Raambekleding huis

12-08-2012 20:10 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag jullie mening/hulp willen omtrent de raambekleding in ons nieuwe huis.

Ik weet welke mogelijheden er allemaal zijn natuurlijk maar toch blijf ik het lastig vinden en wil ik graag weten wat jullie hebben of handig en mooi vinden.

Op de BG hebben we aan de achtergevel 2 openslaande deuren en 2 lange ramen bijna tot aan de grond. De voorzijde is de keuken met een kozijn met 2 vaste ramen en in het midden een draaikiepraam.

Ik vind het lastig om raambekleding te bedenken voor de achtergevel, ik zou graag vouwgordijnen willen voor de lange raampjes, maar kan ik die dan ook op de deuren doen? en doe ik er dan 1 of 2 losse op de deuren?

In de keuken wilde ik ook iets van een rolgordijn maar dan kan het draaikiepraam niet meer open. Of ik moet het rolgordijn buiten het kozijn plaatsen, maar het rooster zit een paar centimeter boven het kozijn in de muur.

Ik vind het zo lastig dus ben benieuwd of jullie oplossingen hebben.

groetjes
Wij hebben voor ons draaikiepraam in de keuken dit

vind ik ideaal, is in elke stand te zetten.
Hoi,

Op dit moment ben ik bezig vouwgordijnen te maken voor soortgelijke ramen. Ik heb 4 ramen van plafond tot grond en 2 openslaande deuren. Voor de 4 ramen ben ik vouwgordijnen aan het maken en voor de openslaande deuren heb ik van dezelfde stof gewone gordijnen. Staat erg mooi bij elkaar.

Wil je een budgetoplossing of wil je een wat groter bedrag investeren? Even ter vergelijking ik heb bij HEMA laten uitrekenen wat 1 vouwgordijn kost met de afmeting 98 * 265 cm en dat is, niet schrikken, 335 euro. Nu heb ik voor 200 euro 4 vouwgordijnen en 2 normale gordijnen.

De plisse gordijnen die germanwings plaatst zijn ook erg mooi en praktisch. Maar wel duur helaas en lastig om zelf te maken. Wel leuk dat je die ook van onder open kunt schuiven.
Ik vond de prijs erg meevallen wij waren geloof ik voor 2 ramen (ong 50x 100cm) iets van 100 euro kwijt.
En een ' gewoon' gordijn op rails, van plafond tot de grond? Bestaand uit twee delen?
quote:germanwings schreef op 12 augustus 2012 @ 20:43:

Ik vond de prijs erg meevallen wij waren geloof ik voor 2 ramen (ong 50x 100cm) iets van 100 euro kwijt.Dat is niet zo duur idd. Maar het raam is ook niet zo groot. Vind het een erg mooi systeem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven