Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Liesbeth, ik denk dat je veel te veel verwachte, zonder dat er eigenlijk al 'iets' was. Je wilde hem in een hoek zetten en hij moest naadloos aan jouw eisenpakket voldoen. Dat hij daarvan schrikt, snap ik heel goed.

Jij bent 'maar' een minnares, niet zijn nr 1. Ken je plaats, zou ik bijna willen zeggen.

En natuurlijk kun je wel ter sprake brengen dat je bepaalde verwachtingen hebt van een minnaarsrelatie, maar jij wilde alle mogelijke valkuilen, onzekerheden en twijfels dichttimmeren. Dat gaat niet, zoveel 'rechten' heb je niet en hij is niet je bezit. Tenminste, dat is mijn mening.

Aan de andere kant, misschien is het ook wel helemaal niet erg om er niet een 'type' voor te zijn.. zo trots ben ik er meestal ook niet op..

Hier regelmatig ruzie of woorden met mijn NL minnaar. We zijn olie en vuur. Altijd al geweest ook, nog voordat we elkaar ontmoet hadden zelfs. Heb er regelmatig een maagknoopje van gehad, hij ook. Laatste keer was wel echt heel naar en er is ook een stuk vertrouwen stuk, merk ik. We zien elkaar deze week IRL om het uit te praten en te kijken wat we verder willen/gaan doen.

Afstand maakt het lastig, uitpraten via whatsapp of telefoon is onbevredigend en niet fijn. Meestal duurde het bij ons nooit zo lang, behalve de laatste keer, toen was het echt bijna over. We schreven allebei er klaar mee te zijn, maar omdat we afgesproken hadden pas IRL afscheid te nemen, hebben we tijd genoeg gehad om ook regelmatig weer normaal contact te hebben. Gebeurd is gebeurd en voor de toekomst wil ik het anders. Daar moeten we het eerst over hebben. Misschien is dit onze laatste afspraak, misschien ook niet.. we zullen zien hoe het loopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 27 augustus 2012 @ 13:48:

Je kan tegen een potentiële sv/minnaar zeggen dat je exclusief wilt zijn of dat dit een voorwaarde is voor de relatie. Je mag je voorwaardes/eisen neerleggen, dat absoluut. Aan hem om hiermee akkoord te gaan of niet.

Go with the flow lijkt lastig voor je. Klopt dat?

Voor alle duidelijkheid , daar hadden we het nog totaal niet over gehad he. Over bijv exclusiviteit. Ik had hem dus ook nog geen voorwaarden opgelegd...helemaal niet.

En wat "go with the flow betreft" ...kan ik eigenlijk best wel...als ik me (in het algemeen) zeker voel. Tja en dat had ik dus niet. Ik vond het best zelf ergerlijk van mezelf hoor.
Over welke bepaalde dingen wilde je het dan eerst hebben Liesbethje?

Nop, ik zou er doodmoe van worden.. Hoe hebben jullie elkaar eigenlijk leren kennen?
Ik ben zelf niet voor exclusiviteit.

Puur omdat je dat (vind ik) niet kunt verwachten van een minnaar. Je bent niet voor niets elkaars minnaar (seksgericht namelijk) dus je bent ook op zoek naar seks. Stel dat je iemand tegenkomt, waarmee het geweldig klikt.. tja.. seks kan niet, je hebt exclusiviteit met je minnaar (hell wat te denken van je nr 1??).

Eigenlijk zou je dan trouwer zijn aan je minnaar dan aan je nr1.

Hier is het laatste staartje bezig. De klik die we hadden is ineens weg, ik voel er niks meer bij. Ja, ik voel spijt dat het zo gaat, omdat het zo erg leuk was in het begin. Daar is niks van over, de mailtjes over en weer zijn ... over koetjes en kalfjes maar de magische klik? Ik voel 'm niet meer en dat vind ik jammer :(

Aangezien er geen sprake was van een minnaarsrelatie (we hebben maar 1x seks gehad en elkaar 5x ontmoet) ga ik niet iets beëindigen ofzo. Mocht hij gaan vragen waarom het zo stil is wil ik hem best uitleggen hoe het zit, maar ik denk dat het doodbloedt.. uiteindelijk.

Jammer.
[quote]sweetinez schreef op 27 augustus 2012 @ 14:22:

Over welke bepaalde dingen wilde je het dan eerst hebben Liesbethje?

quote]

We hebben elkaar dus vorige week live gezien... en ik had voor ik daar naar toe ging dat daar bepaalde dingen op tafel zouden komen. Maar ik vond het zelf zo gezellig, en ook wel wat voorbarig om daar toen over te beginnen

Hij had over die dingen wel al zelf eens een mail gestuurd, en ik had daar op gereageerd dat hij mij gerust tijdens die date zulke dingen mocht vragen.

Nou dat kwam dus niet ter sprake

Maar daarna gaf hij zelf (op zijn initiatief) dadelijk na de date via whatsapp aan dat hij het heel leuk vond enz...dat hij wel nog contact wou

Ook dag daarna hij contact opgenomen.

Maar ook aangegeven dat ik behoefte aan aan meer feedback van hem, wat hij nu wilde. En dat ik dit graag live eens wou doen. (en hij zelf liet weten dat hij deze week redelijk in de buurt zou zijn)

Maar vaak ging dat plagend heen en weer....en daar is het ergens misgelopen denk ik.

Het bizarre is dat hij voorheen altijd perfect aanvoelde wat ik bedoelde, of met welke behoefte ik zat en hij daar telkens wel gepast positief op reageerde.

Ik heb hem via SF leren kennen. Hij heeft mij verteld dat hij vorig jaar ook met 3 vrouwen live heeft afgesproken, Met 2 merkte ze wederzijds dat er geen klik was, en met de ander uiteindelijk ook niets geweest (dus geen ontrouw)..hij gaf voor de eerst date aan dat het dus niet altijd zo appeltje-eitje is.

Vanuit die insteek dacht ik wel dat hij het kon hebben.
Voor alle duidelijkheid: ik heb dus nergens om geen enkel punt naar hem exclusiviteit ge-eist.

Het ging er mij vooral om dat ik nood had aan informatie, wat hij wou en wat ik wel of niet kon verwachten.

Is dat nou echt zo raar? of claimerig

Ik vind net van niet, dan is er duidelijkheid voor allebei, en kan je zelf nog zien wat je nu wel of niet met die informatie doet en er wel mee wil verder gaan.

Eigenlijk wil ik het een beetje laten rusten, het een plaats geven en dat heeft even tijd nodig denk
quote:liesbethtje schreef op 27 augustus 2012 @ 14:39:

Voor alle duidelijkheid: ik heb dus nergens om geen enkel punt naar hem exclusiviteit ge-eist.

Het ging er mij vooral om dat ik nood had aan informatie, wat hij wou en wat ik wel of niet kon verwachten.

Is dat nou echt zo raar? of claimerig

Ik vind net van niet, dan is er duidelijkheid voor allebei, en kan je zelf nog zien wat je nu wel of niet met die informatie doet en er wel mee wil verder gaan.

Eigenlijk wil ik het een beetje laten rusten, het een plaats geven en dat heeft even tijd nodig denk

Ik herken het wel. Ik ben ook weleens vaarwel gezegd door "ervaring", omdat ik teveel wilde weten.

Daar is hij later, na 5 weken geen contact, op terug gekomen.

Het wordt hem waarschijnlijk te heet onder de voeten.
Liesbeth, ik snap niks van je verhaal, compleet onsamenhangend. Ik weet dus ook niet of ik kan zeggen of dat nou zo raar is. En over exclusiviteit, dat was maar een voorbeeld. Ik bedoelde niet dat jij dit zo had geschetst.
quote:Rooss4 schreef op 27 augustus 2012 @ 14:47:

Liesbeth, ik snap niks van je verhaal, compleet onsamenhangend.

Oh, gelukkig. Ik dacht al dat ik toch niet zo intelligent was...

Liesbeth, maar over wat voor dingen ging het dan wel? Ik snap dat je van tevoren dingen aftast, dat doe ik ook. Maar als hij het gevoel heeft dat jij hem als player neerzette, wat wilde je van tevoren dan wel afgedekt hebben in een goed gesprek?
@Kiki. Ik heb met mijn minnaar nooit ruzie (wel eens een krommunicatie, maar daar komen we altijd uit) maar met mijn vorige minnaar wel, alleen dat was zeker niet in de begintijd. Op een gegeven moment gaat zo'n relatie toch een beetje op een 'echte relatie' lijken, dus dan ga je ook zout leggen op dingen die er in een minnaarrelatie niet toe zouden moeten doen. Dus wij kregen in het tweede jaar steeds meer van die 'echtelijke' (haha) conflicten en dat valt op afstand niet mee; je kunt elkaar niet aankijken, die letters zijn altijd voor misvatting vatbaar. En daarbij had ik ook een minnaar met een groot ego, dus die kon ook gewoon een chatgesprek afbreken met zo'n tekst als 'ik ben er klaar mee'. Met als gevolg dat ik witheet m'n bed in dook en dat is natuurlijk niet de bedoeling van zo'n leuke 2e man 'voor de leuk erbij'. Wat wel hielp is dat we afspraken geen ruzie meer te maken in chat, ook niet per mail... in geval van een discussie/verschil van mening gelijk even bellen of nog beter elkaar opzoeken in real, dat voorkomt toch wel een hoop 'ruis' in geval van spanningen. Als we elkaar dan zagen, dan waren we er vaak binnen 5 minuten uit.... grappig genoeg. Dus: Toch maar even allebei 75 km autorijden voor een kop koffie?
quote:Allegaartje schreef op 27 augustus 2012 @ 14:59:

@Kiki. Ik heb met mijn minnaar nooit ruzie (wel eens een krommunicatie, maar daar komen we altijd uit) maar met mijn vorige minnaar wel, alleen dat was zeker niet in de begintijd. Op een gegeven moment gaat zo'n relatie toch een beetje op een 'echte relatie' lijken, dus dan ga je ook zout leggen op dingen die er in een minnaarrelatie niet toe zouden moeten doen. Dus wij kregen in het tweede jaar steeds meer van die 'echtelijke' (haha) conflicten en dat valt op afstand niet mee; je kunt elkaar niet aankijken, die letters zijn altijd voor misvatting vatbaar. En daarbij had ik ook een minnaar met een groot ego, dus die kon ook gewoon een chatgesprek afbreken met zo'n tekst als 'ik ben er klaar mee'. Met als gevolg dat ik witheet m'n bed in dook en dat is natuurlijk niet de bedoeling van zo'n leuke 2e man 'voor de leuk erbij'. Wat wel hielp is dat we afspraken geen ruzie meer te maken in chat, ook niet per mail... in geval van een discussie/verschil van mening gelijk even bellen of nog beter elkaar opzoeken in real, dat voorkomt toch wel een hoop 'ruis' in geval van spanningen. Als we elkaar dan zagen, dan waren we er vaak binnen 5 minuten uit.... grappig genoeg. Dus: Toch maar even allebei 75 km autorijden voor een kop koffie?

Heel herkenbaar Gaartje! Thnx voor je berichtje, verhelderend. Ben dus niet de enigste met een minnaar met een groot ego ;)

Ik denk inderdaad dat even koffie doen samen geen slecht idee is. Ook via de telefoon komen woorden zo anders over dan een blik en gezichtsuitdrukking erbij. We waren gisteren alle twee wel erg emotioneel aan de telefoon en het heeft hem ook veel gedaan. Hij vindt het ook oprecht erg dat hij mij gekwetst heeft....met wel allemaal smoesjes waarbij hij dan aan toe voegt het niet als excuus te mogen gebruiken, maar.....

Hij heeft veel voor me over en zou zelfs helemaal naar mijn thuis rijden als ik dat zou vragen. Nu weet ik dat hij deze week een enorme drukke agenda heeft en veel aan zijn hoofd qua werk. Mag ik dat dan wel van hem vragen? Hij gaf gisteren al aan dat hij van achteren niet meer weet dat hij van voren leeft....
@AllegaartjeL: oehhh dat grote ego! Wat te denken van gewoon helemaal niks laten horen omdat hij er ff geen zin in had.

Er dus ook later niet op terugkomen??

Ervan uitgaan dat jij smachtend wacht op zijn bericht, er gewoon vanuit gaan dat je wel meegaat naar de backseat of his car (tijdens een date zeggen: ja ik maak mn gals ff leeg, dan gaan we maar. Ik heel onnozzel mee, was dus de bedoeling dat ik bij hem instapte! No way, geen kus of niks gewisseld nog)

pff..
@Ella. Ik vind het op zich heel eerlijk als een minnaar z'n echte gevoel uitspreekt hoor (vooropgesteld dat het geen meester manipulator is). Je weet in ieder geval nu hoe de kaarten liggen. Aangezien je al eerder hebt verteld dat je het moeilijk vindt om deze man onder je huid weg te houden, lijkt het me een bijzonder lastige situatie voor je. De balans was al lastig te bewaren, maar nu dreigen jullie 'm toch voorgoed kwijt te gaan raken en dat betekent dat jij vooral verdomd stevig in je schoenen moet blijven staan in de komende tijd. Wees duidelijk in wat hij van je kan verwachten en wat je van hem verwacht. Sterkte in ieder geval.
@Kiki... als hij zo druk is, rij jij toch even door joh. Dit vreet net zo goed aan hem en als jullie het uitgepraat en afgeknuffeld hebben dan kan hij die drukte en stress ook weer beter aan. Je kunt het gewoon voorstellen toch?

Wel een rare ervaring dat een minnaar je zo van je 'sokkel' kan brengen he? Daar stond ik bij mezelf wel eens van te kijken....
quote:Allegaartje schreef op 27 augustus 2012 @ 15:17:

@Kiki... als hij zo druk is, rij jij toch even door joh. Dit vreet net zo goed aan hem en als jullie het uitgepraat en afgeknuffeld hebben dan kan hij die drukte en stress ook weer beter aan. Je kunt het gewoon voorstellen toch?

Wel een rare ervaring dat een minnaar je zo van je 'sokkel' kan brengen he? Daar stond ik bij mezelf wel eens van te kijken....

Ja, dat ga ik voorstellen! Eigenlijk ben ik best wel koppig en heb ik zoiets van; hij zit fout, dan mag hij er ook moeite voor doen om het goed te maken. Maar ik wil dit net zo goed uit de lucht hebben en een dikke knuffel ter afsluiting dus ik zet mijn principes wel opzij.

Hij komt me wel een andere keer tegemoet ;)

En ja ik ben verbaasd wat het met me doet. Onze band is natuurlijk ook zoveel meer dan alleen minnaars, maar beide gezinnen zijn zo gek op elkaar en naar elkaar toegegroeid. Het gaat dus heel diep bij ons en dat maakt het nu wel extra vervelend.

Ben vandaag ook een dagje thuis aan het werk.
Het is allemaal misschien wat onsamenhangend omdat de communicatie vaak door, heen en weer, plagerijen (whatsapp, sms, of msn) gebeurde.

Ik heb er in elk val weer iets van bijgeleerd.
Veel geschreven al weer hier. @Liesbethje: begrijp je verhaal niet helemaal maar als je hem hebt gevraagd of hij een player is of iets in die strekking begrijp ik zijn reactie eerlijk gezegd wel. Ben er inmiddels wel al achter dat als je echt wil communiceren dat het beste face tot face is omdat mail en chat zo heel anders dan bedoeld kan overkomen. Als er dus al wrijvingen zijn wil ik daar alleen maar irl verder op door gaan.

Hier eind vorige week een date gehad en morgen of overmorgen al weer de volgende. Er is zo'n grote aantrekkingskracht tussen ons dat we alles in het werk stellen om elkaar maar weer te zien. En ondertussen ook nog mailen. Niet omdat de ander het verwacht maar gewoon om even te laten weten hoe je weer naar de ander verlangt. Sta er eigenlijk zelf versteld van hoe het zich ontwikkeld. Het is echt genieten in het kwadraat wat ik met deze "nieuwe minnaar" heb.
Liesbeth, ik ben ook een beetje de draad kwijt. Waarschijnlijk was er dan toch niet de klik die hij zocht. Dat kan. Dat mag ook.

Kan het me ook wel voorstellen idd, dat als je hem keer op keer gevraagd hebt of hij een player is en hij dat moest bewijzen, het op een gegeven moment voor hem ook het doel (lol, fun, plezier, gezellig, leuk, ontspannen contact) voorbij schiet.
Liesbeth, wat heb je hem dan gevraagd dat hij het gevoel heeft dat hij moet bewijzen dat hij geen player is?

Dat moet toch ergens vandaan komen?

Blijkbaar heb je ergens verwachtingen gemeld, hij moet toch op een of andere manier tot een conclusie gekomen zijn.. je hebt ergens signalen afgegeven, of wel op chat, ofwel op mail of whats app..
Nee dat was echt heel onschuldig in een grapje als reactie van een grapje op hem.

En dan heb ik wel eens aangegeven...dat we daar dan wel zaten mee te lachen maar dat ik het live met hem daar nog eens wou over hebben. niet meer niet minder.

Maar hij komt daar nu in die mail op terug

En het is zoals je al aangaf, als de klik echt voor hem zo goed zou geweest zijn, dan had dat geen onoverkomelijk probleem geweest, om even terug te komen op mijn onzekerheden.

Dus tja c'ést la vie...
quote:sweetinez schreef op 27 augustus 2012 @ 10:28:

[...]

Ik weet eigenlijk niet of ik het hier mee eens ben.

Iets wordt niet meer waar doordat het hardop uitgesproken wordt. Je ervaart het misschien zo, maar is het natuurlijk niet zo.

...........................................

Het moment dat ik het gevoel krijg dat hij andere verlangens of verwachtingen krijgt, zou voor mij een moment zijn om eens héél hard na te denken. Het zou voor mij scheefheid betekenen. En misschien ook wel het het begin van het einde. Want ik ga mijn relatie niet verbreken, houd ik hem dan niet aan het lijntje? Wil ik een minnaar die eigenlijk meer wil dan ik kan bieden? Ella, ik kan me voorstellen dat dit best verwarrend is en ik hoop dat jullie communicatie helder genoeg is dat je duidelijk kunt maken dat jij wel blij bent in je relatie. Misschien eens heel goed nadenken of het nog wel verstandig is om deze minnaarsrelatie voort te zetten?Zeggen we dan beide niet hetzelfde maar verwoord jij het rationeel en ik emotioneel?
Ik baal vooral over het feit dat hij dat via mail gecommuniceerd heeft. want hij heeft dus blijkbaar niet in overweging genomen dat er misschien wat communicatie-misverstanden in de weg zaten. Als daar openlijk over live gepraat had had hij nog steeds die conclusie kunnen maken.

Als hij dat live-gesprek de energie niet meer waard vond, tja dan weet je het wel natuurlijk.

Komt even verwarrend en hard aan, maar is wel zo
Sense, jij riep dat het not done was om zoiets te zeggen, dat het een ongeschreven regel was. Maar het ervaren van dat verlangen maakt het al scheef, niet het zeggen. Ik vind het toegeven dat je dat verlangen hebt dus ook niet 'not done'.
quote:sweetinez schreef op 27 augustus 2012 @ 16:35:

Sense, jij riep dat het not done was om zoiets te zeggen, dat het een ongeschreven regel was. Maar het ervaren van dat verlangen maakt het al scheef, niet het zeggen. Ik vind het toegeven dat je dat verlangen hebt dus ook niet 'not done'.

Dat zeg ik, emotioneel van mijn kant

Zal ik dan zeggen "Voor mij is het not done"?

Het eind resultaat zal het zelfde blijven..
quote:Sensual_D schreef op 27 augustus 2012 @ 16:46:

[...]

Dat zeg ik, emotioneel van mijn kant

Zal ik dan zeggen "Voor mij is het not done"?

Het eind resultaat zal het zelfde blijven.. Maar het komt wel een stuk vriendelijker over (hoop ik)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven