Antwerpen
maandag 27 augustus 2012 om 19:39
Wij hebben deze week een aantal dagen vrij en zouden dan graag naar Antwerpen willen. We willen sowieso naar de Zoo. Is dit een grote dierentuin? Hoe lang heb je nodig om er helemaal doorheen te komen? Plus: is het te combineren met even door de stad wandelen?
We zouden graag wat 'hoogtepunten' van Antwerpen willen zien, misschien een beetje shoppen (i.c.m. de dierentuin dus). Kan dit allemaal in 1 dag of kunnen we beter een nachtje erbij plakken?
Last but not least: wat zijn dé must-sees/do's van Antwerpen?
Tnx!
We zouden graag wat 'hoogtepunten' van Antwerpen willen zien, misschien een beetje shoppen (i.c.m. de dierentuin dus). Kan dit allemaal in 1 dag of kunnen we beter een nachtje erbij plakken?
Last but not least: wat zijn dé must-sees/do's van Antwerpen?
Tnx!
maandag 27 augustus 2012 om 19:49
De Zoo is redelijk klein, maar je kan je er wel een paar uur in amuseren. Zeker combineren met even door het Centraal Station wandelen.
Shoppen + Zoo kan, maar dan wordt het toch wat gehaast denk ik. Ook qua shoppen kan je gerust een hele dag rondwandelen in Antwerpen.
And voor andere todos: er zijn al enkele andere Antwerpen topics, zelfs nog 1 van deze week, waar veel info in te vinden is.
bv: Tips Antwerpen
Antwerpen Wat moet ik doen
Shoppen + Zoo kan, maar dan wordt het toch wat gehaast denk ik. Ook qua shoppen kan je gerust een hele dag rondwandelen in Antwerpen.
And voor andere todos: er zijn al enkele andere Antwerpen topics, zelfs nog 1 van deze week, waar veel info in te vinden is.
bv: Tips Antwerpen
Antwerpen Wat moet ik doen
maandag 27 augustus 2012 om 20:10
Ik zou de Zoo overslaan.
Klein, en echt het idee van dieren in kooitjes kijken.. Ik ben er geen fan van.
Kun je beter naar het MAS gaan dus
Ben ik gisteren geweest, was leuk.
Ik zou stemmen; winkelen, winkelen, terrasje, lekker eten, nog wat door de stad wandelen...
Ik kan me makkelijk dagen vermaken in Antwerpen trouwens.
Maar wat we je aan moeten raden ligt aan wat je interesse is natuurlijk
Klein, en echt het idee van dieren in kooitjes kijken.. Ik ben er geen fan van.
Kun je beter naar het MAS gaan dus
Ben ik gisteren geweest, was leuk.
Ik zou stemmen; winkelen, winkelen, terrasje, lekker eten, nog wat door de stad wandelen...
Ik kan me makkelijk dagen vermaken in Antwerpen trouwens.
Maar wat we je aan moeten raden ligt aan wat je interesse is natuurlijk
668, the neighbour of the Beast
maandag 27 augustus 2012 om 20:14
zaterdag 1 sept is er een hele dag dance-techno festival 'laundry day' op 't Zuid (aan het water de Schelde) moest het je interesseren, schijnt wel echt iets goed in zijn genre te zijn, tickets 30 euro wel in voorverkoop, aan de kassa weet ik het niet.
'Laundry Day' komt voort uit mensen die bij elkaar kwamen toen ze hun was ophingen. Sinds wanneer die dj's er dan bij zijn gekomen is me ook een raadsel, maar is misschien een leuke tip als zoiets je interesseert.
'Laundry Day' komt voort uit mensen die bij elkaar kwamen toen ze hun was ophingen. Sinds wanneer die dj's er dan bij zijn gekomen is me ook een raadsel, maar is misschien een leuke tip als zoiets je interesseert.
maandag 27 augustus 2012 om 20:19
Bedankt voor de top sunny, maar dance-techno is niet helemaal ons ding
Marels; ik begreep idd dat de zoo wel klein is, maar wij hebben zo'n jaarkaart van Artis waarmee je gratis een x de zoo in mag. Omdat het bijna verloopt, dachten we nog even snel gebruik maken van het aanbod! Waar winkel jij in Antwerpen?
Marels; ik begreep idd dat de zoo wel klein is, maar wij hebben zo'n jaarkaart van Artis waarmee je gratis een x de zoo in mag. Omdat het bijna verloopt, dachten we nog even snel gebruik maken van het aanbod! Waar winkel jij in Antwerpen?
maandag 27 augustus 2012 om 20:28
Ik winkel vooral in de rare delen van de stad
Voor mainstream shopping is de Meir gewoon hardstikke leuk.
Voor de wat exclusievere winkels sla je af richting Huidevettersstraat, die kant op.
Ik winkelde vroegah altijd in de Kammenstraat, maar dat zijn de wat vagere winkeltjes. Op Dries van Noten na (DUUR!!!)
Langs de Schelde wandelen is ook leuk, net als de straatjes rondom de Grote Markt en de Oude Korenmarkt. Daar vindt je ook superveel leuke restaurantjes.
Als ik weet waar je van houdt kan ik je misschien wat dat betreft ook wel wat tips geven.
Als je langs 't Scheld gaat wandelen moet je ook wel naar 't Steen, eigenlijk.
Aan de andere kant van de stad vind ik het ook heel erg leuk om door de Joodse buurt te wandelen. Of weer net aan de andere kant van het station; Chinatown.
Genoeg opties dus, afhankelijk van wat je voorkeur heeft!
Voor mainstream shopping is de Meir gewoon hardstikke leuk.
Voor de wat exclusievere winkels sla je af richting Huidevettersstraat, die kant op.
Ik winkelde vroegah altijd in de Kammenstraat, maar dat zijn de wat vagere winkeltjes. Op Dries van Noten na (DUUR!!!)
Langs de Schelde wandelen is ook leuk, net als de straatjes rondom de Grote Markt en de Oude Korenmarkt. Daar vindt je ook superveel leuke restaurantjes.
Als ik weet waar je van houdt kan ik je misschien wat dat betreft ook wel wat tips geven.
Als je langs 't Scheld gaat wandelen moet je ook wel naar 't Steen, eigenlijk.
Aan de andere kant van de stad vind ik het ook heel erg leuk om door de Joodse buurt te wandelen. Of weer net aan de andere kant van het station; Chinatown.
Genoeg opties dus, afhankelijk van wat je voorkeur heeft!
maandag 27 augustus 2012 om 20:32
De cultuurmarkt is nu inderdaad wat laat
Wat vind jij vage winkeltjes?
Ik weet niet of je Paprika en Cassis kent, die winkels zitten door heel België en da's helemaal mijn ding, ben echt gek op die kleding. (Meeste dan).
Verder misschien iets leuks om te "zien". Weet van de kathedraal van Antwerpen, maar dat zl toch niet alles zijn?
Oja, ben dus ook op zoek naar 1 bepaalde tas (zie mode& beauty ). misschien weet jij wel waar ik het zou kunnen zoeken in Antwerpen? tnx!!:D
Wat vind jij vage winkeltjes?
Verder misschien iets leuks om te "zien". Weet van de kathedraal van Antwerpen, maar dat zl toch niet alles zijn?
Oja, ben dus ook op zoek naar 1 bepaalde tas (zie mode& beauty ). misschien weet jij wel waar ik het zou kunnen zoeken in Antwerpen? tnx!!:D
maandag 27 augustus 2012 om 20:36
Paprika zit in de Boerentoren.
Ofwel de KBC-toren.
Aan het einde van de Meir (vanaf het station gezien), kom je een grote toren tegen, daar is een winkelcentrum in. Daar zit Paprika. Cassis weet ik dan weer niet te zitten.
Om te zien, het Steen dus... Enne, 't Scheld, de Groenplaats (minder boeiend) de Grote Markt, Korenmarkt, Handschoenmarkt...
Je mag me anders ook mailen trouwens hoor, als je dat makkelijker vindt.
marelsmarels@gmail.com
Ik zou trouwens overnachten, Antwerpen is zeker minstens twee of drie dagen leuk!
Ofwel de KBC-toren.
Aan het einde van de Meir (vanaf het station gezien), kom je een grote toren tegen, daar is een winkelcentrum in. Daar zit Paprika. Cassis weet ik dan weer niet te zitten.
Om te zien, het Steen dus... Enne, 't Scheld, de Groenplaats (minder boeiend) de Grote Markt, Korenmarkt, Handschoenmarkt...
Je mag me anders ook mailen trouwens hoor, als je dat makkelijker vindt.
marelsmarels@gmail.com
Ik zou trouwens overnachten, Antwerpen is zeker minstens twee of drie dagen leuk!