Kat wegjagen

21-08-2012 15:33 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maandje wonen mijn vriend en ik in een nieuwe woning. Al vrij snel merkten we dat er een stel op de hoek woont met een stuk of 6 katten, die constant in onze tuin zitten. De meeste komen alleen af en toe even kijken, maar eentje zit eigenljk de hele dag bij ons in de tuin. Dit vinden we vervelend om 2 redenen: ten eerste poept dat beest dus ook in onze tuin, en ten tweede, dit vinden we het ergste, valt dat beest onze konijnen aan. De konijnen zitten in een hok met een ren eraan, maar door die kat durven ze niet meer in de ren en ook het ' open gedeelte' van het hok komen ze niet meer. Alleen nog in het kleine nachthok. Als ze wel even uit het nachthok komen, om te eten bijvoorbeeld, zitten ze enorm hard te trillen en bij het minste geluidje vluchten ze al weg. Zo zielig. Het hok en de ren zijn afgesloten, dus de kat kan er niet in, maar het is wel heel bedreigend dat die kat er constant rondom loopt, op de ren gaat zitten en door de tralies zit te hengelen met zijn poot. We hebben al van alles geprobeerd om die kat weg te jagen, maar het helpt allemaal niet. Zodra we weer binnen zijn gaat die kat weer naar de konijnen toe. Ik zit nu te denken om naar de buren te gaan, maar ja, ik heb geen bewijs dat het hun kat is. Hoewel ik het wel denk, want ik heb hem wel vaker bij hun huis gezien, en het is het enige huis in de buurt die katten heeft voor zover we weten. Wat kunnen we doen om die kat blijvend uit de tuin te jagen?
De konijntjes wennen er wel aan en voor de kat is het nieuwtje er op een gegeven moment ook wel weer van af.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een emmer water? Supersoaker?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Fame schreef op 21 augustus 2012 @ 15:34:

De konijntjes wennen er wel aan en voor de kat is het nieuwtje er op een gegeven moment ook wel weer van af.Maar dan blijft nog het probleem van in de tuin schijten.
Bij ons was aluminiumfolie op zijn wandelroute en een gesprekje met de buurvrouw voldoende om de kat weg te krijgen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Tja, vogels, eekhoorns, egels, (wilde) konijnen, insecten, ze schijten allemaal.
quote:apatura schreef op 21 augustus 2012 @ 15:39:

Bij ons was aluminiumfolie op zijn wandelroute en een gesprekje met de buurvrouw voldoende om de kat weg te krijgen.Aluminiumfolie?
quote:Fame schreef op 21 augustus 2012 @ 15:40:

Tja, vogels, eekhoorns, egels, (wilde) konijnen, insecten, ze schijten allemaal.Dus een uit de kluiten gewassen hond die een bolus van een kilo op je voorpad legt vindt je ook geen probleem?
quote:Fame schreef op 21 augustus 2012 @ 15:34:

De konijntjes wennen er wel aan en voor de kat is het nieuwtje er op een gegeven moment ook wel weer van af.omgekeerde wereld, die katten moeten gewoon wegblijven
Gewoon natspuiten. Op een gegeven moment blijven ze wel weg.
Ja, ik had hier helezen dat mensen dat op de bank leggen om een kat af te leren om er op te liggen. Die kat die steeds in onze tuin zat liep altijd achter de schutting langs (te lui om er over te springen) Dat is een doorgang van 15 cm breed. Daat heb ik toen zoveel alufolie neergelegd dat hij er niet meer overheen kon springen en er wel over moest lopen en daar hield hij blijkbaar niet van want ik heb hem sinds dien bijna niet meer gezien.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:himalaya schreef op 21 augustus 2012 @ 15:42:

[...]

Dus een uit de kluiten gewassen hond die een bolus van een kilo op je voorpad legt vindt je ook geen probleem?Ik woon in het bos en daar wordt heel wat afgescheten. Moet ik nu een jager inhuren omdat de reetjes voor mijn deur schijten?
je hebt wel speciaal spul waarmee je katten uit de tuin kunt houden... hoe het heet weet ik niet meer..

maar zou dat helpen om een gesprek aan te gaan met de buurvrouw? hoe wil ze er voor zorgen dan dat de kat daar wegblijft? als die kat vaak buiten is, het tegen die kat zeggen helpt ook niet...:)
quote:luni schreef op 21 augustus 2012 @ 15:43:

Gewoon natspuiten. Op een gegeven moment blijven ze wel weg.Dat heb ik geprobeerd, maar die kat is gevlogen voor ik dichtbij genoeg ben om hem te raken. Zal die truc van het alufolie eens proberen. Het is altijd dezelfde plek waar hij de tuin binnenkomt.
quote:Fame schreef op 21 augustus 2012 @ 15:45:

[...]

Ik woon in het bos en daar wordt heel wat afgescheten. Moet ik nu een jager inhuren omdat de reetjes voor mijn deur schijten?Een kat en een hond zijn huisdieren. Die horen geen overlast te veroorzaken voor de omgeving.
quote:my_little schreef op 21 augustus 2012 @ 15:45:

je hebt wel speciaal spul waarmee je katten uit de tuin kunt houden... hoe het heet weet ik niet meer..

maar zou dat helpen om een gesprek aan te gaan met de buurvrouw? hoe wil ze er voor zorgen dan dat de kat daar wegblijft? als die kat vaak buiten is, het tegen die kat zeggen helpt ook niet...:)Dan moet ze die kat maar binnenhouden. Ik heb in het verleden in een vergelijkbare situatie gezeten: nieuwe buren die een hond hadden. Hond liep altijd in de tuin en blafte veel. Konijn vond dat zo eng, dat hij van stress niks meer at en dronk en binnen een maand was het konijn dood. Volgens de dierenarts van de stress door die hond. Weinig zin in dat ik straks met twee dode konijnen zit door die kat van de buren. De konijnen eten nu inmiddels ook al een paar dagen niet meer.
nootmuskaat schijnt te helpen, peper strooien ook, geraniums vinden katten niet heel fijn, en als je een ouderwets filter koffiezetapparaat hebt kan je koffiedik in de tuin gooien...
quote:himalaya schreef op 21 augustus 2012 @ 15:56:

[...]

Een kat en een hond zijn huisdieren. Die horen geen overlast te veroorzaken voor de omgeving.Precies, als je in een bos woont weet je dat er dieren leven die hun sporen nalaten, maar midden in de stad is dat niet aan de orde.
Als hij gelijk wegloopt als je buiten komt, dan zou ik gewoon proberen hem nat te spuiten met een supersoaker vanuit het raam (boven misschien?) Ik ben gek op katten, ik heb er zelf twee, maar wij hebben ook eens een kat weggejaagd met een supersoaker. Totaal natgespoten en nooit meer gezien!
Een béétje kat schijt in de tuin van de buren, niet in z'n eigen tuin.
quote:lenaleen schreef op 21 augustus 2012 @ 15:57:

[...]

Precies, als je in een bos woont weet je dat er dieren leven die hun sporen nalaten, maar midden in de stad is dat niet aan de orde.Dus de stadse egels die hun keutels op terrasjes leggen bestaan niet?
of neem een hond..
Iemand die katten houd heeft maar te zorgen dat de buren er geen last van hebben en verder geen discussie mogelijk ( vind ik ) je houd de dieren maar In je eigen tuin

Knoop een gesprek aan met de buren en probeer het netjes op te lossen,willen ze niet meewerken kan je aangeven dat je dan andere maatregelen gaat treffen..

De kat zelf iets aandoen zou ik niet zo snel doen,die kan er niks aan doen dat hij losgelaten word,de baasjes wel.
quote:Fame schreef op 21 augustus 2012 @ 16:00:

[...]

Dus de stadse egels die hun keutels op terrasjes leggen bestaan niet?Ik heb nog nooit van mijn leven een egel gezien hier in de stad. En daarbij: een egel die een enkele keer langs komt laat iets minder achter dan een kat die 4x per dag op je terras schijt.
Ik lees mee. Ik heb zelf katten gehad (sinds drie jaar niet meer) maar de buurtkatten komen elke dag in onze tuin. Nooit iets tegen gedaan. Maar nu krijgen we as zaterdag twee konijntjes en ik heb geen zin er in dat die bang worden van die buurtkatten. Ik heb dus vandaag twee grote bussen kattenschrik gekocht. Hier op staat echter dat pas na twee weken strooien de katten een keer wegblijven. Nu is onze tuin ook veel te groot om overal koffiedrab, aluminiumfolie of cacaodoppen te strooien dus dat wordt niet de oplossing. Bovendien, toen wij ons kleine bloemperkje wilden beschermen tegen onze eigen katten werkten de cacaodoppen NIET.Ze gingen er lekker bovenop liggen en scheten gewoon door. Koffiedrab werkt ook niet.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de kattenschrik.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven