hoe vaak bed verschonen?

18-08-2012 11:29 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe vaak jullie je bed verschonen? en doen jullie dat in de zomer vaker dan in de winter?

Ik doe het meestal om de 2 a 3 weken soms 4, maar dat vind ik soms nog te lang 4 weken...

Ik heb soms best wel de neiging om vaak mijn bed te verschonen, ik heb het 2 weken geleden nog gedaan en soms twijfel ik of ik mijn bed wel of niet zou verschonen, soms vind ik het ook gewoon heerlijk om onder een schone laken te slapen:)
quote:Elin_ schreef op 18 augustus 2012 @ 11:30:

Elke week. Langer vind ik vies want zweten en seks.Dit. En ik laat het bed verschonen, dat doet mijn partner
@solomio: wat is/vindt jij er overhygienisch aan om elke week je bed verschonen?
Waar zit de any-key?
quote:houston77007 schreef op 18 augustus 2012 @ 12:23:

@solomio: wat is/vindt jij er overhygienisch aan om elke week je bed verschonen?

Dat het gebeurt vanuit het idee dat dat bed echt hartstikke smerig is na een week. Zweet, bacterieën, stank enz. enz.

Ik ben niet zo vies van mijn eigen zweet en mijn bed stinkt ook al niet (nou ja, ik zal wel een slechte neus hebben).
Limits only exist in your mind. And in your bank account.
Week 30 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 18 augustus 2012 @ 12:32:

[...]

Dat het gebeurt vanuit het idee dat dat bed echt hartstikke smerig is na een week. Zweet, bacterieën, stank enz. enz.

Ik ben niet zo vies van mijn eigen zweet en mijn bed stinkt ook al niet (nou ja, ik zal wel een slechte neus hebben).

Je moet het wel heel erg bont maken eer je het van jezelf ruikt.

Het is hetzelfde met huisluchtjes. Je eigen huis ruikt altijd neutraal of lekker, maar bij een ander ruik je duidelijk één of ander geurtje. Kortom, de verneukerativiteit van den menschelijken neus.
quote:Captain_Obvious schreef op 18 augustus 2012 @ 11:32:

En oh ja: daar gáááán we weer!
Wij stinken ook niet en ben ook niet vies van mijn eigen of partners zweet, vind een fris bed gewoon lekker! Vriend heeft astma en huisstofmijt allergie dus voor hem is het ook beter.

Dat van elke nacht een nieuwe kussensloop heb ik van mijn pubertijd. Ik had in de Fancy gelezen dat dat hielp tegen pukkeltjes! Sindsdien beetje verslaafd aan mijn heerlijk geurende kussenslopen. En heb gewoon 7 dezelfde dus hoef niet de hele tijd te wassen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Elke week. Soms is het acht of negen dagen, maar niet langer.

Lekker op 60c met lekker ruikende wasverzachter, en het liefst buiten laten drogen, heeeerlijk om daar dan savonds na het douchen in te duiken!
1 keer per week, zowel in de winter als in de zomer. Maar het is bij ons in huis niet warm, bij de verbouwing heel goed geïsoleerd en airco in onze slaapkamer (nou ja, hij hangt in de inloopkast, wel de koelte, niet op de tocht) en boven hangen er twee op de overloop die de hele verdieping (waar de kinderen slapen) koelen. Wij zweten met dit weer dus niet in bed en we gaan er allemaal schoon gedoucht in 's avonds.

Wel lekker dat nu met dit weer de dekbedovertrekken en hoeslakens echt in een poep en scheet droog aan de lijn hangen.
Als ik het dekbed rechtop kan zetten zonder dat ie omvalt

Zonder gein, elk weekend. Met deze hitte 2x per week. Ik heb er nu geen dekbed in, dus het laken gaat zo van het droogrek op bed. Geen geprop en gezeur, want ik vind het ook rotwerk.
En oh ja, om de 2 a 3 dagen een schone kussensloop. Net als bladora ooit gelezen dat dat goed is voor je huid.
quote:Elin_ schreef op 18 augustus 2012 @ 11:34:

Nou, ik ben na een nachtje stappen weleens wakker geworden bij een man die dit (zo te ruiken) één keer in het jaar deed ofzo. Zo ranzig die slaap/lichaamslucht! Ik was 's nachts blijkbaar te beschonken om het op te merken. Verder dan een ONS kwam het dus niet.Gatverdegatver!!!!!!! Ieuwwwwhhh
Meestal om de 2 weken, soms om de 3 weken. Ligt er een beetje aan hoeveel ik er in heb gelegen. Het beddegoed neemt behoorlijk wat ruimte in in mijn wastas, dus ik ga dat echt niet elke week meeslepen.

Nu ligt het er al bijna een maand op denk ik, maar heb er nog geen 7 dagen ingeslapen. Nou, dan ga ik dat echt niet allemaal afhalen en sjouwen enzo.
Liever elitair dan een pauper!
Met dit warme weer twee keer in de week,normaal 1 keer in de week. Vindt het altijd wel lekker fris namelijk.
Elke zaterdag. Is standaard.
Wat eten we vanavond?
quote:Solomio schreef op 18 augustus 2012 @ 12:17:

[...]

Gatver, het vorige topic is al bijna 2 maanden geleden.

Nah, het vorige topic is van vorige maand, alleen begon die niet met beddengoed, maar eindigde er alleen mee

Ondergoed wassen

Overigens is het een fabeltje dat je een halve liter zweet per nacht. Dat blijft maar rondgaan. Hoewel er vast uitzonderingen zijn die dat wel doen
Nu ik last heb van nachtelijk zweten een paar keer per week. Moet wel want het meurt echt de pan uit..Daarvoor tot mijn lief het tijd vond. Noem mij een viespeuk maar ik vind een bed wat ruikt naar mezelf echt 1000X lekkerder dan een bed wat 'schoon' ruikt
[quote]Solomio schreef op 18 augustus 2012 @ 11:49:

[...]

I rest my case.....[/quote]

De overaktieve viva dames werken vast geen 60 uur per week zoals ik.

Ik douche vaak 2 keer per dag,dus hoezo vies.

En zweten? ja met dit weer wel ja...
quote:ladytruckster schreef op 18 augustus 2012 @ 14:08:

[...]

En zweten? ja met dit weer wel ja...Ik werk niet eens, dus zou iedere dag de bedden wel kunnen verschonen.
quote:zazu_ schreef op 18 augustus 2012 @ 13:15:

[...]

Nah, het vorige topic is van vorige maand, alleen begon die niet met beddengoed, maar eindigde er alleen mee

Ondergoed wassen

Overigens is het een fabeltje dat je een halve liter zweet per nacht. Dat blijft maar rondgaan. Hoewel er vast uitzonderingen zijn die dat wel doen Ah, ja, die heb ik gemist. Een topic over ondergoed wassen, wat een lol had ik daar kunnen hebben.
quote:Cateautje schreef op 18 augustus 2012 @ 12:39:

[...]

Je moet het wel heel erg bont maken eer je het van jezelf ruikt.

Het is hetzelfde met huisluchtjes. Je eigen huis ruikt altijd neutraal of lekker, maar bij een ander ruik je duidelijk één of ander geurtje. Kortom, de verneukerativiteit van den menschelijken neus.Aan mijn kleren ruik ik juist vrij snel als ik zweet, dus ik neem maar aan dat ik dat in mijn bed ook echt wel zou ruiken.
Elke week en ik was het beddegoed op 60 graden en de matrashoezen op 90 graden. En de kussenhoezen ook op 90 graden. En de dekbedden en de kussen leg ik dan buiten om te luchten.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Twee mensen, veel slaap en seks en verschoon één keer in de maand ofzo. Met tegenzin, vind het heerlijk die zachte muffige lakens.
Hier om de week, maar nu met dit weer heb ik het nu al de 2de keer deze week een nieuw overtrek opgelegd. Ik kijk zo wanneer het er tijd voor is.
Als het aan mijn vriend ligt 1x per 6/8 weken als ik mazzel had toen we nog apart woonden. Nu doe ik de was, dus gewoon al het beddengoed elke week op 60 C in de wasmachine. Daarna de droger in en dezelfde avond er weer op (scheelt weer vouwwerk: lui!)... Ik vind langer zo ranzig!
quote:ladytruckster schreef op 18 augustus 2012 @ 14:08:

[...]

En zweten? ja met dit weer wel ja...Toen ik heel veel werkte deed ik het ook, heb gewoon 3 setjes beddenspul en wanneer ik dan een dag vrij had waste ik alles. Werkt prima! Maarja, iedereen zn ding. Vriend vindt het ook onzin, maar hij gebruikt zn pufje veel minder sinds ik de was doe!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven