vreemdgaan.

13-08-2012 08:00 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit al 5jaar in een goede relatie met mijn partner. We hebben een gezinnetje en dat werkt allemaal prima.

Enkel op seksueel vlak gaat het grondig mis. Ik kan de opwinding bij hem niet meer vinden, ik heb te vaak toegegeven zonder zin te hebben, dat seks meer als een verplichting tegenover hem is geworden. Hij brengt ook geen vernieuwing en geeft te weinig aandacht aan mij waardoor ik nooit echt genot kan hebben en na de seks met een leeg gevoel achterblijf. We hebben hier ook al uitgebreid over gepraat. Ik heb hem gezegd wat ik wel en niet graag heb maar toch blijft hij in het zelfde patroon bezig. Als er dan toch iets veranderd zat dit steeds uit mijn initiatief komen.

Ik vraag me dan ook af, ligt het misschien aan mij? Ben ik gewoon niet meer in staat om te genieten van seks.

Sinds kort is er een man op mijn pad gekomen waar ik wel een seksuele aantrekkingskracht voor voel. Maar verder ook niet meer. Wij hebben onlangs een keer seks gehad en die was op een totaal ander niveau dan die met mijn vaste partner. Ik weet dat mijn partner hier nooit iets van te weten mag komen, want hij zou het niet kunnen begrijpen. Dat mijn liefde voor hem totaal los staat van mijn lust tegenover de ander. Ook door te fantaseren over die andere man sta ik ook terug open om seks met mijn vaste partner te hebben. Maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets vreselijk heb gedaan, terwijl een deel van mij toch terug verlang naar die andere man. Kunnen jullie misschien jullie inzichten delen. Want ik voel me een emotionele puinhoop voor de moment.
Als hij ondanks de therapie (wat toch geen sinecure is binnen een relatie) en er echt niets mee doet, moet je je conclusies trekken. Je vindt hem aardig maar echt als relatiemateriaal? Heb je hem al gezegd dat je de sex ronduit saai vindt en dit een breekpunt kan worden? Als het kwartje dan nog niet valt is het duidelijk niet je ide.ale partner
En ik vind de reacties behoorlijk eensgezind dus dan kan dat eigenlijk alleen maar de beste oplossing zijn toch?
Eens met Elin, misschien is het slim voor jezelf te bepalen of je er nog energie in wil stoppen? Ik heb wat ideeën aangedragen, ervanuitgaande dat je er energie in wil steken, maar bedacht me bij het lezen van Elins reactie dat het ook kan zijn dat je dat niet meer wilt... Want als dat niet zo is dan kun je er idd beter mee stoppen. Waarom elkaar ongelukkig maken als je ook gelukkig alleen kan zijn? Want vreemdgaan daar wordt het sowieso niet beter van...
Dat jij bent vreemdgegaan, daar heb ik niet echt een oordeel over. Ik begrijp alleen niet zo goed dat je in een relatie bent blijven zitten waarin de seks ronduit k*t is. Je hebt kinderen inmiddels, begrijp ik.

Het is allemaal achteraf gelul, maar als je seksueel niet matcht met je partner is dat hét recept voor ellende.

Het is nooit anders geweest schrijf je, ook hulp heeft niet mogen baten. De conclusie is dus, dat er nooit wat zal veranderen. Jij moet bepalen of je zo oud wil worden.

En hoe is de relatie verder? Vanuit mijn ervaringen weet ik dat mannen die niet veel doen om hun vrouw te plezieren in bed, dit ook in het dagelijks leven terug te vinden is.

Dus nogmaals: is je relatie wel zo goed???
Ik vind het wel heel snel, jullie zijn nog maar 5 jaar bij elkaar.

Als het dan al bergafwaarts gaat, dan zou ik de hele relatie nog eens onder een loep leggen, maar je zegt 'gezinnetje' dus kinderen? Dat maakt alles een stuk gecompliceerder, helaas.

Ik ben van het ouderwetse soort, ik ga niet vreemd als het even lastig gaat, seksueel of anders, dus daar kan ik je niet in adviseren.
Haha Galadriel is dat ouderwets? Jeetje wist niet dat ik dat ook ben!
Je huidige vriend is niet de enige optie voor de toekomst hè, ik persoonlijk wil niet settelen voor minder dan het beste, dat gun ik mezelf namelijk. No way dat ik mijn zo snel gaande jaren ga verspillen aan iemand die niet 'de Ware' is. Je bent er zelf bij dat je nog in deze relatie zit. Je kan ook knopen doorhakken ipv hem te bedonderen. Want dat valt niet goed te praten en is mijn inziens erger dan dat waar jij je vriend van beschuldigt.
quote:slempie schreef op 13 augustus 2012 @ 08:43:

Haha Galadriel is dat ouderwets? Jeetje wist niet dat ik dat ook ben!OF juist hypermodern, dat kan ook.
Dat is tegenwoordig wel ouderwets ja slempie ;)
Ik snap: je tekortkomingen in je relatie en je verlangen naar een ander.

Ik snap niet: dat je het dan ook daadwerkelijk opzoekt achter de rug om van je man. Dit gaat vreselijk zijn als hij het ontdekt.

Hoop dat je het veilig doet, anders is je man ook nog 'medisch' in gevaar.
quote:aannii schreef op 13 augustus 2012 @ 08:33:

@mopsie 41: Na 5 jaar is de emmer overgelopen bij mij. En heb ik de verleiding niet meer kunnen weerstaan. Ons seksleven is nooit anders geweest dan wat het nu is. Hoe hard ik er ook aan heb willen werken. wat het idd niet kan goedpraten. Ik begrijp ook dat dit een gevoelig onderwerp is, omdat er veel die ooit door hun eigen partner zijn bedrogen mij als het de zondebok zien, neemt niet weg dat elke situatie anders is, als ja na 5jaar proberen enkel het gevoel hebt dat je een vervanging van de hand bent. Dan maak je fouten.En je relatie bestaat alleen uit seks? Hebben jullie ook nog andere raakvlakken? Houden jullie van elkaar? Zijn jullie vrienden' Kunnen jullie goed met elkaar praten? Voel je je veilig, geborgen en geliefd?
quote:galadriel schreef op 13 augustus 2012 @ 08:42:

Ik vind het wel heel snel, jullie zijn nog maar 5 jaar bij elkaar.

Als het dan al bergafwaarts gaat, dan zou ik de hele relatie nog eens onder een loep leggen, maar je zegt 'gezinnetje' dus kinderen? Dat maakt alles een stuk gecompliceerder, helaas.

Ik ben van het ouderwetse soort, ik ga niet vreemd als het even lastig gaat, seksueel of anders, dus daar kan ik je niet in adviseren.

Ik ben ook van die club. Mijn man is ook mijn beste vriend, die zou ik nooit bedonderen. En als het op welk gebied dan ook niet lekker loopt, dan praten we erover. Onze relatie duurt niet voor niets al 24 jaar. Ik snap niets van die houding om je doos dan maar te laten doorsmeren door een ander. Ik vind het zo goedkoop en oneerlijk. Om over de kinderen maar niet te spreken.

Werkelijk, is seks zo belangrijk dat je jezelf zo verlaagt?
quote:aannii schreef op 13 augustus 2012 @ 08:00:

Ik vraag me dan ook af, ligt het misschien aan mij? Ben ik gewoon niet meer in staat om te genieten van seks.

Sinds kort is er een man op mijn pad gekomen waar ik wel een seksuele aantrekkingskracht voor voel. Maar verder ook niet meer. Wij hebben onlangs een keer seks gehad en die was op een totaal ander niveau dan die met mijn vaste partner.

Ook door te fantaseren over die andere man sta ik ook terug open om seks met mijn vaste partner te hebben. Maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets vreselijk heb gedaan, terwijl een deel van mij toch terug verlang naar die andere man. Kunnen jullie misschien jullie inzichten delen. Want ik voel me een emotionele puinhoop voor de moment.

TO, seks met een nieuw persoon is weer spannend, dat je lust gevoelens weer oplaaien is heel begrijpelijk....en wees in die zin blij, want je vraagt je af of het aan jou ligt, maar blijkbaar heb je nog voldoende lustgevoelens dus, daar is niets mis mee.

Ook begrijp ik dat je nu weer seks met je vaste partner hebt, benut dit, en ga hiermee verder...en probeer weer op het 'oude' seksniveau te komen met je partner, hij hoeft niet te weten dat je fantaseert, je zou ze de kost moeten geven, de mensen die fantaseren tijdens het vrijen met hun vaste partner, als dat jou helpt om weer lekker te seksen met hem, zeg ik vooral doen.

Nu het stukje over het vreemdgaan, je blijft het gevoel hebben dat je iets vreselijks hebt gedaan, ga je nog steeds met die andere man om? is het voorbij? of moet je nog de keuze daarin maken?

Als je hem niet meer ziet, tja dan is het toch een kwestie van leer ermee leven, vreemdgaan verdient niet de schoonheidsprijs en is (ergens) misschien niet goed te praten, aan de andere kant, je bent vast niet een in en in slecht persoon, je doet vast ook hele goede dingen in het leven, je hebt bewezen dat je een mens bent met gevoelens. Je kunt de klok niet meer terug draaien, dus je zult het een plek moeten geven. punt klaar, en dat zal wel ff duren.

In de situatie dat je nog steeds met de ander om gaat, raad ik je aan ermee te gaan stoppen, uiteindelijk zullen n.l. schuldgevoelens alleen maar groter worden, en de verwarring die het met zich mee brengt ook.

Denk je dat je niet meer zonder een andere man in je leven kan, dan zul je het gesprek met je partner moeten aangaan, om te kijken of er misschien een mogelijkheid is om een open relatie aan te gaan. En als laatste bestaat er natuurlijk ook nog altijd de optie dat je niet verder kunt met je partner, maar ik denk dat je pas uit elkaar moet gaan, als je echt echt echt klaar bent met elkaar, zeker omdat jullie ook kinderen hebben samen.

Heel veel sterkte met de 'dingen' voor jezelf op een rij te krijgen, ik weet uit ervaring dat het niet gemakkelijk is, en het duurt ook wel een tijdje voordat je de 'dingen' helder krijgt/hebt. Neem je tijd. En praat erover met vrienden/vriendinnen, dat kan best, zonder alles op tafel te kwakken.
quote:slempie schreef op 13 augustus 2012 @ 08:18:

Jezus moet nou echt na elk bericht die facepalm geplaatst worden?x12
Vreemdgaan heeft altijd een context en in een context als deze waarin de seks duidelijk, al langere tijd een probleem is en je hier na veel praten niet uitkomt, kan ik me er iets bij voorstellen. Ja, ook als TO een man zou zijn! Seks is een wezenlijk onderdeel van een relatie, als een van de partners gewoonweg niet de moeite wil doen zijn partner op dit vlak tegemoet te komen dan kan je een keer zoiets verwachten.

Ik zou zelf eerder de kant van een open relatie hebben opgestuurd of een 'niet willen weten' afspraak.

Maar om nou gelijk zoals sommigen hier zeggen, je relatie overboord te morten gooien omdat enkel de seks niet klikt? Lijkt me wat onnodig.
bedankt iddan,

het is idd nodig dat het met die andere man stopzet. Ik weet dat het vreselijk van mij is om van 2 walletjes eten. en ik ga je raad te harte nemen.
quote:aannii schreef op 13 augustus 2012 @ 11:21:

bedankt iddan,

het is idd nodig dat het met die andere man stopzet. Ik weet dat het vreselijk van mij is om van 2 walletjes eten. en ik ga je raad te harte nemen.

Dat zou ik heel knap van je vinden, ik weet hoe lastig het is, om het los te laten. Ik weet als geen ander hoe het je vleugels geven kan, het is een soort van afkicken, maar als het niet goed voelt om vreemd te gaan, moet je het niet doen.

Als ik je nog één raad mag geven......neem je relatie onder de loep, ga met je partner in gesprek, vreemdgaan gebeurd niet voor niets, dat is wat ik van mijn eigen ervaring heb geleerd, het is een 'teken' aan de wand, want anders zou je hoofd wel vol zitten met je eigen man. (en eigenlijk weet je dat ook wel al, het staat er allemaal in je openingspost)
quote:iddan schreef op 13 augustus 2012 @ 11:46:

[...]

Dat zou ik heel knap van je vinden, ik weet hoe lastig het is, om het los te laten. Ik weet als geen ander hoe het je vleugels geven kan, het is een soort van afkicken, maar als het niet goed voelt om vreemd te gaan, moet je het niet doen.

Als ik je nog één raad mag geven......neem je relatie onder de loep, ga met je partner in gesprek, vreemdgaan gebeurd niet voor niets, dat is wat ik van mijn eigen ervaring heb geleerd, het is een 'teken' aan de wand, want anders zou je hoofd wel vol zitten met je eigen man. (en eigenlijk weet je dat ook wel al, het staat er allemaal in je openingspost)ga ik doen, we hebben ook enkele weken geleden op de rand van een breuk gestaan, omdat ik heel open ben geweest over het feit dat ik mij niet meer aangetrokken voel tot hem. En ik heb hem daar heel hard mee gekwetst. Hij zei dat ik evengoed een huisgenoot kon zijn en het deed hem heel veel pijn om te weten dat de gevoelens die hij nog wel voor mij heeft dat ik die niet terug voel. Hij is een heel lieve en zachte man. Maar hij pakt zijn problemen niet aan, hij hoopt door verder te doen, en goed voor mij te zijn in het gewone dagelijkse leven het allemaal wel goed komt. Want in zijn ogen is er geen probleem dus hij weet niet goed waar hij moet beginnen om het aan te pakken...
Wat ik bijzonder vind is dat men schijnt te denken dat seks wel even kan veranderen zodra je dit meldt. Je ontwikkeld sámen een soort seksroutine, dat kan haast niet anders en als de vrouw daar ontevreden over is moet de man zijn skills even aanpassen? Wie weet kan hij dat helemaal niet joh, ga samen op cursus!

Je had het je man moeten melden, TO.. wellicht had hij dat ook als vrijbriefje opgepakt om zelf ook spannende seks buiten de deur te zoeken. Jij vult nu voor hem in dat hij dit niet zal snappen maar dit is jouw invulling hè!
Ik zou me ook gekwetst voelen als mijn partner mij niet meer aantrekkelijk zou vinden, en ik denk dat als hij dat naar jou toe had uitgesproken dat jij ook gekwetst zou zijn. Neemt niet weg dat jullie hier iets mee moeten doen, en het nu niet laten voor wat het het is.

Verder is het ook moeilijk om een begin te vinden om een stap te maken naar het weer beter te doen, ik denk dat je hem daarbij moet helpen, zeker als je met hem verder wilt, en als jij ook niet weet hoe je het moet doen, moeten jullie misschien hulp vragen aan iemand die jullie daarbij kan helpen.
Ik neem even het risico om als vreemdganger bestempeld te worden (wat ik niet ben), maar een relatie is volgens mijn jarenlange ervaring ontzettend veel meer dan seks. Ik kan me dus zeer goed voorstellen dat TO haar relatie fijn vindt, maar dat ze daarnaast niet matcht met haar partner op seksueel gebied. Net zoals de ene partner bv dolgraag op het strand kan liggen, en de andere over de bergen heen wil wandelen.

Ik vraag me af waarom iedereen hier zo uitdrukkelijk reageert tegen haar vreemdgaan. Dat werkt het schuldgevoel nog meer in de hand. Als zij niet overdrijft en naast haar seksvriend gewoon haar relatie positief blijft beleven, kan het ook zijn dat ze er beter van wordt als ze gewoon dat ene dingetje af en toe even bij die vriend gaat zoeken. Misschien niet eerlijk tegenover haar man, maar hem verlaten of hem proberen om te kneden tot een ander seksueel gedrag is ook niet echt mooi. Je bent zoals je bent. Ik twijfel ook sterk aan de bewering die ik hoger ergens las, dat een man die zijn partner seksueel niet genoeg aandacht schenkt, "meestal" ook op andere vlakken niet genoeg aandacht geeft. Sommige mensen hebben nu eenmaal minder seksuele zin en/of fantasie, maar kunnen verder wel ontzettend leuk en lief zijn.
tja of stoppen met je relatie of het opbiechten en kijken wat er gebeurd.
@jaakds: het gaat niet alleen om ‘dat ene dingetje’. Dat ene dingetje heeft er namelijk wel toe geleid dat zij haar partner, haar maatje, de man met wie ze al jarenlang lief en leed deelt, doelbewust belazert. Dat ze niet eerlijk is tegen hem, en dat ze de rest van haar leven een geheim zal hebben voor hem. Als iemand in een soortgelijke situatie samen met de partner besluit om een open relatie te proberen heb ik daar alle begrip voor. Als iemand degene van wie ze houdt willens en wetens zo bedriegt kan ik daar met mijn pet niet bij. Ik zou iemand van wie ik heel veel houd en die ik respecteer niet willen, en, sterker nog: niet eens kunnen bedriegen.
Sjaakds: neem van mij aan dat iemands gedrag in bed, een reflectie is van het persoon in de relatie.

En met "leuk en lief" hou je de relatie niet gaande. Als het één grote passieloze ellende is, of éénrichtingsverkeer, dan is het al snel gedaan met de pret.

Het enige dat TO zichzelf kan verwijten, is dat ze zolang is blijven hangen aan die man en er kinderen mee heeft gekregen.

Het is gewoon geen match in bed.

Beide kunnen kiezen voor spannende seks buiten de deur, maar wat heeft het voor zin als je samen blijft hangen in een huisgenoten-relatie.
quote:aannii schreef op 13 augustus 2012 @ 08:00:

Wij hebben onlangs een keer seks gehad en die was op een totaal ander niveau dan die met mijn vaste partner. Ik weet dat mijn partner hier nooit iets van te weten mag komen, want hij zou het niet kunnen begrijpen. .

Ik zou dat als partner van ook nooit begrijpen nee.

Zou jij het andersom wel begrijpen als jou man met een ander....?

Wel veilig gedaan hoop ik? Voordat je een topic moet openen

met de titel "ben zwanger maar weet niet van wie"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven