 Geld & Recht
                        
                          alle pijlers
                    
                    
                        Geld & Recht
                        
                          alle pijlers 
                        
                    
                Henk is boos (op de ING)
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 14:55
            
                            
                                                             
                                Henk stort al jaren (35 zelfs) zijn salaris bij de ING. Nu krijgen nieuwe klanten 50 euro bonus. En dus is Henk boos. Meer dan 20.000 mensen scharen zich achter Henk op Facebook.
Mijn vraag: waarom investeren dienstverleners over het algemeen zo weinig in bestaande klanten? Een klant houden lijkt mij eenvoudiger dan een nieuwe klant aantrekken...
                    Mijn vraag: waarom investeren dienstverleners over het algemeen zo weinig in bestaande klanten? Een klant houden lijkt mij eenvoudiger dan een nieuwe klant aantrekken...
 
                                 
                                
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:00
            
                            
                                
                                Wat een onzin. Toen ik tig jaar geleden bij een bank ging kreeg ik ook een 'bonus'. Van een geeltje destijds. Dat is al heel erg lang zo. Word nu klant en ontvang zus en zo. En nee, dat krijg je niet elk jaar. Als Henk al 35 jaar zijn centjes bij de ING heeft, dan heeft Henk ook de mooie spaarrentetjes van destijds meegekregen die op sommige momenten zelfs rond de 6 tot 7% lagen. Wat de mensen van nu weer niet hebben. 
Dat iemand uberhaupt moeite steekt om 50 lullige eurotjes... Ik denk dat Henk wel tijd heeft voor een bijbaantje. Kortom, henk moet niet zo zeiken
Dienstverleners doen veel om klanten te houden (lang niet allemaal slagen ze daar even goed in). Alleen zit het houden van een klant niet in het geven van een cadeautje maar in heel andere zaken.
                    Dat iemand uberhaupt moeite steekt om 50 lullige eurotjes... Ik denk dat Henk wel tijd heeft voor een bijbaantje. Kortom, henk moet niet zo zeiken
Dienstverleners doen veel om klanten te houden (lang niet allemaal slagen ze daar even goed in). Alleen zit het houden van een klant niet in het geven van een cadeautje maar in heel andere zaken.
 
                                 
                                
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:01
            
                            
                                
                                quote:_lupine_ schreef op 20 augustus 2012 @ 14:59:
Henk is terecht boos. Ik ben ook boos (geweest) op de nrc. Heb al jaren een abonnement op de nrc.next en ik als trouwe abonnee krijg niks, terwijl een nieuw abonnee een Ipad (!) kado kreeg. Heb ze ook opgebeld en als 'troost' heb ik een paar cd's gekregen.Dat noemen ze klantenwerving, het is toch al jaren gewoon dat nieuwe klanten kadootjes krijgen.
                    Henk is terecht boos. Ik ben ook boos (geweest) op de nrc. Heb al jaren een abonnement op de nrc.next en ik als trouwe abonnee krijg niks, terwijl een nieuw abonnee een Ipad (!) kado kreeg. Heb ze ook opgebeld en als 'troost' heb ik een paar cd's gekregen.Dat noemen ze klantenwerving, het is toch al jaren gewoon dat nieuwe klanten kadootjes krijgen.
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:03
            
                            
                                                             
                     
                                
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:03
            
                            
                                 
                                
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:05
            
                            
                                
                                quote:redband schreef op 20 augustus 2012 @ 15:01:
[...]
Dat noemen ze klantenwerving, het is toch al jaren gewoon dat nieuwe klanten kadootjes krijgen.Ja, dat is wel zo, maar aan de andere kant vind ik het ergens ook niet eerlijk. Zo van: de bestaande trouwe lezer is binnen, daar hoeven we niet naar om te kijken. Daar moet een bedrijf wel voorzichtig mee om springen en een juiste balans in vinden. Een geestelijk product als een krant al helemaal. Er zijn genoeg kranten/oproepen die veel lezers en leden hebben verloren door dit soort dingen.
                    [...]
Dat noemen ze klantenwerving, het is toch al jaren gewoon dat nieuwe klanten kadootjes krijgen.Ja, dat is wel zo, maar aan de andere kant vind ik het ergens ook niet eerlijk. Zo van: de bestaande trouwe lezer is binnen, daar hoeven we niet naar om te kijken. Daar moet een bedrijf wel voorzichtig mee om springen en een juiste balans in vinden. Een geestelijk product als een krant al helemaal. Er zijn genoeg kranten/oproepen die veel lezers en leden hebben verloren door dit soort dingen.
 
                                
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:06
            
                            
                                
                                Ik denk dat Henk de inktvlekwerking van zijn facebook-bericht wat heeft onderschat. En ik denk dat ING niet blij is met deze berichten.
Ik kan me de frustratie wel voorstellen. Zo lang bedrijven vooral hun best doen om nieuwe klanten te lokken en wat minder oog hebben voor bestaande klanten, is af en toe overstappen de beste strategie. Voor een nieuwe i-pad zou ik het overwegen, maar voor 50 euro is het allemaal wat te veel moeite.
                    Ik kan me de frustratie wel voorstellen. Zo lang bedrijven vooral hun best doen om nieuwe klanten te lokken en wat minder oog hebben voor bestaande klanten, is af en toe overstappen de beste strategie. Voor een nieuwe i-pad zou ik het overwegen, maar voor 50 euro is het allemaal wat te veel moeite.
 
                                
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:07
            
                            
                                
                                quote:_lupine_ schreef op 20 augustus 2012 @ 14:59:
Henk is terecht boos. Ik ben ook boos (geweest) op de nrc. Heb al jaren een abonnement op de nrc.next en ik als trouwe abonnee krijg niks, terwijl een nieuw abonnee een Ipad (!) kado kreeg. Heb ze ook opgebeld en als 'troost' heb ik een paar cd's gekregen.Met daaraan een duur abonnement (want zonder abo en dus alleen wifi mocht niet.... dus zit je daar aan vast) en een verplichting tot zo lang afnemen. Zelf een Ipad kopen is altijd goedkoper
                    Henk is terecht boos. Ik ben ook boos (geweest) op de nrc. Heb al jaren een abonnement op de nrc.next en ik als trouwe abonnee krijg niks, terwijl een nieuw abonnee een Ipad (!) kado kreeg. Heb ze ook opgebeld en als 'troost' heb ik een paar cd's gekregen.Met daaraan een duur abonnement (want zonder abo en dus alleen wifi mocht niet.... dus zit je daar aan vast) en een verplichting tot zo lang afnemen. Zelf een Ipad kopen is altijd goedkoper
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:07
            
                            
                                                             
                                Ik heb zelf wel een aanbod van Essent gekregen toen ik eind vorig jaar over stapte naar Green Choice. Ten eerste kon het aanbod niet tippen aan de prijs van Green Choice. En ten tweede baalde ik wel een beetje dat ik als trouwe klant geen actietarieven aangeboden krijg of premies om klant te blijven. Heb gezegd dat ze over een jaartje weer mag bellen want dan loopt mijn contract met Green Choice weer af. Misschien ga ik dan terug naar Essent want behalve de rekening heb ik nooit wat te klagen gehad over service/levering oid.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                
                                                                                                                                        
                     
                                
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:10
            
                            
                                
                                Van de week weer een pikkie op de stoep die wilde dat ik overstapte naar oxxio. Hij had het even voor me uitgerekend, dat zou me 65 euro per jaar schelen. Ik ben tevreden met mijn huidige leverancier, bij klachten reageren ze heel adequaat en vriendelijk, die 65 euro kon pikkie in een donker plekkie stoppen want ik blijf niet alleen klant vanwege een kostprijs. 
Dat had ie niet verwacht. Niet iedereen kijkt alleen maar naar wat het kost, maar neemt er andere facetten bij. Oh ja, daar kreeg ik ook een Ipad. Leuk.... maar daar hebben we er al een paar van en die zijn abo vrij en gewoon met wifi. Sodemieter op zeg. Niks geen cadeautje.. gewoon een telefoon abonemment verkopen. NIks meer en niks minder
                    Dat had ie niet verwacht. Niet iedereen kijkt alleen maar naar wat het kost, maar neemt er andere facetten bij. Oh ja, daar kreeg ik ook een Ipad. Leuk.... maar daar hebben we er al een paar van en die zijn abo vrij en gewoon met wifi. Sodemieter op zeg. Niks geen cadeautje.. gewoon een telefoon abonemment verkopen. NIks meer en niks minder
 
                                
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:14
            
                            
                                                             
                                quote:Oriane schreef op 20 augustus 2012 @ 15:07:
[...]
Met daaraan een duur abonnement (want zonder abo en dus alleen wifi mocht niet.... dus zit je daar aan vast) en een verplichting tot zo lang afnemen. Zelf een Ipad kopen is altijd goedkoperOxxio had/heeft inderdaad ook zo'n Ipad actie. Aangezien het tijd werd eens over te stappen van energieleverancier heb ik eens gekeken. Het abbo met de Ipad was inderdaad aanzienlijk duurder dan het 'normale' abbonement van Oxxio. Het zijn lokkertjes die je, zoals Oriane al terecht aangeeft, uiteindelijk zelf betaald.
                    [...]
Met daaraan een duur abonnement (want zonder abo en dus alleen wifi mocht niet.... dus zit je daar aan vast) en een verplichting tot zo lang afnemen. Zelf een Ipad kopen is altijd goedkoperOxxio had/heeft inderdaad ook zo'n Ipad actie. Aangezien het tijd werd eens over te stappen van energieleverancier heb ik eens gekeken. Het abbo met de Ipad was inderdaad aanzienlijk duurder dan het 'normale' abbonement van Oxxio. Het zijn lokkertjes die je, zoals Oriane al terecht aangeeft, uiteindelijk zelf betaald.
 
                                
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:14
            
                            
                                                             
                                Is Henk getrouwd met die mevrouw die toentertijd de Postcodeloterij aan wilde klagen omdat de straatprijs in haar straat gevallen was en zij niet meedeelde omdat ze geen lot had??
En als Henk trouwens bij de ing zn salaris stort en daar een gedeelte van spaart, kan hij bij iedere spaaractie die er is een formulier invullen (voor een anwb cadeaukaart bijv., een zaklamp, een klokje, een handdoek). Ook heeft ING een tijdelijke renteverhoging gehad voor het spaargeld dat je in 3 maanden tijd bijstortte. Wat dat betreft vind ik ING nog best goed met bestaande klanten omgaan.
                    En als Henk trouwens bij de ing zn salaris stort en daar een gedeelte van spaart, kan hij bij iedere spaaractie die er is een formulier invullen (voor een anwb cadeaukaart bijv., een zaklamp, een klokje, een handdoek). Ook heeft ING een tijdelijke renteverhoging gehad voor het spaargeld dat je in 3 maanden tijd bijstortte. Wat dat betreft vind ik ING nog best goed met bestaande klanten omgaan.
                                    liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
                                
                                                                                 
                                
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:15
            
                            
                                
                                quote:Oriane schreef op 20 augustus 2012 @ 15:07:
[...]
Met daaraan een duur abonnement (want zonder abo en dus alleen wifi mocht niet.... dus zit je daar aan vast) en een verplichting tot zo lang afnemen. Zelf een Ipad kopen is altijd goedkoper
Ik heb zo'n abbo, al vijf jaar ofzo en wil hem ook nog wel zo lang houden, dus voor mij is dat geen probleem.
Ik ben mijn afstudeerscriptie geschreven over een inmiddels niet meer bestaand bedrijf. Een van de oorzaken die tijdens mijn onderzoek aan het ligt kwam, was precies waar dit topic over gaat. De bestaande klanten werd voor lief genomen, maar dat waren er niet genoeg. Er werd dus alles op alles gezet om nieuwe klanten te werven, waardoor de bestaande klandizie zich in de kou voelde staan en uiteindelijk ook afhaakte. Het is moeilijk voor een bedrijf om hier een balans in te vinden dus.
                    [...]
Met daaraan een duur abonnement (want zonder abo en dus alleen wifi mocht niet.... dus zit je daar aan vast) en een verplichting tot zo lang afnemen. Zelf een Ipad kopen is altijd goedkoper
Ik heb zo'n abbo, al vijf jaar ofzo en wil hem ook nog wel zo lang houden, dus voor mij is dat geen probleem.
Ik ben mijn afstudeerscriptie geschreven over een inmiddels niet meer bestaand bedrijf. Een van de oorzaken die tijdens mijn onderzoek aan het ligt kwam, was precies waar dit topic over gaat. De bestaande klanten werd voor lief genomen, maar dat waren er niet genoeg. Er werd dus alles op alles gezet om nieuwe klanten te werven, waardoor de bestaande klandizie zich in de kou voelde staan en uiteindelijk ook afhaakte. Het is moeilijk voor een bedrijf om hier een balans in te vinden dus.
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:17
            
                            
                                                             
                                quote:redband schreef op 20 augustus 2012 @ 15:14:
Ja, de vodafoon kan er ook wat van. Of ze een nieuwe abo kunnen aanbieden. Als ik behoefte heb aan een nieuw abo zijn ze de eerste die het horen, mijn googel mankeert namelijk niets.ow..die moet ik zelf elke twee jaar bellen. "Jongens, mn abonnement loopt af..hebben jullie nog een leuk en gratis nieuw toestel als ik wil verlengen?" Dan sturen ze een mail met een aantal types waar je uit kunt kiezen; heb nu dus twee nieuwe telefoons in de kast liggen, totdat de huidige eens stuk gaat.
                    Ja, de vodafoon kan er ook wat van. Of ze een nieuwe abo kunnen aanbieden. Als ik behoefte heb aan een nieuw abo zijn ze de eerste die het horen, mijn googel mankeert namelijk niets.ow..die moet ik zelf elke twee jaar bellen. "Jongens, mn abonnement loopt af..hebben jullie nog een leuk en gratis nieuw toestel als ik wil verlengen?" Dan sturen ze een mail met een aantal types waar je uit kunt kiezen; heb nu dus twee nieuwe telefoons in de kast liggen, totdat de huidige eens stuk gaat.
                                    liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
                                
                                                                                
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:25
            
                            
                                                             
                                quote:Oriane schreef op 20 augustus 2012 @ 15:10:
Van de week weer een pikkie op de stoep die wilde dat ik overstapte naar oxxio. Hij had het even voor me uitgerekend, dat zou me 65 euro per jaar schelen. Ik ben tevreden met mijn huidige leverancier, bij klachten reageren ze heel adequaat en vriendelijk, die 65 euro kon pikkie in een donker plekkie stoppen want ik blijf niet alleen klant vanwege een kostprijs.
Dat had ie niet verwacht. Niet iedereen kijkt alleen maar naar wat het kost, maar neemt er andere facetten bij. Oh ja, daar kreeg ik ook een Ipad. Leuk.... maar daar hebben we er al een paar van en die zijn abo vrij en gewoon met wifi. Sodemieter op zeg. Niks geen cadeautje.. gewoon een telefoon abonemment verkopen. NIks meer en niks minderIk let ook inderdaad op service en klanttevredenheid. Over Green Choice vond ik online eigenlijk niets negatiefs. Ze waren niet de goedkoopste (zelfs nummer 3 op de lijst) maar toch zeker 20 euro per maand goedkoper voor gas en licht. en 250 euro per jaar vind ik dan toch wel veel. Verder geen lokkertjes of kadootjes. Over de 2 goedkoopste leveranciers vond ik veel te veel negatiefs op internet dus dat durfde ik niet aan. Waren ook rare constructies waarbij je eerst wel betaalde maar een bonus kreeg van zoveel. Dan haak ik af, ik wil gewoon weten wat ik ga betalen en geen andere ongein er omheen.
                    Van de week weer een pikkie op de stoep die wilde dat ik overstapte naar oxxio. Hij had het even voor me uitgerekend, dat zou me 65 euro per jaar schelen. Ik ben tevreden met mijn huidige leverancier, bij klachten reageren ze heel adequaat en vriendelijk, die 65 euro kon pikkie in een donker plekkie stoppen want ik blijf niet alleen klant vanwege een kostprijs.
Dat had ie niet verwacht. Niet iedereen kijkt alleen maar naar wat het kost, maar neemt er andere facetten bij. Oh ja, daar kreeg ik ook een Ipad. Leuk.... maar daar hebben we er al een paar van en die zijn abo vrij en gewoon met wifi. Sodemieter op zeg. Niks geen cadeautje.. gewoon een telefoon abonemment verkopen. NIks meer en niks minderIk let ook inderdaad op service en klanttevredenheid. Over Green Choice vond ik online eigenlijk niets negatiefs. Ze waren niet de goedkoopste (zelfs nummer 3 op de lijst) maar toch zeker 20 euro per maand goedkoper voor gas en licht. en 250 euro per jaar vind ik dan toch wel veel. Verder geen lokkertjes of kadootjes. Over de 2 goedkoopste leveranciers vond ik veel te veel negatiefs op internet dus dat durfde ik niet aan. Waren ook rare constructies waarbij je eerst wel betaalde maar een bonus kreeg van zoveel. Dan haak ik af, ik wil gewoon weten wat ik ga betalen en geen andere ongein er omheen.
            
                                
              maandag 20 augustus 2012 om 15:48
            
                            
                                                             
                                quote:tristan19 schreef op 20 augustus 2012 @ 14:55:
Mijn vraag: waarom investeren dienstverleners over het algemeen zo weinig in bestaande klanten? Een klant houden lijkt mij eenvoudiger dan een nieuwe klant aantrekken...Je geeft het antwoord zelf al. Een bestaande klant houden is veel makkelijker, daar hoeven ze weinig energie in te steken, omdat de meeste klanten toch geen zin hebben om over te stappen. Investeren in het werven van nieuwe klanten levert meer op.
                    Mijn vraag: waarom investeren dienstverleners over het algemeen zo weinig in bestaande klanten? Een klant houden lijkt mij eenvoudiger dan een nieuwe klant aantrekken...Je geeft het antwoord zelf al. Een bestaande klant houden is veel makkelijker, daar hoeven ze weinig energie in te steken, omdat de meeste klanten toch geen zin hebben om over te stappen. Investeren in het werven van nieuwe klanten levert meer op.
 
			 
		 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                                                     
                                                                     
                                                                    