunnen voelen en ervaren.
Overigens denk ik dat het gevaar van verslaving daar vooral in zit, kun je je erin matigen?

Als je je eerste biertje of wijntje drinkt weet je ook niet of je straks bij de supermarkt staat te bedelen en alcoholverslaafde wordt, waarom wordt de 1 dat wel en de ander niet?

Ik denk dat het niet alleen genetisch bepaald is maar ook zit in het vluchten in middelen.

Ik ben zelf pas ver na mijn veertigste gaan experimeteren, dan weet je dat je niet verslavinggevoelig bent, dat je geen lichamelijke gebreken hebt en dat je geen aanleg heb voor psychoses.

Maar het gevaar is zeker aanwezig dat je niet meer zonder wil of kan en die mensen zie ik zeker ook wel tussen swingers.

Ligt het aan het middel of aan de gebruiker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven