Dilemma....

19-08-2012 22:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 36 en zit met een dilemma. Of anders gezegd, ik vraag mij iets af. Wellicht dat er lezers zijn die mij verder op weg kunnen helpen. Bij voorbaat alvast bedankt... :-)

Al 10 jaar heb ik een hele goede vriendin. Toen ik haar 10 jaar geleden voor het eerst zag was ik meteen verkocht. We kregen kortstondig iets en daarna ontstond een vriendschap. Wel was er een periode van een paar jaar dat we niet tot nauwelijks contact hadden.

2 jaar geleden zagen we elkaar opeens weer vaker en kregen we weer iets. En nu was ik er nog erger aan toe, zij is echt mijn droomvrouw. Uiteindelijk ging het over, maar de vriendschap bleef. Sterker nog, die werd alleen maar beter en intensiever. Ook al blijft zij mijn droomvrouw, ik kon het een plekje geven en de vriendschap die ik er voor in de plaats kreeg daar ben ik heel blij mee.

En nu heb ik 2 maanden geleden (na intensief daten) iemand ontmoet. Ik heb er hard naar gezocht... . Helemaal verliefd. Ze heeft alles. Leuk, lief, grappig enzovoort. We hebben het heel leuk samen. Maar als ik mijn gevoel zet naast het gevoel voor mijn droomvrouw dan komt dat niet eens in de buurt. Ik weet dat het niet te vergelijken is, maar ik ben er toch 'mee bezig'.

Betekent dit dat ik toch nog even door moet zoeken naar iemand voor wie ik hetzelfde gevoel heb als voor mijn droomvrouw? Of moet ik me erbij neerleggen dat zij gewoon speciaal is en dat een 'second-best' ook goed genoeg is?
Ik zou nog even verder zoeken. Je kunt dat die arme vrouw toch niet aan doen dat je liever bij je beste vriendin zou zijn. Je weet wel, die beste vriendin die je ook nog vaak ziet.

Je moet ofwel zorgen dat het met die heerlijke vriendin iets wordt, of je moet zorgen dat je over haar heen komt. En daarvoor kan het heel handig zijn om haar minimaal een paar maanden niet te zien.
En ik geloof trouwens niet dat je helemaal verliefd bent nu. Als je dat echt was, dan dacht je niet meer aan die ander.
Droomvrouw is fantasie, zo goed passen jullie niet bij elkaar anders waren jullie niet tot 2 x toe uit elkaar gegaan.

Ben gewoon lekker verliefd en geniet van elkaar. En zet vooral deze fantasie uit je hoofd, aangezien het een grote kans zal hebben tussen jullie in te staan wanneer de eerste verliefdheid afzwakt.

En zo kun je een langdurige relatie flink voor jezelf verpesten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Een droomvrouw is, zoals al uit het woord blijkt, niete cht. Ze is gemaakt naar jouw droom, dus het is niet helemaal eerlijk om iedere abdere voruw met haar te vergelijken. dat gaan ze nooit winnen. Maar je kent haar pas 2 maanden, geef haar een kans en probeer niet te vergelijken met een droom die niet haalbaar is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Misschien een rare vraag, maar heb je je `droomvrouw´ al eens vertelt wat je voor haar voelt of dat je met haar verder wilt?

En ook ben ik benieuwd waardoor het kwam dat het die keren dat jullie het probeerde het weer uit is gegaan?

Heeft je `droomvrouw´ op dit moment een relatie of is ze ook single?
Nou oke,

Ik zal eerst even jezelf tot rust laten komen. Je bent duidelijk nog niet over haar heen, waarom wil je dan een nieuwe relatie in springen?
uhm, die hele voorgeschiedenis geeft je toch aan dat jullie dus NIET werken, en dat het dus een 'droom' is. Let go.

Nu kan en heb je het blijkbaar nog niet losgelaten. Maar in mijn mening kan je niet EN verliefd zijn, EN toch aan een ander denken op de 1e plek. Sorry, dan ben je niet verliefd.

Maar dat ben ik
@ciambella: Ja, dat weet ze wel. En kort samengevat wilde zij beide keren niet verder. En ja, ze heeft nu een relatie ja.
Verbreek de vriendschap en kom echt los van haar.

Die 'vriendschap' houdt jou tegen. Bovendien geloof ik er niets van dat het vriendschap is, als zij weer wil dan ben jij vast ook weer bereid.

Niet eerlijk tegenover dat andere meisje.
quote:liselore3punt0 schreef op 19 augustus 2012 @ 23:05:

Verbreek de vriendschap en kom echt los van haar.

Die 'vriendschap' houdt jou tegen. Bovendien geloof ik er niets van dat het vriendschap is, als zij weer wil dan ben jij vast ook weer bereid.

Niet eerlijk tegenover dat andere meisje.eens
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ook eens met Liselore. Bij haar blijven plakken en hopen gaat je alleen maar meer verdriet opleveren en het houd je tegen verder te gaan met je eigen leven. Ze heeft je twee keer gedumpt en is nu in een relatie met een ander, een keer houdt het op toch?

De ware bestaat niet.
Vooral doorgaan met wat je hebt. Ik heb een beetje een vergelijkbare situatie gehad en ben er op de best mogelijke manier uitgekomen. Dat wil zeggen dat de partner die ik vond nu mijn vrouw is, de geweldige vriendin van ervoor nog steeds een geweldige vriendin en dat ze het samen ook prima kunnen vinden.

Je hebt de droomvrouw jarenlang geïdoliseerd en daardoor is het vrij logisch dat dat niet ineens weg is. Een nieuwe relatie daarentegen geeft weer spanning, twijfels enzovoort. Aan de andere kant is je droomvrouw duidelijk niet je vrouw voor het leven, anders was ze dat al wel geworden. De nieuwe relatie verdient dus een kans, liefst wel in openheid. Het heeft voor mij gewerkt juist doordat ik open was en een bewuste keuze heb kunnen maken. Mijn vrouw is mijn vrouw en zal nooit nummer 2 worden omdat ik ervoor kies haar niet nummer 2 te laten zijn. Tegelijk heb ik nog steeds die vriendin die ook heel dierbaar is (net als haar kinderen ondertussen trouwens, het is alweer even gelden).
Misschien nog even ter verduidelijking. Ik heb me al neergelegd bij die vriendschap. En dat loopt prima. Mijn dilemma is: moet ik verder op zoek gaan naar hetzelfde gevoel? Aangezien ik weet wat ik voor iemand KAN voelen vraag ik mij dat af. Of anders uitgelegd: zij heeft de lat heel hoog gelegd. Moet ik de lat gewoon wat lager leggen en me realiseren dat dat niet een tweede keer haalbaar is? Of moet ik op zoek gaan naar iemand waarbij de lat minstens even hoog ligt?
Hmm, ik kan hier op twee manieren op reageren. Ik ga 't maar gewoon allebei doen.

1. Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt. Het gaat nu niet heel goed. Dat wil zeggen, tuurlijk, je wilt de vriendschap niet kwijt. Maar elke nieuwe relatie wordt direct aan haar gespiegeld. Dat klinkt niet relaxed. Zeg eens eerlijk, wat als die vriendin nu gaat scheiden en jou terug wil? Zeg je dan nee? Eerlijk?

2. Ok, stel dat je inderdaad echt niet meer met die vriendin wilt en nu twijfelt of je datzelfde gevoel nog weer terug kan krijgen. Was zij je eerste grote liefde? De eerste op wie je echt heel erg verliefd was? Zo ja, dan krijg je dat gevoel misschien niet zo snel weer. Een eerste liefde is vaak extra speciaal. Was het niet je eerste liefde, dan kan je het gevoel sowieso nog wel weer krijgen.

Tenminste, in theorie dan. Misschien duurt het wel tien jaar voordat het weer gebeurt. Of dertig. Of twee weken. Of je daarop wilt wachten kun je alleen maar zelf beslissen.
Zelf weet ik 't trouwens wel. Ik wil 't tot in m'n tenen voelen. Heerlijk vind ik dat, een van de mooiste dingen van het leven
quote:YetiMan schreef op 19 augustus 2012 @ 23:32:

Vooral doorgaan met wat je hebt. Ik heb een beetje een vergelijkbare situatie gehad en ben er op de best mogelijke manier uitgekomen. Dat wil zeggen dat de partner die ik vond nu mijn vrouw is, de geweldige vriendin van ervoor nog steeds een geweldige vriendin en dat ze het samen ook prima kunnen vinden.

Je hebt de droomvrouw jarenlang geïdoliseerd en daardoor is het vrij logisch dat dat niet ineens weg is. Een nieuwe relatie daarentegen geeft weer spanning, twijfels enzovoort. Aan de andere kant is je droomvrouw duidelijk niet je vrouw voor het leven, anders was ze dat al wel geworden. De nieuwe relatie verdient dus een kans, liefst wel in openheid. Het heeft voor mij gewerkt juist doordat ik open was en een bewuste keuze heb kunnen maken. Mijn vrouw is mijn vrouw en zal nooit nummer 2 worden omdat ik ervoor kies haar niet nummer 2 te laten zijn. Tegelijk heb ik nog steeds die vriendin die ook heel dierbaar is (net als haar kinderen ondertussen trouwens, het is alweer even gelden).

En zo is het. Je hebt die vriendin geïdealiseerd, en dat doe je nog steeds. Je geeft iemand anders daardoor geen eerlijke kans. Nee, ik denk niet dat je op zoek moet gaan naar datzelfde gevoel. Deze vrouw is anders, en zo ook is je gevoel voor deze vrouw anders. Maar daarom hoeft het niet minder goed te zijn.

En wat Mademoiselle zegt is waar, maar de ervaring leert ook dat mensen voor wie je "het" voelt tot in je tenen, op de een of andere rare manier niet je partner worden.
vind jij dat je een second best verdiend?

Vind jij dat je vriendin het verdient een second best te zijn?
quote:YetiMan schreef op 19 augustus 2012 @ 23:32:

Je hebt de droomvrouw jarenlang geïdoliseerd en daardoor is het vrij logisch dat dat niet ineens weg is. Een nieuwe relatie daarentegen geeft weer spanning, twijfels enzovoort. Aan de andere kant is je droomvrouw duidelijk niet je vrouw voor het leven, anders was ze dat al wel geworden. De nieuwe relatie verdient dus een kans, liefst wel in openheid. Het heeft voor mij gewerkt juist doordat ik open was en een bewuste keuze heb kunnen maken. Mijn vrouw is mijn vrouw en zal nooit nummer 2 worden omdat ik ervoor kies haar niet nummer 2 te laten zijn. Tegelijk heb ik nog steeds die vriendin die ook heel dierbaar is (net als haar kinderen ondertussen trouwens, het is alweer even gelden).Eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven