Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
Van mij mag je best wel een keertje iets vervelends over je partner vertellen (liever niet), maar afzeiken of klagen vind ik not-done. Nog beter vind ik het als ik er helemaal niks over hoor, voor mezelf. Zo ben ik nog steeds bezig om het feit dat zijn nr 1 zwanger is, een plek te geven. Heb hem sindsdien ook niet meer irl gesproken, alleen per mail. Er staat wel een date op stapel over een poosje, ik ben nog volop aan het nadenken hoe ik daar tijdens de date mee om wil gaan. Dus tips en verhelderende inzichten zijn van harte welkom.
Anna, ik denk ook dat ik het lastig zou vinden maar aan de andere kant heeft Sensual helemaal gelijk hoor. Onze positie is duidelijk. Laatst vertelde hij dat de kinderen er een weekend niet waren. Dus ik zeg: o lekker romantisch weekend voor de boeg. Zijn antwoord: hebben wij een afspraak dan? Deed me toch even goed.
@rozalila, ja dat zou ik ook een mooi antwoord vinden...:-)

Met ex-minnaar sprak ik wel over onze nr1's, maar hele algemene dingen, en meestal met respect, ik kan me nog wel een keer herinneren dat hij de auto van mijn nr1 niks vond en dat ik nr1 ging verdedigen waarom hij voor die auto gekozen had....en dat vond ik niet fijn aanvoelen.....een beetje in het kader van; ik mag wel nare dingen over mijn moeder zeggen, maar een ander moet haar/zijn mond houden.

@anna de vrouw van mijn ex-minnaar was al zwanger toen ik hem leerde kennen, wel anders, want zoals ik het nu begrijp is jouw minnaars nr1 zwanger geraakt toen jullie al samen waren. Klopt dat?
Rozalla, mee eens hoor, onze positie is duidelijk. En dat is ook de plek die ik wil, heb totaal geen behoefte aan meer.

Iddan, zijn vrouw is zwanger geworden in de periode dat we contact kregen, rond onze eerste date. Dat is alweer een paar maanden geleden. Toen ze drie maanden zwanger was, heeft hij het me verteld, maar ik heb hem niet meer irl gezien.
Dan hebben jullie elkaar al een tijd niet meer gezien! Omdat jij er moeite mee hebt omdat zijn nr 1 zwanger is? Is dat de reden? of speelt er meer? (sorry als je het al eerder verteld hebt, ik ben het even kwijt)

Nu staat er een date op stapel....maar zoals ik het lees heb je er gemengde gevoelens over. Zou je de date willen laten doorgaan? Of liever niet? Het is wat jij wilt hè en niet alleen wat hij wil...
Iddan, de date paste niet in onze agenda's. Hij woont aan de andere kant van het land en we hebben allebei een heel druk bestaan. We mailen wel bijna dagelijks. De date die op stapel staat, is ook al ruim twee maanden van tevoren gepland, als eerste mogelijkheid. Ik heb zin in hem, zin om weer lekker te kletsen, zin in de seks en zin om hem weer te zien!

Met betrekking tot de zwangerschap van zijn nr1: ik gun het ze van harte. Maar heb een beetje dubbele gevoelens over een aantal dingen. En ik vraag me af hoe ik daar tijdens de date mee om zal/wil gaan.
Lastig hè die agenda's en de andere kant van het land dat is inderdaad ver weg. Ik begrijp het.

Je zegt dubbele gevoelens te hebben over een aantal dingen, en in een andere post wil je graag, tips en verhelderende inzichten, maar je bent nogal vaag, ik begrijp dat je niet alles op een openbaar forum wil plempen....maar, voor mij is niet helder wat het nu precies is waar je mee zit.
Hallo anna,

Zelf heb ik dit ook mee gemaakt, nummer 2 kreeg een kleine met zijn nummer ! Zelf was ik juist erg blij voor hun, heb elke stap mee gemaakt..en toen het eenmaal geboren was en ik een foto zag van mijn nr twee mijn zijn kleine kreeg ik helemaal vlinders....zo ontzettend fijn om hem gelukkig te zien, en zo super dat ik een stukje van hem zo nu en dan mag lenen.

xxxitsmexxx
Ik kan me voorstellen dat het wel wat vaag is. Dingen die ik een beetje lastig vind: tijdens onze tweede date wist hij ws. al dat ze zwanger was. Toen hebben we het wel over het krijgen van kinderen gehad. Hij was ook wat onrustig toen, wat ik met de zwangerschap zou kunnen verklaren. En mijn geweten knaagt soms ook wel wat meer sinds ik weet dat hij vader wordt. Het zijn geen grote issues en het is zeker niet zwart/wit, maar wellicht vijftig tinten grijs ;)
Itsme, wat een mooie omschrijving: hem af en toe mogen lenen. Zo is het ook!
Natuurlijk is het iets wat je tot nadenken zet, maar als je t logisch bekijkt of ja hoe zeg je zoiets...dan ben jij voor hem een aanvulling en geen vervanging en gaat zijn leven zoals die met nummer 1 hoort of zo hij het wil door...

Vond het eerst ook lastig hoor en dacht hij zal als het kindje geboren is mij wel niet meer willen zien, toen het eenmaal zover was heb ik ook geen contact met hem opgenomen omdat ik wilde dat hij ging genieten van zijn vrouw en kleine en daar hoor ik dan niet thuis...

xxitsmexx
@sense: je vraagt of ik wel verliefd ben door die depressieve gevoelens, dat klinkt raar ik weet het maar nog nooit eerder was ik in m'n leven verliefd terwijl ik die persoon slechts weinig kon zien en weten dat hij niet van mij zou worden. Dat is toch moeilijk te verzoenen?

Ik weet ook niet of het verliefd is maar mss eerder een combi van intense appreciatie en fysieke aantrekking.
quote:xitsmexxitsmex schreef op 08 augustus 2012 @ 15:38:

Natuurlijk is het iets wat je tot nadenken zet, maar als je t logisch bekijkt of ja hoe zeg je zoiets...dan ben jij voor hem een aanvulling en geen vervanging en gaat zijn leven zoals die met nummer 1 hoort of zo hij het wil door...

Vond het eerst ook lastig hoor en dacht hij zal als het kindje geboren is mij wel niet meer willen zien, toen het eenmaal zover was heb ik ook geen contact met hem opgenomen omdat ik wilde dat hij ging genieten van zijn vrouw en kleine en daar hoor ik dan niet thuis...

xxitsmexxThanks, dit perspectief is precies wat ik even nodig heb. Het komt tenslotte zoals het komt.
Graag gedaan...ik weet dat zulke dingen zoo moeilijk zijn, maar toen de kleine drie dagen oud was smste hij me, dat ie op wolken zat en mega gelukkig was, maar ook mij miste, dus het kan...je in tweeën splitsen...
@anna het is ook wel een gek gevoel/idee dat zijn nr1 een kind van hem verwacht, bij mij was het iets anders ik wist meteen dat zij zwanger was, hij heeft dit mij direct verteld op de avond dat we elkaar ontmoette, ik kon het wel rechtbreien in mijn hoofd, omdat ik zelf ook een kind heb. Maar ik ken het wel hoor het gevoel van wat is dit gekkig....je vraagt hoe je er op je date mee om moet gaan. Vraag gewoon aan hem wat je weten wilt, bijvoorbeeld hoe gaat het met de zwangerschap....hij zal er, waarschijnlijk, niet te veel over willen praten, (persoonlijk zou ik het onderwerp zelf niet vermijden) en geniet verder van het samenzijn, zoals ik het lees willen jullie allebei elkaar graag zien.
thanks ladies!
Ik vond het heel gek toen ik hoorde dat mijn minnaar vader ging worden, vond het ook een tikje zwakjes van hem dat hij zo`n duidelijke stap in zijn relatie zette terwijl hij vet naast de pot pieste. Daar heb ik het ook wel eens met hem over gehad maar dan werd hij een beetje pissig. Het was overigens allang en breed "uit" tussen ons toen het wurm het levenslicht zag.
Hoi meiden,

Ik heb een weekje niet gepost maar ik heb goed nieuws. Ik heb een nieuwe potentiële nummer 2!

Luidt het gezegde niet: the best way to get over someone is to get under someone else

We hebben nog geen date gehad, maar versturen elkaar wel spannende berichtjes hmmmmmmmmmm

Ben echt aan het genieten. Voorlopig komt er ook nog geen date, ivm met vakanties. Maar dat hoeft ook niet. Dit is ook prima zo. En het beste vind ik, hij heeft net als ik een goede relatie. Totaal geen intenties om op eens bij me op de stoep te staan.

Hoe dan, ik heb een super humor en ben de hele week al geil ;). Mijn nummer 1 kan zijn geluk niet op!
Wat heerlijk Lavendel! Enjoy it!
Klinkt goed, Lavendel? Weet jouw nummer 1 ook waarom hij zijn geluk niet op kan of komt het voor hem uit de lucht vallen?
En ineens is het over. Na 5 jaar. Nr 2's vrouw is er achter gekomen en we hebben altijd gezegd dat dat DE reden zou zijn om meteen te stoppen. En zo ging het dus. Een korte mail aan mij en dat was het dan...

Wat voelt dit gek. Aan de ene kant opluchting omdat ik erg bang was dat ik op den duur door de mand zou vallen, maar aan de andere kant voel ik me zo leeg en alleen. Wat idioot dat dit de laatste woorden waren, het voelt ineens zo minderwaardig terwijl ik alle begrip voor de situatie heb. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. Maar toch...

Lees hier regelmatig over het afscheid nemen van een nr 2, dus denk dat ik wel een beetje weet wat mij te wachten staat. Verdriet en pijn. Maar het komt goed. Toch?
Ah Sparkle, wat heftig! En op zich geeft zo'n afspraak wel duidelijkheid, maar dat neemt niet weg dat het geen pijn doet. Zeker na vijf jaar. Sterkte!
Heel veel sterkte sparkle , wat een schok zal dit geweest zijn ineens ...
Ja, het is erg onverwacht. En gek genoeg had ik altijd gedacht dat ik degene was die het definitief zou afkappen...

Ik tobte de laatste tijd enorm met mijn schuldgevoel. Hij wist daarvan, maar hij wist ook dat ik hem nooit zou kunnen loslaten. Ergens, heel stiekem denk ik soms dat zijn vrouw er helemaal niet achter is gekomen, maar hij dit doet voor mij. Omdat hij weet dat ik het niet kan, maar het eigenlijk wel zou moeten omdat ik er niet gelukkiger op werd. En hij nu uit liefde de stekker er uit trekt. Geen idee?! Tis ook niet belangrijk meer.

Vreselijk om dit alleen door te moeten maken, ik kan het niet delen met mijn vriendinnen. Ga maar even de stad in, gedachten verzetten...
Sparkle, auw wat rot! 5 jaar.. wauw, daar kan ik me niks bij voorstellen.

De reden waarom is (behalve voor zijn vrouw dan) nog niet eens zo belangrijk, het is over en je bent hem kwijt. Rot dat je het niet kan delen, zo`n groot verdriet te moeten dragen in je up, pijnlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven