Entertainment alle pijlers

Zomergasten 2012

15-07-2012 15:57 570 berichten
De VPRO zendt deze zomer het 25ste seizoen uit van Zomergasten. Dit jubileum wordt gevierd met een extra uitzending op 15 juli. (Ned. 3, 20:15 - 23:10 uur).

Een speciale aflevering "Volgende fragment" waarin Roel van Broekhoven praat met de twaalf presentatoren die Jan Leyers zijn voorgegaan, en een selectie van de 125 gasten over hun ervaringen en gedenkwaardige momenten.

In Volgende fragment vertellen de presentatoren over hun meest gedenkwaardige gasten en bijzondere momenten, hun aanpak, waar zij naar streefden, maar ook hoe zij zich voorbereidden en hoe ze omgingen met spanning en soms meedogenloze kritiek. Ook verschillende gasten delen hun ervaringen over hun optreden in het programma: voor sommigen van hen is er zelfs sprake van een leven vóór en na Zomergasten, dat hun een podium bood voor hun persoonlijke verhaal, openbaring of betoog. Dat kon leiden tot een ontwapenend inzicht in een innerlijke wereld of ontroerend moment maar soms ook tot spanning tussen gast en presentator. Zowel gasten als presentatoren memoreren openhartig de spannende en ongemakkelijke momenten.

De Zomergasten van 2012 (vanaf 22 juli) zijn:

Henny Vrienten 22 juli

Micha Wertheim 29 juli

Jolande Withuis 5 augustus

Lidewij Edelkoort 12 augustus

Ben Verwaayen 19 augustus

Adriaan van Dis 26 augustus

----------------------------------------------------------------------------

Ik kijk er weer naar uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kalliope schreef op 12 augustus 2012 @ 23:31:

Prachtige avond. Blijven er nog mensen hangen voor de keuzefilm?Nee, ik had al moeite om de fragmenten nog binnen te laten komen, ze zegt zoveel (qua inhoud) dat ik dat eerst nog allemaal moet verwerken.
Tot volgende week dames!

Het was gezellig.

SAMEN. Heel trendy
Gewenste reclame?

Ik kan de tv pauzeren dus altijd pauze nemen als ik wil. Geen digitale tv?

Ik wil de film gaan kijken maar ik kijk juist nooit naar zomergasten.
Het Viva forum is papaja.
Voor mij te laat. Dag allemaal tot volgende week.
Wij zijn heel trendy hier. Al duurt het nog even voor ik mijn haar zo ga doen of een dirndl aan ga schaffen.

Tot volgende week!
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

De film heb ik al gezien. Maakt verder niet uit, maar geen geduld nog eens te kijken nu.

Vond het ook een leuke avond en de fragmenten waren geweldig.
Hehe Jan kan het wel! Vond 'm voor het eerst echt geinteresseerd in zijn gast.

Wat een leuke vrouw en wat een geweldige fragmenten kwamen er voorbij.
Jan is gewoon beter met vrouwen.
Prima Zomergasten-avond, met veel fragmenten die ik nog nooit had gezien, en daar hou ik van. En dan ook nog een boeiende, intelligente vrouw die goed kan associeren en een pleidooi houdt voor het anders kijken naar de dingen en de wereld !

Daar is niks interessant-doenerigs aan, dat is interessant!

Ik hou van dingen die ik niet in één keer kan vatten of doorzien, of die ik in eerste instantie 'raar' vind !

En Jan was ook goed in vorm.
Kijken er nog mensen, ondanks de warmte?
Liever elitair dan een pauper!

Ja hier!
ik kijk ook.

Wat kan deze meneer goed lege zinnen praten.

Hij had een 'leuke job' toen hij de betrokkenheid van ITT bij de staatsgreep van Pinochet ging ontkennen

"Declassified documents released by the CIA in 2000 suggest that ITT financially helped opponents of Salvador Allende's government prepare a military coup."

Maar het interesseerde hem niet of het waar was of niet, zegt hij dan ook nog.
Ja.

Ik heb moeite met deze man, de manier waarop hij praat.

Hebben jullie dat ook?

Voelt een beetje opdringerig ofzo...Kan het nog niet goed definiëren.
quote:Mazou schreef op 19 augustus 2012 @ 20:59:

Ja.

Ik heb moeite met deze man, de manier waarop hij praat.

Hebben jullie dat ook?

Ja. Hij praat in lege zinnen. Dat ergert me.

quote:Voelt een beetje opdringerig ofzo...Kan het nog niet goed definiëren.Hij heeft iets gekunstelds. .
Denk niet dat ik het interessant vind vanavond. Duurde me te lang tot er een fragment kwam en dit fragment kan me echt niet boeien en duurt erg lang. Ik ga weer lekker naar Lowlands.
quote:waranaka schreef op 19 augustus 2012 @ 21:02:

[...]

Ja. Hij praat in lege zinnen. Dat ergert me.

[...]

Hij heeft iets gekunstelds. .

Ja, hij is zich volgens mij heel bewust van de camera.

Te bewust naar mijn idee.
Ik vond het Steve Jobs stuk wel super mooi en inspirerend!

Dat is tenminste iets
Ik vind de gast bijzonder irritant... leeg en teveel bezig met zichzelf, maar de clip (nou ja, film) met Steve Jobs vond ik wel tof!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Prachtig, die lezing.
En oh ja: Steve Jobs heeft gelijk: volg je hart!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik vind het wel een gezellig interview.

En ik ga die droomogen van Jan nog missen als ZG is afgelopen.
quote:Mazou schreef op 19 augustus 2012 @ 21:09:

Ik vond het Steve Jobs stuk wel super mooi en inspirerend!

Dat is tenminste iets Zal wel aan mijn bui/gemoedstoestand liggen (van slag door de hitte)., het kon mij niet boeien.
Ik ben door de warmte veel te loom om die eindeloze woordenbrij van die man te doorgronden. Volgens mij zegt hij vrij weinig in heel veel woorden.
Hij praat alsof hij iets ONTZEEEEEEETEND boeiends aan het vertellen is, maar hij zegt niets boeiends.

Niets bijzonders, in ieder geval.
quote:Hasse88 schreef op 19 augustus 2012 @ 21:10:

En oh ja: Steve Jobs heeft gelijk: volg je hart!weet niet of ik het er mee eens ben, Bij top-mensen zit er een flinke survivorship-bias in; we krijgen niet alle mensen in beeld die hun hart hebben gevolgd en niet succesvol zijn (op welk gebied dan ook).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven