Spoed: Bordeaux - Nederland

13-08-2012 18:06 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net gehoord dat familie van me met spoed terug moet komen vanaf Bordeaux (buurt) naar Nederland. Ik zag dat dit 13 uur rijden is...

Heeft iemand enig idee of de ANWB iets voor ze kan/zal betekenen qua repatriëring?

Wat is de snelste manier om terug te komen in Nederland?

Ik dacht misschien een vliegticket vanaf Bordeaux, maar ik ben niet zo handig met zoeken...

(en we hebben ze ook nog niet kunnen bereiken, dus dat is dubbel stress).

Wil er iemand meedenken?
Reisverzekering??
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Dat kan, dat weet ik niet Schorpioen.

Maar ik wil graag wat voorwerk/meedenkwerk gedaan hebben voor als we ze bereiken. Ik voel me erg machteloos momenteel.
Rijden is denk ik sneller, dan 'n vliegticket regelen. Wachten op vliegvelden kost immers ook tijd en weet niet of ze in de buurt van Schiphol moeten zijn, maar anders heb je daar ook weer tijdverlies met autohuur en reistijd naar waar ze in NL moeten zijn.

Zou ze in elk geval hun annuleringsverzekering laten bellen, die horen je te adviseren.
Ja, dat dacht ik ook Elninjoo...

Ik weet niet of ze een annuleringsverzekering hebben, of een doorlopende reisverzekering.

Ik ben benieuwd of anders de ANWB ook adviseert.
Is het een spoedsituatie in nederland of in Frankrijk?
Als ze zelf voor vervoer moeten zorgen zou ik voor een treinticket kijken..tgv van bordeaux naar Parijs en dan de Thalys. Of met de auto als ze dat zien zitten tenmiste
Moeten wachten lijkt me ook extra stress opleveren, met zelf terugrijden hebben ze in elk geval 't gevoel dat ze wat doen en dat is gegarandeerd in 13 uur thuis, terwijl je dat met vliegen nog maar moet afwachten of je tijdig 'n vlucht kunt regelen.
Om hoeveel personen gaat het? En hoeveel daarvan hebben een rijbewijs? Auto huren en om de beurt rijden?

Of met de Thalys?
Afhalen van Schiphol is geen probleem, dat doe ik dan wel.

Maar vooral in Frankrijk heb je nog wel de nodige vertraging lijkt mij voor je op weg bent...
Zijn ze met 2? in dat geval kunnen ze elkaar oppeppen en afwisselen gedurende de rit.
En niet geheel onbelangrijk: gedurende de autorit is men telefonisch bereikbaar voor de familie waar het om gaat, tijdens 'n vlucht ben je 'n paar uur onbereikbaar wat me ook extra stressvol lijkt.
Ze hebben een auto (met caravan) en beiden rijbewijs.

Dus binnen 13 uur moet wel lukken. Ik vroeg me alleen af of het (voor 1 persoon) nog sneller kon, trein of vliegtuig.

En even heel cru... de persoon om wie het gaat is al overleden, alleen de shock bij de familie is wel groot. Dus tja, als het die 13 uur wordt, dan is het zo...
di 14 aug.

Départ à : 05h24 DE LA GARE DE : BORDEAUX SAINT JEAN Arrivée à : 08h33 A LA GARE DE : PARIJS MONTPARNASSE 1 ET 2

Transporteur :

Numéro du train : 8406

Confort2e klas

Période Normale periode

Reisduur 08h20 Départ à : 10h25 DE LA GARE DE : PARIJS NORD Arrivée à : 13h44 A LA GARE DE : AMSTERDAM CS

Er is er vandaag om 22:00 ook 1 maar er is vertraging op het traject. Deze is voor morgenvroeg met 2 keer een HogeSnelheidsLijn
Anwb inschakelen!!
Oh... wat erg, al overleden... Dan zou ik er geen haastwerk meer van maken, maar ook de caravan gelijk mee terug nemen.
He wat triest. Alles daar laten staan en als een gek naar NL scheuren is geen optie?

Kunnen ze volgende week op het gemak de spullen op gaan halen....
Dus dan zou je met de trein er nog 8 uur over doen?

Inclusief hoge snelheid? Hmm, geen optie. Want ze moeten ook nog in Bordeaux komen. Bedankt voor het nakijken.
quote:charlottecharles schreef op 13 augustus 2012 @ 18:22:

He wat triest. Alles daar laten staan en als een gek naar NL scheuren is geen optie?

quote:charlottecharles schreef op 13 augustus 2012 @ 18:22:

Heeft toch geen zin meer? Ze kunnen toch geen afscheid meer nemen, want diegene is al overleden. Dacht dat er iemand op sterven lag en dan geef je idd plankgas en laat je alles achter,.

Was 't een onverwacht sterfgeval of iemand die al ziek was? Lijkt me echt het meest vreselijke wat je kan overkomen tijdens 'n reis. Die machteloosheid dat je er niet snel kan zijn... :(
quote:bankje schreef op 13 augustus 2012 @ 18:23:

[...]

Ja je snapt toch wat ik bedoel, gewoon 130 km/u is wel wat sneller dan de 80 km/u met carvan......
quote:Courage_ schreef op 13 augustus 2012 @ 18:23:

Dus dan zou je met de trein er nog 8 uur over doen?

Inclusief hoge snelheid? Hmm, geen optie. Want ze moeten ook nog in Bordeaux komen. Bedankt voor het nakijken.Die tijd ben je met het vliegtuig ook wel kwijt..naar het vliegveld, wachten, taxieen etc.
quote:elninjoo schreef op 13 augustus 2012 @ 18:22:

Oh... wat erg, al overleden... Dan zou ik er geen haastwerk meer van maken, maar ook de caravan gelijk mee terug nemen.

Ja, dat moet ik aan hen overlaten om te beslissen.

Maar zo kan ik ze bijvoorbeeld alvast vertellen dat de trein er ook 8 uur over zal gaan doen.

Het kan ook dat de één snel gaat (directe familie) en de ander er langzamer achteraan komt met caravan.

Ach, we krijgen ze maar niet te pakken en ben inmiddels zo gefrustreerd dat ik maar op deze manier probeer mee te denken.

De camping is al 2 keer gebeld, de eerste keer 'gaven ze geen berichten door' , de tweede keer leek het dat ze wel wilden gaan doen. Mobiel is uit om een of andere reden.

Volgende stap is dat ik de politie langs de camping laat gaan, grr.
Als iemand al overleden is heeft het geen zin meer om als een gek terug te scheuren, hoe triest het ook is.
verba volant, scripta manent.
Het was onverwachts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven