Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
overigens is er een ideeeen box dus kun je een dergelijke optie insturen.

ik weet van een andere site die die optie had dat ook hier niet altijd eerlijk antwoord op zal worden gegeven om reden die ik gaf, herkenbaar staan op het profiel en niet met dingen worden geassioseerd die nog altijd verboden zijn, je profiel kan zo worden gezien door iemand van je werk en dergelijke info wil je ook niet naar buiten brengen.

evt zou men nog aan kunnen geven of men er wel of niet moeite mee heeft.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:doddie schreef op 08 augustus 2012 @ 17:48:

Bianca ik denk dat weinig stellen daar openlijk voor uit komen ivm werk en kinderen.

O. Ja. Dat zou kunnen.

Maar in héél veel profielen staat er wel iets over beschreven. " trance en alles wat er bij hoort/ op de trassies/ snoepjes / etc. " . Het zou alleen zo veel sneller/ makkelijker kunnen imo.

Als je met swingen al veel problemen kunt krijgen prive dan zeker door drugs gebruik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat het ook door het internationale karakter van SDC komt, volgens mij is wappen nogal een Nederlands fenomeen.

Wat Vlamingen en Duitsers uit de grensstreek nog en dan heb je het wel gehad volgens mij.

@ Bianca, ik volg je niet helemaal geloof ik.. je gaat naar een nonwap swingersfeestje en dan wordt er ineens wel gewapt?
Die onzekerheid kan wel eens tot ongemakkelijke situaties leiden. Weet nog dat we eens een stel over de vloer kregen waarvan 1 van hen arts was, ze vroegen of er gewapt werd en je weet dan nooit of iemand daar nu positief of negatief tegen over staat,. Vrienden van ons gaven aarzelend toe dat dat wel gedaan werd door sommige, kregen we "mooi dan neem ik mijn koffer mee" die avond kwam er overigens ook een stel dat niet wapte, en dat is prima verlopen, ze lieten later in de validatie doorschemeren dat je dus wel degelijk gemengt dit soort feestjes kunt houden.

Maar moet zeggen dat ze er wel mee bekend waren en er geen moeite mee hadden.
Maar dan nog snap ik het nut er niet van om tegen ons te zeggen dat er niet gebruikt wordt. ( wij vragen het ook altijd als het niet in een profiel staat beschreven )
quote:stout1975 schreef op 08 augustus 2012 @ 18:05:

@ Bianca, ik volg je niet helemaal geloof ik.. je gaat naar een nonwap swingersfeestje en dan wordt er ineens wel gewapt?

Ja. Is ons al regelmatig overkomen.

Dan werd er bezworen dat er niet/ nauwelijks gebruikt zou worden ( hooguit een blowtje ) en dan bij binnenkomst lagen de intekenlijsten ( voor tijd en hoeveelheid inname ) klaar en stonden er overal van die gaspatronen en ballonnen.

En kwamen ze ook nog weleens langs met een bord waarop diverse pillen lagen.

Prima, moet iedereen fijn zelf weten. Maar nodig mij dan niet uit, of zeg hoe het zit. En ga me niet overhalen tóch wat te nemen. Zonde van iedereens tijd. En mijn avond.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 augustus 2012 @ 18:03:

[...]

Klopt je moet goed tussen de regels lezen hoe men daar over denkt.

Of het dus vragen als er een afspraak moet worden gemaakt.

Mooiste en leukste maakte we mee toen we een jong belgisch stel over de vloer hadden, mijn man wilde eerlijk vertellen dat we iets namen en zei "eh hoop niet dat jullie het erg vinden maar wij gebruiken wel een pilletje" kregen we als antwoord 'oh dat is goed hoor maar wij gebruiken condooms" :-)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 augustus 2012 @ 18:09:

Maar dan nog snap ik het nut er niet van om tegen ons te zeggen dat er niet gebruikt wordt. ( wij vragen het ook altijd als het niet in een profiel staat beschreven )Nee ik snap dat ook niet, als men erg anti is laten we het niet doorgaan, dat gaat gewoon niet werken,, voor beide niet.
quote:doddie schreef op 08 augustus 2012 @ 18:13:

[...]

Klopt je moet goed tussen de regels lezen hoe men daar over denkt.

)

Inmiddels ken ik " de codetaal " wel maar het wordt dus niet altijd gemeld.

Via de validaties kun je ook een hoop wijzer worden ( als de plaatselijke huisdealers er tussen staan, bijv. ) , maar die staan ook soms op "uit ".
Laatst wilde een bevriend stel het ook afzwakken "we gebruiken wel een pilletje" ik zei maak er nou maar "we wappen wel" van. je kunt maar beter weten waar je aan toe bent, zit de 1 zich in te houden of de ander zich te ergeren.

Hij gaf me later wel gelijk het gaat verder dan een pilletje nemen als er ook een g lijst is of een ballon wordt gebruikt.

Als ik weet dat er stellen zijn die niet gebruiken hou ik het ook bij een pilletje, om een beetje gelijk in sfeer op te gaan, helaas gebeurd dat dus niet altijd inderdaad. Maar die invloed op wat een ander dan toch neemt heb ik niet op een feestje.
Ik hou het bij een pilletje en af en toe een ballonnetje.

Misschien als ik een relatie had en mijn vriendin/vrouw volledig vertrouwde zou ik meer aandurven.

Nu voel ik me verantwoordelijk voor mijn date van dat moment en blijf ik altijd alert.

Je weet maar nooit he...
quote:doddie schreef op 08 augustus 2012 @ 18:13:

[...]

jong belgisch stel 'oh dat is goed hoor maar wij gebruiken condooms" :-)

Je lacht je bijna de broekhoest met die Vlamingen soms..

De mooie (MOOOOOOOOOIIII) vlaamse van vorige week vroeg na de massage of ik wilde poepen, misschien lag het toch wel aan het pilletje maar moest toch heel even nadenken.
quote:stout1975 schreef op 08 augustus 2012 @ 18:42:

Ik hou het bij een pilletje en af en toe een ballonnetje.

Misschien als ik een relatie had en mijn vriendin/vrouw volledig vertrouwde zou ik meer aandurven.

Nu voel ik me verantwoordelijk voor mijn date van dat moment en blijf ik altijd alert.

Je weet maar nooit he...

Ik snap het niet. Wat heeft dat met vertrouwen te maken? vertrouwen dat ze niet meer neemt dan ze aan kan, bedoel je dat?

Of dat ze zich aan ( eigen, nuchter genomen ) grenzen houdt?
Allebei Bianca, ik ken die dames niet zo héél goed, en voel me toch verantwoordelijk.

Daarnaast: die mensen op die feestjes ken ik ook niet allemaal even goed he..
Ik denk dat stout doelt op zijn verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik kan als alleengaande dame prima zelf beslissen en handelen, maar vond het wel prettig als mijn gelegenheidspartner oog heeft voor mijn welzijn en vooral oog heeft voor wat er gebeurd en wat dat met me doet...
quote:xsxaxmx schreef op 08 augustus 2012 @ 18:52:

Ik denk dat stout doelt op zijn verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik kan als alleengaande dame prima zelf beslissen en handelen, maar vond het wel prettig als mijn gelegenheidspartner oog heeft voor mijn welzijn en vooral oog heeft voor wat er gebeurd en wat dat met me doet...Heb jij andersom ook oog voor zijn welzijn?
Het is altijd wel fijn als je elkaar nog in de gaten kunt houden, maar bij mensen die je vertrouwd weet je dat je veilig bent en niet op je hoede hoeft te zijn, je bent zorgelozer en kunt dan meer loslaten. er zal niets gebeuren ook niet als iemand die te veel op heeft zijn grens niet meer zou kunnen aangeven.

Maar nogmaals ik vind het vreemd dat het bij wappen ineens zo'n item is, met drank op heb ik ook veel swingers grenzen over zien gaan en grenzen niet zien respecteren.

Ook dan zul je tussen vreemde het misschien wat matiger houden en zak je misschien met vrienden wat onbekommerder door. (vrienden van wie je weet dat ze dan niet vervelend worden of grenzen niet meer in de gaten hebben)
Je hebt gelijk Doddie, maar ik ken én mijn dates niet goed, én het gezelschap niet goed.

Ik laat me heus wel gaan, maar blijf altijd wel alert.
Natuurlijk bianca dat spreekt toch voor zich?

Alleen de ervaren mannen die ik date hebben mij minder hard nodig als terugvalbasis dan ik hen.

Zij zijn 1 man, 2 ouder, 3 ervarener.

Doddie voor mij geldt dit voor gewone en wapdates...
quote:stout1975 schreef op 08 augustus 2012 @ 19:06:

Je hebt gelijk Doddie, maar ik ken én mijn dates niet goed, én het gezelschap niet goed.

Ik laat me heus wel gaan, maar blijf altijd wel alert.ik dus ook ben een erge controle freak, in begin kon ik met een pilletje op nog wel eens wat loslaten maar inmiddels ken ik de werking en krijgt die controle weer vaak de overhand., gevolg is dat ik vaak niet eens veel er van voel. Je moet je er echt aan over kunnen en willen geven.
quote:xsxaxmx schreef op 08 augustus 2012 @ 19:06:

Natuurlijk bianca dat spreekt toch voor zich? Nou, mooi. Maar ik heb geen idee hoe het werkt met gelegenheidstellen, wat dat betreft.

Alleen de ervaren mannen die ik date hebben mij minder hard nodig als terugvalbasis dan ik hen.

Zij zijn 1 man, 2 ouder, 3 ervarener. Wat heeft ouder er mee te maken?

Doddie voor mij geldt dit voor gewone en wapdates...
Ja heb ik ook Doddie.. Laatst werd een date van mij ineens een beetje misselijk terwijl ik net een heel leuk onderonsje had met iemand anders. Schoot meteen uit de wap én de vrijpartij en heb haar weer opgelapt.

Daarom dus ook geen G voor mij, ben bang dat ik het dan niet voldoende in de hand heb.
@ Bianca, Sammie is nogal jong geloof ik, en jonge jongens, seks en partydrugs... kweenie...
quote:RobertInter schreef op 08 augustus 2012 @ 14:12:

@Stout. Misschien kun je mij en de rest van de forummers eens uitleggen wat je wil bereiken met je bijdrage en die vervelende, naargeestige humor van je. Je hebt zeker niet veel te doen of het waanidee dat je leuk bent.. Ik weet het niet hoor, maar kom op leg maar 'ns uit. Je bent een eerste klas kneus waarschijnlijk, maar daar kun je ook niets aan doen.

Dat zeg JIJ?

Je bent zelf weet ik veel hoe vaak aangesproken op je nogal eigenaardige bijdrages.
quote:stout1975 schreef op 08 augustus 2012 @ 19:12:

@ Bianca, Sammie is nogal jong geloof ik, en jonge jongens, seks en partydrugs... kweenie...

Alsof alle oudere mannen er zo wijs mee om gaan.

Maar goed, ik zal altijd op de rare feestjes zijn beland kennelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven