Suffe vraag *niet snapt*

14-08-2012 17:21 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, een hele suffe vraag, maar ik vraag het me toch al een tijdje af.

Heel geregeld zie ik op Twitter en Facebook mensen een zinnetje tussen sterretjes zetten. Zoals bijvoorbeeld in de titel.

Waarom zeggen ze dan " Er zit een wesp *weg rent* " in plaats van *rent weg*? Ik snap nooit hoe ik het nou moet lezen...

Alvast bedankt voor de uitleg *dankbaar is* ;)
*hype is*
Tussen de sterretjes staat hetgeen je doet dus je ziet een wesp en wat je doet is wegrennen en ergens is ontstaan dat je dat dan in de derde persoon als het ware formuleert
*pakt popcorn*
*weet niet*
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
*zet de klapstoelen neer*
quote:cortado schreef op 14 augustus 2012 @ 17:23:

Tussen de sterretjes staat hetgeen je doet dus je ziet een wesp en wat je doet is wegrennen en ergens is ontstaan dat je dat dan in de derde persoon als het ware formuleertMaar dan moet het toch *rent weg* zijn en niet andersom?
Hij weg rent is derde persoon en niet hij rent weg?

Huh, dat is me nog nooit opgevallen. Wel dat het geen ** zijn maar ##. Maar die ik lees zijn wel gewoon #durf te vragen#. #omdat het kan# en weet ik wat nog meer.
quote:wdr schreef op 14 augustus 2012 @ 17:23:

*pakt popcorn*Juist, dit snap ik
*Twitter weg*

*Weg Twitter*

Stelletje Taalbarbaren!
Ja dat klopt *rent weg* zou beter zijn (maar er is een groot gebrek aan mensen met taalgevoel hier op het internet)
Ik vind dat ook apart ja. Ik ken het ook als *rent weg* en niet *weg rent*
quote:flint schreef op 14 augustus 2012 @ 17:26:

Huh, dat is me nog nooit opgevallen. Wel dat het geen ** zijn maar ##. Maar die ik lees zijn wel gewoon #durf te vragen#. #omdat het kan# en weet ik wat nog meer.Die # zijn gewoon van Twitter zodat je op berichten kan zoeken.
quote:flint schreef op 14 augustus 2012 @ 17:26:

Huh, dat is me nog nooit opgevallen. Wel dat het geen ** zijn maar ##. Maar die ik lees zijn wel gewoon #durf te vragen#. #omdat het kan# en weet ik wat nog meer.

# = hashtag. Dit is een twitterfoefje, met '#woord erachter' kun je berichten terugvinden die over hetzelfde onderwerp gaan.

Nou snap ik het nut bij bijv #OS of #gaslek of #verkieizngen.

Maar #omdat het kan, sorry hoor, maar wie zou daar nou op zoeken? Dan kom je toch alleen maar onzin tegen?
Echt heel dom om twitter hashtags te gebruiken in Facebook berichten. Als je bijv op twitter #dtv of #durftevragen in een beticht verwerkt en aan klikt kom je op andere mensen hun berichten met dezelfde hashtag of Facebook werkt dat niet, dus onzinnig, irritant enz.
Het is gewoon een aandacht dingetje - De hele feestboek en Twitter-onzin bij elkaar.
#wdrnodigtjullieuitzijnavatarteliken
quote:copywrong schreef op 14 augustus 2012 @ 17:29:

Echt heel dom om twitter hashtags te gebruiken in Facebook berichten. Als je bijv op twitter #dtv of #durftevragen in een beticht verwerkt en aan klikt kom je op andere mensen hun berichten met dezelfde hashtag of Facebook werkt dat niet, dus onzinnig, irritant enz.Weet je? Er zijn mensen onder ons (ik dus) die hun FB en twitter gekoppeld hebben. Mijn twitterberichten incl hashtags komen dus ook op mijn FB pagina te staan.
Dat is al best oud. Tien jaar geleden zat ik op een forum waar ze het ook deden. Heb dat toen gewoon overgenomen van daar... kwam er later pas achter dat het elders ook gedaan werd.

Waar het vandaan komt.... geen idee...

*chips eet*

*cola drinkt*
quote:zwartezwanen schreef op 14 augustus 2012 @ 17:26:

Ja dat klopt *rent weg* zou beter zijn (maar er is een groot gebrek aan mensen met taalgevoel hier op het internet)
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:zwartezwanen schreef op dinsdag 14 augustus 2012 17:36 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="copywrong in "Suffe vraag *niet snapt*"" class="messagelink">copywrong schreef op 14 augustus 2012 @ 17:29</a>:</b>

Echt heel dom om twitter hashtags te gebruiken in Facebook berichten. Als je bijv op twitter #dtv of #durftevragen in een beticht verwerkt en aan klikt kom je op andere mensen hun berichten met dezelfde hashtag of Facebook werkt dat niet, dus onzinnig, irritant enz.</div></blockquote>Weet je? Er zijn mensen onder ons (ik dus) die hun FB en twitter gekoppeld hebben. Mijn twitterberichten incl hashtags komen dus ook op mijn FB pagina te staan. Maar dat zie je. Dat heb ik zakelijk ook en dat vind ik toch anders dan die huisvrouwen over hun wasmachine #wateenwerkerkomtgeeneindaanmmaarhetziterop hashtags op Facebook
Het is niet *weg rent*, het is *wegrennen doet*
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Hmm bizar, ik zie altijd alleen de *rent weg* variant, maar hier werd "jouw versie" ook al genoemd:

http://www.recensiekoning ... 403/de-en-dan-constructie
Volgens mij moet tussen de asteriksen datgene wat de "verteller" vertelt, zonder een onderwerp, omdat dat de poster is. Dus wat je schrijft kan gezien worden als wat de poster zegt, en dan tussen de asteriksen komt beschrijvende informatie over de situatie *typt op het toestenbord*. Dat er zoveel posters zijn die de grammaticale ontwikkeling van een sapcentrifuge hebben, maakt het er niet altijd duidelijker op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven