Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
Waarop ik overigens alsnog de eerste x lomp zakte
Ik had vandaag tijdens een rijles het geniale idee om een bocht in zijn 5 te nemen (kwamen van de snelweg af), stonden we bijna stil op een weg waar je 100 mag .

29-08 voor de tweede keer praktijkexamen doen.
Oei

Er zit een heel lekker dubbel bochtje in de verbindingsweg tussen de a12 en a27 waar ik gisteren met 130km/h doorheen gescheurd ben. Vond het oprecht jammer dat mijn vriend er niet bij was. Hij was trots op me geweest
whahaha een bocht in zijn 5 nemen, nja als je vanaf de snelweg een andere snelweg invoegt kan dat wel, als je zo'n verbindingsweg hebt waar je nog met minimaal 70 doorheen kunt, maar als je echt de snelweg afgaat en je een scherpe bocht maakt is dat niet heel handig :p.

@ruza: scheurmonster, ik rijd daar ook regelmatig maar je mag daar toch maar 80 of 100? nooit bang voor boetes? :P of weet jouw vriend precies waar alle flitspalen zitten en ben je zodoende altijd gedekt (en zo ja wil je me die dan eens doorgeven ;))
De adviessnelheid voor de bocht is 80 de max. Snelheid 100. Wel opgelet voor mobiele flitsers natuurlijk.

Als het kan(maar dan ook echt alleen als het KAN) rijd ik best wel harder dan mag. Maar van en naar werk ken ik de flitsers (verrote trajectcontrole op de terugweg a2 van amsterdam naar utrecht en volgend mij ook een stuk a12 utrecht->arnhem) en verder op de berm letten, politiewagens en verdachte personenauto's

Waar rijd je veel dan? Misschien kan ik je helpen zoiezo altijd flitsinformatie checken.

En op de waterlinie staan ze vaak heul sneaky achter die geluidsschermen.
Max 100 dan moet je wel echt op de snelweg blijven. Die parallelweg is 80 idd.
Er zijn ook een paar goede flitsapps geloof ik.
Ik rij waterlinieweg regelmatig, die is ook berucht bij blik op de weg dus harder dan 80 rij ik daar meestal nooit :p

Voor de rest meestal a28 naar Amersfoort en de a27 richting Breda.
quote:Atelier_madame schreef op 17 augustus 2012 @ 21:02:

Ik rij waterlinieweg regelmatig, die is ook berucht bij blik op de weg dus harder dan 80 rij ik daar meestal nooit :p

Voor de rest meestal a28 naar Amersfoort en de a27 richting Breda.

A27 richting breda rij ik bijna nooit dus dat weet ik niet. Maaruh, waar ze trajectcontrole hebben staat dat aangegeven na de invoegstrook. Flitskasten zie je en mobiele flitsers vaak ook wel maar niet altijd. Goed op de flitsinfo letten dus En waterlinie idd niet meer dan 80.

Wat veel lulliger is zijn de flitskasten op de N-wegen door het bos (in de buurt van soest enzo) die hebben ze een tijd terug groen geschilderd...die zie je dus echt pas op het allerlaatst.
Oee! Mag ik meeschrijven? Ik ben nu ook bezig met rijlessen en zit zoals mijn rij instructeur in de 'puntjes op de i'.

De laatste 2 lessen ging het kijken ineens niet zo goed, ineens weer moeite met het ver weg kijken. Hopen dat mijn volgende les beter gaat!

Dinsdag heb ik mijn theorie die ik eindeloos heb uitgesteld maar nu echt gehaald moet gaan worden omdat ik anders niet kan afrijden.. Tussentijdse toets heb ik zodra mijn theorie binnen is. Instructeur zegt dat ik binnen een maandje klaar zou kunnen zijn, dus spannend !
Spannend klaproos!!
Hoi allemaal!

Gister en vorige week weer gereden, ging weer lekker. Nu 12 lessen er op zitten, en al een aantal 'beproevingen' erop zitten zoals hellingproef, stopopdracht, voor- en achter uit inparkeren in een vak.. moet zeggen dat het me allemaal vrij makkelijk af gaat! Ook het rijden gaat bijna als vanzelf dus nu kan het echte 'kijken' gaan beginnen.. dat gaat toch echt een stuk makkelijker als je de auto onder controle hebt.

Mijn rij instructeur krijgt waarschijnlijk binnenkort een andere lesauto, het is nu een opel en het wordt dan een VW (welk model weet ik niet meer..) en die schijnt een stuk fijner te rijden en minder te 'trekken', ik ben benieuwd!

Komende zaterdag weer 2 uren lessen en dinsdag ook weer 2 uren lessen.

Daarna is het afwachten hoe het met mijn rooster van de opleiding uitkomt.. op 24 september theorie toets! Spannend, maar wel goed dat er nu een datum staat zodat ik een stok achter de deur heb!

Succes met lessen/afrijden/toetsen!
Goedemorgen allemaal!

Leuk dat dit topic nog loopt!

Ik heb een datum voor het praktijkexamen gekregen! op 3 oktober in de ochtend! Spannend!!!!!! Vanaf nu ga ik elke week 2 keer rijden om het goed bij te houden! Ondertussen blijf ik hier schrijven en meelezen!
quote:muloza schreef op 16 augustus 2012 @ 20:15:

Ik had vandaag tijdens een rijles het geniale idee om een bocht in zijn 5 te nemen (kwamen van de snelweg af), stonden we bijna stil op een weg waar je 100 mag .

29-08 voor de tweede keer praktijkexamen doen.ha ha, 10 jaar geleden toen ik voor het eerst rijexamen deed was ik zó zenuwachtig dat ik vol gas een bocht in zijn 3 nam binnen de bebouwde kom. De examinator moest zich vast houden aan het raam... Daarna reed ik bijna een voetganger onder die overstak op een zebrapad. De examinator zei toen heel droog: Heu, we gaan de snelweg maar niet op....
Spannend Chipper!! Tot die tijd flink oefenen dan komt het vast helemaal goed!

Zaterdag weer gereden, toen moest ik fileparkeren... eigenlijk het eerste wat niet zo lekker gaat, maar goed met flink oefenen moet ook dat vast goed komen binnenkort! Vond de instructeur ook een beetje kribbig zaterdag en dat werkt niet echt mee, word ik zelf een stuk minder relaxed van.

Morgenvroeg weer 2 uren les!

*heb nu wel alle bijzondere verrichtingen gehad, valt dat even mee :)!
Morgen om 15:50 voor de tweede keer praktijkexamen. ZENUWACHTIG!
@muloza

Succes vandaag! Het gaat helemaal goedkomen!
Ik heb vanavond weer een rijles. Ik denk dat we nu goed moeten gaan voorbereiden op het praktijkexamen van 3 oktober a.s. Wel fijn om een datum te hebben om naartoe te werken!

@muloza, laat je weten wat de uitslag is vandaag?
Gezakt voor de tweede keer. Weer allerlei domme foutjes. Straat willen inrijden waar het niet mag. Denken dat je nog wel tussen een paaltje en een fietser past.

'Ik heb niet zo'n goed nieuws voor je. Maar wel complimenten over de voertuigbeheersing, hoe je met dat pinkje schakelt.'

Leuk, maar dat kon me toen even helemaal niets interesseren. Heb nu ook zo'n moment dat ik denk dat ik nooit zal leren autorijden, maar dat is morgen vast wel weer over .

3x is scheepsrecht hoop ik dan maar.
@ muloza

Wat jammer dat je weer gezakt bent! Maar geef de moed niet op! 3x is scheepsrecht!
Bah, mijn rijles ging helemaal niet goed! Toen het parkeren niet lukte was ik er meteen helemaal af en deed ik de stomste dingen fout! Niet rechts genoeg staan zodat de mensen niet links om mij heen konden, verkeer van rechts geen voorrang geven. Zucht... Dat parkeren wordt nooit wat en ik baal nu van mezelf! Hopen dat het zaterdag beter gaat!
Kop op Muloza en Chipper!!!

Gaat vanzelf beter Chipper. Zodra ik 1 fout maak gaat bij mij de rest meestal ook mis.

Gisteren bij het examen moest ik de stopopdracht uitvoeren. Maar ik besloot om niet voor een auto te stoppen maar achter een auto op een leeg parkeervak...

'Hoe heb jij de stopopdracht geleerd van je instructeur?'

'Eh ja, ik weet ook niet waar ik met m'n hoofd zat.'
Huh. Volgens mij mag dat gewoon hoor. Als je maar genoeg (en ook niet teveel) ruimte overhoudt om weer netjes weg te komen.
Het waren een stuk of 5 parkeervakjes langs de weg. Een andere auto stond in vakje 1, en ik ging er voorbij en parkeerde hem in vakje 3.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven