reumatoïde artritis deel 4
zaterdag 16 juni 2007 om 21:21
Raisin Cake: ja, het lijkt me wel wat om ipv patient te werken in het ziekenhuis :Dmaarja..voordat ik klaar ben..hmm.
Nog steeds ontstekingen aan deze kant..lees julie verhalen iedere keer mee, maar reageer niet altijd. Maar ik blijf op de hoogte! Het blijft pijn doen in de ochtend..alhoewel..als ik te lang stil zit, ook. Lijkt net alsof ik helemaal verstijf op de een of andere manier. Nouja, in sept. naar de gastro-entroloog (willen zo niet meer genoemd worden
, ze heten nu: mdl-er oftewel maag-darm en leverarts. Anyway..maar aan hem vragen hoe of wat alhoewel ik niet denk dat ik er wijzer van wordt....ja, het hoort bij de Crohn. Fijn..punt. Heb ik wat aan..ben ook niet van plan om constant aan de paracetamol te zitten. Nouja, mss? dat het wel overgaat..net als bij jou Bumper...na een paar maanden? Blijf positief denken!!
Gaan jullie nog wat leuks doen het weekend? Ikzelf heb weekendienst, dus ben druk, druk. Alhoewel..het ligt eraan hoe onrustig de bewoners zijn..
Groetjes!!
Nog steeds ontstekingen aan deze kant..lees julie verhalen iedere keer mee, maar reageer niet altijd. Maar ik blijf op de hoogte! Het blijft pijn doen in de ochtend..alhoewel..als ik te lang stil zit, ook. Lijkt net alsof ik helemaal verstijf op de een of andere manier. Nouja, in sept. naar de gastro-entroloog (willen zo niet meer genoemd worden
Gaan jullie nog wat leuks doen het weekend? Ikzelf heb weekendienst, dus ben druk, druk. Alhoewel..het ligt eraan hoe onrustig de bewoners zijn..
Groetjes!!
maandag 18 juni 2007 om 16:13
Is het gelukt RV, met die andere plaatsen? Wel fijn dat ze opzich welwillend zijn om mee te werken :)
Taylor, rottig van die ontstekingen nog steeds. Vroeg me ineens af, is paracetamol niet slecht voor de crohn om dat steeds te slikken? (vraag me nu ineens af, je hébt toch de ziekte van crohn? Lekker geinteresseerd weer RC.
)
RV, weinig verhuisnieuws nog. Wel een boel van het kastje naar de muur gestuur omtrent VAVO en ROC's. Ene ROC verwijst me naar het andere vanwege de regio waar ik woon, andere verwijst me weer terug omdat zij geen VWO aanbieden. Heb nu een vraag bij het ROC in N. liggen. Val natuurlijk daar ook buiten de regio, maar hoop dat mijn verhuisplannen die kant op overtuigend genoeg zijn.
Taylor, rottig van die ontstekingen nog steeds. Vroeg me ineens af, is paracetamol niet slecht voor de crohn om dat steeds te slikken? (vraag me nu ineens af, je hébt toch de ziekte van crohn? Lekker geinteresseerd weer RC.
RV, weinig verhuisnieuws nog. Wel een boel van het kastje naar de muur gestuur omtrent VAVO en ROC's. Ene ROC verwijst me naar het andere vanwege de regio waar ik woon, andere verwijst me weer terug omdat zij geen VWO aanbieden. Heb nu een vraag bij het ROC in N. liggen. Val natuurlijk daar ook buiten de regio, maar hoop dat mijn verhuisplannen die kant op overtuigend genoeg zijn.
dinsdag 19 juni 2007 om 14:57
Ik heb vandaag mijn vernieuwde rijbewijs opgehaald, in zo´n creditcardvorm. Hij lijkt wel nep, straks gooi ik hem per ongeluk een keer weg, bij het leegruimen van mijn portomonnee.
Ik moest zo lachen om de opmerking van de vrouw die me hielp. Ze zegt: Ik zie dat je een beperking op je rijbewijs hebt, als het goed is heb je een brief gehad waarin de codes staan uitgelegd, die moet je bij je houden, voor het geval de politie wil weten wat die codes inhouden.:o Huh, is het niet iets wat de poltie uit hun hoofd moet weten dan? Moet ik zorgen dat ik hun huiswerk zelf mee neem. Nog afgezien van het feit dat die brief al helemaal verfrommeld in mijn tas ligt. Klaar om weg gegooid te worden, die brief moet ik dus nog 5 jr bij me houden? Goh, hadden ze hem wel mogen plastificeren...... Wat een grapjas; haha!!!
Ik moest zo lachen om de opmerking van de vrouw die me hielp. Ze zegt: Ik zie dat je een beperking op je rijbewijs hebt, als het goed is heb je een brief gehad waarin de codes staan uitgelegd, die moet je bij je houden, voor het geval de politie wil weten wat die codes inhouden.:o Huh, is het niet iets wat de poltie uit hun hoofd moet weten dan? Moet ik zorgen dat ik hun huiswerk zelf mee neem. Nog afgezien van het feit dat die brief al helemaal verfrommeld in mijn tas ligt. Klaar om weg gegooid te worden, die brief moet ik dus nog 5 jr bij me houden? Goh, hadden ze hem wel mogen plastificeren...... Wat een grapjas; haha!!!
dinsdag 19 juni 2007 om 15:21
Ik was net nog even mijn nieuwe aanwinst aan het bewonderen en opeens viel het me op dat mijn nieuwe rijbewijs 10 jaar geldig is!!! Pas in 2017 hoef ik hem pas weer te vernieuwen. Ik verbaas me hierover aangezien reuma natuurlijk niet stil staat. Vinden jullie dit niet vreemd? Zouden ze een fout hebben gemaakt? De vorige 2 waren 5 jaar geldig. Moet ik er wat van zeggen? of zal ik slapende honden niet wakker maken? Ik weet van mezelf dat ik qua autorijden erg verantwoordelijk ben en als het niet meer gaat dat ik echt wel aan de bel trek. Wat zouden jullie doen?
dinsdag 19 juni 2007 om 15:30
Bumper: ik zou het wel even navragen hoor! Zekerheid voor alles he?
Hebben jullie dat nou ook? Stomme vraag mss, maar ik heb verteld dat ik zo'n last van mijn handen heb en dat ik ze in de ochtend niet meer kan buigen..nou heb ik ook het gevoel (nee, tis geen gevoel, het is zo) dat ik dus bijna dan geen kracht meer heb in mijn handen...kan 'smorgens mijn luxaflex niet meer opendraaien..vind het zó gek. Ik maak me er ook wel wat zorgen om..is dat tijdelijk of hoort dat bij reuma? Verder kan ik mijn ringen niet meer om..ben verder niet dikker geworden en heb ook niet echt het idee dat er vocht in mijn vingers zit..
Wat is het lekker weer vandaag he?
Hebben jullie dat nou ook? Stomme vraag mss, maar ik heb verteld dat ik zo'n last van mijn handen heb en dat ik ze in de ochtend niet meer kan buigen..nou heb ik ook het gevoel (nee, tis geen gevoel, het is zo) dat ik dus bijna dan geen kracht meer heb in mijn handen...kan 'smorgens mijn luxaflex niet meer opendraaien..vind het zó gek. Ik maak me er ook wel wat zorgen om..is dat tijdelijk of hoort dat bij reuma? Verder kan ik mijn ringen niet meer om..ben verder niet dikker geworden en heb ook niet echt het idee dat er vocht in mijn vingers zit..
Wat is het lekker weer vandaag he?
dinsdag 19 juni 2007 om 16:57
Ooh lekker een rijbewijs voor 10 jaar! Ik wil hem ook op korte termijn alsnog gaan halen. Zou afgelopen maart eindelijk afrijden, maar ja toen was ik ziek. Dus ik ga ervoor om m dit jaar nog te halen!
Maar misschien wel handig om even te checken of t ook echt de bedoeling is dat ie 10 jaar geldig is, straks heb je er gedoe mee en dat is ook niet wat je wilt...
Ik schrijf niet zoveel op t moment, lees wel mee hoor, want ik heb nog steeds aardig wat last van mijn handen (dus moet t beperkt houden, waar ik nog steeds niet heel goed in ben ) en daarbij ben ik druk bezig met mijn werk. Wil weer es wat dingen op gaan pakken, en kijken in hoeverre ik t lichamelijk nog kan. Vanmiddag was mijn leidinggevende hier, en hebben we eea doorgenomen. Ik begin vrijdag met een vergadering en een gesprek met de bedrijfsmaatschappelijk werker, om te kijken hoe en wat haalbaar is! Cool he! Ik hoop zo dat t uiteindelijk wel weer kan.
Oh en dikke vingers: praat me er niet van! Ook hier een drama...
Hoop dat met jullie alles goed is en dat jullie ook lekker genieten van t mooie weer!
Maar misschien wel handig om even te checken of t ook echt de bedoeling is dat ie 10 jaar geldig is, straks heb je er gedoe mee en dat is ook niet wat je wilt...
Ik schrijf niet zoveel op t moment, lees wel mee hoor, want ik heb nog steeds aardig wat last van mijn handen (dus moet t beperkt houden, waar ik nog steeds niet heel goed in ben ) en daarbij ben ik druk bezig met mijn werk. Wil weer es wat dingen op gaan pakken, en kijken in hoeverre ik t lichamelijk nog kan. Vanmiddag was mijn leidinggevende hier, en hebben we eea doorgenomen. Ik begin vrijdag met een vergadering en een gesprek met de bedrijfsmaatschappelijk werker, om te kijken hoe en wat haalbaar is! Cool he! Ik hoop zo dat t uiteindelijk wel weer kan.
Oh en dikke vingers: praat me er niet van! Ook hier een drama...
Hoop dat met jullie alles goed is en dat jullie ook lekker genieten van t mooie weer!
dinsdag 19 juni 2007 om 17:05
Heerlijk weer Taylor! Het krachtsverlies kan bij reuma horen voor wat ik weet. Ik heb er al genoeg mensen over gehoord, al dan niet alleen 's morgens of de hele dag.
Bumper, die 10 jaar is normaal. Mijn rijbewijs is destijds (2003) ook met 10 jaar verlengd. Men heeft een lijstje van aandoeningen/medicatie gebruik/ situaties waarbij men regelmatig een rijtest afneemt en voor de rest geldt gewoon dezelfde regels als voor een rijbewijs zonder aantekening. Als jouw situatie zo achteruit gaat dat rijden met de huidige aantekeningen ook niet meer verantwoord zou zijn, dan is het aan jou om opnieuw contact op te nemen bij het CBR en te kijken of (en zo ja wat) er iets bij moet komen. Dat je die lijst bij je zou moeten hebben? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor!
RC, wat een bureaucratisch gedonder zeg! Heb je al nieuws vanuit het ROC in N?
De stoelen in het vliegtuig zijn geregeld. Precies wat ik graag wilde!
Voor de intercontinentale vluchten vliegen ze met 4 stoelen naast elkaar in die specifieke rij. Ik heb een buitenste stoel en de twee buitenste stoelen aan de andere kant zijn ook al gereserveerd. Nu weet ik dat een enkele stoel in het midden tússen andere gezelschappen bepaald niet gewild zijn (understatement). Bovendien worden deze stoelen tot op het laatste moment vastgehouden voor eventuele rolstoelers (en daar zijn veel stoelen voor bij northwest, verbaasde mij). Behoorlijk grote kans dus dat die stoelen leeg blijven als de vlucht niet volledig volgeboekt is. Daar zou je mij helemaal niet over horen klagen. ;)
Net weer mjam-fysio gehad en een vulling gescoord bij de tandarts. Mijn kaak is het er niet mee eens, hopelijk is dat morgen weer minder. Dan gaan we de stad in voor RV-moet-garderobe-aanvullen-deel2. Mijn vader kan de stad bijna niet in zonder in zijn favo zaak een luxe broodje te eten en aangezien we pas rond 11 in de stad zullen zijn, voorspel ik lekkere broodjes aan de horizon.
Bumper, die 10 jaar is normaal. Mijn rijbewijs is destijds (2003) ook met 10 jaar verlengd. Men heeft een lijstje van aandoeningen/medicatie gebruik/ situaties waarbij men regelmatig een rijtest afneemt en voor de rest geldt gewoon dezelfde regels als voor een rijbewijs zonder aantekening. Als jouw situatie zo achteruit gaat dat rijden met de huidige aantekeningen ook niet meer verantwoord zou zijn, dan is het aan jou om opnieuw contact op te nemen bij het CBR en te kijken of (en zo ja wat) er iets bij moet komen. Dat je die lijst bij je zou moeten hebben? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor!
RC, wat een bureaucratisch gedonder zeg! Heb je al nieuws vanuit het ROC in N?
De stoelen in het vliegtuig zijn geregeld. Precies wat ik graag wilde!
Net weer mjam-fysio gehad en een vulling gescoord bij de tandarts. Mijn kaak is het er niet mee eens, hopelijk is dat morgen weer minder. Dan gaan we de stad in voor RV-moet-garderobe-aanvullen-deel2. Mijn vader kan de stad bijna niet in zonder in zijn favo zaak een luxe broodje te eten en aangezien we pas rond 11 in de stad zullen zijn, voorspel ik lekkere broodjes aan de horizon.
vandaag ga ik van alles kunnen
dinsdag 19 juni 2007 om 20:53
donderdag 21 juni 2007 om 00:00
Die 10 jaar voor rijbewijs is normaal, heb ik ook.
Net als dat krachtsverlies, heb ik ook.
Het is bij mij bij vlagen erger, zeker 's ochtends moet ik eerst op gang komen maar soms laat ik ook zomaar dingen vallen zonder dat ik het wil. Gelukkig heb ik meestal geluk maar soms is het ook een glas of zoiets. Erg vervelend.
Of zoals net buiten, ik liet de hond uit, had de riem al aan mijn "goede" hand maar toch kon ik de hond niet houden toen hij een andere hond zag. Gelukkig vonden deze mensen het niet erg en luisterde de hond na even gesnuffeld te hebben wel weer maar ik baal er gewoon van.
Soms kan ik 's ochtends geen mes vast houden om mijn brood te smeren, laat staan te snijden. Meestal klap ik er wat tussen, vlokken of vleeswaren en hoppa eten maar. Maar 't voelt wel regelmatig heel onbehouwen.
Roos, hartstikke mooi dat het zo goed gelukt is met de stoelen!
Net als dat krachtsverlies, heb ik ook.
Of zoals net buiten, ik liet de hond uit, had de riem al aan mijn "goede" hand maar toch kon ik de hond niet houden toen hij een andere hond zag. Gelukkig vonden deze mensen het niet erg en luisterde de hond na even gesnuffeld te hebben wel weer maar ik baal er gewoon van.
Soms kan ik 's ochtends geen mes vast houden om mijn brood te smeren, laat staan te snijden. Meestal klap ik er wat tussen, vlokken of vleeswaren en hoppa eten maar. Maar 't voelt wel regelmatig heel onbehouwen.
Roos, hartstikke mooi dat het zo goed gelukt is met de stoelen!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
donderdag 21 juni 2007 om 12:33
Jasmine: ja, het is vervelend he? Ik herken dat ook van de hond ..heb er zelf 2 (een oudje van bijna 13 (11 kilo) en een Old English Buldog), laatste weegt zo ongeveer 50 kilo! hij is pas anderhalf en trekt gelukkig minder. Maar hij kijkt overal naar en idd..als ie een andere hond ziet is ie niet te houden.Ik moet er wel om lachen maar als ik thuis kom na zo;n tochtje verga ik van de pijn in mijn handen. Met tranen in mijn ogen want baal er giga van! Heb nu wel fysio om de gewrichten soepel te houden en dan met name als ik uit bed kom..maar het blijft afzien en net wat jij zegt: voel me zo onbehouwen. Het punt is ook dat het niet één hand is maar allebei...nouja, moet er maar niet teveel over nadenken..tis wel raar want vroeger kon ik alles met mijn handen zonder erover na te denken..nu moet dat wel 2 x...het zij zo!
donderdag 21 juni 2007 om 18:55
Ik kom even ego-posten, sorry alvast daarvoor. Het schiet namelijk NIET op met al die ROC's en hun stomme regelingen.. Even iets kopieëren van mijn website.
Het ROC in N. is geen optie omdat ik niet binnen hun regio val.
Vanmorgen heb ik weer met het ROC in A. gebeld, daar kreeg ik nu
eindelijk wel iemand aan de telefoon. Een fijne meneer met wat minder
fijn nieuws; omdat ik ook niet in de regio A. woon vergoedt de
gemeente niet die opleiding, wat ze wel doen als je wel in die regio
woont. Als ik alles zelf moet betalen komt dat op drie- of vierduizend
euro; niet haalbaar dus. Ik zou met de gemeente D. (waar ik nu woon, maar die geen VWO aanbieden op hun ROC) moeten
proberen te regelen dat zij de vergoeding die ze normaal gesproken voor
mij zouden betalen omdat ik in D.naar het ROC zou gaan aan de
gemeente A. betalen. Dan zou ik wel gewoon die vier vakken VWO in
A. kunnen doen. Zonet heb ik de leerplichtambtenaar in D.
gebeld. Zij willen en gaan niks vergoeden. Het VWO is op het ROC in
D. wegbezuinigd en kort gezegd heb ik gewoon pech. Of ik niet
weer in W. bij mijn moeder kon gaan wonen zodat ik wel in de
regio A. woon. Dat ik een rolstoelaangepast huis heb en dat alle
voorzieningen bij mijn moeder inmiddels weg zijn is niet belangrijk. Ik
mocht wel HAVO gaan doen in D., dat ik dan niet naar de
universiteit kan is jammer, maar helaas. Volgens de leerplichtambtenaar
moet ik contact opnemen met mijn oude middelbare school en moet die van
alles gaan betalen, maar ik ben daar al vijf jaar gestopt. Ik weet niet
meer waar ik nu nog heen moet om dit uit te zoeken en geregeld te
krijgen.
__
Stom gezeur dus, ik word er heel, heel erg moe van en het levert niets op. Ik ben al een hele tijd heen en weer aan het bellen, nooit is iemand bereikbaar en op die man uit A. vanmiddag na belt ook nooit iemand terug als men dat belooft. Het is toch idioot dat je als je in deze plaats woont geen VWO kunt volgen op het volwassenonderwijs, tenzij je het helemaal zelf betaalt?! Vanavond maar eens met mijn moeder bellen, misschien moet ik dan toch maar weer thuis gaan wonen
Het ROC in N. is geen optie omdat ik niet binnen hun regio val.
Vanmorgen heb ik weer met het ROC in A. gebeld, daar kreeg ik nu
eindelijk wel iemand aan de telefoon. Een fijne meneer met wat minder
fijn nieuws; omdat ik ook niet in de regio A. woon vergoedt de
gemeente niet die opleiding, wat ze wel doen als je wel in die regio
woont. Als ik alles zelf moet betalen komt dat op drie- of vierduizend
euro; niet haalbaar dus. Ik zou met de gemeente D. (waar ik nu woon, maar die geen VWO aanbieden op hun ROC) moeten
proberen te regelen dat zij de vergoeding die ze normaal gesproken voor
mij zouden betalen omdat ik in D.naar het ROC zou gaan aan de
gemeente A. betalen. Dan zou ik wel gewoon die vier vakken VWO in
A. kunnen doen. Zonet heb ik de leerplichtambtenaar in D.
gebeld. Zij willen en gaan niks vergoeden. Het VWO is op het ROC in
D. wegbezuinigd en kort gezegd heb ik gewoon pech. Of ik niet
weer in W. bij mijn moeder kon gaan wonen zodat ik wel in de
regio A. woon. Dat ik een rolstoelaangepast huis heb en dat alle
voorzieningen bij mijn moeder inmiddels weg zijn is niet belangrijk. Ik
mocht wel HAVO gaan doen in D., dat ik dan niet naar de
universiteit kan is jammer, maar helaas. Volgens de leerplichtambtenaar
moet ik contact opnemen met mijn oude middelbare school en moet die van
alles gaan betalen, maar ik ben daar al vijf jaar gestopt. Ik weet niet
meer waar ik nu nog heen moet om dit uit te zoeken en geregeld te
krijgen.
__
Stom gezeur dus, ik word er heel, heel erg moe van en het levert niets op. Ik ben al een hele tijd heen en weer aan het bellen, nooit is iemand bereikbaar en op die man uit A. vanmiddag na belt ook nooit iemand terug als men dat belooft. Het is toch idioot dat je als je in deze plaats woont geen VWO kunt volgen op het volwassenonderwijs, tenzij je het helemaal zelf betaalt?! Vanavond maar eens met mijn moeder bellen, misschien moet ik dan toch maar weer thuis gaan wonen
donderdag 21 juni 2007 om 19:19
Ben je mal, RC! Van wat ik van je heb gelezen is bij jouw moeder gaan wonen helemaal niet wat je wilt. Zelf zou ik dit eens terugkoppelen naar een belangenorganisatie oid. Heb je een WAjong? Dan zou ik het ook eens terugkoppelen naar het UWV. Het is dan wel aan jou om aan te tonen waarom je VWO nódig hebt boven HAVO (want ze vergoeden niet meer dan nodig, as usual), maar ik denk dat jou dat wel lukt. Des te hoger de opleiding, des te meer kans op werk én werk dat bij jouw ziekte past, zo'n praatje. Het is afhankelijk van de arbeidsdeskundige die je hebt hoe welwillend ze zijn, maar niet geschoten is zeker mis. Wat er wettelijk op dat gebied precies geregeld is zou je kunnen navragen bij bijv. een MEE of sociaal raadslieden.
PLING! Lampje brandt! Ga eens de boer op naar reïntegratiebedrijven. Jij hebt als je in de WAjong of WAO zit recht op een IRO, Individueel Reïntegratie Overeenkomst. In onze taal; een zaak geld om aan het werk te komen. Hiermee bepaal je zélf met welk rb je in zee wilt gaan. Solicitatie-clubjes heb jij niet nodig, dus zullen ze je wat anders moeten bieden. Een opleiding in zo'n plan meenemen is niet het makkelijkste (men verdient immers meer aan een sol-clubje), maar er zijn al heel wat mensen die dat gelukt is. Een IRO bedraagt standaard €5000,- en kan opgehoogd worden als een rb kan onderbouwen waarom er meerkosten zijn om jou naar werk te reïntegreren.
Wat heb je qua opleiding overigens precies nodig? Alle deelcertificaten VWO, of heb je maar een enkel vak nodig? In het laatste geval zou een thuisstudie wellicht financieel haalbaar zijn in combinatie met het opvoeren van de studiekosten bij de belastingaangifte.
PLING! Lampje brandt! Ga eens de boer op naar reïntegratiebedrijven. Jij hebt als je in de WAjong of WAO zit recht op een IRO, Individueel Reïntegratie Overeenkomst. In onze taal; een zaak geld om aan het werk te komen. Hiermee bepaal je zélf met welk rb je in zee wilt gaan. Solicitatie-clubjes heb jij niet nodig, dus zullen ze je wat anders moeten bieden. Een opleiding in zo'n plan meenemen is niet het makkelijkste (men verdient immers meer aan een sol-clubje), maar er zijn al heel wat mensen die dat gelukt is. Een IRO bedraagt standaard €5000,- en kan opgehoogd worden als een rb kan onderbouwen waarom er meerkosten zijn om jou naar werk te reïntegreren.
Wat heb je qua opleiding overigens precies nodig? Alle deelcertificaten VWO, of heb je maar een enkel vak nodig? In het laatste geval zou een thuisstudie wellicht financieel haalbaar zijn in combinatie met het opvoeren van de studiekosten bij de belastingaangifte.
donderdag 21 juni 2007 om 19:49
Krachtverlies heb ik ook in de loop der jaren natuurlijk!!!
Al is het de laatste jaren sinds ik sport wel een stuk beter geworden. Iets grappig: Mijn buikspieren zijn gemiddeld sterker dan de gezonde mens, zeggen mijn therapeuten. Dat komt omdat ik natuurlijk van jonsaf aan al compenseer, Als ik van liggende stand overeind moet komen, kan ik mijn armen niet gebruiken, ik kom dus als jaren gewoon aan de hand van mijn buikspieren omhoog.
Nog iets grappigs: ik heb pas ontdekt dat ik een wijnfles kan ontkurken en niet eens met moeite.. nooit geprobeerd. Jaren lang ging eigenlijk zomaar vanuit dat ik dat niet kon, als je iemand het ziet waarbij het zoveel moeite kost,ik dacht nou dat lukt me toch niet!!!
Al is het de laatste jaren sinds ik sport wel een stuk beter geworden. Iets grappig: Mijn buikspieren zijn gemiddeld sterker dan de gezonde mens, zeggen mijn therapeuten. Dat komt omdat ik natuurlijk van jonsaf aan al compenseer, Als ik van liggende stand overeind moet komen, kan ik mijn armen niet gebruiken, ik kom dus als jaren gewoon aan de hand van mijn buikspieren omhoog.
Nog iets grappigs: ik heb pas ontdekt dat ik een wijnfles kan ontkurken en niet eens met moeite.. nooit geprobeerd. Jaren lang ging eigenlijk zomaar vanuit dat ik dat niet kon, als je iemand het ziet waarbij het zoveel moeite kost,ik dacht nou dat lukt me toch niet!!!
maandag 25 juni 2007 om 15:27
Klopt RV, ik wil ook helemaal niet meer thuis gaan wonen, maar het lijkt er wel op dat ik hier geen VWO kan doen. Ik heb een WaJong maar ben een beetje huiverig om het UWV te benaderen. Toen ik werd afgekeurd was ik nog rolstoelafhankelijk, nu kan ik best "een keer" 500 meter lopen (en verder ook wel) of "een keer" een kilo tillen. Met de verhalen over herkeuringen van de afgelopen jaren in mijn achterhoofd ben ik bang dat ze mij op die grond ook goedkeuren, en dan heb ik écht een probleem. Dat ik naar de universiteit wil ipv naar het HBO is trouwens ook echt onderbouwd vanuit mijn `ziekzijn`, HBO is veel praktischer en daarmee lichamelijk zwaarder voor mij dan Uni.
Ik moet vier deelcertificaten en dan zou via het LOI misschien te doen zijn als ik niet van mezelf zou weten dat ik het dan makkelijk laat liggen als het moeilijk is.
Ik vind het kuttig om dat toe te geven omdat het in principe gewoon mijn eigen schuld is, maar ik weet dat het zo werkt en dat ik dan helemaal niet vooruit kom.
Vandaag weer een boel gebeld. ROC in D. begrijpt het probleem maar kan er niks aan veranderen, ook daar inschrijven en in A. de vakken volgen is geen optie. Mijn middelbare school kan ook niets doen. Het stagneert allemaal bij mijn woonplaats, een plek waar ik verdorie niet eens naartoe wilde verhuizen omdat ik het een stom dorp vond, maar waar `men` zo enthousiast over was
Nou ja, daar is niets meer aan te doen. Voor morgenochtend staat een telefoontje naar handicap&studie op het programma.
Ik moet vier deelcertificaten en dan zou via het LOI misschien te doen zijn als ik niet van mezelf zou weten dat ik het dan makkelijk laat liggen als het moeilijk is.
Vandaag weer een boel gebeld. ROC in D. begrijpt het probleem maar kan er niks aan veranderen, ook daar inschrijven en in A. de vakken volgen is geen optie. Mijn middelbare school kan ook niets doen. Het stagneert allemaal bij mijn woonplaats, een plek waar ik verdorie niet eens naartoe wilde verhuizen omdat ik het een stom dorp vond, maar waar `men` zo enthousiast over was
dinsdag 26 juni 2007 om 10:51
oeeee, wat ben ik chagerijnig zeg!!!
Gaat om 8.30 de telefoon op mijn vrije dag, ik heb niet opgenomen, maar ik was wel gelijk wakker. 10 minuten kwam ik erachter dat het een vriendin was. Een vriendin mèt kinderen......... jullie begijpen vast wel wat ik bedoel!!!
Een uurtje later belde ik mijn vader op, die wist mij te vertellen dat mijn zus me had willen vragen of ik de hele dag kon oppassen. Gelukkig heeft mij vader dat weten te voorkomen, (nu is hij de klos) maar het is het gevoel wat ik erbij heb. Aan de andere kant wel jammer, want dan had ik het nee zeggen kunnen oefenen.
Het lijkt wel, als je eenmaal kinderen hebt, je interesse in levens van anderen totaal verdwijnt. Geen rekening meer houdt met anderen en omdat zij zo vroeg wakker zijn, niet even op de klok of het wel een normale tijd is om te bellen enz....
Sorry voor de degene met kinderen, niet iedereen is natuurlijk zo. Maar op dit moment ben ik echt boos, vanavond zal ik er wellicht weer anders over denken. Het moest er even uit.
Gaat om 8.30 de telefoon op mijn vrije dag, ik heb niet opgenomen, maar ik was wel gelijk wakker. 10 minuten kwam ik erachter dat het een vriendin was. Een vriendin mèt kinderen......... jullie begijpen vast wel wat ik bedoel!!!
Een uurtje later belde ik mijn vader op, die wist mij te vertellen dat mijn zus me had willen vragen of ik de hele dag kon oppassen. Gelukkig heeft mij vader dat weten te voorkomen, (nu is hij de klos) maar het is het gevoel wat ik erbij heb. Aan de andere kant wel jammer, want dan had ik het nee zeggen kunnen oefenen.
Het lijkt wel, als je eenmaal kinderen hebt, je interesse in levens van anderen totaal verdwijnt. Geen rekening meer houdt met anderen en omdat zij zo vroeg wakker zijn, niet even op de klok of het wel een normale tijd is om te bellen enz....
Sorry voor de degene met kinderen, niet iedereen is natuurlijk zo. Maar op dit moment ben ik echt boos, vanavond zal ik er wellicht weer anders over denken. Het moest er even uit.
dinsdag 26 juni 2007 om 11:05
quote:Jaaa, duim maar even, de meneer van de stichting Handicap&Studie vond het ook stom dat het zo ging en ze gaan daar uitzoeken of ik niet toch gewoon in A. naar school kan. :)Ik duim met je mee, RC!! Enig idee hoelang het gaat duren voor dat het is uitgezocht. Wat krom is het toch allemaal!! Waarom vind je eigenlijk dat het jou schuld is?
dinsdag 26 juni 2007 om 11:28
quote:
quote: Raisin Cake reageerde
Jaaa, duim maar even, de meneer van de stichting Handicap&Studie vond het ook stom dat het zo ging en ze gaan daar uitzoeken of ik niet toch gewoon in A. naar school kan. :) Ik duim met je mee, RC!! Enig idee hoelang het gaat duren voor dat het is uitgezocht. Wat krom is het toch allemaal!! Waarom vind je eigenlijk dat het jou schuld is? ja ,hoezo vindt je dat eigenlijk?????
quote: Raisin Cake reageerde
Jaaa, duim maar even, de meneer van de stichting Handicap&Studie vond het ook stom dat het zo ging en ze gaan daar uitzoeken of ik niet toch gewoon in A. naar school kan. :) Ik duim met je mee, RC!! Enig idee hoelang het gaat duren voor dat het is uitgezocht. Wat krom is het toch allemaal!! Waarom vind je eigenlijk dat het jou schuld is? ja ,hoezo vindt je dat eigenlijk?????
dinsdag 26 juni 2007 om 11:31
Bumper: herkenbaar hoor! Ik heb zo vaak van deze situaties meegemaakt..nee zeggen blijft goed in deze..oefenen dus!
Goh, wat een weertje he? Moest net ff naar het dorp..zat ik midden in zo'n plensbui,...en tis net zomer!! Met mijn gewrichten is het zo zo.....in de ochtend nog net zo stijf en pijnlijk. Nouja, moet maar goed in beweging blijven en dan kom ik er wel! I hope so iig! In aug. afspraak met de reuma-verpleegk. en bloed laten prikken!
Hoe ist verder met iedereen????:D
Goh, wat een weertje he? Moest net ff naar het dorp..zat ik midden in zo'n plensbui,...en tis net zomer!! Met mijn gewrichten is het zo zo.....in de ochtend nog net zo stijf en pijnlijk. Nouja, moet maar goed in beweging blijven en dan kom ik er wel! I hope so iig! In aug. afspraak met de reuma-verpleegk. en bloed laten prikken!
Hoe ist verder met iedereen????:D
dinsdag 26 juni 2007 om 11:57
Succes, RC!!!
Bump, daar zou ik inderdaad ook van
. Wel een teken aan de wand als ze je zo makkelijk weten te vinden waar het kinderopvang betreft; in het verleden heb je waarschijnlijk makkelijk ja gezegd? Je kent het gezegde, geef mensen een vinger en ze nemen een hand. Als er ergens de waarheid als een koe in zit, dan is het dat wel. Groot gelijk dus dat je het woordje "nee" gaat toepassen.
Ik was nog niet klaar met dat lanceerplatform aka rolstoel. Dus maar eens even contact opgenomen met Permobil zelf. Nee, dit was toch niet acceptabel en onderhoudsbedrijf moest hen maar bellen. Dus ik dat bedrijf gebeld, uiteraard de persoon niet aanwezig die ik hebben moet. Die belde dus vanmorgen terug. Heel lulverhaal nu in ene over "ja we hebben het eerst zo willen doen om jou zo kort mogelijk zonder stoel te laten zitten". Ehm hállo!? Ik geef al 2,5 week aan dat ik het belangrijker vindt dat het probleem opgelost wordt ivm gevaarlijk en jullie roepen daarop "er kan niets gedaan worden als we niets vinden". Afijn, het lanceerplatform gaat naar Permobil terug en meteen maar wat dingen rechtgezet over mijn nieuwe rolstoel. Blijkt dat de papieren nog niet gelezen waren en ze dus van plan waren mijn nodige aanpassingen die al op lanceerplatform zit over te zetten naar de nieuwe stoel.
Het weet? Breek me de bek niet open! Het is net herfst. ;( Gelukkig nog maar 70 dagen tot gegarandeerde tropische warmte en eventuele orkaan. *doet een happy dansje*
Bump, daar zou ik inderdaad ook van
Ik was nog niet klaar met dat lanceerplatform aka rolstoel. Dus maar eens even contact opgenomen met Permobil zelf. Nee, dit was toch niet acceptabel en onderhoudsbedrijf moest hen maar bellen. Dus ik dat bedrijf gebeld, uiteraard de persoon niet aanwezig die ik hebben moet. Die belde dus vanmorgen terug. Heel lulverhaal nu in ene over "ja we hebben het eerst zo willen doen om jou zo kort mogelijk zonder stoel te laten zitten". Ehm hállo!? Ik geef al 2,5 week aan dat ik het belangrijker vindt dat het probleem opgelost wordt ivm gevaarlijk en jullie roepen daarop "er kan niets gedaan worden als we niets vinden". Afijn, het lanceerplatform gaat naar Permobil terug en meteen maar wat dingen rechtgezet over mijn nieuwe rolstoel. Blijkt dat de papieren nog niet gelezen waren en ze dus van plan waren mijn nodige aanpassingen die al op lanceerplatform zit over te zetten naar de nieuwe stoel.
Het weet? Breek me de bek niet open! Het is net herfst. ;( Gelukkig nog maar 70 dagen tot gegarandeerde tropische warmte en eventuele orkaan. *doet een happy dansje*
dinsdag 26 juni 2007 om 12:44
Gelukkig, jullie begrijpen mijn frustaties. Ik heb in het verleden idd te makkelijk ja gezegd. Het gaat niet eens zozeer om het oppassen, maar de manier waarop het gevraagd wordt. Last minute, ze bellen echt gemiddeld een paar uur van te voren, terwijl ze echt eerder wisten dat ze een oppas nodig hadden, dat weet ik zeker. Ze doen overkomen of ik echt het laatste redmiddel ben, dan ga ik er vanuit dat ze echt alle opa´s en oma´s al gevraagd hebben. Terwijl, daar ben ik achter gekomen, dat dit meestal niet het geval is. Dit klinkt misschien echt egoistisch van mijn kant, maar zij zijn allemaal met pensioen en hoeven hierdoor niet hun enige vrije dag op te geven. Ik heb maar 1 dag in de week vrij en dit ook niet zonder reden natuurlijk, als ik gezond was geweest had ik waarschijnlijk gewoon full-time gewerkt.
Daar komt ook nog bij, dat als ze me bellen om te passen en ik heb andere plannen, zoals even naar het gemeentehuis om mijn rijbewijs op te halen, dat ze mijn dag even gaan her-in-plannen, zodat ik wel kan oppassen, en dat irriteert mij nog het meest. Want het gemeenthuis, dat hoeft natuurlijk niet nu, want woensdagavond zijn ze ook open, zeggen ze dan.
:@:@
Maar goed, het ligt wel aan mij, want ik laat het gebeuren!!! NEE niet meer!!
Daar komt ook nog bij, dat als ze me bellen om te passen en ik heb andere plannen, zoals even naar het gemeentehuis om mijn rijbewijs op te halen, dat ze mijn dag even gaan her-in-plannen, zodat ik wel kan oppassen, en dat irriteert mij nog het meest. Want het gemeenthuis, dat hoeft natuurlijk niet nu, want woensdagavond zijn ze ook open, zeggen ze dan.
Maar goed, het ligt wel aan mij, want ik laat het gebeuren!!! NEE niet meer!!
dinsdag 26 juni 2007 om 13:21
Hoi dames
Hoe gaat t met jullie? Ben al even niet geweest, drukke dagen achter de rug. Ik heb al jaren epilepsie, maar had er eigenlijk nooit last van. Totdat ik afgelopen zondag ineens 2x achter elkaar een flink insult kreeg en 2x met de ambulance opgehaald werd. Moest n nachtje in t ziekenhuis blijven.
Bah bah bah, ik baal, ik word er onzeker van. Maar ws is de dosis anti-epileptica te laag, dus dat is verhoogd en hopen dat dat voldoende is.
Verder wil mijn reumatoloog beginnen met Enbrel. Zijn er mensen hier die daar ervaringen mee hebben? Vind het spannend, omdat mijn rechterlong een grote zwakke plek is en ik ben bang dat het door die medicijnen alleen maar erger wordt...
Dus als er mensen zijn met tips oid, graag!
Hoe gaat t met jullie? Ben al even niet geweest, drukke dagen achter de rug. Ik heb al jaren epilepsie, maar had er eigenlijk nooit last van. Totdat ik afgelopen zondag ineens 2x achter elkaar een flink insult kreeg en 2x met de ambulance opgehaald werd. Moest n nachtje in t ziekenhuis blijven.
Bah bah bah, ik baal, ik word er onzeker van. Maar ws is de dosis anti-epileptica te laag, dus dat is verhoogd en hopen dat dat voldoende is.
Verder wil mijn reumatoloog beginnen met Enbrel. Zijn er mensen hier die daar ervaringen mee hebben? Vind het spannend, omdat mijn rechterlong een grote zwakke plek is en ik ben bang dat het door die medicijnen alleen maar erger wordt...
Dus als er mensen zijn met tips oid, graag!