Mode & Beauty alle pijlers

Hipsters

28-08-2012 09:12 224 berichten
Naar aanleiding wat ik veel op internet lees het volgende.

Veel mensen schijnen een soort 'haat' te hebben tegen hipsters (en dan bedoel ik de subcultuur onder veelal 18-35 jarigen, niet het ondergoed ). Dit zou komen door hun arrogantie, zich verheven voelen boven de rest, niet bij de mainstream willen horen en ook, hun kledingstijl.

Ik heb pas een paar weken geleden gelezen over hipsters (ik heb blijkbaar onder een steen gelegen), maar kom tot de conclusie dat ik me qua uiterlijk wel heel erg als een hipster kleed. Ook vind ik de kleding en uiterlijk van hipster mannen ontzettend aantrekkelijk. Ik kleed me dus zelf al jaren vrij apart en ben qua mannen aangetrokken tot een beetje de 'vreemde vogels', maar realiseer me dus nu pas dat ik me dus voornamelijk aangetrokken voel tot hipster achtige types.

Maar ben ik dan, naast de hipsters zelf natuurlijk, de enige die er zo over denkt? Los dus van het arrogantie en verheven voelen boven de rest verhaal, puur kijkend naar kleding (en muzieksmaak, die ik overigens ook deel).

Los van de reacties hier, ik ben helemaal happy met hoe ik me kleed en eruit zie, voel me niet beter dan de rest en ben echt een allemansvriend. Ben gewoon benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze 'stijl' ook leuk vinden
Wat is een hipster?
Alle reacties Link kopieren
http://lookatthisfuckinghipster.tumblr.com/
Zeg maar Spijker.
Spijk-er, niet echt de leukste foto's van hipsters, maar vooruit
Och, ze zien er allemaal hetzelfde uit. Het is een fase denk ik dan maar
Ja, ik heb tunnels gehad. Dus gaten van 8 mm en van 12 mm, in mijn oren. Verder kleedde ik me zoals de hipsters zich kleden. Voorheen was ik de minderheid en tegenwoordig is er inderdaad een hele subcultuur. Nu is mijn stijl wel iets veranderd en vind ik de look nog wel leuk, maar ik snap het wel, dat er op een bepaalde manier gekeken wordt naar de "hipsters". Het is inderdaad een stijl geworden met een bepaalde arrogante air, die er nu blijkbaar bijhoort. Raar hè?

Maar zo is het altijd met stijlen. Uiteindelijk wordt het mainstream, of een nieuwe subcultuur. En je hebt altijd lui, die wat niet in hun straatje past, stom vinden. Werkt overigens twee kanten op.zitten vast ook heel leue meiden en jongens tussen, die op voorhand al met de nek aangekeken worden, omdat er vanuit wordt gegaan dat ze arrogant zijn.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
http://www.wikihow.com/Be-a-Hipster

Maar je bent geen hipster hoor. Hipsters zijn namelijk early adopters. Én hipsters ontkennen ten aller tijden hipster te zijn.

En heb je al een oude ray ban? Een neon-groene broek en een te grote trui met een raar patroon uit de jaren '80?
Zeg maar Spijker.
quote:spijk-er schreef op 28 augustus 2012 @ 09:23:

http://www.wikihow.com/Be-a-Hipster

Maar je bent geen hipster hoor. Hipsters zijn namelijk early adopters. Én hipsters ontkennen ten aller tijden hipster te zijn.

En heb je al een oude ray ban? Een neon-groene broek en een te grote trui met een raar patroon uit de jaren '80?
Het is sowieso al mainstream.... op naar de volgende trend dus Liv!
Het is al héél oud kijk maar

http://dadsaretheoriginalhipster.tumblr.com/
Zeg maar Spijker.
Ehm, als ik de foto's zie, zijn hipsters dus eigenlijk gewoon lelijke nerds? Ik ken één persoon (v) die zich zo kleedt, veel te mannelijk.
Spijker die is leuk!!!
Kookwekkertje, gaaf dat je tunnels had! Nu dus eruit?

Ik heb dus het idee dat ik op een bepaalde manier wordt aangekeken, omdat ik er toevallig zo uitzie. Maar een arrogantie, nee dat heb ik totaal niet.

@SeptemberGirl, ik loop vanaf de middelbare school in wijde pijpen broeken, 100 laagjes over elkaar, piercings, allemaal kleurtjes in m'n haar, shirts met rare opdrukken. Dus ik ben altijd al wat alternatief geweest, alleen nu ben ik er dus achter dat mijn stijl nu het beste als hipster te omschrijven is. En ik ben er blijkbaar geen een, want ze schijnen het zelf allemaal te ontkennen En ik geef toe dat ik naar indie luister, rook, een iPhone heb, met een verrotte afgetrapte fiets door de stad kros, aparte kleding draag, graag winkel bij de kringloop, dus dan kan ik noooooit een hipster zijn
Nou ja, meer wannabe-nerds, aaquamarine. Krijg je ook van die heerlijk, gênante situaties van....Fail!
Haha ja die is leuk Spijker
Liv, ik heb een gat laten dichtgroeien en die ander is nu van 12 naar 8. Heb ze nu acht jaar, dus was het wel zat. Eigenlijk liep ik er altijd al zo ongeveer bij als de hipsters van nu. Werd ik soms door collega's ook mee geplaagd. Maar uiteindelijk lopen er een aantal meiden met "moeilijke brillen", omdat dat zo hip is. Kijk..... Dat heb ik dan weer niet gedaan.
quote:liv83 schreef op 28 augustus 2012 @ 09:33:

@SeptemberGirl, ik loop vanaf de middelbare school in wijde pijpen broeken, 100 laagjes over elkaar, piercings, allemaal kleurtjes in m'n haar, shirts met rare opdrukken. Dus ik ben altijd al wat alternatief geweest, alleen nu ben ik er dus achter dat mijn stijl nu het beste als hipster te omschrijven is. En ik ben er blijkbaar geen een, want ze schijnen het zelf allemaal te ontkennen En ik geef toe dat ik naar indie luister, rook, een iPhone heb, met een verrotte afgetrapte fiets door de stad kros, aparte kleding draag, graag winkel bij de kringloop, dus dan kan ik noooooit een hipster zijn

Schat, jij bent de hipste hipster die er maar bestaat. Hier, een mooi label, neemt niemand meer van je af!

Ook ik rookt(te), heb een iPhone, cross met een verrotte afgetrapte fiets door de stad, en winkel graag bij de kringloop. Ik heb geen label, en hoef er ook geen. Een tevreden en gelukkig mens zijn, daar streef ik naar!
Geen enkele hipster zal zichzelf denk ik als hipster zien. Hipsters zien zichzelf net als veel mensen als een onafhankelijk individu, en dan is het confronterend om er achter te komen dat je in een subcultuur past met eigen regeltjes en stijluitingen. Valt mij ook op als ik naar een popconcert of festival ga, dat ik toch deel ben van een subcultuur van blanke hoogopgeleide beetje alternatieve mensen. Uiteindelijk past bijna iedereen wel binnen een hokje, of het nu tokkies zijn of kakkers.

Liv83, ik gok dat je in Amsterdam of Utrecht woont, of misschien in Rotterdam of een andere grote, linkse stad?
http://i.qkme.me/3p1x2y.jpg
Wijde pijpen broeken is zo ongeveer het tegenovergestelde van hipster hoor
Zeg maar Spijker.
Het gaat me niet om het label wat eraan geplakt wordt, want dat boeit me dus niet. Wat ik zeg, ik heb pas een paar weken geleden over hipsters gehoord, terwijl ik me al lang zo kleedt. Dat vond ik gewoon opvallend

En wdr, je hebt goed gegokt
Nu met m'n dochtertje naar de kringloop (geen grap), ff lekker shoppen Later terug!
Als je hier "kringloop" zegt, pleurt het huis in elkaar. Staat welgeteld 1 vrij nieuw meubel. Wel via marktplaats. :-)
Natuurlijk. Amsterdam en Utrecht zijn de grote reservaten voor het hipster ras. Ik ga in Amsterdam regelmatig naar de Nieuwe Anita, het Hipster Hoofdkantoor. Je hebt er denk ik nog nooit van gehoord omdat een echte hipster gruwt van die term en zichzelf helemaal niet ziet als onderdeel van een subcultuur, maar als een intelligent en onafhankelijk individu.
Arrogant? Nee, dat is niet de associatie die ik er mee heb. Ik moet zeggen dat ik ze echt zelden zie. Maar ik krijg meer het 'brr, ga je eens wassen stinkerd' idee er bij en alles behalve arrogantie. Meer ongeinteresseerd, ongewassen, redelijk kansloos. Maar arrogantie? Nah, dat zie ik meer bij dezelfde leeftijdsgroep die strak in pak loopt. Niet bij hipsters.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven