Gezondheid alle pijlers

Spierschokken

25-08-2012 18:35 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het echt even kwijt..

Aantal jaar terug, last gehad van spierschokken (2 dagen). Langs de huisarts voor geweest, maar er is eigenlijk niets mee gedaan. Wel werd er gezegd word het erger, dan moet je terug komen.

Daarna maar eens in de zoveel tijd even er last van gehad.

Sinds gisteren avond is het weer terug gekomen. Weer geen controle over mijn spieren, omdat het gevoel van moeten bewegen, in mijn spieren zat, en die dan hun eigen wil hebben.

De laatste maanden slaap ik onwijs slecht. Sinds een maandje anderhalf, word ik altijd erg moe wakker, en met mega veel spierpijn, ik heb dus het idee dat het 's nachts in mijn slaap ook gebeurd, maar mijn vriend slaapt ook op dat moment dus die merkt het niet

Heb het overigens nooit overdag echt gehad wanneer ik moest werken of iets dergelijks. Tot nu toe alleen 's avonds thuis. Dus daar ben ik wel blij mee, want wil niet dat het mijn werk gaat belemmeren.

Overigens had ik toen van de huisarts gehoord dat ik dan misschien te weinig bewoog, maar ik werk van 9 tot 17.30 in een winkel, waar ik geen minuut stil sta, en bezig ben met vracht lossen, vullen, opruimen e.d. Dus te weinig bewegen zal ook meevallen. En ik loop nog hard 2 / 3 keer per week.

Nu heb ik voor donderdag een afspraak weer bij de huisarts. Maar voor nu wat kan ik hier tegen doen, is er iets waardoor ik de pijn, schokken kan verminderen? En ik misschien eindelijk eens zonder spierpijn wakker word én goed slaap. Ik ben er zo moe van op het moment.

Bedankt dat ik het hier kwijt kon!
waar heb je het? In je benen? Google eens op restless legs.

En natuurlijk terug naar je huisarts
In mijn armen en mijn benen heb ik het.

Ik ga eens googlen, bedankt.
restless legs heb je niet in je armen.
Iets met je zenuwstelsel? Als je schokken hebt, kun je ze tegen houden met je handen, door bv je been naar beneden te duwen of zetten ze dan ook door? Dus zijn ze echt oncontroleerbaar?
Ken je deze http://nl.wikipedia.org/wiki/Benigne_fa ... iesyndroom

Maar je moet er gewoon mee terug naar je huisarts. Kan je de spiertrekkingen niet opnemen op video? Een neuroloog kan vrij snel zien wat voor stuipen je hebt.
@Zimaja: Ik kan ze tot op zekere hoogte even tegen houden maar daarna is dat gevoel toch sterker, en kan ik het dus niet stoppen.

@Sabbatical: Ik ga even lezen. Hmm is een optie, niet aan gedacht. Bedankt.
Ik ben altijd ook gewoon zo blij als ik in slaap val, even geen last van spierpijnspierpijn en als ik wakker word lijkt het alsof ik een marathon gelopen heb en zit alles muurvast.

De link die je stuurde komt wel heel erg overheen.. Ben benieuwd donderdag.
Tis dat vriend ook altijd vroeg slaapt anders kon hij kijken of ik snachts ook echt zulke bewegingen maak en niet alleen overdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven