Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Of erbij nemen. Bij ons staan ze gebroederlijk naast elkaar, heel knus Wij hebben zo wel eens samen getraind. Normaliter sport Elvis 2x per week, maar zomers is er geen competitie, en dan zouden we dus thuis trainen... helaas is het dan ook bloedje heet op zolder, wat het niet echt makkelijk maakt, maar we hébben het gedaan.

Verder heb ik een tijdlang zo getraind, dat ik éérst op de crosstrainers stond en dan de hometrainer nam. Mijn crosstrainer traint heel zwaar, op de lichtste stand (echt superzwaar, ik heb in de winkel wel eens op zo'n ding gestaan en viel eraf van schrik, dat ie zo makkelijk draaide) en daarmee train ik dan dus wel spieren en conditie, maar verbrand ik volgens 't schermpje veel minder kcal dan op de hometrainer, waar ik vervolgens zo'n beetje op uitrust en verbrand, ofzo. ging wel lekker, maar de gewoonte is weg.

En van de laatste keer crosstrainen heb ik dus een week zere knieën gehad.

Maar wat ik dus hiermee duidelijk wilde maken, 2 van die apparaten wil best, na elkaar trainen op die dingen ook. En de hometrainer is echt heel anders dan naar je werk fietsen, dat kan ik je wel vertellen!
Later is nu
I know it all Dreamer....

Weetje, hoe gek ik was (was? hahaaaaaaaaa)

Vorig jaar nog sportte ik dus zo'n 14 a 15 uur per week.

Ik deed eerst 1 1/2 uur krachttraining, als er spinning was 45 minuten spinning en dan nog 33 minuten crosstrainer.

Was er geen spinning dan deed ik 33 minuten hometrainer.

Ook deed ik weleens 3 of 4 sessies crosstrainer achter elkaar, vond ik nodig. Maar dat ik er van afgevallen ben (in gewicht). nog niet 1 gram!

Daarom nu lekker relaxed 3 avondjes ff 33 minuten in de sportschool op de crosstrainer. Ik ben vanmiddag ff tijdens de kleine zn zwemles gegaan.
Sjeumig Sandra, zo gek ben ik nooit geweest (ik ben weer op andere vlakken gek ) Ik heb met sporten, en eten eigenlijk ook, altijd mezelf voor ogen gehouden dat ik het voor de rest van m'n leven vol moest kunnen houden. En omdat ik van nature lui ben, en daarnaast nog wel een druk leven, zou ik nooit zoveel in de sportschool komen. Sowieso houdt m'n lichaam al niet zoveel beweging vol. Slechte knieén enzo, krijg je dat ....

Heb net met dochter gewandeld en daarna met dochter aan de gezonde chocoladefondue gezeten. Met banaan en aardbei, alsmede pure chocolade. Nu is dochter beetje boos dat ik niet met haar wil tennissen

Mama heeft d'r rust nodig
Later is nu
Wij komen net thuis van een verjaardag, ik heb nog een gekookt ei kunnen bemachtigen en een klein stukje brie daar, maar verder heb ik mijn diner moeten overslagen op een overheerlijke gehaktbal na die ik net naar binnen heb gewerkt.

We werden uitgenodigd om mee te eten met broodje shoarma + patat, tja daar kon ik niet aan mee doen.

Scheelt wel dat je geen hongergevoel meer krijgt dan maar echt goed is het natuurlijk niet.

Truste meisjes
Die shoarma kun je rustig nemen, het broodje en de patat laat je gewoon aan de anderen.

Je weet niet wat ze door die kruiden hebben gedaan he, kan wel een hoop zetmeet (= koolh) zijn.

Ik mag wel shoarma maar dan moet ik het zelf ff kruiden...'

Een maaltijd overslaan was niet zo erg mailde ze als ik maar

binnen 5 uur weer wat van eiwit binnenkrijg, dat was dat ei dus.

Volgens mij red ik die 6 kg eraf van de week wel.

T gaat als een speer.
Nou, chapeau, een maaltijd overslaan is nooit mijn sterkste kant geweest. Volgens mij kwamen ooit mijn laatste 5 kg eraan, omdat ik toen nog dacht af te kunnen vallen, door niet te eten. Nam ik geen ontbijt en fietste 30 minuten naar het werk, om daar dan gelijk brood van de rest van de dag op te eten en 's middags dus maar aan de vette hap te gaan

Inmiddels weet ik beter, gelukkig.

En ik heb gisteren ook een besluit genomen: ik ga voorlopig vegetarisch eten. Wil ik al een tijdje, maar gisterenavond in bed lag ik me af te vragen wanneer ik voor het laatst weinig eczeem had (en niet in het Caribisch gebied was ) Dat was dus in mijn puberteit, tot mijn 21e, voor het ongezonde horecaleven en terwijl ik gezond en vegetarisch at. En ik vrat echt hoor, maar was wel slank. En heb jarenlang vrijwel zonder eczeem geleefd. Geen idee of het aan het vegetarisme lag, of aan de hormonen (tijdens zwangerschap ook minder last, maar om daarvoor nou weer zwanger te gaan worden én blijven...) of aan andere dingen. Ik weet het niet, maar ik ga gewoon vegetarisch eten en meer die dingen nemen die ik toen ook at. (bonen, tofu) Geen macaroni meer uit pakjes. Wordt wel wat, want dagelijks dubbel koken dus.

Afijn

ik zit dus weer vol goede ideeën. Wat het al niet met me doet, geen vent in bed, krijg ik ineens tijd om na te denken
Later is nu
Die maaltijd die ik oversloeg, ik kon niet anders, ja alleen naar huis gaan?

Dreamer je zegt dat je kon eten als een bootwerker in je pubertijd, tja die ligt al ff achter ons he, ik nam in mn pubertijd 16 plakken brood mee naar school en ik versloste mn vriendinnen ook van hun overgebleven brood want mijn 16 plakken daar was tussen de middag vaak weinig van over.

Die goed ouwe tijd....

http://www.westonaprice.org/mythstruths ... anism.html

Helaas niet in t Nederlands, ik ga verder zoeken.

En nog iets gevonden over vegetarisme
Lieve Sandra

je hoeft dit niet allemaal voor me op te zoeken hoor. Ik ben 10 jaar lang vegetariër geweest en daarvan heb ik 5 jaar geen eczeem gehad. Ik heb (aangetoond) geen voedingsallergiën (was het maar zo simpel) Bovendien heb ik huishoudkunde én gezondheidskunde gestudeerd (slechts 3 jaar lang) en in beide studies kwam voedingskunde ruim aan bod. Daarnaast veel met voeding bezig.. ik ben geen leek op het gebied, zegmaar. Ik weet e.e.a. Zo weet ik ook dat er verschillende visies zijn op verschillende manieren van eten en dat iedere deskundige over z'n eigen gebied zegt dat hij/zij gelijk heeft. Daarbij komen dan altijd studies die dat aantonen, maar aangezien elke visie z'n eigen studie heeft, spreken studies elkaar nogal eens tegen.

Toen ik vegetarisch at, at ik veel soja. Nou zijn er onderzoeken (zie boven wat ik daarvan denk) die beweren dat soja hartstikke goed voor je is. Zou kunnen. Dus met het vegetarische eten (waarvoor ik nog wel meer redenen heb, de enige reden dat ik niet fulltime vegetariër ben, is eigenlijk dat ik geen zin heb/had dagelijks dubbel te koken) ga ik ook meer soja eten. En ik ga ervan uit dat ik ook anders ga eten. EN misschien helpt dat wel. Met het vlees wil ik ook de koffie laten staan... daar ben ik nog even naar toe aan 't werken, aangezien 'koffie laten staan' bijna synoniem is met 'hele dag migraine'
Later is nu
En ik geloof dus ook niet dat ik van 't vegetarisme af zal vallen, wél van die andere manier van eten, die ik zou willen aanhangen en wat ik al langere tijd probeer.

Niet alle vegetariërs zijn slank, namelijk, en juist tijdens mijn vegetarische periode dat ik in de horeca werkte kwam ik 15 kg aan. Dat ik toen af en toe wél vlees at, zal daar de reden niet van zijn geweest
Later is nu
Dreamer, je gaat toch niet de hele tijd migraine zitten hebben he! De caffeine KAN de insuline aanmaak verhogen (krijg je trek), maar kun je wel tegen caffeinevrije koffie? Of krijg je juist van geen caffeine migraine.

Ik heb geen voedingkunde gedaan, me alleen vreselijk beziggehouden met 'gezondheid etc'mn hele leven.

Over soja weet ik alleen dat het kan aanzetten tot meer hormonen... ook niet fijn. Maarja dat doen koolh ook, kijk maar naar die kinders met 'bierbuikjes' tegenwoordig en kleine meisjes met al enorme borsten.
Ja, maar soja zou dan bij de overgang tot betere hormoonhuishouding leiden (zover ben ik nog niet) en áls het inderdaad iets met hormonen doet, zou dat de reden kunnen zijn dat ik minder eczeem had, aangezien hormonen aangetoond wat met eczeem en allergie te maken hebben (dat ik met zwangerschap en bv minder last had dus, anderen hebben juist weer meer last)

Ik krijg migraine als afkickverschijnsel van koffie. Zo krijg ik, als ik ziek thuis ben, 's middags nog wel eens de 2e laag hoofdpijn, omdat ik vergeten ben koffie te maken. Geen koffiedrinken gaat mij helaas erg slecht af, maar ik ga het toch maar weer eens proberen... nu even niet, want geen zin in afkicken Ik laat eerst de groene thee maar even staan (ook een bron van cafeïne)
Later is nu
quote:dreamer schreef op 14 april 2008 @ 10:03:

Niet alle vegetariërs zijn slank, namelijk, en juist tijdens mijn vegetarische periode dat ik in de horeca werkte kwam ik 15 kg aan. Dat ik toen af en toe wél vlees at, zal daar de reden niet van zijn geweest Nee, dat je als vega niet slank hoeft te zijn bewijs ik wel.

Ik ben het al een kwart eeuw en ben nooit slank geweest. Ooit ben ik wel echt dik geweest 112kg, dat is gelukkig al wel 14 jaar geleden.

Ik heb sinds een jaar of 2, erg veel problemen met mijn huid (gezicht), ik heb zelf het vermoeden dat het te maken heeft met stress en/of hormonen.
Jaa, stress en hormonen hebben er ook echt mee te maken. Als ik gestresst ben, ben ik gelijk bont Wordt nog lekker, wanneer ik wil gaan solliciteren.

Maar er zijn vast meer oorzaken.

Ik heb in elk geval heerlijk gegeten! Heb voor het eerst in m'n leven tofu goed kunnen bakken. Heerlijk kerrierijst erbij met roerbakgroentes.. mm.

Verder vandaag:

O: 2 br met komkommer

T: 1 beker yoghurt, 1 kiwi

L: 2 br met kaas en tomaatjes

T: 1 appel en een beker tomaten/bleekselderijdrank.. brr goor, maar lekkere smaak in de mond erna, heel raar.

1 handje vol walnoten.

A: rijst met groentes en tofu.

Straks nog lekker een bak yoghurt
Later is nu
Oh, en een paar dadels. Ik heb vorige week heerlijke dadels gekocht bij de toko..mm
Later is nu
Joehoe tussenstand na 3 weken:74,4 kg. Da's 2 kilo eraf in 1 week en in totaal 3,8 kg!
Gaat lekker Madootje!

Hoeveel wil je nog afvallen eigenlijk?
Gaat inderdaad goed Madootje! Applaus!

Hier gaat het aardig, gedraag me netjes allen schaal wil er nog niet aan, zal wel weer die psychologische drempel zijn...GRRR Nouja, volhouden maar...heb nu wel enorme zin in koekjes, geen honger maar gewoon, zin in zoet... ik hoef niet eens op te staan om ze te pakken dus moet wel erg mijn best doen nu...

Dat jij zo gestudeerd bent op voeding enzo Dreamer, doe je daar ook wat mee? (carriere-technisch bedoel ik dan) Denk er wel eens over om iets van voedingskunde ofzo te gaan doen, maar ben er nog niet uit... Wil eigenlijk wel een of andere studie gaan doen maar weet nog niet goed wat.
Ik wil richting de 66/67 kg zo'n beetje. Ik heb dus nog wel een stuk te gaan. Ik ben 1.70 m dus da's geen overbodige luxe. Al zin ik nu wel voor het eerst sinds heel lang op een gezond gewicht. Dat is dus al een hele overwinning.

Dreamer, dat zou wel super zijn zeg als de eczeem afneemt wanneer je vegetarisch gaat eten. Dan ben je hopelijk eindelijk van de jeuk af.

Moeilijk soms hè Meis, om dan niet toe te geven. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik 2 keer per week wat lekkers mag nemen. Ik geloof er niet in om alles drastisch te laten staan. Bij mij heeft dat toch maar als resultaat dat ik dan op een ander moment meen de schade in te mogen halen. Als je zo'n zin hebt en denkt het bij 1 koekje te kunnen laten zou ik die dus lekker nemen.
*breekt even in*

Sandra, ik heb helemaal geen verstand van eten, maar ben even getrickerd door jouw "kindjes-met bierbuikjes"-opmerking. Ik heb een jongetje van ruim anderhalf. Heel slank, maar wel een bol buikje. Ikzelf ben ook overal heel slank, behalve mijn buik (krijg dan ook regelmatig de vraag of ik zwanger ben, terwijl ik een prima BMI heb..).

Wat hebben bierbuikjes met koolhydraten te maken? En moet ik zijn/mijn voeding daarop aanpassen? En hoe dan? Momenteel ziet zijn voedingsschema er als volgt uit:

6.30: 200 ml melk

8.00: één à twee boterhammen met pindakaas/appelperenstroop/worst

10.30: 3-4 stuk fruit (kiwi, banaan, aardbeien, bosbessen, bramen, frambozen, appel, nectarine, peer, meloen, mandarijn, sinaasappel oid)

13.00: één à twee boterhammen + melk

16.00: tussendoortje (liga, ontbijtkoek, rozijnen, fruitreepje, bakje kellogs)

18.00: avondeten

19.00: 200 ml melk

Lijkt me een redelijk goed schema, toch? Of zitten er echt teveel koolhydraten in?
Lijkt mij goed hoor Roque. Prima schema!

De bouw van een mens is niet alleen door hoe zij eet, ook door hoe de bouw is, gewoon, van geboorte.
Later is nu
Roque,

Ik ben absoluut geen deskundige, laat staan op het gebied wat een ander aan zn kinderen moet geven.

Mijn kind heeft in ieder geval na de borst geen melk weer gehad.

Wat ik bedoel is meer dat je extra hormonen aan kan maken als je te veel koolhydraten (van snoep en bier etc) binnenkrijgt en die gaan vaak op buik/borsten zitten. Voor de rest ziet zulke mensen er ook niet bepaald magertjes uit.
Dreamer, dat idee had ik dus ook (van nature al een bepaalde bouw), maar werd getrickerd door de posting van Sandra.

Sandra, zoon heeft tot en met 14 maanden borstvoeding gekregen, daarna wilde hij niet meer. Ik ben daarna gewone melk gaan geven. Wat is er mis met melk dan? Zoon moet toch ergens zijn calciumbehoefte vandaan halen? Hij heeft geen allergiën en reageert er prima op. Daarnaast vindt hij het heerlijk: bij wakker worden en slapen gaan nog een fles warme melk. Heeft melk ook een reactie op de hormoonaanmaak? In melk zitten toch geen koolhydraten? (Ben écht een leek op het gebied van voedsel. Ik probeer gezond te eten, wat niet altijd even goed lukt, maar daar houdt het wel op. Zelfs over calorieën weet ik niets...)

En je had het eert over bierbuikjes, nu zeg je dat zo'n kind / persoon overall dik is. Dus dan is er sprake van een ongezond voedingspatroon, toch? Of heeft dat alleen te maken met een te hoog koolhydraat-inname?

En voor de leek hier: koolhydraten zitten toch in aardappelen, brood, koekjes, dat soort dingen?
Ja, maar ook wel beetje in yoghurt enzo en pasta. In principe in meelproducten. Als je kijkt op verpakkingen, is het soms wel raar, want dan staat er koolhydraten op, met 'waarvan suikers' ... Koolhydraten zetten zich in het lichaam om in suikers en die heb je nodig voor de verbranding. Het schijnt dat een teveel aan koolhydraten inderdaad op de buik gaat zitten, en een teveel aan vet meer op de heupen, maar dat is iets dat wordt gezegd, ik weet niet of het echt zo is.

Ik heb in elk geval een heerlijke vegetarische macaroni gehad, ik wilde met champignonsaus, maar had niet veel champignons, dus maar wat paprika en courgette erdoor. En ui, uiteraard. Hierdoor toen nog mon chou, wat ik nog over had van taart maken maand terug Het was heerlijk! Dochter heeft meegesmuld, die wil ook weer (deel) vegetariër zijn.

(als ik bonen eet, liever even niet )
Later is nu
quote:sandra1960 schreef op 09 april 2008 @ 17:28:

Voor de liefhebber:

Wat is er dan zo fundamenteel mis met onze moderne manier van leven ?

Dieet

Teveel koolhydraten

Te weinig eiwitten

Te weinig of verkeerde vetten

Te weinig Omega 3 vetzuren

Verkeerde vetten (transvetten)

Te weinig goede verzadigde vetten zoals kokosolie

Te weinig vitaminen en mineralen

Levensstijl

We slapen in het halflicht

We slapen te kort

Revisie:24 februari 2002

etc etc hier volgt een stukje over melk (koemelk)

En is waar IK achtersta en verder niemand op wil dringen.

Melk: Niet drinken !

Melk wordt in de natuur gebruikt om de zuigelingen van voedsel te voorzien tot het moment dat deze zelf in zijn voedsel kan voorzien. Melk bevat water, eiwitten, melksuiker (lactose) en vetten (waaronder ook cholesterol). Bovendien bevat het een grote hoeveelheid enzymen, die ervoor zorgen dat de voedingsstoffen in de melk goed verteerd kunnen worden. Als mensen ineens koemelk gaan drinken, is ten eerste de verhouding vet/eiwit/koolhydraat niet optimaal voor de mens. Ten tweede sterven in de mensendarmen de lactase-producerende darmwandcellen af na de zuigelingentijd. Lactase is het enzym dat nodig is om lactose (een disaccharide, dubbelsuiker) in twee glucose-molekulen om te zetten. Als een volwassen mens nu melk drinkt, kan de lactose niet verteerd worden. Bacterieen eten dit nu op. Resultaat: Zwaar stinkende winden en boeren. Ten derde pasteuriseren we de melk, waardoor de in de melk aanwezige enzymen, waaronder lactase, vernietigd worden.

LET OP: Als u een kalf gepasteuriseerde melk te drinken geeft, wat gebeurt er dan: De kalf gaat dood ! Door de pasteurisatie is de melk giftig geworden voor de koe zelf !

Nogmaals hier is waar IK achtersta.

Mijn zoontje heeft overigens ook heel lang bv gehad en

wilde zelf daarna geen andere melk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven