Kleding vs. kinderen

22-08-2012 11:39 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje en nichtje logeerde hier laatst, en ik droeg gewoon wat ik altijd draag: de ene dag een (wel heel erg) kort broekje met een tshirt er boven (normaal een hemdje, maar vanwege de kinderen wilde ik het niet te bloot) en de dag erna een bikini met een kort zomerjurkje erboven. Mijn schoonmoeder kwam toen toevallig even langs om iets op te halen, en die vond dat blijkbaar niet kunnen hoorde ik van mijn vriend (ze had bij hem zitten klagen). Die vind dat je, als je op kinderen past, je een beetje netjes dient te kleden, dus geen hele korte broek of jurk aan. Ik vond het zelf een beetje overdreven. Ik ben pas 20, kan het op zich goed hebben, en ik ben hun moeder niet. Ze hebben me al zo vaak in zo'n korte broek gezien. En dat korte zomerjurkje had ik die dag toch meer uit dan aan. Maar de bikini eronder vond ze ook niet kunnen, ze vond dat ik een badpak aan had moeten trekken. Nou ja, het maakt me verder niks uit. Mijn schoonmoeder is nu eenmaal erg ouderwets en er gelovig, dus ik snap het ook wel. Ik draag gewoon wat ik leuk vind, en blijf dat ook doen zolang mijn zus (de moeder van de kinderen) dat ook oke vind (ze draagt het zelf ook :P).

Maar ik vroeg me nu wel af: in hoeverre houden jullie rekening met kinderen (je eigen of oppaskinderen/logees) bij wat je draagt? Zijn er dingen die jullie toch even in de kast laten hangen als er kinderen bij zijn, of draag je gewoon wat je zelf leuk vind?
Ik vraag me ineens af of het heel ongepast dat ik, 40+, lekker in mijn eigen tuin ga zwemmen als puberzoon met vriendjes ook in het bad liggen..... In bikini, dat ook nog.... Jeetje, dat kan toch wel of doe ik echt heel raar? Gebeurt niet vaak maar met dat warme weer van afgelopen weekend vond ik het toch wel lekker en logisch om ook af te koelen.....
Je schoonmoeder is gek. Wat jij droeg, kan prima.

Een diep decolleté draag ik zelden. Ik zou dat zelf dus niet zo snel dragen, maar als dat voor jou 'dagelijks' is, dan kan dat prima als je op de kinderen van je zus past.
quote:Haha, ik dacht dat dit topic zou gaan over snothandjes op je nieuwe zijden jurk, of brokkelmelk in je kanten decolleté (kleding v. kinderen? het kind wint altijd)Ik dacht precies hetzelfde - en je hebt niet helemaal gelijk. Laatst kukelde mijn zoon uit de overvolle kledingkast waar hij zich had verstopt. Toen had de kleding toch echt gewonnen
Mijn latex- en verkleedpakjes doe ik niet aan maar voor de rest trek ik alles uit de kast.
quote:appagante schreef op 22 augustus 2012 @ 12:02:

Ik vraag me ineens af of het heel ongepast dat ik, 40+, lekker in mijn eigen tuin ga zwemmen als puberzoon met vriendjes ook in het bad liggen..... In bikini, dat ook nog.... Jeetje, dat kan toch wel of doe ik echt heel raar? Gebeurt niet vaak maar met dat warme weer van afgelopen weekend vond ik het toch wel lekker en logisch om ook af te koelen.....Als je het kan hebben kan het toch prima? Het is je eigen tuin en het is bloedheet. Ik zou het gekker vinden als je dan op het droge bleef... Tenzij je echt het lijf niet meer hebt voor een bikini.. Dat deed mijn moeder vroeger altijd. Maat 44, lekker uitgezakt en dan nog in zo'n braziliaanse mini bikini rondparaderen terwijl mijn vrienden er ook waren. O wat geneerde ik me altijd.
quote:lenaleen schreef op 22 augustus 2012 @ 12:02:

[...]

Ja daar heb je wel gelijk in. Ik zou zoiets ook zeker niet dragen bij een stel pubers haha.

Tja, ik weet niet hoor. Ik zou toch niet zo snel zo'n minirokje en decollete dragen met kinderen erbij. Sexy kleding vind ik toch erg raar als er kinderen bij zijn, al weet ik ook wel dat dat wat anders is dan hoerig gedrag en dat het kinderen niks interesseert. Maar dat zal mijn opvoeding dan wel zijn, want ik ben ook vrij gelovig opgevoed.

Jij hebt het over kort rokje + topje met decolete in de aanwezigheid van kinderen.

Ik denk dan gelijk aan een tricot rokje met een lekker luchtig topje, blote voeten, slippers, nat haar, etc. Tuindracht dus.

Ik denk niet gelijk aan een panterjurkje en 10 cm hoge hakken erbij, veel make up en getoupeerd blond haar. Uitgaansdracht dus.

Wellicht dat dat ook nog scheelt.
quote:Suy schreef op 22 augustus 2012 @ 12:06:

Mijn latex- en verkleedpakjes doe ik niet aan maar voor de rest trek ik alles uit de kast.Haha, niet? Als ik met de kinderen ga verkleden trek ik altijd mijn geile zusterpakje aan
quote:exces schreef op 22 augustus 2012 @ 12:00:

[...]

Nee. Je hebt netjes en netjes. Wat jij aanhad, korte broek met shirt of zonnejurkje, dat kan best (nouja, ik kan niet meer met die korte broek ) maar je tieten houd je binnenboord in het bijzijn van vreemden. Ook als die vreemden pas 6 jaar zijn. Dat is uitgaanskleding.

Ik was trouwens een paar weken geleden met man naar het Eiffel-Rally-Festival. Allemaal auto´s, mannen en 3% vrouwen. Iedereen liep sportief gekleed rond. Alleen 1 ´dame´ liep daar met een korte rok, uitdagend decollete en hoge hakken. Hoewel mijn man dat normaal gesproken graag ziet vond hij het nu toch niet passend.

Het gaat om het totaalplaatje. Waar ben je, waar ga je heen, wie is je gezelschap. Voor een avondje uit kleed je je anders dan voor een shopsessie en voor je werk kleed je je anders dan als je met je kinderen naar het strand gaat.

Vind jij. Dat dat uitgaanskleding is.

En pitspoezen horen juist bij racen...
@lenaleen: kan nog best hoor, heb niet meer het lijf van een 18-jarige maar een gewone mast 38 bij mijn 1.78m.
quote:Vl43inder schreef op 22 augustus 2012 @ 12:07:

[...]

Jij hebt het over kort rokje + topje met decolete in de aanwezigheid van kinderen.

Ik denk dan gelijk aan een tricot rokje met een lekker luchtig topje, blote voeten, slippers, nat haar, etc. Tuindracht dus.

Ik denk niet gelijk aan een panterjurkje en 10 cm hoge hakken erbij, veel make up en getoupeerd blond haar. Uitgaansdracht dus.

Wellicht dat dat ook nog scheelt.O nee dat bedoelde ik ook niet hoor. Maar panterjurkje, 10cm hakken en getoupeerd haar draag ik toch nooit . Tja, het zal ook best wel kunnen, maar voor mij gaan 'blote onderkant' en 'blote bovenkant' toch niet zo goed samen. Resultaat van mijn preutse opvoeding.
quote:Vl43inder schreef op 22 augustus 2012 @ 12:07:

[...]

Wellicht dat dat ook nog scheelt.

dat dacht ik dus ook. Ik heb een topje met flink decollete dat écht geen sexy topje is.

Maar wat dan nog eigenlijk? Als je altijd je uitgaanskleding/sexy kleding aan hebt, waarom moet je dan nu iets anders aan doen? Ik bedoel, die neefjes en nichtjes zien je toch ook op verjaardagen waar je dan ook je uitgaanskleding aan hebt?

En als je altijd in bikini zwemt, waarom zou je dan opeens een badpak moet kopen?

Maar zoals ik al zei: ik zwem zelfs in bikini tussen mijn puberleerlingen.
quote:appagante schreef op 22 augustus 2012 @ 12:09:

@lenaleen: kan nog best hoor, heb niet meer het lijf van een 18-jarige maar een gewone mast 38 bij mijn 1.78m.Nou, dan zou ik het vooral blijven doen als ik jou was ;). Tenzij je merkt dat de jongens voor jou gaan komen ipv voor je zoon
Ik herinner me wel dat ik geschokt was toen mijn tante ooit 's nachts toen het heftig onweerde in haar blootje naar mijn nichtje en mij toekwam om ons te troosten. Ik wist niet waar ik kijken moest, mijn ouders waren van de dikke pyjama's .
quote:appagante schreef op 22 augustus 2012 @ 12:02:

Ik vraag me ineens af of het heel ongepast dat ik, 40+, lekker in mijn eigen tuin ga zwemmen als puberzoon met vriendjes ook in het bad liggen..... In bikini, dat ook nog.... Jeetje, dat kan toch wel of doe ik echt heel raar? Gebeurt niet vaak maar met dat warme weer van afgelopen weekend vond ik het toch wel lekker en logisch om ook af te koelen.....Nee, man, is goed voor die pubers. Zien ze gelijk dat vrouwen in alle vormen en maten bestaan. En als ze er niet tegen kunnen gaan ze maar lekker naar het strand ofzo, het is jouw zwembad. Ik neem niet aan dat je zoon de waterrekening betaalt..
quote:Pipoo schreef op 22 augustus 2012 @ 12:20:

Ik herinner me wel dat ik geschokt was toen mijn tante ooit 's nachts toen het heftig onweerde in haar blootje naar mijn nichtje en mij toekwam om ons te troosten. Ik wist niet waar ik kijken moest, mijn ouders waren van de dikke pyjama's .Kijk, hier hou ik dan absoluut rekening mee. Ik slaap normaal bloot, maar als mijn neefje en nichtje hier slapen trek ik echt wel iets aan 's nachts. Je weet inderdaad maar nooit of je er een keer uit moet.
Mevrouw, ik zou als ik met mijn klas zou gaan zwemmen, ook gewoon mijn bikini aan doen hoor! Maar ik vind bikini eerlijk gezegd veel minder sexy dan een minirokje of een shirt met decolete. Een bikini is wat het is, en je ziet wat er is. Mini kleding bedekt nog net genoeg om de fantasie levendig te houden.
quote:lenaleen schreef op 22 augustus 2012 @ 12:49:

[...]

Kijk, hier hou ik dan absoluut rekening mee. Ik slaap normaal bloot, maar als mijn neefje en nichtje hier slapen trek ik echt wel iets aan 's nachts. Je weet inderdaad maar nooit of je er een keer uit moet.Dat zou ik dan weer niet doen, en pas op het moment dat ik er uit zou moeten iets zoeken ofzo.
quote:Saartje84 schreef op 22 augustus 2012 @ 12:50:

Mevrouw, ik zou als ik met mijn klas zou gaan zwemmen, ook gewoon mijn bikini aan doen hoor! Maar ik vind bikini eerlijk gezegd veel minder sexy dan een minirokje of een shirt met decolete. Een bikini is wat het is, en je ziet wat er is. Mini kleding bedekt nog net genoeg om de fantasie levendig te houden.Ja, en ik geloof dat die puberjongens hun leeftijdsgenootjes in bikini veel sexier vinden dan de lerares van 37.
quote:Mevrouw75 schreef op 22 augustus 2012 @ 11:56:

[...]

Ik sta op kamp ook gewoon in bikini. Dan ga ik niet opeens een badpak aantrekken omdat ik met pubers het water in ga springen.

Ik heb 1 keer meegemaakt dat ik, na een sportoriëntatieding, zo bezweet was dat ik graag wilde douchen. Dat moest in principe onder dezelfde douche als de leerlingen, die dat in hun bikini doen overigens, en dat heb ik toch maar thuis gedaan. Naakt onder de douche gaan tussen leerlingen gaat zelfs mij te ver.Ik ga nooit zelf zwemmen met een klas, maar als dat regelmatig voor zou komen zou ik zelf, denk ik, toch voor een badpak kiezen. Dat vind ik prettiger. En met een watergevecht houd ik mijn kleren aan, dan ga ik niet in bikini.
quote:Mevrouw75 schreef op 22 augustus 2012 @ 12:10:

[...]Maar zoals ik al zei: ik zwem zelfs in bikini tussen mijn puberleerlingen.Mijn moeder was vroeger lerares op een MBO school voor uiterlijke verzorging, zij ging met haar (mentor)klas naar de sauna.
quote:Mevrouw75 schreef op 22 augustus 2012 @ 11:56:

[...] Naakt onder de douche gaan tussen leerlingen gaat zelfs mij te ver.

Mijn moeder leidde mensen op voor de schoonheids- en wellnessbranche, daar is (omgaan met) naaktheid wel gebruikelijk. Dus op de saunadag met haar leerlingen onder de douche, het zou eerder vreemd zijn als ze zich daarvoor zou drukken.

Ik kan het me overigens wel voorstellen dat dat op andere scholen niet normaal is.
quote:devima schreef op 22 augustus 2012 @ 13:23:

[...]

Mijn moeder leidde mensen op voor de schoonheids- en wellnessbranche, daar is (omgaan met) naaktheid wel gebruikelijk. Dus op de saunadag met haar leerlingen onder de douche, het zou eerder vreemd zijn als ze zich daarvoor zou drukken.

Ik kan het me overigens wel voorstellen dat dat op andere scholen niet normaal is.Die leerlingen van mij staan zelf met bikini onder de douche, dan heb ik wel altijd de neiging om ze 'op te voeden' en te laten zien dat naaktheid heel normaal is en helemaal niks met sex te maken hoeft te hebben, maar ik zou ze écht shockeren als ik opeens in m'n nakie onder de douche zou stappen.
quote:Mevrouw75 schreef op 22 augustus 2012 @ 13:35:

[...]Die leerlingen van mij staan zelf met bikini onder de douche, dan heb ik wel altijd de neiging om ze 'op te voeden' en te laten zien dat naaktheid heel normaal is en helemaal niks met sex te maken hoeft te hebben, maar ik zou ze écht shockeren als ik opeens in m'n nakie onder de douche zou stappen.Bizar die nieuwe preutsheid. Van die saunadagen weet ik dat er altijd een paar tussen zaten die in het begin moeilijk gingen doen met een badpak of een grote handdoek. 1x meegeweest, ik kan helaas niet goed tegen saunatemperaturen.
Ik draag sowieso altijd vrij nette kleren,hou zelf ook niet zo van al te kort en al te diep, dus ik heb hier echt nog nooit over nagedacht.

Ik moet wel zeggen dat ik me liever ook niet bloot aan mijn eigen kinderen (3 en 5) vertoon. Vooral de jongste heeft nog geweldig goede herinneringen aan zijn borstvoedingstijd en als hij mijn borsten ziet, gaat hij gelijk glimmen van plezier. En ze zijn ontzettend geinteresseerd in het verschil tussen jongens en meisjes, en aangezien ik het enige 'meisje' in huis ben, ben ik iets teveel het voorwerp van hun aandacht als ik bloot ben. Dat hoeft van mij allemaal niet zo, dus meestal zorg ik wel dat ik iets aan heb waar ze bij zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven