Kat wegjagen

21-08-2012 15:33 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maandje wonen mijn vriend en ik in een nieuwe woning. Al vrij snel merkten we dat er een stel op de hoek woont met een stuk of 6 katten, die constant in onze tuin zitten. De meeste komen alleen af en toe even kijken, maar eentje zit eigenljk de hele dag bij ons in de tuin. Dit vinden we vervelend om 2 redenen: ten eerste poept dat beest dus ook in onze tuin, en ten tweede, dit vinden we het ergste, valt dat beest onze konijnen aan. De konijnen zitten in een hok met een ren eraan, maar door die kat durven ze niet meer in de ren en ook het ' open gedeelte' van het hok komen ze niet meer. Alleen nog in het kleine nachthok. Als ze wel even uit het nachthok komen, om te eten bijvoorbeeld, zitten ze enorm hard te trillen en bij het minste geluidje vluchten ze al weg. Zo zielig. Het hok en de ren zijn afgesloten, dus de kat kan er niet in, maar het is wel heel bedreigend dat die kat er constant rondom loopt, op de ren gaat zitten en door de tralies zit te hengelen met zijn poot. We hebben al van alles geprobeerd om die kat weg te jagen, maar het helpt allemaal niet. Zodra we weer binnen zijn gaat die kat weer naar de konijnen toe. Ik zit nu te denken om naar de buren te gaan, maar ja, ik heb geen bewijs dat het hun kat is. Hoewel ik het wel denk, want ik heb hem wel vaker bij hun huis gezien, en het is het enige huis in de buurt die katten heeft voor zover we weten. Wat kunnen we doen om die kat blijvend uit de tuin te jagen?
ja jij rastert je tuin dus af, ik zeg ook niet dat katten niet buiten mogen komen maar gewoon aan een lijn of afgerasterde tuin of als al je buren het geweldig vinden is het ook geen probleem.

Alleen veel mensen hebben een hekel aan de overlast van katten of aan katten zelf, zadel die mensen dan niet op met de overlast.

Dat kattenhaar is er met wassen nauwelijks uit te krijgen, zul je al met de pincet bezig moeten gaan. Bovendien gaat het om het principe dat ik mijn spullen niet kapot/smerig wil hebben omdat anderen hun huisdier niet bij zich houden.
quote:Liezebetje schreef op 23 augustus 2012 @ 13:31:

[...]

Maar hier spreek je jezelf toch tegen? Eerst beaam je dat de kans tussen de 50 en de 100% ligt ( en dus geen 100% is) en daarna zeg je ineens heel zwart-wit "dus je houdt hem maar binnen".

Terwijl dat dus niet altijd hoeft, gezien de kanspercentages dat de kat daadwerkelijk overlast veroorzaakt.

ik spreek mezelf helemaal niet tegen, je leest het verkeerd.

ik zeg alleen dat de kans dat in een hele buurt er een persoon is die overlast heeft waarschijnlijk wel 100% is.

Ik zeg niet dat 50% van de mensen in de buurt overlast heeft.

maar als 1 van de 400 last heeft is dat dus al overlast en moet je je kat thuis houden.
quote:vulvaaa schreef op 23 augustus 2012 @ 13:35:

[...]

maar als 1 van de 400 last heeft is dat dus al overlast en moet je je kat thuis houden.

Nee, maar dat bedoel ik juist. Er zijn dus heel veel mensen (in dit voorbeeld) die geen overlast hebben van de kat hebben en eentje heeft dat wel. Dat is het risico dat je dan op dat moment neemt, en als die persoon die overlast zich meldt, dan kun je er wat aan gaan doen. Voor die andere 400 hoefde het namelijk niet. Dus dat de eigenaar op dat moment nog geen maatregelen nam, kun je de eigenaar niet kwalijk nemen.

Op het moment dat die overlast zich voordoet kan die persoon dus naar de katteneigenaar stappen in plaats van meteen de kat af te maken.

Nogmaals, afmaken vind ik sowieso moreel verwerpelijk omdat er nog heel veel tussenstappen bestaan. Een kat mag officieel geen overlast maken, dus daar is wettelijk iets aan te doen wanneer je dit aan kunt tonen. (Zelfs wanneer de buuf, zoals in jouw geval, niet mee wilde werken)
Hey, maar ik hou er even mee op we zijn hier al weer veel te lang bezig en het is eigenlijk best lekker weer..

Laat ik nog even zeggen dat ik hoop dat de buurvrouw niet, zoals jij, de fout van de mens verhaalt op het dier.
quote:vulvaa schreef op 23 augustus 2012 @ 11:22:

[...]

euh, ik heb nog nooit meegemaakt dat een wildvreemde hond mijn huis in liep.

Hier wel. Vaak zelfs. Op het platteland, hier waar ik woon, lopen honden gewoon los.

Laatst heeft een hond van de overburen twee van mijn konijnen doodgebeten.

Was de natuur volgens de buurman.

Het was de natuur dat de hond op mijn terrein liep, het konijnenhok ondersteboven groef en mijn konijnen opvrat. Yeah, right.

Zelf schiet deze fijne buur katten die op zijn land komen overhoop.

Over met twee maten meten besproken.
Mijn katten komen trouwens niet bij buren met honden. De katten die naar buiten mogen komen alleen op ons eigen land, het bos naast het huis en het weiland aan de overkant. Honden vinden ze doodeng.

De drie katten die de neiging hebben om ver weg te gaan mogen niet meer naar buiten.
quote:vulvaaa schreef op 23 augustus 2012 @ 14:03:

[...]

dan ga je naar de politie of knalt zelf die hond af.

Omdat anderen overlast bezorgen praat dat de overlast van kutkatten niet goed

Een hond afknallen? Doe normaal. Het is het wilde westen niet.

Omdat anderen hardlijvige asociale holbewoners zijn betekent dat nog niet dat ik dat ben.
quote:eleonora schreef op 23 augustus 2012 @ 14:08:

[...]

Een hond afknallen? Doe normaal. Het is het wilde westen niet.

Omdat anderen hardlijvige asociale holbewoners zijn betekent dat nog niet dat ik dat ben.

ben je vegetarier?

heb je een auto?

maak je gebruik van elektronische hulpmiddelen?

gebruik je medicatie, hebt dat ooit gebruikt of bent ingeent?

laat je jezelf opereren als dat nodig is?
Want? Dan knal je automatisch ook honden af?

Jij bent hier net en je doet niks dan maffe postings plaatsen zie ik. Vermaak je je lekker op kantoor of in je studentenhuis met je matties? Fijn fokken op Viva?
Maatregelen richting de trol zijn genomen en bepaalde berichten zijn verwijderd.

Nu graag weer ontopic.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Thanks sweety!
quote:vulvaa schreef op 23 augustus 2012 @ 09:54:

[...]

een kat hoort niet in nederland of europa.

het is een uitheemse diersoort zonder echte natuurlijke vijanden.

een kat in nl is onnatuurlijk.Mensen horen ook niet in Nederland. De Batavieren zijn pakweg zo'n 2000 jaar geleden in boomstammen de Rijn af komen zakken. Mensen in NL zijn ook haske onnatuurlijk. Alle inwoners van Nederland deporteren dan maar ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:ModeratorViva schreef op 23 augustus 2012 @ 14:22:

Maatregelen richting de trol zijn genomen en bepaalde berichten zijn verwijderd.

Nu graag weer ontopic.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forumik ben helemaal niet weg, ik heb alleen mijn TOR client ff een andere route gegeven omdat er een ip gebanned was :')
quote:eleonora schreef op 23 augustus 2012 @ 14:21:

Want? Dan knal je automatisch ook honden af?

Jij bent hier net en je doet niks dan maffe postings plaatsen zie ik. Vermaak je je lekker op kantoor of in je studentenhuis met je matties? Fijn fokken op Viva?

lekker schijnheilig he.

kijk eens beelden over slachterijen.

verdiep je eens in hoe medicatie word getest of make-up.

hoeveel flora en fauna kapot is gemaakt om de stoffen voor jouw huis, auto en laptop te maken.

lekker schijnheilig dus.
quote:vulvaaaa schreef op 23 augustus 2012 @ 14:29:

[...]

ik ben helemaal niet weg, ik heb alleen mijn TOR client ff een andere route gegeven omdat er een ip gebanned was :')

Bedankt voor de melding, ik heb het doorgegeven aan de Moderators.

mvg,

Junior.
quote:vulvaaaa schreef op 23 augustus 2012 @ 14:29:

[...]

ik ben helemaal niet weg, ik heb alleen mijn TOR client ff een andere route gegeven omdat er een ip gebanned was :')Altijd hetzelfde gelazer in de schoolvakantie, maar gelukkig is deze bijna afgelopen. Dan worden dit soort nerdy pubertjes weer opgehokt en zijn we weer met volwassen mensen onder elkaar.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Oké, ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee. Kan dit topic niet gesloten worden ofzo? Mensen worden hier op verkeerde ideeën gebracht zo..
Dit topic is v.z.v. een slotje om verdere toestanden te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven