Hoofdpijn
donderdag 23 augustus 2012 om 09:36
Maandagavond mijn hoofd gestoten (niet eens heel hard). Huisarts constateerde dinsdag niks. Paracetamolletje tegen de hoofdpijn was het advies.
De hoofdpijn komt door de paracetamol heen. Ik heb last van mijn nek en ik ben doodop na een nacht goed slapen. Heb dinsdag a.s. een afspraak staan bij de HA voor iets anders.
Ik neem nu mijn rust door niet te gaan werken. Kan me slecht concentreren. Zal ik afwachten tot dinsdag of eerder teruggaan?
De hoofdpijn komt door de paracetamol heen. Ik heb last van mijn nek en ik ben doodop na een nacht goed slapen. Heb dinsdag a.s. een afspraak staan bij de HA voor iets anders.
Ik neem nu mijn rust door niet te gaan werken. Kan me slecht concentreren. Zal ik afwachten tot dinsdag of eerder teruggaan?
donderdag 23 augustus 2012 om 09:46
Wat verwacht je van de huisarts, als je eerder terug gaat?
Je hebt je hoofd gestoten en je hebt hoofdpijn nu. Dat is op zich een normale reactie. Wat ik ooit van mijn huisarts begreep, is dat als je even buiten westen bent geweest, het een hersenschudding heet en als je dat niet bent geweest, dan niet. Maar de klachten kunnen hetzelfde zijn. Ik denk dat ik met mijn niet-hersenschudding een week op bed heb gelegen in een verduisterde kamer (is tegenwoordig niet meer het advies, maar meer trok ik simpelweg niet, qua hoofdpijn).
Dus mocht het je geruststellen: hoofdpijn nadat je je hoofd gestoten hebt is normaal en wat je er tegen kunt doen is rustig aan doen en goed naar je lichaam luisteren. Dan gaat het vanzelf over.
Of zijn er andere dingen waar je je zorgen om maakt?
Je hebt je hoofd gestoten en je hebt hoofdpijn nu. Dat is op zich een normale reactie. Wat ik ooit van mijn huisarts begreep, is dat als je even buiten westen bent geweest, het een hersenschudding heet en als je dat niet bent geweest, dan niet. Maar de klachten kunnen hetzelfde zijn. Ik denk dat ik met mijn niet-hersenschudding een week op bed heb gelegen in een verduisterde kamer (is tegenwoordig niet meer het advies, maar meer trok ik simpelweg niet, qua hoofdpijn).
Dus mocht het je geruststellen: hoofdpijn nadat je je hoofd gestoten hebt is normaal en wat je er tegen kunt doen is rustig aan doen en goed naar je lichaam luisteren. Dan gaat het vanzelf over.
Of zijn er andere dingen waar je je zorgen om maakt?
donderdag 23 augustus 2012 om 09:51
En ik weet niet of je al simpelweg gegoogeld had op hersenschudding? Zo niet, dit ter info: https://www.hersenstichti ... ngen/hersenschudding.html en http://www.ehbo-overassel ... article&id=101&Itemid=121
donderdag 23 augustus 2012 om 10:04
Ik heb (te) veel ervaringen met hersenschuddingen. Dit is niet door de huisarts geconstateerd. Misschien voel ik me wat opgejaagd door mijn bezorgde omgeving, hoor. Wat verwacht ik van de HA... Goeie vraag. Eigenlijk hoop ik dat het met wat rust de komende dagen wat afneemt.
Verder maak ik me geen zorgen. Bedankt voor je antwoord.
Verder maak ik me geen zorgen. Bedankt voor je antwoord.
donderdag 23 augustus 2012 om 10:12
Ik zou er nu ook niet meer mee naar de huisarts gaan. Als je weet dat je je hoofd gestoten hebt en je herkent de symptomen, dan is de huisarts niet meer van toegevoegde waarde. Die kan alleen maar zeggen dat je rustig aan moet doen. Maar dat had je zelf ook al bedacht, dus daarvoor hoef je niet naar de huisarts.
Als je er al ervaring mee hebt, dan hoef ik je waarschijnlijk ook niet op het hart te drukken om ècht je rust te nemen tot de hoofdpijn helemaal over is, zeker? Heb ik de eerste keer niet gedaan, waardoor ik nog heel lang snel hoofdpijn heb gehad. Gewoon nog iets langer geduld hebben, had me meer opgeleverd.
Sterkte en beterschap!
Als je er al ervaring mee hebt, dan hoef ik je waarschijnlijk ook niet op het hart te drukken om ècht je rust te nemen tot de hoofdpijn helemaal over is, zeker? Heb ik de eerste keer niet gedaan, waardoor ik nog heel lang snel hoofdpijn heb gehad. Gewoon nog iets langer geduld hebben, had me meer opgeleverd.
Sterkte en beterschap!
donderdag 23 augustus 2012 om 10:24
quote:blauwebes schreef op 23 augustus 2012 @ 09:36:
Maandagavond mijn hoofd gestoten (niet eens heel hard). Huisarts constateerde dinsdag niks. Paracetamolletje tegen de hoofdpijn was het advies.
TO, sorry maar ik ben nieuwsgierig. Ga jij voor zoiets als je hoofd stoten direct de volgende dag naar de huisarts?
TO, sorry maar ik ben nieuwsgierig. Ga jij voor zoiets als je hoofd stoten direct de volgende dag naar de huisarts?
donderdag 23 augustus 2012 om 10:44
Misschien moet je het los van elkaar bekijken, de hoofdpijn en het stoten, je geeft aan dat je nek pijn doet, door spierspanningen in je nek kun je ook hoofdpijn krijgen! en dat kan behoorlijk vervelend zijn, helaas ben ik ervaringsdeskundige...
Bij mij helpt aspirine beter dan paracetamol dan en probeer ik mijn nek te ontspannen, warmtecreme, nekmassagekussen en oefeningen.
Bij mij helpt aspirine beter dan paracetamol dan en probeer ik mijn nek te ontspannen, warmtecreme, nekmassagekussen en oefeningen.