Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn

23-08-2012 09:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandagavond mijn hoofd gestoten (niet eens heel hard). Huisarts constateerde dinsdag niks. Paracetamolletje tegen de hoofdpijn was het advies.

De hoofdpijn komt door de paracetamol heen. Ik heb last van mijn nek en ik ben doodop na een nacht goed slapen. Heb dinsdag a.s. een afspraak staan bij de HA voor iets anders.

Ik neem nu mijn rust door niet te gaan werken. Kan me slecht concentreren. Zal ik afwachten tot dinsdag of eerder teruggaan?
Wat verwacht je van de huisarts, als je eerder terug gaat?

Je hebt je hoofd gestoten en je hebt hoofdpijn nu. Dat is op zich een normale reactie. Wat ik ooit van mijn huisarts begreep, is dat als je even buiten westen bent geweest, het een hersenschudding heet en als je dat niet bent geweest, dan niet. Maar de klachten kunnen hetzelfde zijn. Ik denk dat ik met mijn niet-hersenschudding een week op bed heb gelegen in een verduisterde kamer (is tegenwoordig niet meer het advies, maar meer trok ik simpelweg niet, qua hoofdpijn).

Dus mocht het je geruststellen: hoofdpijn nadat je je hoofd gestoten hebt is normaal en wat je er tegen kunt doen is rustig aan doen en goed naar je lichaam luisteren. Dan gaat het vanzelf over.

Of zijn er andere dingen waar je je zorgen om maakt?
En ik weet niet of je al simpelweg gegoogeld had op hersenschudding? Zo niet, dit ter info: https://www.hersenstichti ... ngen/hersenschudding.html en http://www.ehbo-overassel ... article&id=101&Itemid=121
Ik heb (te) veel ervaringen met hersenschuddingen. Dit is niet door de huisarts geconstateerd. Misschien voel ik me wat opgejaagd door mijn bezorgde omgeving, hoor. Wat verwacht ik van de HA... Goeie vraag. Eigenlijk hoop ik dat het met wat rust de komende dagen wat afneemt.

Verder maak ik me geen zorgen. Bedankt voor je antwoord.
Ik zou er nu ook niet meer mee naar de huisarts gaan. Als je weet dat je je hoofd gestoten hebt en je herkent de symptomen, dan is de huisarts niet meer van toegevoegde waarde. Die kan alleen maar zeggen dat je rustig aan moet doen. Maar dat had je zelf ook al bedacht, dus daarvoor hoef je niet naar de huisarts.

Als je er al ervaring mee hebt, dan hoef ik je waarschijnlijk ook niet op het hart te drukken om ècht je rust te nemen tot de hoofdpijn helemaal over is, zeker? Heb ik de eerste keer niet gedaan, waardoor ik nog heel lang snel hoofdpijn heb gehad. Gewoon nog iets langer geduld hebben, had me meer opgeleverd.

Sterkte en beterschap!
Bedankt om me er nog even aan te herinneren. :-) Ik weet het wel, maar ik voel me enigszins egoïstisch door daaraan toe te geven.
Bedankt om me er nog even aan te herinneren. :-) Ik weet het wel, maar ik voel me enigszins egoïstisch door daaraan toe te geven.
en ook even niet achter de laptop of pc gaan zitten

gun je hoofd ook even de rust om bij te komen, naar beeldcherm of tv staren doet geen goed
quote:blauwebes schreef op 23 augustus 2012 @ 09:36:

Maandagavond mijn hoofd gestoten (niet eens heel hard). Huisarts constateerde dinsdag niks. Paracetamolletje tegen de hoofdpijn was het advies.

TO, sorry maar ik ben nieuwsgierig. Ga jij voor zoiets als je hoofd stoten direct de volgende dag naar de huisarts?
Ik heb de afgelopen jaren 5 hersenschuddingen achter de rug, dus ja, voor de zekerheid wel. Maar normaal gesproken niet.
Wat heftig! Heb je gevaarlijk werk dat je zo vaak een hersenschudding hebt?
Misschien moet je het los van elkaar bekijken, de hoofdpijn en het stoten, je geeft aan dat je nek pijn doet, door spierspanningen in je nek kun je ook hoofdpijn krijgen! en dat kan behoorlijk vervelend zijn, helaas ben ik ervaringsdeskundige...

Bij mij helpt aspirine beter dan paracetamol dan en probeer ik mijn nek te ontspannen, warmtecreme, nekmassagekussen en oefeningen.
Evenals Poppeding betere ervaring met asperine dan met paracetamol. Ik neem een asperine (zetpil) met 2 paracetamol. Zo is het te doen. Mijn hoofdpijn komt vanuit mijn nek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven