September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Debje, leuk dat jullie in Landal zijn geweest. En fijn dat het zo goed ging met het slapen met de meiden. Had je 2 campingbedjes naast elkaar staan? (in de huisjes van Centerparcs zou dat nooit op 1 kamer passen).

Haha, bedankt voor de uitleg over het inwendig en uitwendig geven, had hem niet goed door.

Laulau, wat fijn dat je een gezonde dochter hebt gekregen en leuk ook dat je het ons even laat weten. Ik las op je andere topic dat je nu weer zwanger bent. Sterkte en ik hoop dat het na de bevalling weer helemaal super met jou en je kindje zal gaan. Als je eens wat van je af wilt schrijven, ga gerust je gang hier!

Mirjam, wat fijn dat Jurjen zijn groenten zo lekker vindt (zo lang jij ze maar vers maakt haha). Die Rapley-methode vond ik ook wel goed klinken. Wij hebben het bij zoon1 noodgedwongen zo gedaan omdat meneer vertikte iets van een lepel af te eten, hij wilde zelf bepalen wat er zijn mond in ging. Hij at in het begin alleen broodkorsten, rijstwafels en soepstengels. Maar dat was pas vanaf een maand of 8/9, voor die tijd wilde hij helemaal niks eten. Nu eet hij trouwens heel goed!

Het schijnt goed te zijn voor de spraakontwikkeling.

Kaatje, leuk dat je het naar je zin hebt gehad op Texel. Vond lotte het ook leuk om ergens anders te zijn?

Grappig ik wilde gisteren een topic openen over eczeem en bijvoeding en toen zag ik jouw topic al staan. Zoontje reageert namelijk op alles wat hij tot nu toe heeft gehad (wortel, peer en banaan). Zijn eczeemplekjes worden dan vuurrood en zijn ook al een paar keer gaan bloeden. Weet niet wat ik nou moet doen met de bijvoeding.

Zielig voor Lotte dat ze moet puffen. Hoop dat de dietiste jullie wat verder kan helpen met wat voor voeding nou handig is om mee te beginnen.

Renske, is Floor alweer beter?

Zoon1 had dat ook altijd, op de creche amper slapen en dan de dag erna thuis bijslapen. Nu slaapt hij nog altijd wel iets korter op de creche, maar wel genoeg om er geen last van te hebben.

Karin, wat sneu voor Rick dat de rijstebloem er weer uitkwam. Misschien een beetje een aanslag op zijn maagje geweest? Eens proberen om wat minder in een fles te doen om hem langzaam te laten wennen?

Waar heeft hij allemaal eczeem, is het over zijn hele lichaam of op bepaalde plekken?

Wat fijn dat je de voeding vergoed krijgt van de verzekering. Nutramigen heb je toch? Wij hebben dat ook gebruikt tot zoon1 1 jaar was. Toen zijn we langzaamaan op gewone melk over gestapt en dat ging gelukkig helemaal goed. Van de arts op het consultatiebureau begreep ik dat verzekeringen het vaak niet vergoeden, maar wij hadden dus ook geluk. Is toch een dure grap anders als je dat allemaal zelf moet betalen.

Hier gaat alles goed. Ik denk alleen wel dat zoontje een tandje gaat krijgen. Hij heeft luieruitslag, huilt iets meer dan anders en is 's nachts ook wel weer eens wakker, maar dan niet van de honger, want hij neemt dan een paar slokjes en verder zit hij dan een beetje serieus om zich heen te kijken. Arm mannetje.

Dit weekend gaan wij lekker naar Centerparcs, heb ik echt zin in. We gaan met mijn ouders, 2 4-persoons huisjes hebben we. Zoon1 gaat, als hij dat wil, bij oma en opa in het huisje slapen. Verder zullen we wel veel in het zwembad te vinden zijn, want het blijft slecht weer volgens mij.

xx Rosi
hoi, even geen tijd voor hele verhalen. Maar ik zag dat we enorm zijn gezakt, dus even uppen.

Ben er een paar dagen niet, ga op schoolkamp. Snel nog even de laatste dingen regelen en tas inpakken.

groetjes!
Ha meiden,

Ook hier even geen tijd voor hele verhalen... ben alleen even benieuwd hoe je weekendje weg is geweest Rosi, volgens mij heb je best mooi weer gehad toch??!! En jou mannetje heeft dus ook last van eczeem? Waar zitten de plekjes bij hem? Bij Lotte op haar schouders, borstje en rug.

Ga nu mn man even inmaken met een spelletje Katan!

xxx
Oh en Mirjam, veel plezier op schoolkamp! Dat wordt Jurjen een paar daagjes missen? Succes!!! Tot snel weer.
Hallo,

Afgelopen dinsdag zijn we met Rick naar de dietist geweest.

We hebben instructies gekregen voor het starten met bijvoeding. Elk voedingsmiddel moeten we 3 dagen proberen en indien er dan geen reactie opgetreden is, mogen we ermee door gaan. De eerste dag mag hij dan een halve eetlepel, de tweede dag 1 eetlepel en de derde dag 2 eetlepels.

We zijn begonnen met wortel. Dat vond hij niet lekker en dat vindt hij nog steeds niet. De eerste dag kreeg hij wat uitslag in zijn gezichtje. Nu na 2 dagen heeft hij er gelukkig geen last meer van. Morgen gaan we komkommer proberen.

Rosi, hoe was het in centerparcs? En hoe gaat het met de tandjes?

Als Rick een allergie uitbraak heeft begint het meestal in zijn gezichtje en binnen een paar uur zit zijn hele lijfje onder de uitslag. Met de elocon creme is het dan binnen 2 dagen weer helemaal weg.

Mirjam, hoe was het schoolkamp?

Kaatje, doe je graag spelletjes? Wie heeft er gewonnen met Katan?

xxx
Hallo!

Hier even een levensteken!

Heb het even te druk om te internetten, maar ik lees wel vaak bij.

Met Norah en Britt alles goed!

xx Deb
Hoi allemaal,

We hebben een heel leuk weekend gehad in centerparcs! Zoon1 vond het zwembad helemaal geweldig, was de hele tijd aan het springen en spetteren, heel leuk om te zien. Met zoontje ging het ook erg goed, hij sliep gelukkig goed in zijn campingbedje en heeft heerlijk gespeeld op het boxkleed dat we meegenomen hadden. Hij heeft ook voor het eerst gerold, hij kan het nu beide kanten op. Maar hij doet het niet elke dag.

Jullie weten waarschijnlijk nog wel dat ik vertelde dat zoon1 na de geboorte van zoontje het even moeilijk had. Maar nu gaat het echt zo super, hij zoekt zoontje vaak op en gaat dan heel lief tegen hem praten/kusjes geven/ speelgoed brengen. Zoontje vindt hem ook echt geweldig en zit altijd naar hem te kijken en te lachen, is zo leuk om te zien!

Mirjam, hoe was het schoolkamp? Best aardig weer ook deze week, iig minder regen dan de weken ervoor.

Kaatje, zoontje heeft eczeem rond zijn mond en soms ook in zijn knieholtes en de binnenkant van zijn ellebogen. Bij zoon1 zat het ook op borst, hals, later op zijn rug en nu op zijn benen.

Karin, moet je hoe dan ook 3 dagen dezelfde voeding geven aan Rick, ook al krijgt hij uitslag in zijn gezicht? Dan moet ik misschien ook wat langer doorzetten. Maar ik vind het zo zielig als de vlekken in zijn gezicht zo gaan jeuken en hij er zo aan krabt dat het open gaat.

Wel fijn dat jullie zulke goede begeleiding van de dietiste krijgen.

Ik ga zo maar eens slapen,

Liefs Rosi
Goedemorgen meiden

Nou gisterenavond onverwachts een avondje alleen thuis. Vriendlief heeft flink moeten overwerken vanwege problemen. Hij was om half 10 pas thuis. En ook m'n zusje was pas rond half 10 thuis.

Floor lag al om half 8 in bed dus het was erg stil. Maar moet zeggen ook wel ff lekker zo avondje niks haha.

Vanaag probeert vriendlief om om 12 uur naar huis te komen hopelijk gaat dat lukken. Kan die lekker de middag samen met z'n gezinnetje zijn. Dat is wel zo gezellig.

Floor is afgelopen woensdag voor het eerst van het bed gevallen. Jeetje wat schrik je je wezenloos zeg. Ze lag namelijk op ons bed omdat ik daar aan het strijken was. En ineens was ze zo snel aan het omrollen dat ze ervanaf viel. Gelijk opgepakt en het was even flink huilen. Maar ja op zich ook best logisch natuurlijk. Zoiets moet niet tevaak gebeuren hoor is niet goed voor je moeder hard pfff.

Van het weekend gaan we waarschijnlijk even over de kermis lopen. Ben benieuwd hoe floor dat allemaal vind. Maar vast wel prachtig met al die herrie en lampjes.

Kaatje ik ga in mei een week op vakantie en ben idd erg benieuwd wat ik allemaal mee moet nemen pfff. Gelukkig ben ik die weer ervoor ook vrij dus kan ik rustig al beginnen hihi.

Karin zo jeetje rick is een flinke zeg vergeleken met floor hihi.Fijn dat de voeding wel vergoed wordt.En de pogingen om kruipen doet ze wel maar het lukt nog niet. Ach oefening baart kunst toch. Het slapen gaat echt toppie nu.

Ben benieuwd hoe die reageert op de bijvoeding.Succes

Rosi vind het ook niet erg hoor als floor de dag na de creche langer slaapt. Kan ik dan tenminste alles in huis doen hihi. Wat fijn dat Center Parcs zo leuk was. Voor herhaling vatbaar dus. En super dat het zo leuk gaat nu tussen je zoontjes.

Mirjam jeetje schoolkamp dat zal wel ff wennen zijn zo zonder je mannetje. Hopelijk is alles goed gegaan.

Zo in gedeeltes gereageerd omdat ik ondertussen ook ff gedoucht heb.

Liefs Rens
He meiden,

Wat is het rustig hier, iedereen vast van het lekkere weer aan het genieten. Dit hadden ze niet opgegeven, maar hier schijnt al het hele weekend de zon, echt heerlijk. Vanmiddag zijn we met Lotte naar de kinderboerderij gewandeld, ze hadden geitjes die deze week waren geboren. Echt leuke foto's gemaakt van Lotte bij de jonge geitjes :-) Ze had er alleen niet zo veel oog voor...

Kinke, hoe is het met jou, lang niet op het forum gezien? Gaat alles goed met je mannen?

Mirjam, hoe was het schoolkamp?

Renske, wat schrikken zeg dat Floor was gevallen. Ben je nog op de kermis geweest?

Rosi, lekkker hoor een weekendje Center Parcs! En super dat het zo goed gaat tussen je zoontjes. Hoeveel leeftijdsverschil zit er ook alweer tussen zoon 1 en 2?

Karin, je bent dus begonnen met bijvoeding, ben benieuwd hoe het gaat! Ik ga dinsdag naar het CB, ben benieuwd of we ook kunnen gaan beginnen, hoop het! Lijkt me echt zo leuk! En ik heb trouwens niet gewonnen met Katan hoor, wel een erg leuk spel, ken je het ook?

Ga nu snel koken!

xxx
Jaaaa hier alles goed...sorry, ik ben zo druk met alles en niks, dat ik (te) weinig hier kom koekeloeren en reageren. Lees wel regelmatig, en hyve ook, maar tis allemaal veel!

Hat gaat goed hier; Thies is wel ziek geweest en heeft fiks koorts gehad (oorontsteking) maar dat is nu weer beter. Hij kan enorm kletsen, rollen en, in tegenstelling tot zijn grote broer, is hij zo lenig dat hij gerust aan zijn tenen knabbelt! haha, tis maar waar je zin in hebt

Qua eten is hij een langzame starter. ben nu al 4 weken bezig en het verschilt per dag, maar over het algemeen eet hij niet meer dan 3 lepeltjes. De rest snapt hij niet....spuugt hij uit of draait zijn hoofd weg. Grote broer deed dat dan weer sneller. Grappig he, je gaat dus toch vergelijken.

maar meneer doet het prima, slaapt al wat langer door 's nachts, en is vooral GROOT. ruim 8 kilo, maat 74+ inmiddels. Joekel he? Twee ondertanden en veel kwijlen, meer is er vooralsnog niet in zicht.

Ik zelf ga ook goed; nieuwe baan is leuk en nog steeds heel druk. Hoort er echt bij. Verder is men flink aan het onderzoeken hoe het nou zit met mijn auto-imuunsysteem. vorige week echo's gehad, morgen een scan, er zijn al rontgenfoto's gemaakt en bloed is ook geprikt...nu maar hopen dat er duidelijkheid komt, want ik heb nog steeds lastige gewrichten en kan handen moeizaam gebruiken met tijd en wijle. Afijn, we zullen zien.

Maar dat is dus zo'n beetje wat me bezig houdt....daarnaast doe ik komende week mee aan een TV programma waar ik hopelijk wordt afgeholpen van mijn hoogtevrees. Dat betekent dus een enorme confrontatie van mijn angsten, want ik moet als proef van hoge gebouwen etc af...haha we zullen zien. Nerveus ben ik dus wel.

Komt er nog een keer een meeting oid? Ben wel benieuwd naar onze ukjes....

Groet! kinke
Hee meiden. Het kamp heb ik overleefd hoor. Zag er vreselijk tegenop, ging maandag met een knoop in mijn maag naar het werk toe, had bijvoorbaat al heimwee. Maar toen we eenmaal in de bus naar de plaats van bestemming gingen, lukte het om het knopje om te zetten. Heb vervolgens weinig aan thuis gedacht (had het veel te druk met de kids en collega's), maar was natuurlijk wel superblij om na een paar dagen mijn mannen weer te zien. Heb de knuffels en kusjes wel weer ingehaald.

met de kleine man gaat het ook goed. Hij groeit als kool, weegt nu precies 8 kilo. Hij krijgt dikke spekbenen en een bolle toet. De papflessen, fruithapjes, groentehapjes en boterham met smeerkaas...alles vind hij lekker. De ene keer eet hij wat beter dan de andere keer, maar over het algemeen eet smikkelt hij heerlijk. Het is een klein smulaapje. Ik loop alleen nog wat te prutten met de gewone flessen. Hij wil het liefst ook nog alle flessen melk en dat lijkt me niet zo verstandig. Moet ik nog een beetje een weg in zien te vinden. Ach komt wel.

Hij slaapt nog steeds door van 23:00 tot 06:30, dus mij hoor je niet klagen.

Kinke, WAT ga jij doen om van je hoogtevrees af te komen??? Laat je even weten op de msn welk tv programma dat is en wanneer dat wordt uitgezonden? Ben erg benieuwd. Heb zelf ook hoogtevrees, maar mij krijg je echt niet van een hoog gebouw af. was vandaag nog in een flat op de 5e etage (niet bijsterhoog) en dan krijg ik het al helemaal benauwd. Ben dan zo bang dat ik er vanaf donder of spontaan ga springen.

Wat onwijs vervelend toch dat je zo'n last van je gewrichten hebt. Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken naar voren komt.

Wanneer krijg je de uitslagen?

Renske, ai dat soort ongelukjes zullen ons allemaal wel gaan overkomen. Tot nu toe is er bij ons nog niks gebeurd, maar eens zal de eerste keer zijn. Gelukkig heeft floor er niets aan overgehouden.

Rosi, wat fijn dat zoon 1 inmiddels zo lief is voor zoontje 2. Kan me voorstellen dat je daar erg van geniet. Leuk dat hij nu kan rollen. Jurjen rolt nog nauwelijks, ik zie het voorlopig ook niet gebeuren, je ziet hem ook niet echt trainen. Het enige waar hij heel druk mee is en wat ook zo grappig is om te zien...is dat als hij op zijn rug ligt zijn buikspieren traint door zijn hoofd en zijn benen op te richten. Die benen staan dan helemaal strak gespannen. Moet ik maar een voorbeeld aan nemen, dan heb ik zo weer een strakke buik haha.

Zo even genoeg voor vandaag, moet nog het een en ander doen.

groetjes!
Hallo!

Mirjam, gelukkig dat je het hebt overleefd!Lijkt me best pittig hoor, zo lang weg.

Wat jij hebt met de flessen, dat heb ik ook.Norah drinkt nog alle flessen.

Kinke wat leuk!!Ik ben erg nieuwsgierig, laat je even weten hoe en wat?

Een meeting lijkt mij trouwens erg leuk!

Hoe was de scan?

Renske je zal wel geschrokken zijn!Britt is ook een keer van ons bed afgevallen toen ze nog klein was, voelde me echt superschuldig.

Kaatje leuk de kinderboerderij! Foto`s!!

Rosi leuk dat Center parcs zo leuk was!Britt is ook helemaal dol op zwemmen.In welk park zaten jullie?Wij gaan over 2 weken samen met vrienden met een zoontje van Norah`s leeftijd.

En super dat die 2 elkaar zo leuk vinden!

Nou ik ga nog even bankhangen,

tot snel xx Deb
Ha meiden,

Vanochtend bij het CB geweest... heb er een vervelend gevoel aan over gehouden eigenlijk. Lotte weegt 6900 gram, was ten opzichte van de laatste keer niet genoeg gegroeid. De arts was helemaal verbaasd dat we maar 4 flessen geven, dit had volgens haar pas 'gemogen' als ze voldoende fruit en groente eet. We moeten nu dus weer terug naar 5 flessen per dag. Dit terwijl de verpleegkundige de vorige keer bij het CB gezegd had dat we konden proberen over te gaan naar 4 flessen, en dit gaat eigenlijk supergoed. Lotte krijgt nu de laatste om 7 uur, en slaapt tot 7 uur de volgende ochtend.... Baal er wel van, nu moeten we weer terug naar een ander ritme.

Verder schrok ze erg van haar huidje, en ze adviseerd om hiermee naar een dermatoloog te gaan. Straks om 16.15 dus nog een afspraak bij de huisarts.... ben benieuwd.

Sorry voor mijn ego berichtje, heb even flink de balen!
Hoi hoi!

Kaatje, laat je niet gek maken door zo'n CB. Je kan idd proberen een flesje per dag meer te geven, maar als ze het niet opdrinkt schiet je er niks mee op. Je kan de flesjes natuurlijk ook wat voller maken dan kun je je ritme aanhouden.

Wat voor zalf gebruik je nu voor Lotte?

Van het spel Katan heb ik wel gehoord dat het leuk is maar nog nooit gespeeld.

Met de bijvoeding van Rick gaat het redelijk. Helaas reageert hij op alles wat nieuw is. Maar als ik hem goed met zalf insmeer en 3 dagen lang hetzelfde geef gaat het goed. Het langzame opbouwen werkt hier dus goed.

Mirjam, gelukkig is het kamp je reuze meegevallen. Fijn dat het zo goed gaat met je mannetje. Wat eet/drinkt hij per dag?

Kinke, ach, wat sneu dat Thies alweer ziek is geweest.Knap he, dat knabbelen aan de tenen?Rick zit nu ook in maatje 74/80. Wat groeien ze vlot he?

Wow al twee ondertanden! Hier is nog steeds niks te zien.

Fijn dat de nieuwe baan je goed bevalt. Dat is altijd toch maar afwachten. Aan welk tv-programma doe je mee? En wat moet je doen? Hoe waren de uitslagen van de onderzoeken?

Een meeting lijkt me erg leuk, al woon ik waarschijnlijk wel een stuk bij jullie vandaan.

Renske, dat zal wel schrikken zijn geweest toen Floor van het bed gevallen was. Rick is er laatst ook bijna vanaf gerold. Ik was er net op tijd bij.

Hoe was het op de kermis?

Rosi, super dat het je zoontjes het nu zo goed met elkaar kunnen vinden!

We gaan toch 3 dagen met dezelfde voeding door ook al krijgt hij uitslag of jeuk. Dan geef ik hem wat druppeltjes tegen de jeuk en smeer hem wat vaker in met creme. Na een paar dagen gaat het beter. Volgende week ga ik weer dezelfde dingen proberen die hij deze week heeft gehad. Ben benieuwd of hij dan weer erop gaat reageren of niet.

xxx
Zoo dat was even zoeken haha!

Kaatje wat een tegenstrijdige adviezen van het cb, lekker dan...

Misschien de flessen wat groter maken?

Hoe was het bij de dermatoloog?

Karin wel fijn dat het goed gaat als je 3dagen hetzelfde geeft! Wel lastig natuurlijk dat hij er toch wel op reageert.Hoe is het deze week gegaan?

Zitten jullie kindjes allemaal al in de buggy? Norah ligt nl nog in de bak, maar ze probeert zich continu omhoog te trekken, denk dat ik hem dus maar ga ombouwen, ze wil duidelijk meer zien!

Vandaag begonnen met brood en het ging goed, ze heeft alles opgesmikkeld!

Vrijdag gaan we met vrienden naar center parcs, heb er zin in!!!!

XX Debje
ben al een week flink verkouden. pfff hoofd zit helemaal vol, hoofdpijn, oorpijn, kiespijn. bleh, hoop dat het snel weer overgaat. Gelukkig heeft zoontje nergens last van.

vanmiddag weer naar het cb geweest, zoontje weegt nu 8100 gram en is 69 cm lang. Hij volgt nog steeds zijn eigen lijn, zit net onder het gemiddelde. (ondanks zijn spekbenen en papwangen). Volgens het cb zouden we al een kort stukje met hem kunnen fietsen, hij zit al redelijk stabiel. Maar we wachten voor de zekerheid nog een paar weekjes. Gek he, zitten doet hij heel graag, maar rollen dat komt nauwelijks in zijn woordenboek voor.

Kaatje, hoe gaat het nu met lotte. Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk baalde van het laatste cb bezoek. Is het gelukt om het ritme weer aan te passen aan 5 flessen? En hoe is het gegaan bij de dermatoloog? Hoe ziet haar huidje er dan uit?

Karin, er begint bij ons nu ritme in het eten te komen. Een paar weken geleden was hij onverzadigbaar, wilde en een fruithapje en een fles, alles en/en.

Nu ziet het er ongeveer zo uit:

06:30 papfles 180 ml

10:00 fruithap (2 stukken fruit + 3 lepels brinta erdoorheen)

13:00 broodje met smeerkaas of smeerworst + halve fles (water met een beetje melk)

15:00 diksap of fles melk.

17:30 groentehap + beetje yoghurt (en eventueel nog wat melk voor het slapen gaan, hangt van de hoeveelheid avondeten af)

23:00 halve papfles (zijn we aan het afbouwen)

Wel vervelend hoor dat je zo voorzichtig moet zijn met voeding, karin. Ik hoop dat het langzame opbouwen mbt voeding gaat lukken en dat hij er niet zo heftig op blijft reageren. Heeft hij er zelf ook last van? Doet het hem pijn?

Deb, veel plezier dit weekend!

groeten Mirjam
Jee Kaatje, wat naar van Lotte. Hoe gaat het nu? Hoop dat de dermatoloog iets zinnigs te vertellen had.

En jee, die Rick, wel fijn dat het langzaam opbouwen goed werkt. Toch een hele zorg, zo voorzichtig moeten zijn met voeding enzo. Wat dat aangaat heb ik het maar getroffen!

En mirjam, wat een knap voedingsschema heb je!! Ik ben nog veel meer aan het klunsen; kennelijk is het toch een beetje waar dat je je jongste kind veel langer als baby houdt, en niet zo snel groot kijkt!

Hier trouwens ook verkouden en kiespijn..stomme holtes!! Beterschap!!

Thies heeft pas sinds een paar dagen door dat je die prut kunt/moet doorslikken. Hehe! Eindelijk! Nu begint hij dus werkeljk wat te eten. Hij dreink verder nog ruim 5 flessen per dag.

Die papflessen....domme vraag, is dat zeer verdunde bambix/brinta oid? Hier wordt dat spul altijd zo lodderig, dus geef ik het per lepel. Maar fles lijkt me wat makkelijker (lees schoner!!).

TV programma was trouwens van Fear fighters. Wordt ergens zomer op NL 3 op zondag uitgeznden. Laat het nog wel weten!

Op hyves kun je lezen hoe en wat!

Groet allemaal!

Kinke
ben in mijn "jee" fase
Hee waar is iedereen? We zijn steeds harder aan het zakken, dat kan niet hoor!

Ik bof, want voor mij is de meivakantie begonnen en die duurt dit jaar 2 weken. Was er best aan toe, zie eruit als een zombie. De verkoudheid is gelukkig bijna over, heb 2 weken continu hoofdpijn gehad doordat mijn hoofd zo vol zat.

Zoontje is vandaag huilerig, heb zomaar het idee dat zijn verlatingsangst periode is aangebroken. Kon vandaag nergens naar toe of hij raakte al in paniek. Zijn wangen zitten trouwens sinds een paar dagen onder de pukkeltjes, herkenbaar? Was vanochtend nog bij de huisarts voor een eczeemplek op zijn voorhoofd die steeds groter wordt en liet tegelijk die pukkels zien, maar daar was hij niet van onder de indruk. Nou ja hopen dat ze net zo snel weer weggaan als dat ze gekomen zijn.

Deb, wist je trouwens als dat de praktijk gaat verhuizen? Las dat op een affiche in de wachtkamer. En de huisarts en die assistente zijn met elkaar getrouwd... tja, wat je allemaal wel niet in de wachtkamer krijgt te horen. haha.

Spannend, we hebben vorig weekend een tent gekocht via marktplaats. Dit weekend gaan we hem proberen op te zetten, hoop zo dat het geen miskoop is. We zijn van plan om deze zomer naar italie te gaan. Hebben jullie al vakantieplannen?

Kinke, door de ochtendfles doe ik altijd 6 scheppen bambix pap. En dan met de papspeen, gaat prima. Ik heb 's ochtends nog geen puf om hem pap met de lepel te voeren. Moet ik nog vroeger uit bed.

groetjes!
Hoi!

Lekker Mirjam vakantie!!!

Nee ik wist niet dat de prktijk ging verhuizen, ik hoop niet te ver weg?

Dat ze getrouwd zijn dacht ik al ja, want ze hebben dezelfde achternaam hihi.

Veel plezier dit weekend!

Kinke ik doe ook een paar schepjes bambix door de fles en geef het met een 3 standen speen.Scheelt idd qua tijd, de fles geef ik dan nl `s ochtends in bed.

Center parcs was heel erg leuk, lekker weer en erg gezellig!

Norah zit nu ook in de buggy, leuk dat ze het vindt!

xx Deb
Hoi allemaal,

Zo is al weer lang geleden dat ik heb geschreven!

We zijn intussen een weekend naar Zwitserland geweest met zoontje (zoon1 was aan het logeren bij opa en oma). Was heerlijk, we hebben een bruiloft gehad en logeerden in een superdeluxe hotel waar ik me eens heb laten verwennen en een heerlijke lichaamsscrub en gezichtsbehandeling heb laten doen. Verder was het heel gezellig. Zoontje deed het ook goed in het vliegtuig, op de 1e tien minuten na, toen was het hard huilen, zowel op de heenweg als op de terugweg. Verder heeft hij lief liggen slapen.

Ik ben ook weer aan het werk gegaan. Afgelopen maand voor 1 middag per week, dat ging prima omdat mijn moeder dan thuis komt oppassen en ik voor mijn voedingsrecht eerder naar huis kon gaan. Vanaf deze week gaat zoontje ook een dagje naar de creche en dan wordt het toch lastiger dat hij niet uit de fles wil drinken. Groente en fruit gaat ook nog niet super, hoewel hij wel 3-4 hapjes op eet. Dan gaat het mondje stijf dicht. Gelukkig is de broccoli nu helemaal reactie-vrij (geen eczeem meer daardoor), nu verder met rijst en aardappel zodat hij dan toch wat voedzaams binnen krijgt.

Deb, lekker hoor dat je weer naar centerparcs bent geweest. Welk park was je? Leuk ook dat er vrienden met een kindje meewaren, lijkt me erg gezellig!

Wij waren in de Huttenheugte en een half jaartje geleden zijn we in de Kempervennen geweest. Allebei leuk, maar vond de ligging in de Huttenheugte wel erg mooi zo aan het meer.

Mirjam, heerlijk zeg 2 weken vakantie! En heb je de tent al geprobeerd op te zetten? En waar willen jullie gaan kamperen deze zomer? Wij gaan ook, naar Zuid-Frankrijk, we hebben de camping al besproken. Ben benieuwd hoe het gaat met de 2 jongetjes, maar heb er wel erg veel zin in.

Goed dat jullie nog even wachten met fietsen, is toch best eng met al die hobbels die dat nekje dan al te verwerken krijgt. Ik heb er wel heel veel zin in om straks te gaan fietsen met zoontje!

Kinke, lekker dat Thies de vaste voeding begint door te krijgen! En heeft jou zoon1 nooit papflessen gehad dan? Hier krijgt hij er nog 2 per dag, hoop dat we er ooit nog afkomen haha.

CB is trouwens wel erg tevreden over je als je het met een lepel geeft, schijnt beter te zijn voor de spraakontwikkeling en ook voor de tandjes.

Karin, fijn dat de vaste voeding met Rick nu ook goed gaat. Ik doe het nu net zoals jij het doet, 3 dagen aanbieden en tussendoor met hormoonzalf smeren en toen was het vanzelf over. Zoontje reageert ook op alles wat nieuw is. Arme mannetjes toch.

Kaatje, hoe is het nu met Lotte? Ben je alweer terug naar 5 flessen of houd je het toch op 4? Soms moet je het cb ook met een korreltje zout nemen hoor. Ze zeggen allemaal wel weer iets anders. En hoe was het bij de dermatoloog?

Kinke, leuk om weer een meeting te doen, ik ben voor!

Als het programma waar je inzit wordt uitgezonden laat je het ons wel even weten he?

Renske, schirkken hoor dat Floor van het bed was gevallen. Ik heb het met zoon1 ook 1x gehad. Ik legde hem op ons bed neer voor een voeding en ik bukte me even om mijn schoenen uit te doen en toen is hij in een paar seconde 3 keer omgerold en lag hij aan de andere kant naast het bed. Je schrikt je echt rot he! Gelukkig is ons bed niet hoog en hadden we toen nog vloerbedekking, maar het was wel even huilen natuurlijk.

Ik hoor zoontje alweer wakker worden,

xx Rosi
Hoi hoi,

Ja, langzamerhand lijkt het wel of we weer allemaal van onze roze wolk stappen en het echte leven weer instappen..wat verder weg van het forum!

Rosi, ohhh wat klinkt dat lekker, die verwennerij in een luxe hotel. Goed idee!

Lastig ja, dat zoon 2 de fles weigert! Koppig mannetje! (van wie heeft ie dat?? ) En voedsel vindt hij dus ook maar zo-zo?

Thies heeft nog nooit een papfles gehad, en nee, zoon1 ook niet... Ik deed alles met een lepeltje. (maar zoon 1 ging pas lekker babbelen toen hij 2 was , dus zo geweldig goed voor de spraakontwikkeling zijn lepeltjes nou ook weer niet!) Dat gelepel duurt me soms te lang, heb er niet altijd geduld voor en bovendien vind ik pap hééél vies. Dus geef ik het liever in een fles denk ik...ik zal het eens proberen!

Zoon1 is trouwens panisch (geworden) voor vliegjes....goedemorgen , hij zal écht zo gigantisch te gillen, en er was gewoon een bromvlieg. Uitleggen dat het beestje niks doet helpt niet. Zo zielig. En vraag me af waar dit nou vandaan komt. Wij zijn zelf nou niet bepaald bang voor beestjes, ook niet voor wespen oid. Zal ook eens op de creche informeren of daar iets is voorgevallen.

thiesje gaat goed! Hij is 70 cm, en weegt 8,6 kilo. Lekkere bollehapsnoet! Nog steeds 2 ondertandjes, en verder niks!

Hij eet lekker nu hoor, ga maar wat meer variatie bedenken. Rijst heb ik nog niet geprobeerd...lijkt me zo korrelig, maar wie niet waagt die niet wint, dus morgen......

Fijne dagen allemaal, liefs,

Kinke
Nou die huilerigheid van zoontje had toch een andere reden. Het eerste tandje is doorgekomen. Verder maak ik me wel wat zorgen om zijn eczeemplek op zijn hoofd. Die wordt groter en groter en roder. We moesten in eerste instantie 2 weken cardiflor gaan smeren, maar ik twijfel of ik er wel mee door moet gaan. Het ziet er heel naar uit. En dan ook nog al die uitslag op zijn wangen..hmm weet het niet. Wat is wijs he? Het is momenteel nou niet echt een fraai mannetje om te zien.

Jurjen heeft vandaag voor het eerst op de fiets gezeten. We hebben een klein rondje (15 min) gedaan en dat vond hij wel wat. Zat met grote ogen rond te kijken.

Deb, ik geloof dat de praktijk ergens bij de kleverlaan komt. Meer richting de ijsbaan. Volgens mij gaat het al begin mei in. Gek dat we daar geen bericht van hebben gekregen.

rosi: klinkt goed zo'n weekendje naar Zwitserland. Lijkt me wel spannend hoor om de kleine in het vliegtuig mee te nemen. ik zou het nog niet aandurven.

Kinke: rijst is hier niet zo'n succes. Vond het zelf ook niet te eten, veels te korrelig. bleh, nou zo dacht zoontje er ook over. Wat maf dat je zoontje opeens zo panisch voor vliegen is. Hopelijk is het van tijdelijke aard.

Haha weten jullie wat ik vanavond voor het eerst heb gedaan? Aangezien ik nog steeds niet in mijn broeken pas en er nog dikke 10 kilo teveel aan mijn buik en benen plakt heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben naar de weight watchers gegaan. Zullen ze er dan nu eindelijk af gaan? We zullen zien.
Oh Mirjam, laat me weten als het werkt, die weightwatchers...ik heb het dubbele er nog aanhangen Boehoeeeeeehhh!
Oh meiden, ben steeds zo druk met van alles en nog wat. En kom maar niet toe aan forummen

Ik reageer alleen effe op de laatste berichtjes.

Leuk Mirjam, Jurjen op de fiets. En balen van de eczeem. Toch effe naar de huisarts voor een ander smeerseltje? En wow wat goed dat je gaat ww'en. Succes hoor.

Kinke, whaah dat tv programma. Hoe gaat het in zijn werk allemaal. Met Thiesje alles goed dus? En zoon1 panisch voor vliegen, hoop dat het overgaat, anders wordt het een lange zomer :-)

Rosi, weer aan het werk. Hoe doen ze dat op het kdv dan als ie niet uit de fles wil drinken? Hoe vind je het werken? Valt mee/tegen?

En wat een goeie tip (weet effe niet meer wie het riep) van de bambix door de fles. Voor mijn werk heb ik echt geen tijd om de pap naar binnen te lepelen en dit is veel sneller/effectiever.

Met zoontje alles goed. Hij had last van verstopping, heel sneu. Heb zijn eten aangepast naar geen rijst, geen banaan en verder laxerende producten. Hij heeft zelfs nog even aan de laxeermiddelen gezeten. Toevallig gaat het de laatste dagen weer iets beter (volgens mij omdat ik nu druifjes geef) en vrijdag hebben we een afspraak met de osteopaat mbt dit probleem. Schijnt heel goed te kunnen werken? Zal wel even verslag doen, want ben zeer benieuwd.

Verder groeit als kool, zit boven 70 cm en weegt 9 kilo + (laatste keer op cb was ie 9 kilo, maar weet zeker dat ie weer zwaarder is) Echt een beertje om te zien. Hij is vrolijk en makkelijk en vermaakt zichzelf prima. Leg m op een kleedje, geef m een speeltje en het is goed.

Met mij ook alles goed. Heel druk dus. Werken/kind-combi en daarnaast allerlei andere activiteiten is gewoon druk, maar wel heel leuk allemaal. Prop mijn baan in 3 dagen dus op het werk is het ook heel druk, maar toch heerlijk om hele andere dingen te doen. Zijn druk met het nieuwe huis (nieuwbouw) keuken/badkamer ed.

Moest wel even wennen gisteravond dat we voor het eerst sinds jaren NIET naar koninginnennacht zijn geweest. We hadden natuurlijk oppas kunnen regelen, maar dachten ach we slaan een jaartje over. Voelde me gisteravond ineens wel heel erg saaaaai. Maar goed, that's life. Zometeen gezellig naar de rommelmarkt in het park :-) that is my new life :-)

Kus voor jullie en de kindjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven