Ben ik te overdreven?

11-08-2012 21:36 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus werkt op de manege en ik kom geregeld als ik op haar dochtertje pas eventjes langs om de paarden te aaien ed!

Als ik daarna mijn boterhammen eet of naar huis ga was ik altijd mijn handen ook al heb ik maar één paard of gewoon een hekje van de stallen oid aangeraakt....

Mijn zus vind het grote onzin en laat haar dochter (nu 3 jaar) gewoon alle paarden en alles aaien en geeft haar daarna ook nog snoepjes uit een zak waar zij zelf in heeft gezeten nadat zij de paardenstal heeft uitgemest.

Ik weet dat ik niet ál te makkelijk ben, maar ik weet dat paardenmest voor honden enz ook niet goed is ivm wormen etc, dat lijkt mij dan ook te gelden voor een kind, niet?

Naja, of ik ben weer een beetje 'te voorzichtig' met mijn handen gewas maar ik vraag me dat dus af!

Weet zeker dat als er hier mensen met paarden reageren, misschien hetzelfde zijn zoals mijn zus en denken zit niet zo te zeiken over paardenmest want dat is schoner dan hondernpoep hihi, dat zijn namelijk ook de woorden van mijn zus! ;)
Kan best dat paardenpoep schoner is dan hondenpoep. Maar ik hoef het beide gewoon niet in mijn mond te hebben. Ik was mijn handen altijd als ik aan een dier heb gezeten.
ik was ook na het aaien van mijn eigen kat mijn handen, dus ik vind je niet overdreven.
wij slapen nooit.
Ik vind het niet overdreven. Op de kinderboerderij waar ik wel eens kom, staat ook dat je je handen moet wassen als je de dieren aangeraakt hebt.
Ik zou ook mijn handen wassen. Misschien niet zo heel snel bij eigen huisdieren (aai je misschien ook wel automatisch), maar wel bij het uitmesten van een stal en in de omgeving van een manege. Net zoals dat ik handen was na toiletbezoek. Vind ik niet heel overdreven, sowieso moeten mijn handen altijd lekker ruiken van mezelf
nee hoor je bent niet overdreven. Hier op de kinderboerderij hangen overal bordjes dat men de handen moet wassen na contact met welk dier dan ook. Dus gewoon doen.
Hoe is het met je fraanswietje? Heb je al hulp gezocht voor je smetvrees?

Handen wassen na het stalmesten is inderdaad wel handig, maar het zou me vrij weinig kunnen schelen als anderen daar anders over denken. Als ik er maar geen last van heb.
Van paardenpoep en koeienvlaaien ben ik eerlijk gezegd inderdaad niet zo vies als van hondenstront, kippenstront en kalvermest of de horror, varkensmest.

Gisteren had ik het hele huis onder hondenstront zitten, wat is dat goor zeg! Maar de koeienvlaai in de auto vandaag, zegt me dan weer niks. Paardenpoep ruikt lekker! Als ik met mijn zoontje in de paardenstal ben geweest, zien we negen van tien keer goed zwart, dus dan wassen we ons wel. Maar voor het hek aanraken en het paard aaien, beetje overdreven. Beetje vuiligheid is goed voor de weerstand hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:nellaaa schreef op 11 augustus 2012 @ 21:42:

Hoe is het met je fraanswietje? Heb je al hulp gezocht voor je smetvrees?

Handen wassen na het stalmesten is inderdaad wel handig, maar het zou me vrij weinig kunnen schelen als anderen daar anders over denken. Als ik er maar geen last van heb.

Heb je ook wel gelijk in... maar mijn nichtje gaat dan heel die paarden aaien, in de stal staan ed en dan gewoon weer met mij naar huis. En dan krijg ik dus een beetje de kriebels omdat ze dan ook gewoon op mijn bank enz zit (ja ik weet het..........)

Had een korte wachttijd voor de psycholoog, dus nu sinds 2 weken (2 keer gesprek gehad nu) heb ik hulp
ik was mijn handen ook altijd als ik mijn hond heb geaaid of met hem uit ben geweest, puur omdat mijn hond soms ook niet al te fris ruikt:)
quote:mrsstanleywalker schreef op 11 augustus 2012 @ 21:44:

Van paardenpoep en koeienvlaaien ben ik eerlijk gezegd inderdaad niet zo vies als van hondenstront, kippenstront en kalvermest of de horror, varkensmest.

Gisteren had ik het hele huis onder hondenstront zitten, wat is dat goor zeg! Maar de koeienvlaai in de auto vandaag, zegt me dan weer niks. Paardenpoep ruikt lekker! Als ik met mijn zoontje in de paardenstal ben geweest, zien we negen van tien keer goed zwart, dus dan wassen we ons wel. Maar voor het hek aanraken en het paard aaien, beetje overdreven. Beetje vuiligheid is goed voor de weerstand hoor.Is ook wel zo! Maar die wormen en tetanus enz van paarden zijn toch best gevaarlijk voor een mens?
quote:my_little schreef op 11 augustus 2012 @ 21:45:

ik was mijn handen ook altijd als ik mijn hond heb geaaid of met hem uit ben geweest, puur omdat mijn hond soms ook niet al te fris ruikt:)

Dan moet je je hond misschien eens wassen met hondenshampoo?

Ik vind je wel overdrijven TO. Maar gezien je geschiedenis is dat ook niet zo raar. Wel goed dat je eindelijk hulp hebt.
Ik vind het niet overdreven om je handen te wassen nadat je een dier hebt geaaid (tenzij het je eigen huisdier is) of dat je iets op de manege hebt aangeraakt wat niet zo fris is. Zijn de snoepjes die je nichtje krijgt verpakt in een papiertje?
quote:miss_marvellous schreef op 11 augustus 2012 @ 21:49:

Ik vind het niet overdreven om je handen te wassen nadat je een dier hebt geaaid (tenzij het je eigen huisdier is) of dat je iets op de manege hebt aangeraakt wat niet zo fris is. Zijn de snoepjes die je nichtje krijgt verpakt in een papiertje?Haha, Nee! Daarom juist ;) en dan mij het ook nog heel lief aanbieden hihi, maar ik sla toch over.....! ;)
Goed dat je bent gegaan! Heel veel succes met het traject.

Uit die post spreekt trouwens een heel ander probleem. Als het je alleen om het handen wassen zou gaan, dan is dat toch opgelost als je haar handen wast. Paarden aaien en daarna op de bank zitten is gewoon normaal.
quote:fraaanswietje schreef op 11 augustus 2012 @ 21:45:

[...]

Is ook wel zo! Maar die wormen en tetanus enz van paarden zijn toch best gevaarlijk voor een mens?

Kind en jij en zus zitten toch niet in de stront te graaien? Dus hoe moet je dan in vredesnaam wormen op je handen krijgen? En dan nog de eventuele wormen in je lichaam? Die vreten zich echt geen weg door je huid heen hoor. Ook niet door een eventuele open wondje.

En mocht je al tetanus krijgen, ga je naar de dokter en krijg je medicijnen. Simpel. Klaar.
quote:fraaanswietje schreef op 11 augustus 2012 @ 21:44:

[...]

. maar mijn nichtje gaat dan heel die paarden aaien, in de stal staan ed en dan gewoon weer met mij naar huis. En dan krijg ik dus een beetje de kriebels omdat ze dan ook gewoon op mijn bank enz zit (ja ik weet het..........)Gelukkig word je niet ziek van een verdwaalt strootje op je bank. Ik hoop dat je met de gesrpekken van je smetvrees afkomt. Het lijkt me echt onhandig als je overal bang voor bent.
Missmarvoulous, wat is het verschil tussen je eigen hond en de hond van de buren? Heb jij er eentje die een anti-bacterieel jasje aan heeft?
quote:nellaaa schreef op 11 augustus 2012 @ 21:50:

Goed dat je bent gegaan! Heel veel succes met het traject.

Uit die post spreekt trouwens een heel ander probleem. Als het je alleen om het handen wassen zou gaan, dan is dat toch opgelost als je haar handen wast. Paarden aaien en daarna op de bank zitten is gewoon normaal.Ja mijn gedachtegang is dan meer dat zij in die stal staat (schoenen gaan meestal gewoon binnen in huis uit dus dat is geen probleem) maar lekker die paarden aait en nog knuffelt en die beesten liggen ook wel eens in hun eigen mest te rollen :P vandaar..! Maar, ik begrijp dat ik weer een beetje te overbezorgd ben
Warm water hebben we niet op stal, maar ik was wel mijn handen met koud water als ik de stal heb uitgemest. Verder heb ik altijd babydoekjes liggen. Deze gebruik ik voor mijn paard, maar maak ik ook mijn handen mee schoon, vooral in de winter als de leidingen bevroren zijn. Als ik alleen heb staan te te knuffelen met mijn paard was ik niet mijn handen voordat ik weer thuis ben.
Ik heb nog nooit wormen gehad en voor tetanus krijg je gewoon een prik als je die nodig hebt. Kan je ook van een roestige spijker krijgen of straatvuil, heb je geen paard voor nodig volgens mij. Ik denk dat je gewoon overdrijft.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Klein beetje maar
Je zus mest die stallen toch niet met de handen uit.

Zij houd alleen de steel van de schep vast en de poep komt op de schep dus haar handen komen helemaal niet in aanraking met de paardepoep.

Aan de andere kant paarden liggen wel eens in hun eigen poep dus als je een paard geaait hebt...

Handen wassen nadat je stallen hebt uitgemest of paarden hebt geaaid lijkt mij wel verstandig maar ik moet zeggen dat ik zelf ook wel eens iets eet nadat ik een paard geaait heb zonder mijn handen te wassen. Ik ben daar nog nooit ziek van geworden.
Ik baseer in zo'n geval van een dier aaien en dan iets eten op hoe de geur van mn handen is. Daar ben ik dan weer wat gevoeliger voor in combinatie met eten. Maar vies als in dat je er wormpjes van zou kunnen krijgen dat komt niet in me op. Ik vind dieren niet per se viezer of schoner dan mensen bijvoorbeeld. Ik ga mijn handen ook niet wassen als ik mijn vriend net heb geknuffeld:)

Nee, zonder te dollen, ik ben persoonlijk niet zo gauw vies van dingen. Maar doe zelf lekker wat je zelf prettig vindt. En als een ander er geen probleem mee heeft, lekker laten.
quote:Ratteke schreef op 11 augustus 2012 @ 21:48:

[...]

Dan moet je je hond misschien eens wassen met hondenshampoo? .ik heb de hond paar weken geleden al eens gewassen, maar niet dat hij super stinkt ofzo, hij heeft gewoon een bepaalde geur, dat hebben de meeste honden denk ik wel. Alleen de dierenarts heeft gezegd dat het helemaal niet nodig is om de hond zo vaak te wassen is helemaal niet goed, alleen als hij dan ook echt vies is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven