Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden!

Ik heb vandaag zo'n heeeeerlijke dag gehad, moet ik ff kwijt hoor. Vanochtend relaxed want manlief was gisteren heeeeel laat thuis van zijn werk dus mocht 'ie uitslapen. Samen even met Jasje gelegen en toen rustig aan aankleden. Bij mijn vriendin langs gegaan, die wist van een magazijnverkoop van kinderkleding en daar heb ik een heel lief shirtje voor Jasmijn met bijpassend hoofddoekje gescoord. Het is van Baby Barb, met grijze en roze noppen, en ik was er maar 10 euro voor kwijt totaal! Leuk dus. Gelijk aanpassen en stond zo leuk dat ik het aan gelaten heb. Toen we weer thuis kwamen ging Jas naar bed, van half een tot drie uur!!!! Wow, ik had gewoon tijd voor mezelf! Heb ons bed verschoond, wat aan de was gedaan en verder in de tuin gezeten in de zon een uur lang met een boek (echt waar Pebbs, wij hebben zon, schijnt morgen ook weer zo te worden, wacht maar hij komt bij jou morgen dan ook wel!!!). Toen Jas uit bed kwam ben ik bij mijn ouders langs gegaan, mijn moeder en ik moesten toevallig allebei nog boodschappen dus zijn we samen met Jasmijn met zijn drieën gegaan. Eenmaal thuis ging Jas lekker spelen totdat papa thuis kwam en toen zijn we vertrokken naar een restaurant op de boulevard! Zomaar. We waren er om 18 uur, hebben heerlijk een stokbroodje en kipsaté gegeten en een ijsje natuurlijk. Jasmijn at gewoon een potje en wat patat van ons en natuurlijk ook ijs uit een beker die ze mee mocht nemen (in de vorm van knalroze hondenkop...jaja! een aanwinst voor mijn keukenkastje!). Jasmijn had Little People mee en vond het duidelijk gezellig en speciaal, die was zó lief! Ze zei netjes 'dank oe' tegen de serveerster toen ze ijs kreeg en toen we naar huis gingen ging ze naar alle meiden daar zwaaien en 'doei!' schreeuwen, zo schattig. Het was gewoon heerlijk genieten samen. Dit was de enige avond dat manlief niet druk druk was, maar toen we thuis kwamen moest hij wel weg om te gaan tennissen. Maar dat is ontspanning, toch? Jas ging gelijk haar bedje in en lekker slapen. Ze is dus duidelijk in een goede periode!!! Hoewel ze wel veel last heeft van kiezen, en dan vooral van diarree en heel veel luieruitslag, en ook overal over haar lijf kleine speldenprikjes pukkeltjes, da's wel zielig. Maar daar klaagt ze verder niet over ofzo. Heerlijk, zo'n dag vol rust, leuke dingen en zon!!! Ik ben helemaal opgeladen...

Vanavond nog wat opruimen in huis, morgen schoonmaken maar weer. Is vandaag niet veel van gekomen. Morgen moeten ook mijn leerlingen verkeersexamen doen dus ik ga 's middags even naar school. Verder geen plannen, behalve dat de man 's avonds weeeer weg moet ;-( dus moet ik Jasmijn dan douchen etc. Maar dat gaat wel lukken, zit weer vol energie !

Goed meiden, tot zover update...

@Pebbs: Leuke foto's! Leuke jurken ook!

@Bloem: Lekker hoor, dat je 2e hands zo'n mooie koop kon doen. Leuk dat Ruben hem ook zo leuk vindt! Welke wagen had je eerst voor hem?

@Mirjam: Haha, dat had helemaal gek geweest, je zoon in Hanna's jurk...!!!
Jaaaa ben door de hele was heen!!!!!! was al met al maar een uurtje vouwen dus dat viel alles mee. (en heb weer bijelkaar horende sokken aan!)

@Annie, ik neem me ook altijd voor om het dan nu echt beter bij te gaan houden (meisjes kleding lukt wel) maar ben soms (vaak) erg lui en dan gooi ik het gewoon weer in het camping bedje, met als goed voornemen het straks bij de volgende ronde washangen te gaan doen, maar ja dan blijft het er vaak bij.

Verder nog ff naar de Praxis en Gamma geweest voor sierbestrating en tuinafscheiding....pffffffft tis dat eerst het grove werk gedaan moet worden, maar werd bij de Praxis wel erg hebberig van aldie mooie potten en planten om ons achtertuintje helemaal mooi te maken straks.

ga nu nog ff verder kieken en rondgluren en daarna met lieffie bankhangen.
Heu heu,

Zonet voor het eerst weer naar gymmen geweest, leuk, lekker kletsen over slijmproppen en bloedstolsels en mannen die veel te verduren hebben tijdens bevalling, heerlijk!

Pebbles, goede deal dus voor je kinderwagen en Bloem ook blij met haar wagen!

Ringel heeft de boel weer aan kant en Mmmoi heeft een fijne dag gehad.

Lief en ik gaan film kijken.

Oja, Mmmoi, wat bedoel je met vlekjes bij Jasmijn? Krijgt ze ook pokjes? Bij Mats weet ik het nog steeds niet zeker.
hmmmm die vlekjes die mmmoi beschrijft heeft Mayte dus ook! zou het een virus zijn wt alleen bij forum kindjes voorkomt? Het is geen 5e/ 6e ziekte (zie 1 van mijn vorige posts) want ze hebben er geen koorts bij.....kiezen?

@mmmoi klinkt als een heeeeeerlijke dag die je hebt gehad. enneuh.....die zon, hadden wij hook, alleen nog geen tuin om in te zitten!

@Annie die verhalen kun je hier ook kwijt he! hihihihi zijn er meer die hun 2e kindje krijgen op je gym?
hahahaha Pebbles net je foto's ff bekeken maar wat is Floor ook een heerlijk monstertje! dat schattige ondeugende koppie bij jullie achter in de tuin ........
O ja meiden, mag ik nog een keer de link van MSN-groep? Ik wil ook foto's spieken.. Bedankt!
Voor Mirjam: http://groups.msn.com/Vivamamas-decembe ... tsnew.msnw

Volgens mij is Pepiet de beheerder die je goed moet keuren.

@ringel: haha dank je. Ik vind die foto van jullie schaduwen ook prachtig, en leuk dat je zelf op die foto met de driewieler staat, leuk om weer even een gezicht bij de berichtjes te hebben.

@mmmoi: wat een heerlijke dag, echt genieten! Dat "dank oe" van Jasmijn is ook prachtig.

@annie: hier geen gym deze keer. Ik vond het vorige keer al doodsaai en ik heb er nu ook geen zin in. Ze doen hier wel zwangerschapsyoga in de buurt maar dat klinkt zo zweverig.
joehoe! ben d'r. Moe, dus ga zo slapen.

Laten we allemaal tegelijk inzetten met mijn mantra:

"nog 2 weken, het is voor het goede doel!!"
Voor krokus: nog 2 weken, het is voor het goede doel

Arme jij, als je straks volledig aan je nieuwe baan begint ben je eerst toe aan vakantie.
@Krokus: Nog 2 weken, het is voor het goede doel... ik leef met je mee hoor, maar 2 weken is gelukkig maar heeeel kort! Is Roan nu wel gewoon thuis? En hoest met hem eigenlijk, met de vlekjes?

@Pebbs: Niet aan het gymmen dus...het ligt er ook wel aan wat voor een groepje je treft, die van mij was en ís heel leuk.

@Mirjam: Lekker foto's spieken op de groep! Ik zal zo direct even nieuwe foto's van Jasmijn posten.

@Annie: De vlekjes van Jasmijn lijken helemaal niet op pokjes, maar zijn veeeeel kleiner. Echt speldeprikjes, groter niet. Het lijkt een soort van uitslag of allergische reactie. Eerst was het alleen op haar dijbenen maar nu ook op armen en lijf. Het voelt ruw aan, alsof ze crème nodig heeft, maar dat helpt maar een klein beetje. Ik weet niet wat het is, ze lijkt er geen last van te hebben? Zo dadelijk maar even in mijn good old dr. Spock boek lezen!

@Ringel: Wat zijn jullie allemaal aan het doen in jullie tuin dan? Klinkt goed, bestrating enzo! En daarna heerlijk planten en potten kopen en decoreren, da's het leukste gedeelte. Moet je ook een nieuw tuinstel?

Net nog even een leuk rokje voor Jas op mp gescoord. Had een spijkerrokje nodig waar ik al haar shirtjes op aan kan trekken en op af kan dragen. Heb Vingino Pescara gekocht, voor degene die het interesseert Nieuw met kaartje, leuk hoor. En net belde een kennis van me, die een dochter van 3 heeft, dat ze een hele grote tas vol kleren voor me heeft. Of ik het wil hebben. Ook nog kleine babymaten, maar zij heeft pas een zoontje gekregen en is er nu klaar mee. Heeft dus al die kleertjes voor niets bewaard... ik ga het morgen halen. Misschien krijg ik nog een meisje ooit. En anders kan ik de maten die Jas nu draagt er uit pikken. Ben benieuwd, er zat ook veel Esprit en Mexx bij zei ze. Super toch???
Krokus, weet je wat..nog maar twee weken..en het is voor het goede doel!!

(is je nieuwe baan leuk eigenlijk?)
Korkus nog maar 2 weken en het is voor het goede doel!

Sterkte meis.....verstand op oneindig en gaaaaaaan met die baaaaaan!

@mmmoi, Mayte heeft dus ook van die vlekjes en d'r velletje is idd wat drogig. Het kan zijn dat het iets met babyeczeem te maken kan hebben. Wij zetten haar minimaal 1 keer in de week helemaal in de olie. Nat uit bad en dan insmeren met babyolie en pas daarna afdrogen. Dit helpt wel iets.

en wt onze tuin betreft, die moeten we dus nog helemaal aanleggen. De vorige bewoonster hield van "natuurlijk" tuinieren. gooiede af en toe een zakje zaad in de tuin en dan maar afwachten wat er opkwam. Los van een heleboel onkruid (echt meeeeeeeters hoog) ook een heleboel leuke bloemetjes, maar ik wil het toch graag iets gecultiveerder hebben.

O ja en mijn moeder is dus afgelopen dinsdag langs geweest en ik heb nu zelf een vinginio kuitbroek! elke keer als ik dat merk zie moet ik aan je denken mmmoi. Meisje heeft een shirtje en spijkerjasje van monsoon met elfjes erop, heel veel broekjes en hemdjes in heel veel vrolijke kleuren en nog wat prinsessendingen (echt zo schattig) voor mij had m'n moeder nog een paar jurk/tuniekjes en sandaaltjes van Fornarina echt van die spullen die ik van ze lang zal ze leven never nooit in de winkel zou kopen omdat het belachelijk duur is (zit een jurkje tussen, gewoon een flodderdingetje, wat in de winkel makkelijk voor 150 euro, zo niet meer, weg gaat, puur en alleen om de naam die er in staat)

zo dat was het weer voor vanochtend.....
krook; nog maar twee weken en het is voor het goede doel!!

pebbles; op de markt staan vaak van die kramen waar je matrasschuim kunt kopen. wij hebben toen voor het wiegje matras schuim op de markt gekocht op maat en hun hebben hem toen bekleed, met matras stof zeg maar. voor nog geen 20 euro hadden wij een heel mooi matrasje en lekker dik. ze hebben het in alle soorten en maten. mss bij jullie in de buurt ook wel??

mmmoi; hoeveel kasten heb jij voor jasmijn Ik was laatst op een kleding beurs en heb leuk kunnen scoren voor de jongens. twee tassen vol voor nog geen 10 euro! t allemaal weer gewassen en ligt in de kasten.

mirjam; je bent goedgekeurd hoor!

verder vandaag de school foto's van Bram gezien en die mogen we maandag lekker mee nemen. een echt heertje is het

ik ga ff soppen en vanmiddag werken
Ik heb m'n wijffie alweer op bed liggen!!!!! In bad begon ze zo te geeuwen en uit bad rende ze richting bed.....heb haar erin gelegd en zonder protesteren is ze lekker gaan liggen. Wacht altijd even tot ze slaapt voordat ik zelf ga douchen. Kan dan ff lekker forummen.

Krokus, nog maar 2 weken en het is voor eengoed doel (hahuuuuuuuuummmmmmmmmmmm)

Morgenavond gaan Lief en ik voor het eerst sinds heeeeel lang weer eens met z'n tweetjes weg. Naar Claudia de Breij....Meisje gaat bij buren logeren, ben ergbenieuwd hoe dat gaat.
Krokus, Nog maar 2 weken (min een dag) en het is voor het goede doel!!!!!!!!! Zet hem op meid!

Hmmmm, toch maar net de dokter gebeld, Mats heeft vanmorgen heel vroeg weer gespuugd en een uurtje geleden de hele boel ondergediareed. Nu ligt ie telkens in zijn box. Dokter belt vanmiddag even terug of ie langs moet komen. Vlekjes zijn weg, dus geen pokjes idd. Dokter vroeg of ie suf was, nee, hij is niet suf maar wel anders dan anders. Hij legt overal zijn hoofd op, zit duidelijk niet lekker in zijn vel.

Ga zo even op de groep spieken, zit nu al een poos op de laptop, daar heb ik geen favorietenlijst of foto's dus vandaar geen buikfoto's enzo.

Ringel, op de gym zijn er veel die al 1 of 2 kinderen hebben, eigenlijk doe ik het ook alleen maar voor de gezelligheid. Vond het vorige keer ook heerlijk om lekker te kletsen met anderen die in hetzelfde schuitje zitten.
Goedemorgen!

Dametje hier zit in bad, want zat ónder de poep weer...gisteren al vier luiers dus het begint vandaag al weer lekker! Vanochtend was ze om zes uur even in de paniek wakker, echt schreeuwen om mij, ik denk dat ze gedroomd had. Ze was zó getroost en sliep weer verder gelukkig. Tot kwart voor negen!!! Ik heb dus lekker in bed een boek kunnen lezen, want ik was natuurlijk al lang wakker toen. Echt een meid van slaap-uitersten, die van ons...;-)

Zo dadelijk naar die kennis waar ik kleertjes van krijg en vanmiddag kijken bij het verkeersexamen van mijn klas. Het wordt mooi weer vandaag dus ik heb er wel zin in.

@Pepiet: Ik snap dat het idd klinkt alsof ik heel veel kleding heb voor Jasmijn maar dat valt nog wel mee hoor. Ik heb heel veel gekregen kleding, dan nog een aantal dingen 2e hands en slechts een paar dingen nieuw. En dan meestal nog van de Hema ook. Ik heb voor de zomer maar één stelletje van Esprit gekocht (rokje met t-shirtje) en één jurk van Baby Barb. De rest is allemaal gekregen, 2e hands of Hema. Jasmijn heeft een inbouwkast op haar kamer en daar past heeeeel veel in

@Krook: Zet hem op, vandaag weer een dag minder!

@Ringel: Zo'n merkenfreak ben ik ook niet hoor, zeker voor mezelf niet. Wist niet eens dat Vingino voor volwassenen bestond! Ik vind V. gewoon heel mooi vallen, echt stoere 'volwassen' modellen voor die kids. Houd ik van. Fornarina heb ik wel eens van gehoord. Waarom krijgen jullie allemaal kleding van je moeder eigenlijk???

@Mirjam: Mooie foto van Hanna is dat toch. Die lekkere knalblauwe kijkers!
Mijn moeder heeft een hobby en die heet" dure kleding voor zo weinig mogelijjk scoren" en ze heeft een winkeltje op e-bay waar ze de kleding weer verkoopt. Ik mag altijd even sneupen wat ze er tussen heeft liggen en in ruil daarvoor krijgt ze weer veel kleding van mij. En daarbij komt dat ze het gewoon ontzettend leuk vindt om mooie en leuke kleertjes voor Mayte en haar 2 stiefbeppe zeggers te scoren......ik zeg er geen nee tegen......

En zo loopt lief dus eigenlijk alleen maar in Ralph Lauren polo's en ik in save the queen en weet ik veel wat en meisje dus in monsoon en allerlei andere dingen.....voor niks!
Mats ligt weer op bed. Hij is echt niet in orde. Ik hoop dat de dokter snel terugbelt, je zit toch te wachten.

Kleding kopen voor mezelf staat al vanaf de zwangerschap van Mats op een laag pitje. Eerst maar weer eens mijn eigen lichaam terug, dus kerst 2008 ofzo ga ik lekker shoppen.

Voor Mats koop ik alleen bij de Hema en H&M. Zo heel sporadisch eens bij andere winkels. Mats gaat voornamelijk casual gekleed zeg maar. T-shirt over een shirt of romper met lange mouwen en lekkere baggy broeken. Soms een bloes maar alleen op speciale momenten.

Bij ons heb je eigenlijk ook niet zoveel keus, er zijn 2 winkeltjes die een beetjje kinderkleding verkopen maar er is geen Prenatal ofzo. Verder krijgt Mats een hoop van een vriendin van ons, van mijn neefje en van onze 3 neven.
Ff wat anders, lief had met Valentijn de CD van Paul de Leeuw gekocht en een romatische avonturen film (met Angelina Jolie, dus was meer een cadeau voor hemzelf, hihihihi).

Gisteren de film bekeken en mijn hemel, wat een gruwelijke film. Zo indrukwekkend en mooi maar wat gruwelijk. Heb af en toe flink zitten janken. Hij heet Beyond Borders, kent iemand hem?

Wij hadden dus een soort Indiana Jones verwacht omdat het een romantische avonturenfilm werd genoemd, maar deze film hoort meer in de categorie Schindlers List.

geen idee, ken hem niet.

sinds Mayte staat ons sociale leven ook een beetje op een laag pitje......voorheen mega moviefreak, maar nu.......tis dat je schindlers list noemde anders kon ik me er echt geen voorstelling van maken......
Dit was ook weer een van de eerste keren dat we door de week weer een film zagen. Nu moet ik zeggen dat Lief en ik ook veel weg zijn in de avonden.

Wat is Jolie trouwens een lekker wijf zeg! Hoe kan iemand zo mooi zijn!
Waar is iedereen??? Upperdeup...

Al mijn leerlingen zijn geslaagd, hoihoi!

En wat een lekker weer hadden ze vandaag, wat een gelukje.

Ben de kleertjes aan het uitzoeken die ik gekregen heb, zijn er heeeeel veel!

Verder niets bijzonders hier... bij jullie kennelijk ook niet!
Ik zag het topic steeds niet staan maar ik ben er ook nog hoor.

Goed zeg Mmmoi, dat ze allemaal geslaagd zijn! Moesten ze een parcours fietsen ofzo? Ik heb eigenlijk geen idee (terwijl ik zelf toch ook dat verkeersexamen nog heb gedaan vroeger).

Annie, dus het was wel een mooie film? Maar ook gruwelijk? Gruwelijk en ik gaan niet zo goed (meer) samen vrees ik. Hoe gruwelijk? Heeft de dokter nog teruggebeld?

Ringel, als jij zo van de films bent, heb je dan nog goede thrillers die je aan zou raden? Daar houden man en ik nogal van, vandaar.

En Angelina Jolie is zeker een "lekker wijf" haha. Ik vind haar heel mooi (maar wel erg mager de laatste jaren). Ze is toch zwanger van een tweeling nu?
Sjee rustig hier, waar zijn Ris, Babba en Pebbles? En de rest?

Mirjam, de film gaat over ontwikkelingshulp in oa Ethiopie, Cambodja enz. Jolie en die Owen worden verliefd op elkaar maar kunnen door omstandigheden niet bijelkaar zijn (zij is getrouwd en hij doet nogal gevaarlijk werk). Wat bijvoorbeeeld heel gruwelijk was, was toen ze met vrachtwagens met hulpgoederen op weg naar een kamp in Ethiopie waren ze langs een huilend kind reden. Jolie pakte dat kind en zag toen dat de moeder er gewond naast lag. Ze probeert ze vervolgens te redden. Het is echt een mooie film. Maar met de komst van Mats is mijn wereldbeeld zo totaal verandert, ik kan niks meer zien of horen zonder dat op mijn kind te betrekken, herkennen jullie dat? Oorlog, rampen en onrect staan in zo'n ander daglicht.

Mmmoi, hadden jullie ook een agent in de klas, dat kan ik me nog herinneren.
@Mirjam en Annie: De leerlingen moesten een boekje met vragen maken (verkeerssituaties met foto's) en een route fietsen. Vlak voor de route werd hun fiets goedgekeurd door 2 agenten in uniform, erg leuk. Maar ze kwamen niet in de klas. We hébben trouwens wel eens agenten in de klas, in het kader van projecten ofzo.

@Annie: Ik herken dat van jou wel, ik jank nu ook bij het minste of geringste, komt echt doordat ik nu Jasmijn heb.

Jasmijn heeft weer lekker uitgeslapen vanochtend. Had haar net aangekleed toen ze weer onder de poep zat, dus is ze alweeeeer omgekleed. Ikzelf zit nog in pyama. Heb niet veel zin, moet eigenlijk poetsen...alles zit weer onder het stof. Heb af en toe het idee dat ik het voor niets doe. Het wordt toch weer smerig, een dag of 2 later Ach ja... verder geen plannen. Vanavond gaat de man een hardloopwedstrijd lopen en ben ik dus weeeeer alleen...volgende week gaat het beter. Jullie nog nieuws? Ik mis ook een hele hoop mede forummers, Pebbs weet ik dat ze in het zwembad kan liggen, maar de rest?!?!!? Druk druk zeker... in ieder geval is 'ie weer even geüpt nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven