Gezondheid alle pijlers

Varkensvlees en puisten?

25-08-2012 22:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb al een hele tijd een vrij gladde huid zonder puistjes (alleen tijdens de menstruatie heb ik er altijd een paar). Nu heb ik ook al een hele tijd geen varkensvlees gegeten. 2 dagen gelden heb ik echter 2 keer varkensvlees gehad (2 karbonades) en nu heb ik 4 pijnlijke grote puisten. Ik krijg deze normaal nooit buiten mijn menstruatie. Kan dit te maken hebben met dat vlees? Ik hoor weleens dat varkensvlees puistjes zou kunnen veroorzaken, maar ik hoor ook vaak dat het maar een mythe is. Merken jullie het? Kan het aan het varkensvlees liggen dat ik gegeten heb? Of is het gewoon een mythe?
Herkenbaar! Ik krijg er pukkeltjes van op mn bovenarmen. Mijn zoon pukkels op zijn billen en man steenpuisten. Wij eten het hierom ook niet meer.
Ik Krijg ook pukkels van varkensvlees.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik ben gestopt met varkensvlees omdat ik het idee had dat ik er een vette huid (vooral op m'n neus) en pukkeltjes van kreeg.

En ik krijg normaal nooit, maar dan ook echt nooit puistjes/pukkeltjes.
bedankt voor jullie reacties. Juniper, krijg je ze ook in je gezicht? En zijn het van die pijnlijke onderhuidse? Die heb ik nu namelijk. Die krijg ik normaal alleen tijdens ongesteldheid
Dé reden dat ik zo min mogelijk varkensvlees eet.

Alleen bij stamppot 'moet' ik uitgebakken spek eten maar verder eet ik het zo min mogelijk.

Als ik al eens een karbonaadje eet dan is het een rib of haaskarbonaadje.

Verder eet ik vooral kip,vis en rund.
Ik heb nog nooit in mijn leven varkensvlees gegeten en heb veel puisten. Ik heb dat wel met zuivel, krijg er meer puisten van.
........
malika88 wijzigde dit bericht op 25-08-2012 23:08
Reden: Dubbel
% gewijzigd
uhm ik krijg geen pukkels van varkensvlees. ik heb laatst toevallig veel varkensvlees gegeten (varkenshaas, ham, spekjes) maar geen pukkels hoor. Ik krijg meestal pukkels als ik ongesteld moet worden of ik heb te lang 'slecht' gegeten.
.
anoniem_637d3d1633e8e wijzigde dit bericht op 25-08-2012 23:12
Reden: overbodig
% gewijzigd
Ik krijg er ook meer van varkensvlees, vooral ook die pijnlijke onderhuidse die jij noemt, TO.

Ik eet geen gebakken varkensvlees meer, alleen nog heel af en toe een stukje magere bacon op de bbq of ham op de boterham.

Verder ook veel kip, rundvlees en noten, ik geloof heilig in noten voor een betere huid
Ja ik heb het ook. mijn moeder zei vroeger al dat het'onrein' vlees is. We aten het thuis nooit en ik eet het echt zelden tot nooit want dan kruig ik ook pukkels
Yep, hele kleine irritante op mijn kin, richting mijn wang. Eet hier nu ook zelden nog varkensvlees. Ik heb er nu nauwelijks last van.
Ik wil ook een motto
Ja Oef, moslims eten het ook niet omdat het onrein is (lees dit met een knipoog hè )
Mijn huid barst ook open van varkensvlees. Dat eet ik dus bijna niet meer.
Vroegah kreeg ik maagpijn van varkensvlees, ben toen gestopt met elke vorm van varkensvlees en geen last meer gehad.

(En iedereen maar denken dat mijn man de boosdoener is dat ik geen varkentjes meer eet.....)

Mijn vader krijgt er ook puisten van.
Ik had vaak een paar vieze dikke puisten om mn rug, sinds ik gestopt ben met varkensvlees heb ik er helemaal geen last meer van, ook in mn gezicht en bovenarmen is mn huid veel rustiger.

Paar weken geleden nog perongeluk 1 sparerib gegeten van een chinees buffet zonder bij na te denken, volgende dag was het gelijk weer raak!

Moet wel zeggen dat ik de plakjes ham bij mn eitje en lekkere parma ham mist, maar liever dat niet eten dan puisten krijgen!
Yep,kan,ik krijg van varkensvlees (en chocola,niet in die combinatie )migraine en exzeem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven