beste vriendin

27-08-2012 11:05 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik dit onder een goede topic heb gezet:) en wil absoluut niet over mijn vriendin oordelen, wil gewoon even mijn verhaal kwijt!

Ik heb een lieve vriendin, dat is tevens ook mijn beste vriendin.

Maar soms heb ik het gevoel dat ze constant op mijn lippen zit, met name van als ze mij smst, om wat te doen geef ik altijd wel aan of ik het wil of niet, daar is niks mis mee, vind ik. Maar dan begint ze soms door te zeuren totdat ik ja zeg, en vaak geef ik er ook wel aan toe. maar ik krijg het gevoel dat ik 24 uur per dag verantwoording aan haar moet afleggen. En als ik haar sms, en ik krijg niks terug, dan zoek ik er niks achter. Dan denk ik, ach ze heeft het vast druk, maar vaak als ze mij smst, dan denk ik nu ff geen zin om te reageren, eerst dit afmaken, krijg ik later weer sms: MIjn sms niet gekregen, dan zeg ik vaak ja, maar had het te druk.

Zoals vandaag ook: Ze stuurde me een sms van, heb je zin en tijd om vandaag om evne naar het dorp te gaan? ik reageerde er niet gelijk op, was net wakker enz, en stuurde ze me weer een sms: Nou dat is een nee neem ik aan!! of heb je mijn sms niet ontvangen? Ik heb gezegd dat ik het druk had enzo om te reageren, warop ze zei ik dacht dat je wel tijd had!

Maar soms zie ik mijn vriendin in een week 7 dagen per week en soms zie ik mijn vriendin 1 of 2 keer in de week en soms een week niet. Maar ik vraag mij af dat is toch gewoon normaal? je hoeft toch niet elke dag iets leuks met elkaar te doen? Of vind ik dit nou zo raar? Ik weet ben een stress gevoelig persoon, en soms kan ik hier me druk om maken, en vaak laat ik ook over me heen lopen.

Maar hou zouden jullie hier mee om gaan? of ben ik te achterdochtig? of maak ik me te druk? iemand nog tips?
dat heb ik al een keer eerder gezegd, maar na een tijd gebeurd het weer, heb gezegd dat ik ook wel eens druk heb en niet altijd kan smsen
TO je moet echt met haar een gesprek aangaan. Niet alleen aangeven, maar gewoon alles eruit gooien op een vriendelijke manier natuurlijk.

Ik had ook een beste vriendin die zo claimerig was. Door haar gedrag is de vriendschap beëindigd.

Het is zeker benauwend zo'n vriendschap..ren ...rennn
irritanttt!!! Ik, en de meesten van mijn vrienden, hebben hun telefoon echt vaak en veel bij zich.. maar dan nog, met ping, whatsap, facebook, email, sms kan ik weleens even geen zin hebben, of gewoon denken, als ik straks 5 minuten rustig zit antwoord ik alles in 1x. Als het namelijk echt iets is wat iemand direct moet weten; Bel je!

Als ik na een 1e sms een 2e zou krijgen met 'dat is zeker nee' zou ik diegene ook direct bellen van 'CHILL!" Echt een teringhekel aan,want waar gaat het over....

Wat ik wel 'normaal' vind is de volgende dialoog. 'Hey hoe is het' *geen antwoordP ' o je bent zeker even druk, nou het volgende..' En dan gewoon een vraag waarop je rustig gewoon later kan antwoorden.
och ik kreeg een sms van haar: ik weet wel dat je niet meer werkt bij dst bedrijf, jammer dat je het gewoon niet zegt,

Nou om eerlijk te zijn, ik heb tegen haar gezegd, dat ik er binnenkort niet meer werkte, maar ben er niet duidelijk in geweest, ik heb af en toe wel eens tegen haar gezegd, dat ik moest werken en dat was dan ook wel zo, maar daar heb je het gedrag nu al... teveel claimen, duidelijk proberen te zijn, maar ja als ik me onder druk voel worden gezet.... tja het is maar net wat ze er van maakt....
Pffffff zou het ontzettend benauwd krijgen van zo'n vriendin. Wat een geclaim zeg. Gewoon blijven zeggen dat je hier niet van bent gediend.
Bel haar alsjeblieft gewoon direct op van hey laten we even normaal gaan doen... gaat werkelijk nergens over. Zonde van een, misschien verder, hartstikke leuke vriendschap. Zij laat het verzanden op domme details, jij werkt eraan mee.
Ja en nou heb ik ruzie met haar, om dat ze wil beweren dat ze iets weet, wat ik nooit tegen haar heb gezegd, en ja juist als ze me claimt neem ik afstand en zeg ik zulke dingen niet snel..

En nu zit ik er echt mee....
Heel mooi moment om haar even niet te zien. Heeft ze psychische problemen dat ze nu zo'n troef erin gooit? Ik raak plaatsvervangend zwaar ge"irriteerd en pissig
quote:my_little schreef op 27 augustus 2012 @ 18:59:

Ja en nou heb ik ruzie met haar, om dat ze wil beweren dat ze iets weet, wat ik nooit tegen haar heb gezegd, en ja juist als ze me claimt neem ik afstand en zeg ik zulke dingen niet snel..

En nu zit ik er echt mee....

Bellen en praten!! Jij zit er mee en bij haar zit er duidelijk ook iets niet lekker. Ze is wel enorm drammerig en daar zou ik ook vlekken van krijgen.

Ik vind het erg vervelend als mensen helemaal niet reageren op een vraag of voorstel, of pas dagen later. Ik stuur dan soms na een paar dagen nog wel een berichtje omdat ik dan ff wil weten of het doorgaat of niet want anders kan ik andere plannen gaan maken. En als je het nog niet weet, of je hebt geen tijd om je agenda te checken of je moet het overleggen oid......zég dat dan gewoon ff. Ik kan me niet voorstellen dat je geen tijd hebt om ff 1 berichtje terug te sturen met bijv: ik kom er op terug.
Praten inderdaad! Het is inderdaad claimend gedrag en dat is niet leuk maar het komt denk ik ofwel door onzekerheid ofwel uit verveling, of allebei.

Heb het bij meerdere personen wel 's meegemaakt. Dan had ik ook een aantal sms'jes of mails gemist en dan werden ze steeds dwingender: "Ik wil NU graag antwoord of zaterdag doorgaat." Terwijl ik zaterdag allang had toegezegd, maar in verband met druk werk gewoon niet elke dag naar mijn mail keek en ook maar eens per dag op mijn mobiel.

Als ze een echte goede vriendin is, schaadt het vriendschap niet.
nee dat heeft ze niet echt, ik in tegendeel wel, maar ik ben er echter klaar mee met haar, en mijn zusje praat nu met haar, over van alles en nog wat, en ik ben altijd eerlijk geweest....
Vraag een rol ducktape zodat je je telefoon aan je hoofd kan plakken....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:my_little schreef op 27 augustus 2012 @ 19:15:

nee dat heeft ze niet echt, ik in tegendeel wel, maar ik ben er echter klaar mee met haar, en mijn zusje praat nu met haar, over van alles en nog wat, en ik ben altijd eerlijk geweest....Wel zo netjes om haar te laten weten dat je er klaar mee bent. En hoezo praat je zusje nu met haar? Die connectie snap ik ff niet, zijn zij ook vriendinnen en ervaart je zusje hetzelfde probleem?
heb ik gezegd, toen werd ze boos... en mag en kan haar nu niet bellen omdat ze naar een vriend is... ze was overstuur
nee zij zijn niet vriendinnen, maar mijn zusje lult ook nogal veel, en die heeft er nu zo groooooot probleem van gemaakt, dat het nu totaal uit de hand is gelopen.....ze bemoeit zich overal mee, en verzint allemaal dingen tegen mijn vriendin...
Sorry, je bent mij nu kwijt. Wat een onvolwassen gebeuren dit zeg. Regel je eigen zaakjes!
Ik neem aan dat jullie 15 of 16 zijn?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
nee allebei 24, maar ik ben altijd eerlijk en ben altijd duidelijk maar zij maakt er een eigen draai van
My little, ik begrijp je volkomen. Verantwoording af moeten leggen bij dit soort afspraken vind ik ook altijd heel moeilijk. Als iemand tegen mij zegt; ik kan niet, prima. Maar een van mijn beste vrienden vraagt altijd als ik niet kan meteen waarom en hoezo?

Als ik iets later ben en daarover twee uur daarvoor bel is het meteen waarom. Of ik nu bij scharrel zit, mijn oma's medicijnen sorteer, de polonaise doe met mijn achterneefjes, of wat dan ook, dat maakt toch niet uit?
Doe zoals ik, kijk 1 keer per week op je telefoon. Als iemand een afspraak wil maken en op tijd wil weten of het wel of niet doorgaat belt ie maar. En als ik niet opneem, jammer. Ik leef niet om bereikbaar te zijn voor anderen.

En als mensen willen weten waarom ik niet kom zeg ik altijd dat het niet uitmaakt voor hun. En dat is ook zo. Kom op voor jezelf.
Sommige mensen hebben het zelf gewoon ook niet door. Een van mijn beste vrienden had ooit ook dat hij twee keer een afspraak afbelde met hele janboel aan redenen (die hoef ik dus helemaal niet te horen, maakt het alleen irritanter, het kan dat je eens niet kunt op een bepaald tijdstip).

Twee dagen later, zit ik relaxed met een badeendje in bad, toenmalige vriendin erbij, Miles Davis op; gaat mijn mobiele telefoon, ik zet hem uit, gaat mijn huistelefoon, is mijn MSN vol geblaat (aanstaande PC), gaat mijn huistelefoon nog eens en nog eens. Dus die derde keer maar opnemen; dacht dat er wat met zijn ouders was of zo. Was die boos dat ik al een half uur niet reageerde op MSN verhaal met vraag over zijn PC.

ZUCHT!
Hoe zit dat nu met jouw zus dan?
quote:dedeurkruk schreef op 27 augustus 2012 @ 23:15:

Sommige mensen hebben het zelf gewoon ook niet door. Een van mijn beste vrienden had ooit ook dat hij twee keer een afspraak afbelde met hele janboel aan redenen (die hoef ik dus helemaal niet te horen, maakt het alleen irritanter, het kan dta je eens niet kunt op ene bepaald tijdstip).

Twee dagen later, zit ik relaxed met een badeendje in bad, toenmalige vriendin erbij, Miles Davis op; gaat mijn mobiele telefoon, ik zet hem uit, gaat mijn huistelefoon, is mijn MSN vol geblaat (aanstaande PC), gaat mijn huistelefoon nog eens en nog eens. Dus die derde keer maar opnemen; dacht dat er wat met zijn ouders was of zo. Was die boos dat ik al een half uur niet reageerde op MSN verhaal met vraag over zijn PC.

ZUCHT! Wat afschuwelijk! Weten mensen dan niet meer wat wel en niet belangrijk is?
quote:my_little schreef op 27 augustus 2012 @ 18:35:

och ik kreeg een sms van haar: ik weet wel dat je niet meer werkt bij dst bedrijf, jammer dat je het gewoon niet zegt,

Nou om eerlijk te zijn, ik heb tegen haar gezegd, dat ik er binnenkort niet meer werkte, maar ben er niet duidelijk in geweest, ik heb af en toe wel eens tegen haar gezegd, dat ik moest werken en dat was dan ook wel zo, maar daar heb je het gedrag nu al... teveel claimen, duidelijk proberen te zijn, maar ja als ik me onder druk voel worden gezet.... tja het is maar net wat ze er van maakt....

Sorry, ik snap niks meer van je verhaal. Je bent niet duidelijk geweest over je werk, nu bemoeit je zusje zich ermee, je vriendin is overstuur en jij trekt je handen ervan af?

Ik zou echt eens even aan je communicatievaardigheden gaan werken.
Ff snel terug sms'en!??wat is daar zo mogelijk aan? Het is je vriendin!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven