Einde Ramadan, en dan?
dinsdag 14 augustus 2012 om 22:08
Hoi,
Ik heb aanstaande vrijdag op zaterdag een nachtelijke stop-over van 10 uur in een islamitisch land. Ik heb een hotel geboekt niet ver van het vliegveld om gewoon te kunnen slapen, leek me beter dan rondhangen op het vliegveld. Nou zag ik net dat het zaterdag ook het einde van de ramadan is.
Vooral uit nieuwsgierigheid een vraag voor de kenners: Wanneer is het echte 'eindfeest', is dat op zaterdag, of de vrijdag-op-zaterdagnacht daarvoor? En wat kan ik in het laatste geval verwachten: geen taxi te krijgen? Juist heel veel taxi's/ OV nog open? Feestjes in het hotel (oordoppen mee of meefeesten? ) of juist heel rustig? Erg druk op het vliegveld?
En kan ik nog iets vriendelijks tegen de receptionist/ taxichauffeur zeggen in de zin van "Happy end of Ramadan"? Of is dat als blanke atheistische Hollandse ongepast?
Ik heb aanstaande vrijdag op zaterdag een nachtelijke stop-over van 10 uur in een islamitisch land. Ik heb een hotel geboekt niet ver van het vliegveld om gewoon te kunnen slapen, leek me beter dan rondhangen op het vliegveld. Nou zag ik net dat het zaterdag ook het einde van de ramadan is.
Vooral uit nieuwsgierigheid een vraag voor de kenners: Wanneer is het echte 'eindfeest', is dat op zaterdag, of de vrijdag-op-zaterdagnacht daarvoor? En wat kan ik in het laatste geval verwachten: geen taxi te krijgen? Juist heel veel taxi's/ OV nog open? Feestjes in het hotel (oordoppen mee of meefeesten? ) of juist heel rustig? Erg druk op het vliegveld?
En kan ik nog iets vriendelijks tegen de receptionist/ taxichauffeur zeggen in de zin van "Happy end of Ramadan"? Of is dat als blanke atheistische Hollandse ongepast?
dinsdag 14 augustus 2012 om 22:22
dinsdag 14 augustus 2012 om 22:28
dinsdag 14 augustus 2012 om 22:28
quote:galadriel schreef op 14 augustus 2012 @ 22:26:
Wat is het officiële woord voor wat wij suikerfeest noemen?
Hangt er vanaf in welke taal.
Copy-paste;
Het suikerfeest (Turks: Şeker Bayramı of Ramazan Bayramı, Arabisch: عيد الفطر, `id-oel-fitr, Indonesisch Idul Fitri of Lebaran) is een islamitisch feest waarop het einde van de ramadan gevierd wordt
Wat is het officiële woord voor wat wij suikerfeest noemen?
Hangt er vanaf in welke taal.
Copy-paste;
Het suikerfeest (Turks: Şeker Bayramı of Ramazan Bayramı, Arabisch: عيد الفطر, `id-oel-fitr, Indonesisch Idul Fitri of Lebaran) is een islamitisch feest waarop het einde van de ramadan gevierd wordt
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 14 augustus 2012 om 22:36
quote:ashley101 schreef op 14 augustus 2012 @ 22:30:
Het is nog niet zeker wanneer het suikerfeest is.
Dat ligt aan de maanstand, dus is pas vrijdagavond te zien of het suikerfeest zaterdag of zondag is.
Een islamitische maand duurt altijd 29 of 30 dagen.Dit dus, ze weten nu nog niet wanneer het precies is. Je merkt het vanzelf als het begint gok ik zo
Het is nog niet zeker wanneer het suikerfeest is.
Dat ligt aan de maanstand, dus is pas vrijdagavond te zien of het suikerfeest zaterdag of zondag is.
Een islamitische maand duurt altijd 29 of 30 dagen.Dit dus, ze weten nu nog niet wanneer het precies is. Je merkt het vanzelf als het begint gok ik zo
dinsdag 14 augustus 2012 om 22:37