Kattenvoer Lidl

11-08-2012 12:44 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is kattenvoer van de Lidl goed om te geven aan mijn twee katten?

Met vis erin.

Eerst had ik altijd voer van een dierenwinkel.

Maar omdat dit veel scheelt in de kosten.

Wat vinden jullie?
Mijn katten krijgen ook lidl voer, maar dan wel die premium. Qua ingrediënten kwam het aardig overeen met purina, wat ik voorheen had. Ze vinden het lekker. Ik die overigens ook onze gewone boodschappen bij de lidl, muv brood en vlees.
quote:doxycycline schreef op 11 augustus 2012 @ 13:51:

Ook heel belangrijk: zet bij een kat het voer en het water niet naast elkaar. Dan drinken katten een heel stuk minder (is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, maar heb link even niet paraat).Ach, volgens mij maakt het niet uit waar je het waterbakje neerzet, ze drinken toch liever uit de vaas met bloemen, de gieter, jouw glas water, ...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 11 augustus 2012 @ 14:22:

[...]

Ach, volgens mij maakt het niet uit waar je het waterbakje neerzet, ze drinken toch liever uit de vaas met bloemen, de gieter, jouw glas water, ...Haha, ja dat is waar!
Mijn kat is voor twee soorten voer niet allergisch; voer van de dierenarts à ¤70,- de zak en het premium senior voer van de Aldi. Nou, dan is de keus snel gemaakt. Zelfs mijn andere kat met blaasgruisdieet heeft al in geen jaren problemen meer gehad op dit voer, haal ik een zak sensitieve voer in de supermarkt of dierenwinkel krijgt mijn kat meteen last van extreme verharing.
Koop al jaren katten voer van de ALDI....... Katten vinden het heerlijk en doen het er goed op!
Ze zijn nog onder 1 jaar, geef je ze wel kittenvoeding? Wordt aangeraden tot 12 maanden.

Ik zou mijn katten geen Lidl voeding geven, ik geef ze science plan.
Centrum rotterdam wordt nu gratis kattenvoer uitgedeeld. Nog goedkoper! :-)
Bij mijn vorige kat kocht ik altijd c1000 of lidl huismerk. Pas nu ik 2 katjes heb die hills krijgen merk ik heel veel verschil!

1. Mooiere vacht

2. Mindere stank (en minder poep)

3. Ze zitten eerder vol (maar dat kan ook aan de andere kat liggen...)

Het scheelt 3 euro per maand (per poes) in vergelijking met het goedkope voer. Ik was eerst 7 euro per maand kwijt en nu 10 euro per maand (per poes). Bovendien hoef ik de kattenbak nu minder snel schoon te maken, dus ik vind Hills vele malen fijner!
mijn kat vind het goedkoopste voer het lekkerst.

Dit waarschijnlijk omdat er meer zout aan is toegevoegd.

Ze krijgt het niet want ze heeft speciaal voer.

Als ik jou was zou ik even kijken hoeveel procent vlees/vis er in zit (belangrijk bij brokken) en hoeveel zout erin zit.

Geloof wel dat het huismerk van c 1000 ooit een keer erg goed uit de test kwam.
Ik ben het eens met iemand die reageerde net het feit dat goedkoper voer vaak duurder uit komt. Meer ontlasting, meer nodig enz. Bij de duurdere merken is ook geen wisseling van samenstelling. De samenstelling is altijd hetzelfde en zitten jaren onderzoek achter. Vaak minder ontlasting, minder van voer nodig, mooie glanzende vacht.

Ik vind wel dat als een kat het prima doet op Lidlvoer dan is dat prima toch.

Die van mij krijgen Royal Canin senior stage1. Verkrijgbaar bij dierenarts.
quote:Mac123 schreef op 11 augustus 2012 @ 15:32:

Ze zijn nog onder 1 jaar, geef je ze wel kittenvoeding? Wordt aangeraden tot 12 maanden.

Ik zou mijn katten geen Lidl voeding geven, ik geef ze science plan.Nee geef geen kittenvoeding meer. Ze zijn gecastreerd. En na een castratie wordt het aangeraden om "light" voer te geven. Maar ook omdat het binnenkatten zijn. En niet heel veel doen tegenover buitenkatten.
Aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over diervoeding: heel interessant om eens te bekijken
Toen ik mijn katten kreeg (ja kreeg,want ik heb alleen maar erfenis katten) had ik heel weinig geld,dus kregen ze alles van de lidl en aldi.

Later ging ik veel meer verdienen,en ging naar de dierenzaak voor al mijn beesten.

De katten halen hun neus voor de "echte merken" op,en laten het echt gewoon staan.

Mensen die hier zeuren over slecht voer?

Mijn laatste bouviers zijn er 14 jaar mee geworden,dus onzin dat je dure brokken/voer moet kopen.

En ik geloof niet in light voer,je kan ze ook minder eten geven toch?
quote:ladytruckster schreef op 11 augustus 2012 @ 17:09:

Toen ik mijn katten kreeg (ja kreeg,want ik heb alleen maar erfenis katten) had ik heel weinig geld,dus kregen ze alles van de lidl en aldi.

Later ging ik veel meer verdienen,en ging naar de dierenzaak voor al mijn beesten.

De katten halen hun neus voor de "echte merken" op,en laten het echt gewoon staan.

Mijn laatste bouviers zijn er 14 jaar mee geworden,dus onzin dat je dure brokken/voer moet kopen.

En ik geloof niet in light voer,je kan ze ook minder eten geven toch?

Of light voer werkt dat is het volgende. Het is voer voor gecastreerde katten en voor binnenkatten. Of het werkt weet ik niet. Maar ik denk; hou me er wel aan.

Minder eten is een beetje moeilijk nu.

Heb nog een kitten van een half jaar en die moet eigenlijk heel de dag door kunnen eten. Dus daarvoor staat er de hele dag eten. Daar eet mijn oudere kat ook van als hij honger heeft.

Drinken doen ze genoeg. Niet uit hun drinkbakjes natuurlijk. Maar inderdaad uit een grote vaas. Had een vaas gekocht met drijfkaarsjes erin. Die vaas moest ik vaak bijvullen voor de katten. Nu heb ik hem nog steeds alleen dan zonder drijfkaarsjes. Nu is het hun drinkbak geworden.

En daarnaast heb ik nog katten drinkbakjes natuurlijk.
Alle gecastreerde/ binnen katten hebben het vroeger ook goed gedaan zonder light voer.
quote:Ikbenanoniem schreef op 11 augustus 2012 @ 13:39:

Onze katten krijgen duurder voer omdat de ingredienten die erin zitten beter zijn.

Sorry maar wat een onzin. De basis is hetzelfde!! Ik heb drie katten rondlopen die het prima doen op goedkoop voer. Heb er een van 19 die at alleen maar Hills, dus niet.

As we speak, sta die te miauwen voor voer van de Lidl. Alleen als je een kat hebt op dieet is het een ander verhaal.
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Tja, dat kattten het ene voer lekkerder vinden dan het andere zegt toch niets over de kwaliteit van het voer?

Over het algemeen geldt bij mensen ook dat hetgene wat we lekkerder vinden, slechter voor ons is?
quote:redband schreef op 11 augustus 2012 @ 17:14:

Alle gecastreerde/ binnen katten hebben het vroeger ook goed gedaan zonder light voer.Ja dat is zo.
Maar goed, ik vind dat iedereen zelf maar moet uitproberen wat het beste bij zijn/haar katten past. Ik kies voor Royal Canin omdat ze het daar het beste op doen en minder stinken. Merk je geen verschil of heb je dat bij ander voer, geef je dat.
LadyP - soms wel soms niet. Ik ben best van het gezond eten, en lekker. Het is alleen een wijd verspreidt misverstand dat goedkoop voor mindere ingredienten zou bevatten.

Sterker nog, een aantal jaar gelden kwam het kattenvoer van de aldi of de lidl (weet het even niet meer) als beste uit de test.
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Whiskas ging ze enorm van stinken en Jumbo huismerk ook na een paar weken. Nu geef ik Purina One en ze stinkt niet meer een haar vacht ziet er mooi uit. Ik verwissel nu niet opnieuw van voer.
Nee, maar hier wordt een paar keer het argument gegeven dat de kat het zo lekker vind en dat het daarom goed voer zou zijn. Dat vind ik onzin, het is natuurlijk erg eenvoudig voor de fabrikant om er een smaakstofje aan toe te voegen. En verder mag iedereen van mij zelf weten wat hij voert. Ik heb een aantal soorten uitgeprobeerd voordat ik bij dit voer uit kwam, dus het lijkt me voor TO ook geen probleem om het voer van de LIDL te testen en kijken wat het met haar katten doet.
Orijen brokje zijn wel duur maar er zitten geen toevoegingen in zoals graan etc.

Beessie heeft er ook een prachtige glanzende dikke vacht door gekregen.
quote:ladytruckster schreef op 11 augustus 2012 @ 17:09:

Da's natuurlijk nogal een dooddoener. Ook niet iedereen die rookt gaat dood aan longkanker.
quote:lilyofthevalley schreef op 11 augustus 2012 @ 17:55:

[...]

Da's natuurlijk nogal een dooddoener. Ook niet iedereen die rookt gaat dood aan longkanker.Het gaat hier over dieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven