Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 26 augustus 2012 @ 20:34:

Hij had het voor zich moeten houden omdat hij jou in een lastig parket brengt. Dat hij niet liegt snappen wij ook maar het uitspreken is niet zuiver. quote:zeb schreef op 26 augustus 2012 @ 20:34:

Of het handig is, of je die eerlijkheid zou moeten openbaren, dat zijn misschien terechte vragen, En niet eens overlegd!
*Gaat met haar bevallige achterste op schoot van Roos zitten.. :P
quote:Rooss4 schreef op 26 augustus 2012 @ 20:38:

zeb dat is kul, waar staat dat hij niet verliefd mag zijn?'

Ik zeg niet dat eerlijk niet mag, je moet je afvragen of het handig is. Als je eerlijk zegt dat je een nummer 1 relatie wilt met iemand die een goede nummer 1 relatie heeft, dan is dat niet handig, vind ik. Omdat je de nummer 2 in een hele lastige positie manoeuvreert. Omdat je de minnaar relatie op scherp zet. Omdat je de verhoudingen overhoop gooit.

Of vind jij dat wel eerlijk?

Het niet zeggen vind ik oneerlijk op twee fronten: naar jezelf en naar je nr2. Je zou zelf kunnen stellen dat er van minnaars verwacht wordt dat ze zulke gevoelens delen, lijken me geen onbelangrijke gevoelens binnen een minnaar relatie.

En ja, daarmee zet je misschien wel een hoop op scherp, maar ook dat hoort bij de risico's van een minnaar relatie of eigenlijk bij alle relaties.

Er is mij wel eens verweten dat ik door iets niet te vertellen de ander daarmee de ook mogelijkheid van reactie en het hebben van een mening ontnam. Ik heb daar van geleerd.

Ik ga er vanuit dat hij verliefd is Rooss, anders zeg je zoiets niet.
Eerlijk zijn mag, maar als je weet dat de relatie van je minnaar of minnares verder goed is, dan weet je dat je aan de poten onder die nr 1 relatie begint te zagen.

Ella heeft er nu toch een maagknoop van? Dus ergens komt ze nu, zoals Rooss zegt, in een spagaat en dat is, denk ik, de reden dat ze hier weer komt schrijven. Dat zijn vaak de dieptepunten en dat is ook prima. Alleen geven wij daarop reacties en die passen haar niet altijd.

Dus Jo, ja, soms zijn we niet allemaal even aardig en meejuichend tegen elkaar.

Ik houd onwijs veel van mijn minnaar van hier. Ik weet dat hij het thuis helemaal niet zo gezellig heeft, maar hij is daar nog wel, dus ondraaglijk is het ook zeker niet. Als ik daar op inga en hem ga vertellen hoeveel ik om hem geef en hoe ik droom van een toekomst met hem, dan zet ik hem toch voor een soort blok? Dan zal het nooit meer zijn zoals het was.

Mijn NL minnaar heeft een prima relatie thuis, is daar echt blij mee. Dan ga ik hem toch niet belasten met mijn liefde voor hem? Nu is dat niet aan de orde, maar ik zou me echt stilhouden..
quote:Rooss4 schreef op 26 augustus 2012 @ 20:34:

Oneerlijkheid is niet hetzelfde als liegen. Hij had het voor zich moeten houden omdat hij jou in een lastig parket brengt. Dat hij niet liegt snappen wij ook maar het uitspreken is niet zuiver. Omdat hij daarmee de minnaar relatie op scherp zet. Kijk jij nou zoveel anders dan wij?

En nogmaals, waar wil je hulp bij?

Noppies schreef al, je nummer 1 relatie gaat goed, je nummer 2 relatie gaat goed, wat is dan je dilemma?

Op scherp zetten? Weet je dat ik voor hetzelfde geld beslis van hem met hem te stoppen door hem dat te horen zeggen?

Wat een risico dus om dat uit te spreken....
quote:zeb schreef op 26 augustus 2012 @ 20:47:

[...]

Het niet zeggen vind ik oneerlijk op twee fronten: naar jezelf en naar je nr2. Je zou zelf kunnen stellen dat er van minnaars verwacht wordt dat ze zulke gevoelens delen, lijken me geen onbelangrijke gevoelens binnen een minnaar relatie.

En ja, daarmee zet je misschien wel een hoop op scherp, maar ook dat hoort bij de risico's van een minnaar relatie of eigenlijk bij alle relaties.

Er is mij wel eens verweten dat ik door iets niet te vertellen de ander daarmee de ook mogelijkheid van reactie en het hebben van een mening ontnam. Ik heb daar van geleerd.

Ik ga er vanuit dat hij verliefd is Rooss, anders zeg je zoiets niet.Héél mooi gezegd Zeb.
Als je hoteldebotel smoorverliefd bent dan trek je je er volgens mij niets van aan of die persoon een goeie relatie heeft of niet....
Mag je verwachtingen hebben naar je minnaar/minnares toe?

dit uitspreken is voor mij het zelfde als het kweken van een verwachting..

Natuurlijk mag je verliefd zijn, of houden van, en ja die gevoelens mogen uitgesproken worden.. maar dit is in mijn optiek wel anders..
quote:noppies schreef op 26 augustus 2012 @ 20:48:

Eerlijk zijn mag, maar als je weet dat de relatie van je minnaar of minnares verder goed is, dan weet je dat je aan de poten onder die nr 1 relatie begint te zagen.

Ella heeft er nu toch een maagknoop van? Dus ergens komt ze nu, zoals Rooss zegt, in een spagaat en dat is, denk ik, de reden dat ze hier weer komt schrijven. Dat zijn vaak de dieptepunten en dat is ook prima. Alleen geven wij daarop reacties en die passen haar niet altijd.

Dus Jo, ja, soms zijn we niet allemaal even aardig en meejuichend tegen elkaar.

Ik houd onwijs veel van mijn minnaar van hier. Ik weet dat hij het thuis helemaal niet zo gezellig heeft, maar hij is daar nog wel, dus ondraaglijk is het ook zeker niet. Als ik daar op inga en hem ga vertellen hoeveel ik om hem geef en hoe ik droom van een toekomst met hem, dan zet ik hem toch voor een soort blok? Dan zal het nooit meer zijn zoals het was.

Mijn NL minnaar heeft een prima relatie thuis, is daar echt blij mee. Dan ga ik hem toch niet belasten met mijn liefde voor hem? Nu is dat niet aan de orde, maar ik zou me echt stilhouden..Inderdaad....jullie beginnen me te begrijpen denk ik.
quote:zeb schreef op 26 augustus 2012 @ 20:39:

[...]

[...]

En niet eens overlegd!

Match made in heaven zeb!

Eerlijkheid is en blijft een lastig ding. Waar ik vroeger 100% voor eerlijkheid was, denk ik nu dat eerlijkheid soms aardig overrated kan zijn. Wat doe je anderen aan, door altijd door roeien en ruiten eerlijk te zijn.

Natuurlijk komt deze opmerking van Ellas minnaar voort uit gevoel, uit onmacht wellicht. En toch vind ik `m niet eerlijk. Zijn eigen relatie gaat kut, met zijn minnares loopt alles lekker en nu verteld hij haar met haar veder te willen. Het is eerlijk maar het is niet eerlijk.
quote:Sensual_D schreef op 26 augustus 2012 @ 21:01:

Mag je verwachtingen hebben naar je minnaar/minnares toe?

Nou.. verwachtingen heb je, daar ben je mens voor, dat is haast niet uit te zetten.

Verwachtingen omzetten in afspraken is veel beter en zorgt ervoor dat eea in balans blijft.
quote:x_ella_x schreef op 26 augustus 2012 @ 21:02:

[...]

Inderdaad....jullie beginnen me te begrijpen denk ik.En snap jij dan ook dat die maagknoop een direct gevolg is van zijn eerlijkheid? Want dat is namelijk wat Noppies bedoelt. Waak voor tunnelvisie!
quote:Rooss4 schreef op 26 augustus 2012 @ 21:09:

[...]

Nou.. verwachtingen heb je, daar ben je mens voor, dat is haast niet uit te zetten.

Verwachtingen omzetten in afspraken is veel beter en zorgt ervoor dat eea in balans blijft.Wat dacht je van de afspraak om geen verwachtingen te hebben
quote:Sensual_D schreef op 26 augustus 2012 @ 21:12:

[...]

Wat dacht je van de afspraak om geen verwachtingen te hebben Wat dacht je van een minnaarrelatie met een robot?
Het verschil zit in eerlijk.

Is iets eerlijk en ben ik eerlijk. Eerlijk moet je altijd (mogen) zijn maar of dat inderdaad altijd eerlijk is?

Verwachtingen zijn een mogelijk begin van teleurstelling, ik probeer er zo weinig mogelijk te hebben.

Overzien jullie van alles wat je zegt vooraf de mogelijke consequenties? Ook als je geil, opgewonden, verliefd en spontaan bent?

De vraag of opmerking wordt geclassificeerd als dodelijk en not done, persoonlijk aan te rekenen. Misschien was het wel hard op fantaseren of gewoon lief bedoeld. Dom of onhandig zou ook zomaar kunnen.

Of oprecht en tja, dan krijg je niet wat je wilt als je je bek houdt.

Soms begrijp ik mannen wel.
Nee hoor, ik overzie niet alles en dat hoeft ook niet. En natuurlijk kan het zijn dat je in je flieftheid iets eruit flapt, dat is ook allemaal niet dodelijk en aan te rekenen enzovoorts. Als hij het heeft gezegd om haar in een spagaat te trekken, dan is hij een berekende zak maar ik ga vooralsnog uit van goede intenties.

Maar hee, een wijs mens zei ooit "de weg naar de hel is geplaveid met goede intenties".

En dit is geen mannending zeb, dit is een mensending.

Mensen zijn soms gewoon onhandig.

Maar je laatste zinnen slaan de spijker op zijn kop. Als je je mond houdt krijg je niet wat je wilt.

Dus de minnaar van Ella trok zijn mond open. Met wat voor gevolgen...?
Het voelt nu even heel erg off-topic, maar ik kan de dagen dat mijn date nog op zich laat wachten, op een hand tellen!

ineens heb ik een innerlijke godin die een arabesque en een flicflac maakt en uit haar luie stoel is geklommen ;)
quote:Rooss4 schreef op 26 augustus 2012 @ 21:13:

[...]

Wat dacht je van een minnaarrelatie met een robot? Ik vind mezelf en LD geen robot, wij mogen uitspreken dat we elkaar lief hebben, en dat we van elkaar houden.. maar spreken af geen verwachtingen te hebben..
Heerlijk toch, Anna?

Sense, je hebt verwachtingen in alle lagen. Wat vindt jij ervan als je een dag niks van LD hoort? Dat is tegen je verwachtingen toch? Jij hebt het nu over toekomst verwachtingen, dat is weer een fikse stap verder.

Geen mens is verwachtingsloos, wat je ook afspreekt.
@Noppies: hoe vaak zie jij je NL minnaar?
quote:Rooss4 schreef op 26 augustus 2012 @ 21:56:

Heerlijk toch, Anna?

Sense, je hebt verwachtingen in alle lagen. Wat vindt jij ervan als je een dag niks van LD hoort? Dat is tegen je verwachtingen toch? Jij hebt het nu over toekomst verwachtingen, dat is weer een fikse stap verder.

Geen mens is verwachtingsloos, wat je ook afspreekt.

Grappig dat je het zegt, maar ondertussen maak ik me geen zorgen meer als ik 1 a 2 dagen niets van hem hoor..

Ik kijk ook niet eens op whatsapp om te zien of hij online is geweest.. Ik heb rust, rust in mijn gat..

De verwachtingen dat we eerlijk zijn tegen elkaar, en dat we eerlijk zijn mochten we er mee willen stoppen.. dat lijkt mij in een hele andere context als waar we hier over spreken Roos..
Liesbethje, ik zie hem gemiddeld 1 keer per anderhalve maand, denk ik.
Hallo allemaal

Even een stuk meegelezen vooraleer te reageren, Want soms worden er idd best wel harde adviezen gegeven.

Ik weet idd wel dat sommige afspraken niet kunnen doorgaan wegens omstandigheden, maar mijn probleem is net dat ik zo onzeker ben dat ik dat niet kan handelen...

Ondertussen hebben we samen het weekend doorgebracht, dus dan ben ik gelijk weer in de hoogste hemel. Maw hoogten en laagtes wisselen elkaar zeer sterk af.

Ik moet wel zeggen dat ik de posts van Liesbethje zeer herkenbaar vind.
I don\'t need an excuse for being what I am.
quote:noppies schreef op 26 augustus 2012 @ 22:39:

Liesbethje, ik zie hem gemiddeld 1 keer per anderhalve maand, denk ik.Hoe ver /lang rijden?
1000 km .

Hij werkt hier een keer in de zoveel weken en probeert mij dan op te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven