Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Judiths er zijn inderdaad vele wegen die naar Rome leiden. En een dikke halve marathon is een mooi uitgangspunt als basis voor een marathon schema. En leuk dat je nu zegt een eenmalige actie. Wacht maar tot je van de euforie na afloop van de marathon hebt geproeft.

Dat eindtijd niet belangrijk is maakt het lopen van een marathon echt niet gemakkelijker. Hoe langer dat je erover doet hoe meer lichamelijke ngemakken mee geen spelen.

Max dat een te snelle start van een paar sec per km een veelvoudige aan verlies in de laatste km's geven heb ik ook door schade en schande moeten ondervinden. En bij een korte afstand gaat dat ten koste van een mooie eindtijd maar bij langere afstanden ligt de man met de hamer op de loer en dan is het inderdaad maar afwachten of je de finish nog haalt.

Heb vanavond toevallig een trainingswedstrijd waar ik bewust begin met een gedoseerde 5km, dan 5km redelijk op tempo en dan bezien of ik de laatste 5km nog kan knallen. Het gedoseert lopen in de eerste 10km is voor mij nu dus belangrijk dan de uiteindelijke eindtijd.
@ baukje: succes vanavond!
Wow, wat een hoop bij te lezen! Leuk!!

Judith, succes!! Hoop dat het met je knie goed gaat.

Vanavond op de valreep nog een 5 gelopen. Wel erg lekker dat de temperatuur gezakt is zeg! t Was nog wel benauwd, maar wel heerlijk gelopen, binnen het half uur.

Aug 62 km - Totaal 2012 345 km
@ Baukje hoe is het gister gegaan? Ik heb ook zeker niet het idee dat het makkelijk gaat worden hoor. Ik onderschat het zeker niet We zullen zien, de een zegt eens maar nooit meer, en de ander raakt verslaafd Ben ook zeker verslaafd aan het hardlopen, maar merk nu ik meer "moet" lopen dat het af en toe erg lastig plannen is naast mijn fulltime baan en andere bezigheden

@ sokkie, goed hoor!

Ik vond het ook wel benauwd gisteravond.

Het ging gelukkig goed. Ik moest op 7m/km lopen maar dat werd iets sneller. Langzamer dan 6.48 m/km lukte echt niet. Met m'n knie ging het aardig. Ik had een patellabandje om (op advies van de fysio) en voelde wel wat, maar geen pijn. Na afloop (en nu nog ) heb ik nergens last van gehad. Gelukkig maar
Hallo allemaal

Ik heb tijdens de vakantie op Gran Canaria niet gelopen. Ik had namelijk toch best wel last van mijn knie na het lopen zonder brace.

Maar na terugkomst ben ik weer gaan lopen (met brace) en heb inmiddels al weer 3 x gelopen en gisteren 35 minuten geprobeerd. Dat ging goed. Ik wil kijken of ik Keep Running weer kan oppakken. Ik moet toch 23 september de 4 EM kunnen lopen
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Judiths dat plannen vind ik ook het grootste probleem. De vraag bij mij is nooit of ik ga trainen, of welke dag ik ga trainen. Dat staat allemaal in mijn schema. De vraag is alleen vaak hoe krijg ik het in het dagelijkse schema gepast. Zelf werk ik dan welliswaar maar 26uur per week buiten de deur, maar met 6 koters met ook ieder hun hobby's, sporten en bezigheden houden de verplichteingen natuurlijk lang niet op naast die 26 uur. Met name in de weekenden waar ik ook mijn lange trainingen gepland heb zijn er vaak nogal een verplichtingen. Maar je leert op een gegeven moment wel elk moment te benutten.

Vaak is het ook een kwestie van prioriteiten stellen. Je kunt je tijd tenslotte maar op een manier besteden.

Goed om te lezen dat je geen napijn had na de training. Dat is denk ik nog de belangrijkste maatstaaf.

Wedstrijd eergisteren ging goed. Was alleen toch wat te snel gestart en daardoor heb ik het mezelf moeilijk gemaakt om ieder blok van 5km te versnellen. Maar het is wel gelukt alleen had ik niet voldoende versnelling in me op het eind om de eerste dame nog te pakken terwijl we van plm 9 tot 13,5km samen opgelopen zijn. Maar toen ik bij 10km ging versnellen kwam ze gewoon (al kletsend!) mee. Maar goed het had wat leeftijd betreft mijn dochter kunnen zijn.
Even een kort ego berichtje voordat ik zo in de auto stap voor een paar dagen Duitsland.

Vanmorgen m'n 2e training van week 1 gedaan. Moest 1 uur op 7 min/km. 's Morgens vroeg gaat dat temp me iets makkelijker af. Liep nu 6.58 min/km. Gelukkig geen last gehad van m'n knie.

Zondag lekker 35 minuutjes in het bos lopen en maandag m'n lange duurloop. Die moet nog langzamer......of dat gaat lukken....we zien wel. Ik kan me nog niet zo goed voorstellen dat ik van dit slakkentempo beter word....
@ judith: ja hoor, let maar op en bovendien moet je straks heeeeeeeeeeeel lang lopen :-) Fijn dat de knie goed gaat. Veel plezier in Duitsland. Ga je iets leuks doen?

@ baukje: jammer dat de wisselbeker niet terug is, maar volgens mij heb je het geweldig gedaan, zeker omdat je bepaalde doelen had die je nu gehaald hebt.

@ sun: vervelend dat het niet helemaal lekker gaat nog. Rustig weer opbouwen maar!

@ sokkie: lekker bezig dus

Vanmorgen hier ook weer training gedaan van week 3... na dit weekend alweer op de helft, de tijd gaat zo ontzettend snel ineens. Maar goed, komt tijd komt raad zullen we maar zeggen. Vanmorgen weer zelfde rondje gedaan als vorige week, rond de rottemeren. Ging wel lekker. Nu komend weekend rustigere trainingen, zondag de 130 minuten, dan gaat vriendlief weer mee op de fiets denk ik, da's wel gezellig. De hond blijft dan thuis, ik vind het ook wel lang genoeg allemaal voor haar. Vandaag vond ze het weer leuk dat was duidelijk.
Hoi!

Ik ben vanaf donderdag tot gister op een beurs geweest voor ons bedrijf, niet gelopen verder. Gister ziek thuisgekomen en nu nog niet lekker, dus ook vandaag niet lopen.

Hopelijk morgen weer!
@ sokkie: wat vervelend voor je. Hoop dat je snel opknapt. Ik liep gisteren nog mijn 130 minuten rondje. Totaal hobbelde ik 21,5 km weg dus dat was best wel ver :-) Vriend was mee op de fiets dus deze keer zonder woeffie. De tijd gaat nu wel heel snel. Einde van deze week 10 km testrun en dan de laatste 2 weken alweer.

O ja, de nieuwe review site is deels klaar, maar er moet nog veel gebeuren

http://www.runpower.nl/reviews

of gewoon via het menu op de site zelf
Ha Max, goed bezig zeg!! Pff gaat inderdaad snel!! Spannend!!

Vandaag weer redelijk opgeknapt en zonet al weer ff gelopen. Ging op zich wel, maar merkte wel dat ik 2 dagen niet lekker was geweest.

Aug 67 km - Totaal 2012 350 km
@ sokkie: goed te lezen dat je weer wat opgeknapt bent! Rustig aan als je niet lekker was he :-)

Ik heb vanmorgen ook lekker getraind. Was rustige training met een kern van 3x1000 totaal ruim 10 km. Erg lekker zo. Donderdag rustig aan, zaterdag een korte rustige training en dan zondag 10 km run doen als testloop. Ben benieuwd hoe dat gaat :-)
Ja heb rustig aan gedaan hoor!!

Doe je die 10 echt met een wedstrijd mee? Of voor jezelf?
@ sokkie: volgens schema ergens een wedstrijd uitpikken. Ben benieuwd. Als hartritme beetje normaal blijft, dan moet het wel wat kunnen worden denk ik.
Ben benieuwd!!!
Hoi dames!

Ik heb dit al meerdere keren geschreven maar ik ga echt weer beginnen hoor ;) Dit weekend voor het eerst in tijden 2 keer gelopen en er weer plezier in gehad. Ben wel veel conditie kwijt, maar nog lang niet alles gelukkig, omdat ik toch nog iedere anderhalve week gemiddeld een kilometertje of zeven deed. Ik zit te denken om voor de bruggenloop in Rotterdam te gaan trainen, maar weet nog niet zeker of dat haalbaar is omdat ik bijna heel november op vakantie ga.

Max wat goed zeg 21,5 km in 130 minuten! Wauw. En Sokkie ook goed bezig als altijd. Hebben jullie een geheim waarmee jullie jezelf motiveren. Of hebben jullie nooit tegenzin ;)
@tomaatje: Wanneer is de bruggenloop dan? Als je nu al twijfelt over je doel kun je misschien beter een ander doel stellen? Ik heb eigenlijk nooit tegenzin.. Merk alleen als ik al een tijd niet gelopen heb dat ik het makkelijker uitstel. Hartstikke goed dat je al weer 2 x gelopen hebt!!
@ tomaatje: ha daar ben je weer. Bruggenloop is leuk maar best ver met de 15 km natuurlijk,. Kan je wel lopen in november als je weg bent denk je? Hum... tegenzin? Eigenlijk niet, maar ik heb ook een extra stok natuurlijk want de hond moet gewoon ook uit :-0 maar ik sta inderdad ook om 5 uur op als het zo warm is en we samen gaan lopen, daar heb ik geen moeite mee. Maar ik heb natuurlijk ook echt een doel met lopen, niet alleen loopjes maar ook gewoon qua lijf. Dat scheelt misschien. Maar... kom maar lekker meeschrijven Gezellig!
Ik ben nu weer begonnen met Keep Running en heb vandaag les 5 gelopen. Het gaat goed. Ik heb al zin in de Ladies Damloop en heb me samen met mijn man en vrienden ingeschreven voor de Bruggenloop. Ik ben zo blij dat ik het lopen weer heb kunnen oppakken
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@ sun Gaaf! Leuk dat je de DtD gaat doen en met een groepje de bruggenloop wordt helemaal knallen dan. Zijn jullie allemaal even ver? Hoeveel lessen is keep running? Die ken ik niet. Is dat leuk? Leuke muziek ook? Op naar les 6!
@ Max. Ik heb er ook al veel zin in :-)

We zijn allemaal ongeveer even ver met trainen en ik vind zo'n inschrijving een goede stok achter de deur, hoewel ik dat niet echt nodig heb omdat ik het lopen echt heel lekker vind en het mis als het niet kan.

Ik wil al jaren een keer de CPC lopen. Als de bruggenloop goed gaat ga ik voor de CPC in 2013.

Keep Running is ook met Evy, in 10 weken bouw je de 5 km uit tot 10 km lopen. De trainingen zijn afwisselend. 1 korte duurloop, 1 lange duurloop en een intervaltrainig. Ik vond het leuk en de muziek vind ik ook prima. Vrijdag ga ik voor les 6. Ik hoop dat het dan een beetje gaat omdat ik dan de nachtdienst uitkom.
@ tomaatje, goed hoor dat je weer bent begonnen. En nu doorzetten

@sunlover, de CPC lijkt mij ook een leuke loop. Wie weet ga ik me daar in 2013 wel op richten.

Ik heb vanavond een testloop. Er staat een tempoduurloop op het marathon schema en toevallig valt die gelijk met de kermisloop hier. Daar loop ik al een aantal jaar mee en is altijd erg leuk, dus wil hem dit jaar niet overslaan. Vorig jaar had ik nog het idee dat ik em dit jaar binnen t uur zou gaan lopen, maar volgens het schema moet het in 1.03. Ik ga nu eens proberen niet te snel te starten en een gelijkmatig tempo aan te houden....Vorig jaar liep ik em in 1.02.40, maar was veel te snel gestart waardoor ik de laatste 2km bijna stil stond. Dat wil ik dus vanavond anders aan gaan pakken
@ sun: leuk, zeker als je een beetje gelijk op gaat! Ik loop eigenlijk altijd alleen, de meeste loopjes ook. In Londen kwam ik iemand tegen onderweg waar ik de rest van de route mee heb gelopen en dat was erg leuk eigenlijk, maar vooral omdat het een rustige loop werd. het was zooooo druk dat ik het al snel opgegeven heb om een 'goede' tijd te lopen. We hebben toen gepraat onderweg en ook nog wat kunnen zien van alle dingen onderweg! Ik vond de Bruggenloop leuk. Maar dat kwam doordat het lekker dichtbij was, je goed kon parkeren, de route wel aardig was zo en de temperatuur prima was. Het begin was onwijs druk maar voor mij misschien wel goed omdat ik niet te snel van start kon hahaha :-)

@ judith: heeeeee dan ga ik heeeel erg voor je duimen. Mooi met een plan en dan kijken of het lukt. Misschien loop je nu wel veel makkelijker dan vorig jaar, als je start met een plan, niet te snel start etc. Ik ga duimen voor je!! Het weer is in ieder geval helemaal super. droog, weinig wind en niet te warm dus dát kan alvast niet gaan tegenwerken!!!
@ sun: heee lekker dat je weer aan het lopen bent!! Leuk ook, gelijk een paar doelen!

@ Judith: en, hoe ging het?

Vanmiddag heel vroeg gegeten zodat ik op tijd kon gaan lopen vanavond. Wilde wat verder dan de gebruikelijke 5 en heb een ronde van 10 uitgestippeld. Voelde me erg goed dus had besloten de 10 eens op tempo te lopen. Doel: onder het uur. Net terug in 57.50, ging echt heerlijk!

Aug 77 km - Totaal 2012 360 km
@ sokkie: super gedaan!

@ judith: goed gedaan, ik weet het al van jouzelf maar je moet het zelf maar vertellen :-) we hebben volgens mij allemaal voor je geduimd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven