Slim idee?
zondag 26 augustus 2012 om 22:37
Heyhallo Viva'ers,
Ik heb hier een korte vraag voor jullie.
Ik ben een maand geleden een soort oppasdienst begonnen met een goede vriendin van mij.
Wij kenden beide namelijk veel ouders met baby's/jonge kinderen waarbij ze moeite hadden met het vinden van een betaalbare kinderdagverblijf.
Daarom zijn mijn goede vriendin en ik samen een kleine oppasdienst in mijn huis (redelijk groot huis) begonnen.
Beide hebben wij de juist cursussen e.d. gehad om in een kdv te werken dus daar is geen probleem.
Voor een kleine bijdrage komen er elke (doordeweekse)dag zo'n 5 a 10 kinderen, allemaal nog in de luiers.
Nou woon ik als 1 van de enige nog in een buurt waar je huisvuilzakken buiten moet zetten i.p.v. het gebruik van een kliko,
Bij de meeste wordt de kliko om de week geleegd en moet ze per kilo betalen, terwijl ik elke week mijn afval buiten kan zetten.
Een paar van die moeders vroegen eergister dus als het misschien mogelijk is om bijv. op vrijdag al hun luierafval mee te nemen, zodat ik dat maandagochtend buiten kan zetten (ter info: het vuilnis wordt bij mij maandagvroeg opgehaald, nog voor die kinderen langskomen, vandaar vrijdag brengen). Dit scheelt hun dan in de kosten en ruimte in hun kliko. Uiteraard iets hogere bijdrage jegens mij.
Nou vond ik het opzich geen slecht idee aangezien ik normaal toch al wat zakken met luiers heb staan (van het gebruik van die kinderen doordeweeks) en wil het opzich dus best voor ze doen. Alleen vroeg ik mij af als dit uit te houden is door bijvoorbeeld die zakken in mijn minst gebruikte kamer te zetten(met de deur dicht het gehele week en ik uiteraard niet in die kamer haha). Of denken jullie dat die geur na een dag o.i.d. zich door het hele huis verspreidt?
Ik ben trouwens nieuw op dit forum en ben dus niet helemaal zeker als dit in het juiste forum staat.
Ik heb hier een korte vraag voor jullie.
Ik ben een maand geleden een soort oppasdienst begonnen met een goede vriendin van mij.
Wij kenden beide namelijk veel ouders met baby's/jonge kinderen waarbij ze moeite hadden met het vinden van een betaalbare kinderdagverblijf.
Daarom zijn mijn goede vriendin en ik samen een kleine oppasdienst in mijn huis (redelijk groot huis) begonnen.
Beide hebben wij de juist cursussen e.d. gehad om in een kdv te werken dus daar is geen probleem.
Voor een kleine bijdrage komen er elke (doordeweekse)dag zo'n 5 a 10 kinderen, allemaal nog in de luiers.
Nou woon ik als 1 van de enige nog in een buurt waar je huisvuilzakken buiten moet zetten i.p.v. het gebruik van een kliko,
Bij de meeste wordt de kliko om de week geleegd en moet ze per kilo betalen, terwijl ik elke week mijn afval buiten kan zetten.
Een paar van die moeders vroegen eergister dus als het misschien mogelijk is om bijv. op vrijdag al hun luierafval mee te nemen, zodat ik dat maandagochtend buiten kan zetten (ter info: het vuilnis wordt bij mij maandagvroeg opgehaald, nog voor die kinderen langskomen, vandaar vrijdag brengen). Dit scheelt hun dan in de kosten en ruimte in hun kliko. Uiteraard iets hogere bijdrage jegens mij.
Nou vond ik het opzich geen slecht idee aangezien ik normaal toch al wat zakken met luiers heb staan (van het gebruik van die kinderen doordeweeks) en wil het opzich dus best voor ze doen. Alleen vroeg ik mij af als dit uit te houden is door bijvoorbeeld die zakken in mijn minst gebruikte kamer te zetten(met de deur dicht het gehele week en ik uiteraard niet in die kamer haha). Of denken jullie dat die geur na een dag o.i.d. zich door het hele huis verspreidt?
Ik ben trouwens nieuw op dit forum en ben dus niet helemaal zeker als dit in het juiste forum staat.
zondag 26 augustus 2012 om 22:43
Ik zou er niet aan beginnen, de stank van luiers in zakken op huiskamer temperatuur word je niet vrolijk van. En dan moet je die zakken meenemen met je auto? Lijkt me lastiger dan het in een kliko doen en kosten ervan dragen.
Of zeg dat ze het anders zelf daar neer zetten maandagochtend, op de plek waar jij woont
Of zeg dat ze het anders zelf daar neer zetten maandagochtend, op de plek waar jij woont
zondag 26 augustus 2012 om 22:51
zondag 26 augustus 2012 om 23:04
Offtopic: die toeslag zullen ouders idd niet krijgen want met zoveel kids moet je officieel gezien worden als kdv en dat is het niet. Ook niet als gastouder want dan mag je niet met 2 en zijn Dit heb ik nl pas ook uitgezocht. Dit zal dus om een niet officiële opvang gaan.
Die luiers Zou ik niet een weekend opslaan. Op ons kdv verblijf stinkt die luierbroekje enorm na een dag en als ik dan de zak verschoon stinkt de hele groep. Zou dat thuis niet willen. Zeker niet voor een ander
Die luiers Zou ik niet een weekend opslaan. Op ons kdv verblijf stinkt die luierbroekje enorm na een dag en als ik dan de zak verschoon stinkt de hele groep. Zou dat thuis niet willen. Zeker niet voor een ander
zondag 26 augustus 2012 om 23:05
mag hopen dat die 5 á 10 kinderen in de luiers wel binnen de regelgeving van de GGD vallen?
Sowieso zou ik me er goed in verdiepen dat het anders is als bij een kdv, je mag per gastouder maximaal
4 kinderen van 0-1 jaar opvangen, waarvan maximaal 2 onder de 1 jaar, en maximaal 5 kinderen als ze onder de 4 zijn allemaal.
Ik zou goed uitzoeken of het inderdaad zo is wanneer je met zijn 2 bent, dat je dan het dubbele mag opvangen, zo werkt het als gastouder (want dat ben je) niet!
En vuilniszakken vol met luiers binnen in je huis? Laat de GGD het maar niet horen, lekker hygiënisch? zou ze buiten zetten, bleuuuuh dat gaat stinken zeg!
En in een kinderdagverblijf werken red je niet met een cursusje, ik mag hopen dat je opleiding hebt? en EHBOvKinderen via Oranje Kruis? en beiden een VOG?
Zijn de ouders er zich van bewust dat wanneer dit niet via een gastouderbureau loopt en er geen RIE etc. wordt afgenomen, dat zij geen kinderopvangtoeslag krijgen?
Sowieso zou ik me er goed in verdiepen dat het anders is als bij een kdv, je mag per gastouder maximaal
4 kinderen van 0-1 jaar opvangen, waarvan maximaal 2 onder de 1 jaar, en maximaal 5 kinderen als ze onder de 4 zijn allemaal.
Ik zou goed uitzoeken of het inderdaad zo is wanneer je met zijn 2 bent, dat je dan het dubbele mag opvangen, zo werkt het als gastouder (want dat ben je) niet!
En vuilniszakken vol met luiers binnen in je huis? Laat de GGD het maar niet horen, lekker hygiënisch? zou ze buiten zetten, bleuuuuh dat gaat stinken zeg!
En in een kinderdagverblijf werken red je niet met een cursusje, ik mag hopen dat je opleiding hebt? en EHBOvKinderen via Oranje Kruis? en beiden een VOG?
Zijn de ouders er zich van bewust dat wanneer dit niet via een gastouderbureau loopt en er geen RIE etc. wordt afgenomen, dat zij geen kinderopvangtoeslag krijgen?
zondag 26 augustus 2012 om 23:16
Rara, dat idee heb ik ook.
To, je weet neem ik aan wel.dat je geen 10 kinderen mag opvangen. Zoals al eerder gezegd. Heb je de ggd laten langskomen? Er komt nl nogal wat bij kijken om een "oppas service" te beginnen.
En omdat jullie met twee zijn zijn jullie eigenlijk een.klein kdv, en geen gastouder.
To, je weet neem ik aan wel.dat je geen 10 kinderen mag opvangen. Zoals al eerder gezegd. Heb je de ggd laten langskomen? Er komt nl nogal wat bij kijken om een "oppas service" te beginnen.
En omdat jullie met twee zijn zijn jullie eigenlijk een.klein kdv, en geen gastouder.
zondag 26 augustus 2012 om 23:16
Hoeveel kinderen u als gastouder mag opvangen is sinds 2010 veranderd, dit hangt af van de leeftijd van de kinderen:
- U mag maximaal zes kinderen van 0 tot 13 jaar opvangen. Daarbij tellen uw eigen kinderen tot 10 jaar mee.
- U mag niet meer dan vijf kinderen tegelijk opvangen, als deze kinderen allemaal jonger dan 4 jaar zijn. Dit is inclusief uw eigen kinderen tot 4 jaar.
- Er mogen maximaal vier kinderen van 0 en 1 jaar tegelijk aanwezig zijn, waarvan maximaal twee kinderen van 0 jaar. Dit is ook weer inclusief uw eigen kinderen van deze leeftijd.
- U mag maximaal zes kinderen van 0 tot 13 jaar opvangen. Daarbij tellen uw eigen kinderen tot 10 jaar mee.
- U mag niet meer dan vijf kinderen tegelijk opvangen, als deze kinderen allemaal jonger dan 4 jaar zijn. Dit is inclusief uw eigen kinderen tot 4 jaar.
- Er mogen maximaal vier kinderen van 0 en 1 jaar tegelijk aanwezig zijn, waarvan maximaal twee kinderen van 0 jaar. Dit is ook weer inclusief uw eigen kinderen van deze leeftijd.