hoe vaak bed verschonen?

18-08-2012 11:29 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe vaak jullie je bed verschonen? en doen jullie dat in de zomer vaker dan in de winter?

Ik doe het meestal om de 2 a 3 weken soms 4, maar dat vind ik soms nog te lang 4 weken...

Ik heb soms best wel de neiging om vaak mijn bed te verschonen, ik heb het 2 weken geleden nog gedaan en soms twijfel ik of ik mijn bed wel of niet zou verschonen, soms vind ik het ook gewoon heerlijk om onder een schone laken te slapen:)
1x per 2 weken. Met deze hitte minimaal 1x per week.

Of wanneer ik vind dat het nodig is, maar het zal ongeveer zo lang zijn.

Hwt kunnen ruiken of iemand in een verschoond bed heeft geslapen of niet en daarna niet gedouched heeft vind ik wel wat overdreven hoor.

Dan zou je dat na een dag of 2 al moeten ruiken ( want dan is het bed eigenlijk al niet meer schoon). Wat doe je dan, sta je uitgebreid te ruiken ofzo? Als iemand nou een aantal dagen hetzelfde shirt aan heeft ja dan ruik je dat, maar dat bed?
Ik heb er nog nooit over nagedacht om mijn dekbed te wassen eigenlijk. Ik lucht 'm alleen. Goede vraag.
quote:helena2 schreef op 20 augustus 2012 @ 22:02:

Enne, nu we toch bezig zijn: hoe wassen jullie je dekbed zelf? Wij hebben een donzen, wat je zelf kunt wassen en dan in de droger kunt doen. Maar het herfst/ lente dekbed past toch never nooit in de machine, of wel?

Heb het nog nooit durven proberen.Bij mij wel, en ik heb dus echt geen grote machine. Hij was toen wel vol.
Zeg maar Spijker.
Dekbed doe ik twee keer per jaar. Past net in de machine. Kussens mogen er niet in.
In de winter elke week, in de zomer bij warme temperaturen 2x per week... Ik douche elke avond voor het slapen gaan (ook haren wassen) en dat scheelt voor mijn gevoel ook qua frisheid.
Ik denk trouwens niet dat mijn dekbed in de wasmachine mag, dat is dan weer jammer. Zou ie dan naar de stomerij moeten?
Tot nu toe bracht ik hem idd naar de stomerij. Maar duur grapje.

Jullie doen hem dus toch in de machine. Tweepersoons neem ik aan? Wij hebben iets van 2,20 bij 2,20 denk ik.
En komt ie ook weer mooi uit de droger? Dons, hè, geen synthetisch iets.
quote:helena2 schreef op 20 augustus 2012 @ 22:13:

Tot nu toe bracht ik hem idd naar de stomerij. Maar duur grapje.

Maar hoe slaap je dan? Ik heb maar één dekbed
Ah, ja dat is lastig. Ik doe het zomerdekbed weg in de winter en andersom.

Kun je niet een nachtje onder een slaapzak slapen? Of hem nu wegbrengen. Dekbed is nu totaal overbodig!
Ik heb een lits-jumeaux dekbed en die heb ik dus afgelopen week nog in de wasmachine gedaan. Gewoon op het label gekeken hoe heet het mocht en daarna over de waslijn. Was met dit weer in een dag droog hoor.

Het is geen dons want daar ben ik allergisch voor.
Zeg maar Spijker.
Waar ik bang voor ben bij het dons is dat het niet meer fluffy wordt na het wassen. Daarom moet het in de droger, dat snap ik wel. En een tip was om er tennisballen bij te doen, zodat die het laten bewegen vanbinnen. Maar ik durref nie....
Helena, ik doe er altijd drie tennisballen bij. Gaat altijd goed. Het klinkt wel eng, alsof je droger wordt gemold, maar dat gebeurd niet hoor.
Hier meestal elke week. afgelopen winter was ik alleen en deed ik het meestal om de week. met deze warmte wat vaker!
Ik verschoon het bed om de 2 weken. Voor die tijd heb ik niet het idee dat het beddengoed vies is/stinkt/o.i.d. En ik doe het altijd standaard in het weekend. Soms weten we niet meer wanneer we het gedaan hebben, dan toch maar verschonen.

Vlak voor we op vakantie gingen wilde ik het bed verschonen, maar man vond dat overdreven (want we slapen er dan toch 4 weken niet in). Maar toen ik er `s avonds in kroop, had ik het idee dat ik vastplakte (niet letterlijk hoor!!!!). Dus lekker het bed verschoont, heerlijk fris nog geslapen. Vond man maar overdreven :-S
Wij verschonen ons bed ook elke 2 weken, nu met de warmte bijna elk weekend.

Ik vind het vooral zo vervelend dat ik dan weer 2 dagen een 2p hoeslaken, onderlaken en de kussenslopen in mn huis heb hangen (lees: in de slaapkamer gedrappeerd over de openstaande kastdeuren)

In een klein studentenappartementje neemt drogende was toch al in verhouding zo gruwelijk veel ruimte in en het staat direct zo rommelig. En dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik niet standaard elk weekend het bed verschoon: ik heb geen zin om de helft van mn tijd in het drogend wasgoed te zitten.
Kun je het met dit mooie weer niet aan een wasrekje aan het balkon hangen dan? Ik deed dat ook toen ik nog boven woonde. Dan moest ik het dekbedovertrek wel 3 keer dubbel vouwen maar dan nog droogde het buiten best snel. In de winter nam ik het wel mee naar de wasserette bij mij in de straat, thuis gewassen en dan daar in de droger.
Overtekken/lakens/slopen om de week,dus elke 14 dagen.

De ene week doe ik de kinderbedden,de andere week ons bed.

Ik doe het waseen,in de droger en meteen weer op het bed leggen,nooit strijken.
quote:Olivia1975 schreef op 21 augustus 2012 @ 13:38:

Kun je het met dit mooie weer niet aan een wasrekje aan het balkon hangen dan? Ik deed dat ook toen ik nog boven woonde. Dan moest ik het dekbedovertrek wel 3 keer dubbel vouwen maar dan nog droogde het buiten best snel. In de winter nam ik het wel mee naar de wasserette bij mij in de straat, thuis gewassen en dan daar in de droger.Helaas zitten er bij ons nogal veel duiven en meeuwen. Ik durf dus geen wasgoed buiten te hangen omdat ik ten eerste bang ben dat ze erover heen schijten. Ten tweede hebben die beesten de gevel ook compleet volgesmeerd en als ik de was over de rand heen hang is er een grote kans dat het tegen de smerige gevel aan waait.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven