Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alsje- alsje- alsjebliehiehiehiehieft???
Dan zijn we je allerallerallerbeste vriendinnetjes...
En, al om???
Zo meiden, daar was ik ook weer. Gisteren nogal laat thuis van de Chinees, het was wel heel gezellig én lekker natuurlijk. Ik zat bomvol. Eenmaal thuis nog tot 1 uur 's nachts met manlief zitten bomen over altijd hetzelfde onderwerp: 'druk druk druk en we zien elkaar te weinig'...Deze week was ik dus maandag weg, en hij de rest van de week, incl. de vrijdagavond, íedere avond! Bovendien wil hij dan zaterdag de hele dag klussen aan ons huis (buitenkant schilderen), ik weet wel dat het moet gebeuren, maar dat vind ik dus echt niet leuk! We hadden gelukkig geen ruzie ofzo hoor, hebben gewoon goed kunnen praten en geprobeerd oplossingen te zoeken. We doen allebei nogal veel vrijwilligerswerk maar dat moet natuurlijk niet ten koste gaan van ons eigen gezin. Dus manlief zegt één van die taken op en vrijdagavond houden we voor ons samen, tenzij we even met elkaar overlegd hebben. De rest van de week plannen we dan gewoon in de agenda en wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Of je moet zélf oppas regelen als je de laatste bent. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak.

Vandaag weer lekker gewerkt. Tussen de middag én om half vier een oudergesprek, wel goede gesprekken maar dus bijna geen pauze gehad. In de koffiepauze moet ik de kids altijd al naar de gymzaal brengen dus ik heb amper stil gezeten vandaag. Ach, wel een productief dagje. Ik heb gelukkig heel veel energie, serieus. Toen Jasmijn bij mijn ouders halen en omdat manlief dus vanavond weer weg was, bleven Jas en ik bij mijn moeder eten. Super geregeld altijd. Jas had zich prima vermaakt vandaag want mijn ouders hadden een heleboel Little People van MP af gekocht! Het tuinhuisje is vorige week trouwens niet door gegaan, ze waren uitverkocht, maar manlief was wel de hele avond weg. Dat vond ik raar; bleek dat hij met mijn vader naar voetbal had zitten kijken!!! Ach, ook wel leuk natuurlijk en ik ging er toch van uit dat hij die avond weg zou blijven dus had hij niet gebeld ofzo...maar geen tuinhuisje dus, helaas. Komt nog wel, Jas is ook nog zó klein. Dan maar Little People, haha!

Toen thuis Jas in bad gedaan, ze had bij mijn ouders al d'r reservekleren aan, want: alles onder gepoept, vanochtend zat ze ook al onder de poep en vanavond thuis weer. Echt van die zure, dunne poep, dus van doorkomende kiezen. Verder heeft ze er gelukkig niet veel last van, ze is juist in een lieve/makkelijke periode, ook qua slapen (knock on wood!!!).

Goed, nu ben ik dus de verdere avond alleen, ga lekker wat opruimen, zitten en in bad denk ik. En surfen natuurlijk. Ik ga eerst dit even posten en dan op iedereen reageren. Tot zo!
Haha, jullie zijn wel erg hoor

Ik zal er eens hard over na gaan denken (en ik kan niet zo goed denken zonder iets te eten erbij dus ik ga eens even een lekker nougat blok uit de kast pakken).

De stemmen hier zijn 3 tegen 1 een meisje als ik snel geteld heb.

@fluffy: jammer dat die woning in Den Haag niet doorging maar een groter huis is ook heel welkom neem ik aan.

Blijft je inschrijfduur voor Den Haag wel gelden dan?

Verhuizen met 4 kinderen heb ik helaas geen ervaring mee, je kan de oudste 2 met een bolderkar heen en weer sturen

@babba: ik zat vandaag even op je Hyve wat oudere foto's van Aimee te bekijken. Die zoen met dat andere kindje is echt geweldig in beeld gebracht. Je krijgt bijna medelijden met dat andere kind.

@ringel: wat een gaaf idee om naar Amerika te gaan. Ik ben er zelf nog nooit geweest dus geen tips.Wel weet ik dat het in sommige delen van Amerika heel warm kan zijn tijdens de zomer, 40 graden ofzo. Ik weet niet of dat voor San Fransisco ook geldt.

Wij zijn net aan het bedenken om in de zomer nog even weg te gaan maar verder dan Belgie zal dat niet worden met de toeter die ik dan heb.

@annie: is het eten er vandaag een beetje ingebleven. Toen Floor een week of 2 geleden ziek was heb ik haar voornamelijk beschuit gegeven in de eerste uren nadat ze had gespuugd, dat is niet zo zwaar op de maag.
@Pebbles: Let maar niet op mij hoor, een duidelijk gevalletje van te veel tijd en typezin ofzo...hihi! Maar ik ben wel echt ontzettend nieuwsgierig hoor. Ik ga dus echt wel een vet cadeautje voor je kopen als het kindje er is!!! En ik kom langs natuurlijk (niet direct in je kraamweek hoor, schrik maar niet).

@Annie: Ach, arme jij, wat een tegenslag...en Matsefratsje zo ziek, zielig hoor. Jasmijn heeft gelukkig nog nooit gespuugd maar het lijkt me vreselijk, het is ook zo smerig hè. Is hij nu al een beetje opgeknapt? Slaapt hij 's nachts wel?

@Pepiet: Van harte met je grote zoon joh! Wat heeft hij van jullie gekregen voor zijn verjaardag, of heb ik dat gemist?

@Ringel: Ik vind juist ook dat jij goed uit je woorden kunt komen, schrijvend dan...ik vind jouw postings altijd heel leuk om te lezen en vaak ook relativerend!

@Krook: Hoest met jouw mannetje, Roan al beetje opgeknapt of nog steeds vlekkerig?

@Fluf: Zag je topic, nog niet gelezen. Het best is je kids zoveel mogelijk even ergens onder te brengen denk ik, als je verhuist. Veel succes hoor, ga je helemaal naar de andere kant van E of niet?

@Mirjam: Waar is je avatar eigenlijk?

@Ris: Zie je er tegenop om ook op woensdag te werken nu, of niet? Welke klas ga je nu doen dan op die dagen die je werkt?

@Babba: Ik heb idd veel energie, gelukkig maar. Op mijn werkdagen wel. Ben op woensdag wel altijd helemaal uitgeblust. En op donderdag en vrijdag zou ik dan wat meer moeten doen, qua huishouden enzo, maar dat lukt me ook niet echt. Op ma en di ben ik op mijn sterkst denk ik, haha, omdat ik dan alleen maar doe wat ik echt leuk vind!

Mijn pakketje met tuinbroek is trouwens echt binnen gekomen. Hij was bij mijn buurvrouwtje afgegeven, een aantal huizen verderop. Daar kan ik goed mee opschieten dus ik was blij dat het daar gebracht was, hoef ik niet naar het postkantoor. Het broekje zag er nog heel goed uit. Gaat nu ff in de was en van de week weer aan!

Verder niets geloof ik...dit was ook best veel, toch? Ik ga op elizawashere kijken voor een vakantie voor de zomer....manlief vindt het veel te duur en zonde van het geld, ik wil er op uit, ben ik gek op, en ik vind dat we niet voor niets sparen, kan morgen wel dood zijn, toch? Carpe diem, haha!

Doei liefies!!!

PS Stond er pas bij stil dat we al 2 jaar met elkaar forummen...dat is lang! En iedere dag bijna spreken we elkaar! Jullie zijn gewoon echt vriendinnen van me geworden waar ik op kan uitrazen, steun van krijg, en die ik nooit meer kwijt wil!!! Verrek, waar zit die zoen-smiley???
O ja, de voorspellingen tot morgen middernacht:

Pebbs: Een...meisje denk ik toch ook...twijfel wel erg!

Annie: Een knulletje. Bijna zonder twijfel, gek hè.

Ris: Ook weer een meisje. Beetje twijfel.

Maar ik voorspel bijna nooit goed, dus waar jongen staat, moet je meisje lezen, en andersom. Ha!

@Pebbs: Hoi hoi, zwaai!!!
@mmmoi: had ik net de laatste post van jou gemist. Lijkt me best lastig als je allebei zoveel weg bent en elkaar daardoor weinig ziet.

Wel goed dat jullie er over kunnen praten (en oplossingen verzinnen) zonder ruzie te krijgen, ik weet ondertussen uit ervaring dat dat heel moeilijk is.

Ga je morgen nog wat leuks doen?
Ik zit stiekem ook al weer te wachten op het januari (blijf toch januari mama) 2009 topic......tijd vliegt he!

Ben het wat dat betreft wel met mmmoi eens dat jullie (dit forum) eigenlijk zo ontzettend met mijn IRL leven is verweven geraakt.......(niet op negatieve manier dat ik smachtend naar het scherm zit te turen of er eindelijk weer eens een nieuw berichtje is gezet) maar gewoon, jullie gaan me stuk voor stuk aan het hart.

zo voordat ik helemaal emo de pemo wordt.

fijne avond
Ja zeg, nu heb ik alweer een crosspost met Mmmoi.

Stand is ondertussen al 4 tegen 1, jullie zijn nogal zeker.

haha, en zoen terug voor het 2 jarig forum-vriendinschap.
@mmoi, zat ik me laatst ook te bedenken. Volgens mij zijn we ooit begonnen met 2 topics die vlak na elkaar geopend hebben. Na een paar dagen hebben we die al samengevoegd.

@pebbles, mijn glazen bol voorspelt helemaal NIETS! Ik zie alleen een hele dikke buik! Hahaha. Ook voor Ris en Annie niet. Ben er sowiezo slecht in. Altijd een kans van 50% met gokken zeg ik maar.

@ris, ook al 3 keer met Ella naar de kapper geweest. Ik nu 2x met Roan en zijn haar hangt alweer achter zijn oren. Heb alleen geen tijd om naar de kapper te gaan. Komt met een week of 3 wel weer.

@vlekjes. Ik hoorde op de creche dat een ander kindje precies hetzelfde had en dat het daar de zesde ziekte genoemd werd. Zijn lijfje wordt wat minder, hij krijgt het nu rond zijn mond, dat vind ik vervelender. Hopen dat er geen littekentjes komen.

@ringel, heeft het bij Mayte doorgezet? De vlekjes?

@annie, dikke knuffel. Je doet het knap hoor.Onze positieve en zonnige annie is zo weer terug!

Morgen weer een lange dag. Overdag bij nieuwe baan, 's avonds bij oude baan. "zet mantra aan, het is voor het goede doel"!
@Pebbs: Nee, geen plannen...wordt ws. bedden verschonen, wassen, strijken en ramen lappen...blergh!!!

@Ringel: Schatje!!!!
@Pebbs: En, en, weer een crosspost???

@Krook: Klopt, ik zat ook op december 2006 en op nog één maar weet niet meer hoe die heette, jij nog wel???
@ringel: ik vond dat jij het een tijd geleden zo mooi omschreef als een dagboek dat terugpraat. Wel een dagboek met een persoonlijkheidsstoornis met zoveel verschillende meningen en antwoorden :-).
sjonge jonge we crossen elkaar wel weer lekker he!

@Krook, de oppas opperde dat het ook zou kunnen door de sinaasappelsap die ze een tijdje geleden had gehad. Is zuur en daar kunnen die muppetlijfjes nog niet zo goed tegen. Maar ze heeft ze ook nog steeds. ok bij d'r oren....geen idee wat het zou kunnen zijn. Heb wel besloten om me er niet om te laten maken. Ze heeft er ogenschijnlijk geen last van (misschien toch maar ff googelen op 6e ziekte?)

@mmmoi vind jou toch wel goede huisvrouw hoor, en strijken en ramen lappen....kom d'r niet eens aan toe!
@pebbles, ach heeft niet iedreen stiekem allemaal stemmetjes in zijn hoofd die allerlei tegenstijdige maar ook bevestigende antwoorden geeft?
Druk hier zeg, elke keer als ik wat post dan heb ik weer wat gemist.

@krokus: zesde ziekte weet ik dus niks vanaf, ik kan me voorstellen dat je dat niet herkend. Heeft hij er geen last van?

@mmmoi: net zo'n leuke dag als ik dus. Ik moet nog wel naar de poli om bloed te laten prikken op ijzer en ik moet het jurkje ruilen dat ik vorige week gekocht heb maar niet leuk staat.

En de schoonmaakster komt hier poetsen dus dat hoef ik gelukkig niet te doen.

sinds ik hier schrijf kom ik aan m'n irl dagboek niet toe hoor.....die ligt al een eeuwigheid te verstoffen in de boekenkast.
De Zesde ziekte, ook wel driedaagse koorts genoemd, is een kinderziekte die niet helemaal zo onschuldig is als de vijfde ziekte, maar toch nog vrij ongevaarlijk.

De Latijnse benaming is exanthema subitum of roseola infantum. De ziekte wordt veroorzaakt door het humaan herpesvirus type 6, een virus dat verwant is aan de verwekker van de koortslip en van genitale herpes. In tegenstelling tot deze andere virussen geeft de verwekker van zesde ziekte geen terugkerende problematiek. De incubatietijd is 10 tot 15 dagen.

De ziekteverschijnselen bestaan uit een vrij plots optredende, enige (meestal 3 tot 5) dagen durende hoge koorts, (39 tot 40,5 °C), meestal zonder duidelijke lokaliserende symptomen zoals oorpijn of een zere keel. De koorts zakt dan vrij abrupt waarna het kind een uitslag ontwikkelt. Soms gaat de uitslag gepaard met keelontsteking, oorontsteking en/of vergroting van de lymfeklieren in hals en nek. Het kind hoeft geen erg zieke indruk te maken en een koortswerend middel zoals paracetamol is meestal reeds voldoende. Meer is er trouwens niet aan te doen, de ziekte geneest vanzelf.

Van de wikipedia gehaald.....
ha nog 3 berichtjes en ik heb de 1000 gehaald!
nog 2
nog 1
en ga nu de tv makelaar kijken
nul
Ik zie bij jou trouwens 960 berichten staan Ringel.

Die van mij staat op 1759 trouwens (schaam).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven