*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Winterlelie, dat kan soms idd zo verschillen, de ene keer denk je goh, mijn buikje valt wel mee en de andere keer is die HUGE!

Nou de fladdertjes en plopjes zijn definitief gevorderd tot 'SCHOPJES'. Manlief kon het ook voelen vanaf de buitenkant. Wat gaat het dan opeens snel he, we zijn alweer bijna op de helft (voor degene die begin september zijn uitgerekend..)

Het weekend gaan we kamer van mijn dochter 'sauzen'. Lekker hele felle kleur rose en verder krijgt ze een nieuwe garderobekast (tja ik had zo'n leuk strandkastje , maar qua ruimte niet zo'n succes). Haar kamertje is nu wit met Lime, dus nu wordt het Lime/fel rose. lekker vrolijk!

Ik ga ff lekker van het zonnetje genieten.

Alvast fijn weekend allemaal!
Ben vandaag echt in een huilbui. Bah! Ik moet overal om huilen en voel me echt klote.

Mn zoontje heeft koorts en is erg hangerig. Verder niet veel aan de hand, maar ik moet er alweer om huilen, een nieuwsbericht over een moeder die haar zoontje van 21 maanden heeft laten verhongeren, ik ben al in tranen... ik word soms zo moe van mezelf!

Misschien dat ik van het weekend in een gezelligere bui ben en nog even bij kom kletsen.

Fijn weekend allemaal!
Naatie, kop op! Een dikke knuffel voor jou

Freddy, wat een lage druk. Zorg inderdaad maar dat je steeds wat energievol eten bij je helpt.

Winterlelie, ik heb dat ook, dan weer nauwelijks iets te zien, dan weer enorm. Soms kan ik mijn buik ook nauwelijks inhouden en laat ik hem lekker "hangen".

Zo, ik heb eindelijk een goed gesprek gehad met mijn werkgever. Hij feliciteerde me en zei dat het natuurlijk wel wat onhandig is voor de stichting, maar dat we samen wel de beste oplossing zullen vinden. Nou, ik werd er helemaal vrolijk van.

Fijn weekend iedereen! Ik ga lekker naar de wijngaard en heerlijk lui hangmat hangen met een fruitshake.
Goede morgen,

Even een vlug berichtje van mij voor dat ik zo direct ga werken.

NAATIE : ik herken het gevoel had ik gisteren ook last van.

Ik heb erg veel last van duizeligheid s`morgens, moet soms ook echt gaan zitten om niet flauw te vallen. Ik heb de vk hierover gebeld en zij kan er weinig aan doen ik moet nu floradix gaan slikken om te kijken of dat helpt en als ik s`nacht wakker wordt dextro pakken.

Zie ook erg op tegen het werken dit weekend zowel vandaag als morgen om 7:00 uur beginnen. Hopelijk gaat het goed.

Heb al een paar keer op het werk tijdens het douchen van cliënten op een stoel moeten gaan zitten.

WE zien wel hoe het dit weekend gaat.

Iedereen een fijn weekend en voor de gene die komende week al hun 20 weken echo hebben succes en geniet ervan.

Groetjes,

Twisje
Hoi!

Hier weer eens een berichtje van mij. Hier in friesland nog steeds alles prima, al merkte ik wel dat het boodschappen sjouwen wat zwaarder wordt.

Dropjes werken idd prima als de bloeddruk wat te laag is, of iets zouts eten. Ik heb er geen last van gelukkig.

Ga zo even naar het tuinentrum, even wat leuke/vrolijke plantjes halen voor de tuin.

Veel succes met de 20 weken echo's, ik moet nog een weekje wachten.

fijn weekend!
Hey meiden,

Lang niet geschreven maar wel veel gelezen. Onze 20 weken echo was gelukkig helemaal goed. Alles zit erop en eraan waar het hoort.

Ga probereb wat vaker mee te schrijven maar de dagen vliegen op het moment voorbij. Vooral doordeweeks!

Voor iedereen veel goeds en veel fijne zwangerschapsweken nog toegewenst!
Hier ook even geen tijd om uitgebreid te babbelen, druk op het werk, en met een paar minuten luiden we het weekend weer in.

Lekker niksen dit keer.

Toedels!

xxx
Mariellen, wat ontzettend fijn zeg dat je 20 ekn echo goed was, echt heel fijn. Ben je opgelucht, was je nerveus??

Ik zelf heb 08-05 de 20 wkn echo, kleine 4 weekjes nog, dus dat valt mee!

Ik ben nu aan t wachten op de uitlslag van mn bloedtest. Op mn werk heerst er namelijk 5e ziekte , dat is gevaarlijk voor zwangere vrouwen. Dus daar zit ik nu weer over in de stress. Ze gaan kijken of ik anti stoffen er al voor heb. Maar dat wil dan weer niet zeggen dat mn baby ook anti stoffen heeft zeg maar.

Het is een verwante ziekte van rode hond, dat ook gevaarlijk is.

Tja tot nu tot ervaar ik mn zwangerschap als je veel zorgen maken ppffff....En ik vermoed dat ik dat blijf houden tot dat mn baby 21 is hahahha....

Sorry voor dit ego berichtje meiden...

Ik zie in dat tabel dat er binnenkort aardig wat 20 wkn echos aankomen leuk hoor.

Zijn er nog meiden die meerdere echos laten maken, pretechos??? Zoja in welke weken hebben jullie dat allemaal laten doen???

Nog leuke plannen voor morgen??

xxx MW
Hai allemaal,

Wat is er weer veel geschreven. Leuk!

marielle, wat fijn dat alles erop en eraan zit en dat t helemaal goed is, super!

Naatie, voel je je al weer wat beter??

Belle, ik ken dat gevoel wel hoor.... ik heb heel mn leven in Rotterdam gewoont, ben toen door omstandigheden helemaal alleen verhuisd naar Vlaardingen (is maar 25 km verder...) en ik ken dat gevoel van eenzaam zijn enzo wel. Ik kende daar ook echt helemaal niemand, was er nog nooit geweest. Achteraf een hele goeie les geweest en ik woon nu weer lekker in Rotterdam.

Missword: das ook wat! Ik zou ook in de stress zitten zeg. Wanneer hoor je de uitslag?

ook ik vergeet van alles hoor, zeg wat tegen iemand, draai me om en weet echt niet meer wat ik gezegd heb, haha.

Wat leuk, al die meiden die ook een eigen bedrijfje hebben of meewerken daar met hun partner, vind dat altijd zo knap.

Afgelopen donderdag ook echt wat gevoeld, een klein plopje maar t was niet te missen dat t die kleine was, leuk hoor!

Vind het ook wel moeilijk om voor me te houden wat het is, een klein clubje familie weet het nu. Probeer het vol. te houden, haha!

Allemaal een fijne dag nog!

xxx
Goedemorgen!

Lekker weekend gehad?

Het weer was super (nou ja in iedergeval hier in t westen)

Bassiste, leuk joh,dat je echt wat gevoeld hebt! Nu zul je het ook regelmatiger gaan voelen en weet je echt dat het de kleine is!

Marielle, leuk te horen dat alles goed met je is en dat je een goede 20 weken echo hebt gehad!

Nu zijn Pauline, Kiara en Carry as woensdag aan de beurt voor de echo! Spannend he? Zelf moet ik donderdagochtend...

Missworld, wat vervelend zeg dat je in onzekerheid zit...hopelijk wijzen de bloedtest niets negatiefs aan. Sterkte meid.

Naatie, voel je je inmiddels al wat beter nu? ik hoop het voor je! in iedergeval een dikke knuffel en sterkte.

Ik ga ff mijn dochtertje uit haar bedje halen. ze ligt lekker te gillen

tot gauw
He, dat was even zoeken, we waren helemaal gezakt in de lijst, maar nu gaan we weer omhoog!!

Spannend dat alle 20-weken echo's eraan gaan komen. Het lijkt me zo leuk om het kleintje weer te zien. Kan wel de hele tijd naar de foto van de 12-weken echo kijken, maar ja, dat ziet er ondertussen ook wel anders uit

Bassiste, waarom wil je het nog geheim houden? Wil je wachten op de 20-weken echo? De kritische grens van 3 maanden zijn we allemaal al gepasseerd? Het lijkt me ook steeds lastiger om het fysiek zeg maar geheim te houden.

Missworld, wat vervelend dat wachten op die uitslag. Tegen rode hond ben je toch wel goed beschermd? Volgens mij moesten alle meisjes in de 6e klas (voor de jongere onder ons groep 8) een prik halen.

Marielle, gefeliciteerd met je goede 20-weken echo!

Twisje, ik zou ook even goed je bloeddruk laten meten, flauw vallen in de ochtend zou een aanwijzing voor een lage bloeddruk kunnen zijn. Goed blijven eten, altijd sultana's oid en dextro in je tas hebben!

Alejandra, fijn dat je werkgever zo goed reageerde en dat jullie samen naar een oplossing gaan zoeken. En die hangmat, zucht...... over 4 weken in ieder geval een weekje zon in Griekenland en dan wordt het hopelijk lente / zomer in Nederland!!

Naatie, dikke gaat het alweer wat beter, het weekend leuke dingen gedaan?

liefs

Freddy
Hallo allemaal, ik ben er weer. Heb nog niet bij kunnen lezen en zit nu illegaal te forummen op mijn werk, als het goed is heb ik overmorgen weer internet thuis. De verhuizing is eigenlijk heel soepel gegaan. Wel moe, maar heel blij met de nieuwe grote-mensen-casa. Wat met name heel fijn is, is dat onze twee kinderen zich meteen prima thuis voelen in het nieuwe huis. Ik moet vanaf mijn voordeur welgeteld twintig stappen doen om naar het schoolplein te komen om mijn zoon naar school te brengen, tjonge wat een luxe.

Baby houdt zich erg rustig in de buik, zou ik ook doen met al die verhuisconsternatie, maar vorige week nog bij de verloskundige geweest en daar deed hij/zij een amusant spelletje doptone ontwijken. Elke keer wanneer we het stoomtreintje goed konden horen zwom ie weer weg. Baarmoeder zit al bij mijn navel maar dat vond ze te wijten aan het feit dat de baarmoeder al twee keer eerder gebruikt was. Nog ruim een weekje en dan al weer 20-weken echo (dan ben ik overigens nog 'maar' 19 weken); tjonge, wat gaat de tijd snel.

Ga overmorgen eens goed bijlezen en dan weer op jullie reageren.

Groet, mamayahoo
@ Freddy: ik hou het helemaal niet geheim hoor!! 1 dag nadat ik de test had gedaan wisten veel mensen t al hoor. Ik bedoelde dat ik het geheim hou of het een jongen of een meisje is...

@ Mamayahoo: wat fijn dat de verhuizing helemaal goed is gegaan, lekker dat dit nu achter de rug is. haha, grappig, nu al spelletjes doen in je buik, leuk!!
Bassiste, haha, zie inderdaad dat ik er te snel overheen gelezen heb, sorry! Kom je hier ook niet vertellen wat het is? Mag je trouwens natuurlijk lekker zelf weten en ik heb al helemaal geen recht van spreken, want wij willen het niet weten, dus dan mag ik het ook niet aan anderen vragen

Mamayahoo, fijn dat de verhuizing goed verlopen is en heerlijk zo dichtbij de school van je kinderen!

Heb er weer een goede studiedag opzitten, moet vanavond naar college dus ga zo eerst even eten. De rest van de week weer werken!

liefs

Freddy
Hoiiii,

Ik heb net de 20 weken echo gehad en alles was dik in orde!

We weten al wat het is... we krijgen een zoontje! Ik dacht zelf dat het een meisje zou worden dus het is echt een verassing. Zo leuk! En ook zo blij dat alles goed is. We moeten nog 1 x terug komen maar daar hoefde we ons geen zorgen om te maken. Er zat iets vocht in de niertjes, dat is normaal maar het gehalte vocht was ietsje hoger. Kwam wel vaker voor bij jongens. Toch voor de zekerheid even terug rond de 30 weken. Ik zit nu heerlijk weg te dromen bij de fotootjes. Zet ik binnenkort op hyves! Straks gaan we het vieren met een etentje! Ben ook benieuwd of jullie het straks ook kunnen zien bij 20 weken als je het wilt weten natuurlijk!
Kiara, Wat geweldig!!!! Onwijs gefeliciteerd zeg fantastisch gewoon hoor, volgens mij zitten jullie nu met een ongelofelijke big smile op jullie gezicht WAUW

Ik heb gelukkig ook goed nieuws, heb vanochtend de HA gebeld en ze zei dat ik de ziekte al eens gehad had en dus antistoffen heb. En dat ik nu dus niet geinfecteerd ben met het virus.

En ik vroeg of mn baby t dan wel kan hebben maar ze zei dat al mn antistoffen door de placenta heen gaan dus dat t ok zit. Nu ga ik er maar van uit , ben nogal para van mezelf haha ik vertrouw t nooit zo direct maar goed ik ga er nu gewoon van uit dat t goed zit.

Fijne avond meiden xxx MW
Twisje, gewoon rustig aan blijven doen.

Marielle29, fijn dat de 20-weken echo goed was. Geniet ervan!

Missworld, oei eng zo`n ziekte, gelukkig niets aan de hand.

Bassiste, wauw wat leuk dat je nu ook plopjes voelt!

Kiara, wat leuk dat jullie een zoon krijgen! Gefeliciteerd!

Hier alles goed, gewoon heerlijk rustig weekend gehad, lekker veel geslapen. Ik was echt ontzettend moe.

Ik moet 30 april weer naar de gyn, op Koninginnedag! Dan ben ik 18 weken. Hier is het niet zo strak gepland met de echo´s. Ik neem aan dat ze er dan wel weer een maken, maar op zich kan ik zo vaak gaan als ik wil. Dat is op zich wel leuk.
Hoi,

Kiara en Marielle, leuk om over de eerste 20-wekenecho's te lezen. Ik tel op dit moment de uren tot woensdag..... Dan zijn wij aan de beurt.

Verder niet zoveel nieuws. Ik voel de baby steeds meer bewegen. Erg leuk en herkenbaar.... ik voelde van de week ook echt een schopje toen mijn hand op mijn buik lag. smelt.

Sorry verder even geen tijd om te reageren. Moet nog wat mail beantwoorden en wil ook nog Greys anatomy kijken.

Groetjes

Carry
Wat leuk dat de eerste 20 weken echo's zijn geweest! Kiara wat leuk dat je een zoontje krijgt! Wij hebben de echo volgende week, ben benieuwd!

Hoe gaan jullie het eigenlijk doen met de zon. Niet in de zon of wel in de zon met een hele hoge factor of wel in de zon met een normale factor met het risico op een zwangerschapsmasker?

Mamayahoo: fijn dat de verhuizing erop zit! Gefeliciteerd met je nieuwe woning.

@ Freddy: als je deze laatste pagina bij je favorieten zet, dan hoef je niet steeds te zoeken naar ons topic maar ben je met 1 klikje meteen ons topic én bij de laatste pagina.

MissWorld: fijn dat jij ook goed nieuws hebt!
Kiara: leuk zeg, een jongetje... gefeliciteerd!!

Morgen zijn er weer 20 weken echo's zie ik in de tabel, spannend hoor! Hoop zo voor iedereen dat alles helemaal goed is!

@Freddy, ik ga ook hier proberen om het voor me te houden.... weet niet of t lukt, haha!

Ik heb al even in de zon gezeten, alleen met mn gezicht... had geen factor opgedaan. Ik denk dat als ik echt de zon in ga, een hele hoge factor doe, ik verbrandt sowieso wel snel.

Fijn Missword dat t allemaal ok is, wat een opluchting!

Plopjes worden nu steeds meer kieteltjes, zo grappig! Alsof er een veertje langs mn buik gaat, echt schattig!
Hey meiden,

In welke week voelde jullie je 1e kindje?? Bij je 2e kindje voel je t vokgens horen zeggen sneller, dus echt bij hoeveel weken voelde jullie je 1e kindje???

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik t binnenkort ga voelen haha want ik begin nu pas een bolle buik te krijgen haha en ben nu 16 wkn...

Ik zie dat er paar meiden morgen 20 wkn echo hebben , onwijs veel succes en laat zo snel mogelijk weten hoe het gegaan is, ben namelijk reuze nieuwsgierig hoe zoiets is....

Ik had toruwens in mn vakantie op curacao helemaal geen last van de ozn in mn gezicht. Gebruikte wel (zoals altijd) factor 30 in mn gezicht tegen rimpeltjes hahaha..

xxx MW
Hoi

*Kiara, wat leuk zeg! Een jochie! Mooi man

Heerlijk die 20 weken-echo verhalen. Zelf nog even wachten, kan "pas" op 3 mei. Ben dan al bijna 22 weken, maar dat maakt niet uit... hahaha

*Missword, ik voelde mijn dochtertje pas met 21 weken. Nu met de tweede met 17 weken en de afgelopen drie dagen ook erg veel. Dus erg leuk. Het komt straks ineens, maar ja geduld hebben is zoooo moeilijk! hahaha

Hier verder alles goed, alleen erg druk op de zaak, momenteel elke dag aan het werk, dus sorry dat ik er niet vaak ben.

Fijne avond!

xxx, leo
Hallo!

Vandaag 'lekker' gewerkt.

maar ik voelde me vandaag (en afgelopen dagen) niet helemaal lekker en heb toch maar eventjes de VK opgebeld...had nl 'zweet' aanvallen dat ik opeens het bloed naar me wangen voelde stromen zeg maar, en paar dagen last van een naar gevoel in mn bovenbuik en gewoon niet lekker. Was 'bang' dat mn bloeddruk te hoog was (omdat ie al aan de hoge kant is zeg maar..)

Ze wilde me toch ff zien...nou ja gelukkig was alles goed, Bloeddruk 120/78 (nou ja vorige keren had ik 85..) en nu zat ik me nog druk te maken ook de hele dag. Dus was keurig en ijzer was 8.4. Ze vond me wel erg heet, dus misschien gewoon niet zo lekker...haha we maakten maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en ze heeft alles opgemeten, en natuurlijk kon de doptone niet ontbreken...dus erg fijn en een geruststelling! (sorry voor dit lange ego berichtje

MW Ik voelde bij mijn eerste zwangerschap de kleine pas ongeveer met 20 weken voor het eerst...hopelijk ga jij het sneller voelen, anders moet je nog zoooolang wachten :-)

bij tweede voelde ik het echt al met zo'n 15 weken (alhoewel sommige zeggen dat het wel errug vroeg is, maar weet het zeker).

Winterlelie hoe groot is de kans op zo'n masker? weet je misschien of dat alleen in je gezicht kan of ook op de rest van je lichaam? Ik vind een beetje kleurtje 's zomers toch wel lekkker hoor...

Leontien, ik voel de kleine ook dagelijks, paar keer per dag, leuk he! vind het wel gezellig en geeft ook wel een fijn gevoel dat je weet dat het goed is ofzo...:-)

Ga ff een wasje doen en kom morgen nog wel ff langs
Hoi hoi,

nou, het weekend naar zeeland was heerlijk. Lekker met m'n broer en z'n vrouw en ons gezinnetje natuulijk. We hadden lekker weer, zijn weeste zwemmen, hebben door de duinen gewandeld en leuke dingen gedaan. Heerlijk hoor.

Gisteren nog even naar de Japanner geweest omdat vriend jarig was, ook leuk. Vandaag mocht ik weer lekker werken, gelukkig ging dat prima.

Wat is er weer lekker veel geschreven! En wat leuk dat er al een paar 20 weken echo's geweest zijn. Leuk om te zien he?

Wij mogen donderdag, ben benieuwd of ze hetzelfde geslacht zien als vorige week.

Lino, spannend verhaal. Ik kan me voorstellen dat je bang bent (ik had hetzelfde een paar weken geleden). Gelukkig is alles in orde! En nix ego berichtje, daar zijn we toch voor!

Het is goed dat jullie het zeggen, ik vergeet me steeds in te smeren in de zon terwijl ik het wel nodig heb. Ik geloof dat het masker vooral op je gezicht kan komen.

Mammayahoo, fijn dat de verhuizing goed gegaan is. Ik kan me voorstellen dat het toch een opluchting is.

Babytje schopt trouwens al goed hier, je kan het al bijna aan de buitenkant voelen.

Ik ga gauw weer verder, fijne avond nog!
Hier schopt de baby er ook op los, maar aan de buitenkant kun je het nog niet echt voelen, wat wel weer jammer is voor mijn vriend, want zo is het toch echt meer mijn feestje. Nog even wachten. Maandag had de verloskundige, kinderopvang etc. een soort open avond en daar toch nog even een echo laten maken, kon het niet laten, ik ben zo nieuwsgierig. Ze dacht dat ze kon zien wat wordt, maar het is zo'n brak echo apparaat (zei ze zelf), dat ik nog maar even wacht tot de 20 weken echo op vrijdag tot ik me er over uit laat.

Met mij gaat het goed, ik ben nog steeds verkouden, lijkt wel erger sinds ik zwanger ben. Maar we gaan over anderhalve week op vakantie. Ik vraag me ook wel af hoe het zit met dat zwangerschapsmasker. Ik denk dat ik toch iets koop voor op mijn hoofd. De verloskundige zei dat zonne crème er niet tegen hielp.

Ik merk trouwens aan mezelf dat ik snel geïrriteerd ben over van alles en nog wat, soms hoor ik mezelf praten en dan herken ik mezelf bijna niet terug. Ik hoop dat het aan de zwangerschapshormonen ligt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven