Kattenvoer Lidl

11-08-2012 12:44 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is kattenvoer van de Lidl goed om te geven aan mijn twee katten?

Met vis erin.

Eerst had ik altijd voer van een dierenwinkel.

Maar omdat dit veel scheelt in de kosten.

Wat vinden jullie?
quote:lilyofthevalley schreef op 11 augustus 2012 @ 17:55:

[...]

Da's natuurlijk nogal een dooddoener. Ook niet iedereen die rookt gaat dood aan longkanker.Nou zeg! Alsof ander kattenvoer als het jouwe gif is!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:rocks12 schreef op 11 augustus 2012 @ 17:12:

[...]

Of light voer werkt dat is het volgende. Het is voer voor gecastreerde katten en voor binnenkatten. Of het werkt weet ik niet. Maar ik denk; hou me er wel aan.

Minder eten is een beetje moeilijk nu.

Heb nog een kitten van een half jaar en die moet eigenlijk heel de dag door kunnen eten. Dus daarvoor staat er de hele dag eten. Daar eet mijn oudere kat ook van als hij honger heeft.

Drinken doen ze genoeg. Niet uit hun drinkbakjes natuurlijk. Maar inderdaad uit een grote vaas. Had een vaas gekocht met drijfkaarsjes erin. Die vaas moest ik vaak bijvullen voor de katten. Nu heb ik hem nog steeds alleen dan zonder drijfkaarsjes. Nu is het hun drinkbak geworden.

En daarnaast heb ik nog katten drinkbakjes natuurlijk.Dat is dus mega slecht voor een oudere kat,kittenvoer.
[quote]lilyofthevalley schreef op 11 augustus 2012 @ 17:55:

[...]

Da's natuurlijk nogal een dooddoener. Ook niet iedereen die rookt gaat dood aan longkanker.[/quote]

Klopt,mijn moeder ging dood met haar 60 aan longkanker maar die rookte ook 50 sigaretten per dag.Is het dan eigen schuld dikke bult?

Denk een beetje na voor je iets uitkraamt alsteblieft zeg!

Om nou het voer van lidl te vergelijken met het krijgen van longkanker?

En trouwens........ LIDL en ALDI produkten komen heel vaak als beste uit de test van kassa hoor.

Vorig jaar nog de vaatwastabletten van de lidl, 3euro ofzo,voor 40 stuks.Dus..
Weet niet of het al gezegd is maar volgens mij heeft het droogvoer Daya van de Action (die heeft het niet altijd) en de Big Bazar een goede prijs/kwalitieit verhouding en onze katten zijn er erg dol op.
quote:leo_niesje schreef op 11 augustus 2012 @ 17:21:

LadyP - soms wel soms niet. Ik ben best van het gezond eten, en lekker. Het is alleen een wijd verspreidt misverstand dat goedkoop voor mindere ingredienten zou bevatten.

Sterker nog, een aantal jaar gelden kwam het kattenvoer van de aldi of de lidl (weet het even niet meer) als beste uit de test.De laatste test die ik ken op dit gebied is erg oud en daarbij kwam het huimerk van de c1000 het beste uit de test; die brok bestaat alleen niet meer.
quote:Fame schreef op 11 augustus 2012 @ 20:23:

[...]

Nou zeg! Alsof ander kattenvoer als het jouwe gif is!

Ik denk niet dat ze dat bedoelt. Iedere kat reageert anders en dus echt niet iedere kat zal doodgaan of ziek worden van minder goed voer. En dat je kat 14 is geworden dus als 'bewijs' zien voor dat goedkoop voer net zo goed is, dat gaat natuurlijk nergens over. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen 'Mijn oma is 90 geworden en ze heeft bijna haar hele leven gerookt, dus roken is niet slecht'. Daar sloeg de vergelijking denk ik op.

En nee, ik zeg nu niet dat goedkoop voer minder goed is, dat weet ik niet, maar dat een dier oud wordt is geen bewijs voor dat het wel goed is.

Edit: Oh wacht, het ging om een hond. Maar dat maakt voor het verhaal verder niet uit.
quote:ladytruckster schreef op 11 augustus 2012 @ 20:32:

[quote]lilyofthevalley schreef op 11 augustus 2012 @ 17:55:

[...]

Da's natuurlijk nogal een dooddoener. Ook niet iedereen die rookt gaat dood aan longkanker.[/quote]

Klopt,mijn moeder ging dood met haar 60 aan longkanker maar die rookte ook 50 sigaretten per dag.Is het dan eigen schuld dikke bult?

Denk een beetje na voor je iets uitkraamt alsteblieft zeg!

Om nou het voer van lidl te vergelijken met het krijgen van longkanker?

En trouwens........ LIDL en ALDI produkten komen heel vaak als beste uit de test van kassa hoor.

Vorig jaar nog de vaatwastabletten van de lidl, 3euro ofzo,voor 40 stuks.Dus..Volgens mij was dit een reactie op jouw stelling dat je een hond had die oud was geworden op huismerkbrokken. Dat is net zo goed een dooddoener volgens mij...
quote:GiB schreef op 11 augustus 2012 @ 20:36:

Weet niet of het al gezegd is maar volgens mij heeft het droogvoer Daya van de Action (die heeft het niet altijd) en de Big Bazar een goede prijs/kwalitieit verhouding en onze katten zijn er erg dol op.Een kat van mij moest steeds overgeven als ik hem Daya voer gaf, ik hou het bij de Aldi voer. Goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Niet de goedkope van de Aldi trouwens daar gaat mijn kat ook van kotsen
Ik geef mijn katten purina one. Is Royal Canin echt veel beter?
De katten van mijn buren krijgen echt merkloos in papieren zakken, dus alleen hardvoer! 5 zakken gelijk in de kast dus kwaliteit blijft ook niet al te best en sorry ik vind die beesten dr uit zien als ratten

Ik zelf heb geen katten maar zou mijn dieren dat nooit geven
quote:SuperGoomba schreef op 11 augustus 2012 @ 20:42:

[...]

Ik denk niet dat ze dat bedoelt. Iedere kat reageert anders en dus echt niet iedere kat zal doodgaan of ziek worden van minder goed voer. En dat je kat 14 is geworden dus als 'bewijs' zien voor dat goedkoop voer net zo goed is, dat gaat natuurlijk nergens over. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen 'Mijn oma is 90 geworden en ze heeft bijna haar hele leven gerookt, dus roken is niet slecht'. Daar sloeg de vergelijking denk ik op.

En nee, ik zeg nu niet dat goedkoop voer minder goed is, dat weet ik niet, maar dat een dier oud wordt is geen bewijs voor dat het wel goed is.

Edit: Oh wacht, het ging om een hond. Maar dat maakt voor het verhaal verder niet uit.Dat bedoelde ik idd. De quote geeft ook aan om welke context het gaat. Was geen hele moeilijke dacht ik..
Ik heb 2 kittens in huis en ik geef RC kitten. Ook zet ik een bakje droge brokken van felix neer zodat ze voor hunzelf wat af kunnen wisselen wat betreft droge voeding. Na een paar dagen kan ik zeggen dat ze RC veel lekkerder vinden; ze raken felix haast niet aan. Toch denk ik dat ik overstap naar almo kittenvoer. Goede ingredienten, iets minder duur dan RC. Iemand trouwens ervaringen met almo?
Is er dan niemand die ooit eens op het geniale idee komt om gewoon naar de ingrediënten te kijken? Daar is simpel uit af te leiden wat de kwaliteit is.

Veel vlees = goed. Veel granen = slecht.

Wat het eerste op het ingrediënten lijstje staat zit er het meeste in.

Ik geef dus geen huismerk en ook geen RC of Hills. Graanvrije brokken en daarnaast veel graanvrij natvoer en een beetje vers.
mijn kat wil eigenlijk alleen de brokken van gourmet.

bij andere merken eet hij alleen sommige kleuren brokjes eruit.

ik heb hem 1 keer voer van de lidl gegeven, wou hij niet en had ik een week lang dooie muizen voor de deur liggen.

maar hij lust ook geen nat voer, plakjes worst of wat dan ook.
wij slapen nooit.
quote:ladytruckster schreef op 11 augustus 2012 @ 20:29:

[...]

Dat is dus mega slecht voor een oudere kat,kittenvoer.Ja weet ik. Daarom heb ik geen kittenvoer meer. En ook omdat ze gecastreerd zijn.
Waarom is dat mega-slecht? Er zit extra energie in, dus normale katten kunnen daar dik van worden. Dus het is niet verstandig dat iedere dag te geven. Maar van een keer kittenvoer gebeurd er niets raars hoor.
Die kleine patebakjes lidl stinken!! Erg overheersend. Neem euroshopper, stinkt niet/ minder.

Verder altiijd de felix rundbrokjes.
quote:ontbijtkoekje schreef op 12 augustus 2012 @ 10:58:

Ik heb 2 kittens in huis en ik geef RC kitten. Ook zet ik een bakje droge brokken van felix neer zodat ze voor hunzelf wat af kunnen wisselen wat betreft droge voeding. Na een paar dagen kan ik zeggen dat ze RC veel lekkerder vinden; ze raken felix haast niet aan. Toch denk ik dat ik overstap naar almo kittenvoer. Goede ingredienten, iets minder duur dan RC. Iemand trouwens ervaringen met almo?

Mijn katten zijn gek op almo nature. Het is wel 'weekendvoer', dus om een beetje te verwennen.

Ik heb 2 katten van ruim een jaar. Sinds dat ze bij mij zijn krijgen ze verschillende soorten voer door elkaar gemixt, Royal Canin is hierbij de basis. In het begin was dit het kittenvoer van RC, inmiddels gebruik ik sterilised 37. Maar daarnaast dus ook gewoon voer van de Lidl, ah en waar het dan ook in de aanbieding is. Gelukkig eten ze alles. Wel pikken ze eerst de brokken eruit die ze het lekkerst vinden.

Het voer van de Lidl kijk ik wel altijd goed na, ik ben jaren geleden een moertje tegen gekomen terwijl ik eten in het bakje van de kat stond te doen. Even schrikken.
Mijn ervaring met 'menseneten' uit de LIDL is dat het hier afgeschreven wordt als C-merk, maar de Italiaanse producten die in de LIDL liggen in Italië worden gezien als A-merk, etc.

Waarschijnlijk geldt dit dus ook gewoon voor het dierenvoer. Mijn kat is nu zo'n 6 a 7 jaar en eet het al heel zijn leven. Hij is nog nooit ziek geweest en zijn poep stinkt ook niet abnormaal erg.

Maar goed, iedere kat is natuurlijk anders.. ik zou het gewoon uitproberen al ik jou was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven